Mitäs se alkuosa oli mielestäsi?Loppuosa griffinin kirjoituksesta taas oli ihan älykästä...
TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)
Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.
Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.
Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.
Mitäs se alkuosa oli mielestäsi?Loppuosa griffinin kirjoituksesta taas oli ihan älykästä...
Vahvaa yleistämistä. Ja yleistämisen soveltaminen henkilöihin on ihmisoikeuksien vastaista.Mitäs se alkuosa oli mielestäsi?
Tämä on yhtä järkevä kysymys kuin vaikka kannabiksen laillistamiskeskustelussa "onko sinunkin 'ratkaisusi' tähän kenties se, että teemme rikollisuudesta laillista?" Yhteisten sopimusten - joita sekä laki että ihmisoikeudet ovat - tarkistaminen ja muuttaminen ei tarkoita (=tarvitse tarkoittaa), että pyyhkisi koko sopimuksilla persettä.Ja onko sinunkin ’ratkaisusi’ tähän kenties se, että mekin lopettaisimme ihmisoikeuksien kunnioittamisen?
Kannabikseen kantani on se, että suomen tulisi noudattaa ihmisoikeuksia ja sallia kannabiksen henkilökohtainen käyttö. Kyseinen aine on yk:n rohtokasvilistalla, ja jos suomi toimisi ratifioimiemsa sopimusten mukaisesti, niin sitä saisi kasvattaa henkilökohtaiseen käyttöön, sekä tietysti käyttää vapaasti.Tämä on yhtä järkevä kysymys kuin vaikka kannabiksen laillistamiskeskustelussa "onko sinunkin 'ratkaisusi' tähän kenties se, että teemme rikollisuudesta laillista?"
Ehdoitat siis että ihmisoikeuksia muutettaisiin yk:n ja/tai euroopan neuvoston tasolla sellaisiksi, että ne olisivat nykyisten ihmisoikeuksien vastaisia? Enpä muista että milloin (koskaan?) ihmisoikeuksia oltaisiin muutettu vähemmän sallivaan suuntaan, mutta kaipa tuotakin voi kokeilla yrittää saada läpi kys. organisaatioissa ja sitten saada kaikki ratifioimaan kys. muutokset. En pidätä hengitystäni, etenkin kun ongelmat on triviaalisti ratkaistavissa muillakin menetelmillä.Yhteisten sopimusten - joita sekä laki että ihmisoikeudet ovat - tarkistaminen ja muuttaminen ei tarkoita (=tarvitse tarkoittaa), että pyyhkisi koko sopimuksilla persettä.
Vai että faktat ovat vahvaa yleistämistä, selvä. Tätä sopinee käyttää vasta-argumenttina myös muille faktoille, joista ei pidä?Vahvaa yleistämistä. Ja yleistämisen soveltaminen henkilöihin on ihmisoikeuksien vastaista.
Ei minua - tässä ketjussa tuskin ketään muutakaan - kiinnosta sinun kannabiskantasi. Se oli analogia, jonka tarkoituksena oli valaista kommentointisi tasoa, mikäli olisit sattunut olemaan kiinnostunut arvioimaan omia ajatuksiasi.Kannabikseen kantani on se, että suomen tulisi noudattaa ihmisoikeuksia ja sallia kannabiksen henkilökohtainen käyttö. Kyseinen aine on yk:n rohtokasvilistalla, ja jos suomi toimisi ratifioimiemsa sopimusten mukaisesti, niin sitä saisi kasvattaa henkilökohtaiseen käyttöön, sekä tietysti käyttää vapaasti.
En ehdoita.Ehdoitat siis että ihmisoikeuksia muutettaisiin yk:n ja/tai euroopan neuvoston tasolla sellaisiksi, että ne olisivat nykyisten ihmisoikeuksien vastaisia?
Onkohan nyt hieman lähtenyt egotrippi päälle? Jos ongelmat olisi triviaalisti ratkaistavissa, niin miksei niitä ole jo ratkaistu? Voi kunpa vain juuri sinut olisi päästetty päättämään asioista, niin meillä ei olisi enää ongelmia?Enpä muista että milloin (koskaan?) ihmisoikeuksia oltaisiin muutettu vähemmän sallivaan suuntaan, mutta kaipa tuotakin voi kokeilla yrittää saada läpi kys. organisaatioissa ja sitten saada kaikki ratifioimaan kys. muutokset. En pidätä hengitystäni, etenkin kun ongelmat on triviaalisti ratkaistavissa muillakin menetelmillä.
Hyvä kuulla! Mikä sitten sen sun analogian pointti oli?En ehdoita.
Se, että tuo tunteisiin vetoava hyvesignalointiargumentointisi on typerää riippumatta siitä, mitä mieltä on itse asiasta. Analogiat on tietysti hankalia ymmärtää, mutta jos luet vielä ajatuksen kanssa, niin oli siellä ihan selkeästi sanottuHyvä kuulla! Mikä sitten sen sun analogian pointti oli?
Yhteisten sopimusten - joita sekä laki että ihmisoikeudet ovat - tarkistaminen ja muuttaminen ei tarkoita (=tarvitse tarkoittaa), että pyyhkisi koko sopimuksilla persettä.
en edelleenkään ymmärrä että mitä itsestäänselvyydelläsi yrität sanoa.Se, että tuo tunteisiin vetoava hyvesignalointiargumentointisi on typerää riippumatta siitä, mitä mieltä on itse asiasta. Analogiat on tietysti hankalia ymmärtää, mutta jos luet vielä ajatuksen kanssa, niin oli siellä ihan selkeästi sanottu
Sitä, että tämä:en edelleenkään ymmärrä että mitä itsestäänselvyydelläsi yrität sanoa.
on olkiukkoilua ja keskustelun paskomista.ihmeen paljon on vaan peppukipeyttä havaittavissa siitä kun joku kehtaa sanoa että jotkut esitetyt, usein syrjivätkin, toimet olisivat ihmisoikeuksien vastaisia. Sanokaa suoraan vaan että teidän mielestä ihmisoikeudet on perseestä ja/tai että niitä pitäisi poistaa/muuttaa. Ei sen toteaminen ole niin vaikeaa.
Öö? Jos joku ehdottaa että pitäisi vaikka kaikki juutalaiset poistaa maasta väärän uskonnon takia, niin kyllä kai se on ihan ok kysyä että kai ymmärrät sen olevan ihmisoikeuksien vastaista.on olkiukkoilua ja keskustelun paskomista.
On naurettava vaade, että täällä pitäisi keskustella maahanmuutosta ja sen ongelmista, ilman että samalla saisi miettiä ja haastaa ”ratkaisujen” oikeudellisia näkökulmia. Se että koet kyseisen viestinvaihdon ”keskustelun paskomisena” kertoo aika paljon.Miksi alennut tuollaiseen paskaan, jos se on omastakin mielestä itsestäänselvyys?
Kysyminen ja miettiminen olisi tietenkin ok, mutta jos luet nuo viestisi nyt ajatuksen kanssa uudelleen, niin et kysy ja mieti, vaan maalaat kuvaa, että keskustelussa kanssasi eri mieltä olev(a/ie)n mielestä ihmisoikeudet on perseestä.kai se on ihan ok kysyä että kai ymmärrät sen olevan ihmisoikeuksien vastaista.
--
On naurettava vaade, että täällä pitäisi keskustella maahanmuutosta ja sen ongelmista, ilman että samalla saisi miettiä ja haastaa ”ratkaisujen” oikeudellisia näkökulmia.
Tämä on taas sitä olkiukkoilun ja keskustelun paskomisen jatkamista.Se että koet kyseisen viestinvaihdon ”keskustelun paskomisena” kertoo aika paljon.
Mahdollisesti, joskaan en ole vakuuttunut onko sinun kanssasi mahdollista saada hedelmällistä keskustelua aikaiseksi yrittämälläkään. Joka tapauksessa vähintään yhtä hedelmätöntä tuo sinun oma öyhöttämisesti keskustelun hedelmällisyyden kannalta on.Eikö olisi keskustelun kannalta hedelmäisempää, jos ratkaisuehdoitukset olisivat toteuttamiskelpoisia, eli siis eivät olisi ratifioitujen ihmisoikeussoppareiden vastaisia?
Ratkaisu on tosiaan maahanpääsyn kriteerien erittäin kova tiukentaminen, ja kansalaisuus myönnetään vain tiukkojen kriteerien mukaan, ja sen voisi myös menettää. Tosiaan ylläpitö suomessa ei ole mikään helvetin ihmisoikeus. Eli potkua perseelle jos rötöstellään. Kotoutuminen ei näytä tapahtuvan oikein missään, riippumatta rahamääristä, ja ei mitkään rahat tosiaan tulekaan riittämään, jos mitään ei vaadita, ja kotoutua ei haluta. Ja se on kyllä jännä että ei tunnu kiinnostavan tietynlaisen rikollisuuden kasvu, ja länsinaapurin tilanne, mutta tosiaan, ne ihmisoikeudet menevät oman kansan edelle. Sairasta.Eli perus ihmisoikeuksien vastausta öyhötystä.
Ääri-islamististen mielipiteiden pohjalta tehdyt toimet ei ihmisoikeuksia noudattavaan sivistysvaltioon kuulu, se on totta. Kokonaisiin ihmisryhmiin moisen yleistäminen taas on suunnilleen yhtä vähä-älyistä, kuin sen mainitseminen että myös kristityistä osa omaa äärimielipiteitä.
Loppuosa griffinin kirjoituksesta taas oli ihan älykästä, siis että kotoutuminen pitää tapahtua jollain järkevällä aikataululla, ja että karkotuskynnys pitäisi olla matalampi joissain tapauksissa rikollisille.
Mutta kiva kuulla että sinulla(kaan) ei ole mitään ratkaisuja kertoa näihin ihmisoikeusjuttuihin.
Käsittääkseni suomen kansalaisuuden saaminen sisältää useasta kuukaudesta useaan vuoteen painimisen migrin kanssa, vaikka olisi kovapalkkainen duuni hankittu ekana päivänä. Tätäkö vielä pitäisi tiukentaa? Minkä takia?Ratkaisu on tosiaan maahanpääsyn kriteerien erittäin kova tiukentaminen, ja kansalaisuus myönnetään vain tiukkojen kriteerien mukaan, ja sen voisi myös menettää. Tosiaan ylläpitö suomessa ei ole mikään helvetin ihmisoikeus. Eli potkua perseelle jos rötöstellään. Kotoutuminen ei näytä tapahtuvan oikein missään, riippumatta rahamääristä, ja ei mitkään rahat tosiaan tulekaan riittämään, jos mitään ei vaadita, ja kotoutua ei haluta. Ja se on kyllä jännä että ei tunnu kiinnostavan tietynlaisen rikollisuuden kasvu, ja länsinaapurin tilanne, mutta tosiaan, ne ihmisoikeudet menevät oman kansan edelle. Sairasta.
Älä lähde samaan olkiukkoiluun kuin pomk. Jos sanotaan että kansalaisuuden saamisen kriteereitä on tiukennettava, niin eihän se tarkoita, että kaikkia kriteereitä olisi tiukennettava.Käsittääkseni suomen kansalaisuuden saaminen sisältää useasta kuukaudesta useaan vuoteen painimisen migrin kanssa, vaikka olisi kovapalkkainen duuni hankittu ekana päivänä. Tätäkö vielä pitäisi tiukentaa? Minkä takia?
Lähinnä se ongelma Suomessa on et Irakilainen geelitukka pääsee tänne kyllä valittamaan vastaanottokeskuksen ruuasta, mutta Suomessa koulutettu japanilainen huippuinsinööri ei pääse maahan vaikka tekisi kaikkensa.
Mä en nyt tiedä mitenkä ajatusjumppaat noin yksinkertaisen viestin olkiukoksi? Jos tällä hetkellä Suomessa koulutettu japanilainen huippuinssi joutuu menemään Ruotsiin töihin, koska ei saa Suomessa kansalaisuutta migrin takia mitenkä hemmetissä korjaat tän asian kriteerejä tiukentamalla? Mut todennu tän useasti et sun kanssa keskustelun luominen on vähintään haastavaa niin jätetää tää tähän.Älä lähde samaan olkiukkoiluun kuin pomk. Jos sanotaan että kansalaisuuden saamisen kriteereitä on tiukennettava, niin eihän se tarkoita, että kaikkia kriteereitä olisi tiukennettava.
Esimerkki järkevästä ja jokaisen normaalin ihmisen mielestä hyvästä tiukennuksesta olisi esimerkiksi sellainen, että maahanmuuttaja, joka ei ole päivääkään tehnyt töitä, vaan elänyt pelkästään sosiaalitukien varassa, ei voisi saada koskaan kansalaisuutta.
No jotain kriteereitä pitää siis muuttaa, että tilanne ei ole nykyisenkaltainen, mutta ehdottomasti tiukennuksia myöntämiseen.Mä en nyt tiedä mitenkä ajatusjumppaat noin yksinkertaisen viestin olkiukoksi? Jos tällä hetkellä Suomessa koulutettu japanilainen huippuinssi joutuu menemään Ruotsiin töihin, koska ei saa Suomessa kansalaisuutta migrin takia mitenkä hemmetissä korjaat tän asian kriteerejä tiukentamalla? Mut todennu tän useasti et sun kanssa keskustelun luominen on vähintään haastavaa niin jätetää tää tähän.
Eikö tuollaiset ole vähän sellaisia että se estää myös saamasta sellaisia henkilöitä joilta et ehkä ole kansalaisuuden saamista eväämässä.Esimerkki järkevästä ja jokaisen normaalin ihmisen mielestä hyvästä tiukennuksesta olisi esimerkiksi sellainen, että maahanmuuttaja, joka ei ole päivääkään tehnyt töitä, vaan elänyt pelkästään sosiaalitukien varassa, ei voisi saada koskaan kansalaisuutta.
Joo maahanpääsemisen kriteerejä esim. turvapaikan saamiseksi tulisi varmasti miettiä ehkä uudemman kerranNo jotain kriteereitä pitää siis muuttaa, että tilanne ei ole nykyisenkaltainen, mutta ehdottomasti tiukennuksia myöntämiseen.
Nämä kaksi alla olevaa lainausta tekee tästä viestinnästäsi olkiukkoilua. Ei täällä kukaan puhunut japanilaisista huippuinsinööreistä, joilla on kovapalkkainen duuni heti ekasta päivästä lähtien. Lisäksi jokainen kyllä tietää, että ei kukaan ole haluamassa itsensä elättävien, nettoveronmaksajahuippuinsinöörien tilannetta hankaloittaa, vaan ihan toisenlaisten maahanmuuttajien.Mä en nyt tiedä mitenkä ajatusjumppaat noin yksinkertaisen viestin olkiukoksi?
Jos tällä hetkellä Suomessa koulutettu japanilainen huippuinssi joutuu menemään Ruotsiin töihin, koska ei saa Suomessa kansalaisuutta migrin takia mitenkä hemmetissä korjaat tän asian kriteerejä tiukentamalla? Mut todennu tän useasti et sun kanssa keskustelun luominen on vähintään haastavaa niin jätetää tää tähän.
Käsittääkseni suomen kansalaisuuden saaminen sisältää useasta kuukaudesta useaan vuoteen painimisen migrin kanssa, vaikka olisi kovapalkkainen duuni hankittu ekana päivänä. Tätäkö vielä pitäisi tiukentaa? Minkä takia?
Nimimerkki Rulliksen puolesta sen verran että tässä on muutama päivä käyty keskustelua siitä että on jotain tavoitteita, ja sen toteuttamiseen keksitään jotain sääntöjä, joissa vähän hämäretään sitä todellista tavoiteta. Hän ymmärtääkseni yritti tuoda esille että jossain hyvältä kuullostavassa ideassa on myös kohtuuttomia haittoja.Nämä kaksi alla olevaa lainausta tekee tästä viestinnästäsi olkiukkoilua. Ei täällä kukaan puhunut japanilaisista huippuinsinööreistä, joilla on kovapalkkainen duuni heti ekasta päivästä lähtien. Lisäksi jokainen kyllä tietää, että ei kukaan ole haluamassa itsensä elättävien, nettoveronmaksajahuippuinsinöörien tilannetta hankaloittaa, vaan ihan toisenlaisten maahanmuuttajien.
Ei mennyt siis kerrasta perille, niin päätit toistaa olkiukkosi. Olkiukkosi on juurikin tuo keksimäsi japanilainen huippuinssi. Kukaan täällä ei ole ehdottanut että japanilaisten huippuinssien kohdalla pitäisi tiukentaa kriteereitä. Sinä käytät siis tuota itse keksimääsi olkiukkoa perusteena sille, ettei kenellekään saisi tiukentaa kriteereitä kansalaisuudelle. Tuo oli sinulta jo sen verran luokaton idiotismi, etten edes usko että teit sen vahingossa, vaan ihan tahallaan. Eli touhuat ihan samaa paskaa kuin pomk.Mä en nyt tiedä mitenkä ajatusjumppaat noin yksinkertaisen viestin olkiukoksi? Jos tällä hetkellä Suomessa koulutettu japanilainen huippuinssi joutuu menemään Ruotsiin töihin, koska ei saa Suomessa kansalaisuutta migrin takia mitenkä hemmetissä korjaat tän asian kriteerejä tiukentamalla? Mut todennu tän useasti et sun kanssa keskustelun luominen on vähintään haastavaa niin jätetää tää tähän.
Mitä yrität tällä paskalla sanoa? Voisitko kirjoittaa jotenkin ymmärrettävämpiä lauseita, että niistä normaali suomenkielinen saisi jotain tolkkua? Mitä siis yrität tällä argumentoida?Tosin jos tartutaan tuohon että elänyt pelkästään sosiaalitukien varassa, niin voi miettiä moniko 5v tai 10v maassa ollut ruokansa, asumisen, olemisen, kulutuksen pelkästään suorien sosialitukien avulla.
Nyt paskot taas tahallasi keskustelua ja sekoitat kaksi eri aihetta keskenään. Tuossa Rulliksen tapauksessa, mitä aloit kommentoimaan, puhuttiin kansalaisuuden saamisesta, ei maahanmuutosta. Ja silti tuon kommentin jälkeen alat sotkemaan tuohon maahan päästämisen edellytyksiä.Nimimerkki Rulliksen puolesta sen verran että tässä on muutama päivä käyty keskustelua siitä että on jotain tavoitteita, ja sen toteuttamiseen keksitään jotain sääntöjä, joissa vähän hämäretään sitä todellista tavoiteta. Hän ymmärtääkseni yritti tuoda esille että jossain hyvältä kuullostavassa ideassa on myös kohtuuttomia haittoja.
Jos tavoitteena ei ole jonkin maan kansan osan puhtauden vaaliminen, ja halutaan pitää jonkinlaisi ihmisoikeuksia ja helpottaa maahanmuuttoa. ja toisaalta rajoittaa maahanmuuttoa ja osittain estää, niin kovasti yksinkertaistetut säännöt on haasteellisia, ilman ettei se yksittäistapauksissa aiheuttaisi isoja haasteita.
Joku sääntö missä maahanmuutto viranomainen voisi tehtä yksittäis tapauksesta oikean päätöksen heti, robotiikalla hänellä olisi kaikki tarpeellinen tieto valmiiksi pureskeltuna. Ja jos kaikesta huolimatta väärä päätös, niin valitusoikeus, joka käsitellään hyvin nopeasti josta saadaan varmasti oikea päätös. Lisäksi päätökset pitäisi olla ennustettavia, johdonmukaisia , oikeudenmukaisia, ihmisoikeutta jne.
Ihmisillä on erilaisia kiinnostuksen kohteita, "tietynlainen" rikollisuus voi silti kiinnostaa vaikka ei olisi siitä kirjoittamassa.Ja se on kyllä jännä että ei tunnu kiinnostavan tietynlaisen rikollisuuden kasvu,
Ketju painottuu Suomen maahanmuuttoon, Ketjussa on toki viitattuu mm ruotsin turvallisena maana, jossain sääntö ehdotuksessa., ja länsinaapurin tilanne,
Ihmisoikeudet ei mene oman kansa edelle, vaan ihmisoikeudet on omalla kansalla tärkeitä, vaalittavia.ne ihmisoikeudet menevät oman kansan edelle. Sairasta.
Valitusoikeus on erittäin tärkeä ja puolustettava asia.Eli jos tulee hylsyä, niin valitusoikeus, heh. Tuossahan annetaan ymmärtää että hylätty olisi väärä päätös, joten valitetaan, jotta lopulta saadaan oikea päätös. Eihän tuossa ole mitään järkeä.
Sori sekoilu.Tuossa Rulliksen tapauksessa, mitä aloit kommentoimaan, puhuttiin kansalaisuuden saamisesta, ei maahanmuutosta. Ja silti tuon kommentin jälkeen alat sotkemaan tuohon maahan päästämisen edellytyksiä.
Ja vielä kysyn, kun esitit väitteen: Mitä hämärää tai epäselvää on esimerkiksi sellaisessa kriteerissä, että kansalaisuuden saamikseksi on täytynyt pystyä elättämään itsensä X vuotta? Ja millä tavalla tuollainen kriteeri vaikeuttaisi muka japanilaisen huippuinsinöörin kansalaisuuden saamista?
Joudun arvaileen mikä sinulla on tavoitteena, se ehdotuksesi voi toimia joissain tapauksissa, tai sitten ei toimi.Mitä yrität tällä paskalla sanoa? Voisitko kirjoittaa jotenkin ymmärrettävämpiä lauseita, että niistä normaali suomenkielinen saisi jotain tolkkua? Mitä siis yrität tällä argumentoida?
Teikäläisten ongelma on nimenomaan se, että teille muiden maiden kansalaisten ihmisoikeudet ovat tärkeämpiä kuin oman maan kansalaisten turvallisuus.Ihmisoikeudet ei mene oman kansa edelle, vaan ihmisoikeudet on omalla kansalla tärkeitä, vaalittavia.
Olisitko valmis hyväksymään tuon myös toisinpäin, että kun maahantulija saa myönteisen päätöksen, niin myös tuosta voisi jokin taho valittaa, jotta se käsiteltäisiin uudestaan ja mahdollisesti myönnetty turvapaikka perutaan, jos uudessa käsittelyssä asetutaan sille kannalle?Valitusoikeus on erittäin tärkeä ja puolustettava asia.
Joskus voi tulla virheitä, joskus päätös on voinut syntyä väärin tiedoin. Jos ajatellaan että ensimmäinen pikapäätös olisi lopullinen, niin siinä on yksilönkannalta suuren vääryyden mahdollisuus.
Mitä helvettiä sun tarttee arvailla yhtään mitään? Sehän on ehdotuksessa ihan sisäänleivottuna mikä sen tarkoitus on. Tarkoitus on, että Suomen kansalaisuutta ei anneta sellaisille maahanmuuttajille, jotka elävät täällä pelkästään sosiaaliturvan varassa. Mikä tuossa on vaikea ymmärtää? Ja mikä tuossa on mielestäsi epäselvää?Joudun arvaileen mikä sinulla on tavoitteena, se ehdotuksesi voi toimia joissain tapauksissa, tai sitten ei toimi.
Eli käytännössä se ei estä sosialiturvanvarassa lusmuilijoita saamasta kansalaisuutta, jos sen verran vaivaa nähnyt että documentoitua muuta toimeen tuloa ollut.Mitä helvettiä sun tarttee arvailla yhtään mitään? Sehän on ehdotuksessa ihan sisäänleivottuna mikä sen tarkoitus on. Tarkoitus on, että Suomen kansalaisuutta ei anneta sellaisille maahanmuuttajille, jotka elävät täällä pelkästään sosiaaliturvan varassa. Mikä tuossa on vaikea ymmärtää? Ja mikä tuossa on mielestäsi epäselvää?
Siitä olisi se hyöty, että tuollaiset henkilöt voidaan myöhemmin tarvittaessa poistaa, kun ei ole annettu kansalaisuutta. Enkä minä mitään automaattia antaisi perheenjäsenillekään. Esim. lapset voivat sitten aikuistuttuaan hommata työpaikan tai perustaa yrityksen ja näin näyttää, että ovat kansalaisuuden ansainneet. Jos taas on joku terveyden tai iän puolesta sellaisessa kunnossa, ettei voi työtä tehdä, vaan joutuu elämään sosiaaliturvalla, niin miksi meidän pitäisi sellaiselle kansalaisuus antaa?Eli käytännössä se ei estä sosialiturvanvarassa lusmuilijoita saamasta kansalaisuutta, jos sen verran vaivaa nähnyt että documentoitua muuta toimeen tuloa ollut.
Mutta estää, tai vaikeuttaa kansalaisuuden saamista henkilöiltä jotka ei ole "lusmuilijoita", eikä samaa mahdollisuutta, esim terveyden, iän puolesta.
Ilmeisesti perheenjäsenet voivat saada, jos joku perheestä on joskus osittain elättänyt henkilöitä.
Mitä tuolla tavoittelet, sitäkö ettei henkilö voisi eduskuntavaaleissa äänestää ? Ja vähän lisä jumppaa esim matkustusasiakirjojen kanssa, esim muukalaispassi.
Ok.Siitä olisi se hyöty, että tuollaiset henkilöt voidaan myöhemmin tarvittaessa poistaa, kun ei ole annettu kansalaisuutta.
Siitä olisi se hyöty, että tuollaiset henkilöt voidaan myöhemmin tarvittaessa poistaa, kun ei ole annettu kansalaisuutta. Enkä minä mitään automaattia antaisi perheenjäsenillekään. Esim. lapset voivat sitten aikuistuttuaan hommata työpaikan tai perustaa yrityksen ja näin näyttää, että ovat kansalaisuuden ansainneet. Jos taas on joku terveyden tai iän puolesta sellaisessa kunnossa, ettei voi työtä tehdä, vaan joutuu elämään sosiaaliturvalla, niin miksi meidän pitäisi sellaiselle kansalaisuus antaa?
Ja mitä tulee tuohon "muuta toimeentuloa ollut", niin ei se riitä, jos on ollut. Vaan kansalaisuuden saamiseksi pitää olla pitkältä ajalta sitä näyttöä itsensä elättämisestä. Ei siis mitään "Kävin 3 vuotta sitten viikon verran töissä, antakaa kansalaisuus" -meininkiä.
Ja nyt kun olet kymmenen viestin verran jauhanut asian ympärillä ja ilmeisesti vihdoin myönnät ymmärtäväsi, niin olisiki sinulla jotain kommentointia itse asiaan? Oletko samaa mieltä, että se olisi hyvä idea, vai oletko jostain syystä eri mieltä?Ok.
Eli vähän sama tausta idea kuin aiemmassa Suomalaisessa kerhossa.
Nyt kohdennettu enemmän turvapaikansaaneisiin/pakolaisiin, samalla osuu muihinkin.
Mallisi estäisi kansalaisuuden saamisen myös heiltä jotka eivät ole turvapaikanhakijoita/pakolaisia.Ja nyt kun olet kymmenen viestin verran jauhanut asian ympärillä ja ilmeisesti vihdoin myönnät ymmärtäväsi, niin olisiki sinulla jotain kommentointia itse asiaan? Oletko samaa mieltä, että se olisi hyvä idea, vai oletko jostain syystä eri mieltä?
Jos tänne turvaa hakemaan saapunut henkilö rötöstelee, ja saadaan poistettua maasta, hyvä. Vahinko on toki jo tapahtunut, mutta ongelman aiheuttajasta päästään eroon. Todellakin hintansa väärti. Läheiset voi vaikka torua sitten että pitikö mennä väkisin sitä kikkeliä työntelemään sen ala-ikäisen...no joo, ymmärrät varmasti pointin.Mallisi estäisi kansalaisuuden saamisen myös heiltä jotka eivät ole turvapaikanhakijoita/pakolaisia.
Jos idealla motiivi on maasta karkoitus, niin se heikentää yksilön mahdollisuutta sitoutua Suomeen ja ei pidä unohtaa myöskään yksilön läheisten asemaa, se vaikuttaa myös heihin. Onko karkoitus kortti hintasa värtti ?
Mutta miksi sinä koet ongelmaksi, että se estää kansalaisuuden saamisen joltakin ryhmältä? Jos tämä ryhmä on kuitenkin sellainen, ettei se millään tavalla osallistu yhteiskunnan pyörittämiseen, vaan on ainoastaa saamapuolella. Miksi tällaisen ihmisen pitäisi saada Suomen kansalaisuus?Mallisi estäisi kansalaisuuden saamisen myös heiltä jotka eivät ole turvapaikanhakijoita/pakolaisia.
Jos idealla motiivi on maasta karkoitus, niin se heikentää yksilön mahdollisuutta sitoutua Suomeen ja ei pidä unohtaa myöskään yksilön läheisten asemaa, se vaikuttaa myös heihin. Onko karkoitus kortti hintasa värtti ?
Jos tavoite on yksittäisen mies pedofiilien karkottaminen, niin sillä ei kai mitään tekemistä sillä onko elättänyt itsensä.Jos tänne turvaa hakemaan saapunut henkilö rötöstelee, ja saadaan poistettua maasta, hyvä. Vahinko on toki jo tapahtunut, mutta ongelman aiheuttajasta päästään eroon. Todellakin hintansa väärti. Läheiset voi vaikka torua sitten että pitikö mennä väkisin sitä kikkeliä työntelemään sen ala-ikäisen...no joo, ymmärrät varmasti pointin.
Onko kansalaisuuden kannalta oleellista se että kykenee rahoittamaan valtion taloutta, ja vasta kun kyennyt osoittaan olevansa henkilökohtaisesti nettomaksaja on kansalaisuuden saaminen mahdollista.Mutta miksi sinä koet ongelmaksi, että se estää kansalaisuuden saamisen joltakin ryhmältä? Jos tämä ryhmä on kuitenkin sellainen, ettei se millään tavalla osallistu yhteiskunnan pyörittämiseen, vaan on ainoastaa saamapuolella. Miksi tällaisen ihmisen pitäisi saada Suomen kansalaisuus?
Huomaatko, että kirjoittelit vain tuollaista ihmisoikeusroskaa pitkän pätkän, mutta jätit silti vastaamatta kysymykseen, joka sinulle esitettiin?Onko kansalaisuuden kannalta oleellista se että kykenee rahoittamaan valtion taloutta, ja vasta kun kyennyt osoittaan olevansa henkilökohtaisesti nettomaksaja on kansalaisuuden saaminen mahdollista.
Suomessakin on suhteellisen paljon esteitä että maahanmuuttaja saa tarvittavat luvat, oleskeluun, työhön, opiskeluun jne. ne on portaita jotka pääsääntöisesti pitää ylittää että voidaan kansalaisuuden hakemista miettiä.
mm lapsilta ja nuorilta oli eväämässä kansalaisuuden kunnes ovat osoittanee olevan jos ei nettomaksajia, niin suunta kuitenkin niin päin. Sama myös sairailta työkyvyttömiä, iäkkäiltä, tai oli syy mikä tahansa miksi ei ole nettomaksaja.
Motiivina se että halutaan säilyttää maastakarkotus mahdollisuus.
Eikö kyse oli siitä että pyyhitään ihmisoikeuksilla pöytää, tuossa vain vältellään sitä että muutettaisiin lakeja niin että maasta voitaisiin karkoittaa kuka vain. Sillä hoituisi myös toisen kirjoittajan mainitsemien pedofiilien karkotus.
En huomannut.Huomaatko, että kirjoittelit vain tuollaista ihmisoikeusroskaa pitkän pätkän, mutta jätit silti vastaamatta kysymykseen, joka sinulle esitettiin?
Jos maali pidetään sumussa ja sitä sumun turvin siirellään, niin toki omat haasteet.Älyätkö, että me puhumme nyt ulkomaalaisista ihmisistä, jotka ovat päättäneet tulla Suomeen elämään veronmaksajien kustannuksella? Etkö oikeasti ymmärrä mikä ongelma on siinä, jos maamme ulkopuolelta tulee maahamme ihmisiä, jotka vain ottavat, mutta eivät anna?
Motivaation ja tavoitteiden ymmärtäminen on oleellista auttaa ymmärtämään ideaa ja helpottaa sen toimivuuden arvioimista.Kommentoi vaan itse asiaa. Sillä, mikä motivaatio ehdotuksen taustalla on, ei pitäisi olla mitään tekemistä sen kanssa, mitä mieltä itse ehdotuksesta on.
Kansalaisuus vaaditaan osassa vaaleja, osassa ei.Sitä paitsi onhan ehdotuksesta muitakin hyötyjä kuin maastapoistamismahdollisuuden säilyminen. Mm. se, että kyseiset henkilöt eivät saisi äänestää.
Demokratiassa äänioikeutta ei yleensä sidota siihen onko nettomaksaja vai ei.Miksi pitäisi antaa vaikutusmahdollisuuksia sellaiselle, joka tulee ulkopuolelta, eikä millään tavalla osallistu talkoisiin?
Idea laista joka estää saamasta kansalaisuutta jos ei ole nettomaksaja, tai hyvää vauhtia nettomaksaja, niin todennäköisesti se vaikeuttaa "Suomeen veronmaksajien kustannuksella elämään tulleita" saamasta kansalaisuutta.Älyätkö, että me puhumme nyt ulkomaalaisista ihmisistä, jotka ovat päättäneet tulla Suomeen elämään veronmaksajien kustannuksella? Etkö oikeasti ymmärrä mikä ongelma on siinä, jos maamme ulkopuolelta tulee maahamme ihmisiä, jotka vain ottavat, mutta eivät anna?
Keskustellaan nettomaksajana olemisesta kansalaisuuden vaatimuksena saamiseksi , niin pedofiileja varten hyvin huonoa.Niin, ei sillä olekaan sen kanssa tekemistä onko elättänyt itsensä, enkä ole sellaista väittänytkään. Vai että mies toruu vaimoaan kun olisi tulossa karkoitus raiskauksen takia, ok. Niin, on totta että seksuaalirikosten jyrkkä nousu eräiden ryhmien toimesta, saa normaaleilla ihmisillä karvat pystyyn, ja toisille unelmoijille näyttäytyy keppihevosena. Sairasta.
Niin, ei sillä olekaan sen kanssa tekemistä onko elättänyt itsensä, enkä ole sellaista väittänytkään. Vai että mies toruu vaimoaan kun olisi tulossa karkoitus raiskauksen takia, ok. Niin, on totta että seksuaalirikosten jyrkkä nousu eräiden ryhmien toimesta, saa normaaleilla ihmisillä karvat pystyyn, ja toisille unelmoijille näyttäytyy keppihevosena. Sairasta.Jos tavoite on yksittäisen mies pedofiilien karkottaminen, niin sillä ei kai mitään tekemistä sillä onko elättänyt itsensä.
Siinä sitten mies toruu vaimoansa, sori et saa kansalaisuutta, koska on tärkeää että sinut voidaan karkottaa maasta.
Ei, en kanata pedofiileja, enkä niitä toivo minnekkään, ja heille varmaan vaikea löytää kannatusta. Siksi varmaan on sitä myös käytetään keppihevosena eri asioihin.
Olet tämän maininnut nyt monta kertaa. Voisitko avata, keitä tarkoitat tällä joukolla? Keitä ovat nyt ne muut, joista kannat huolta, joilta tämän perusteella evättäisiin kansalaisuus?Se estää monelta muultakin, joiden joukossa ehkä juuri heitä joille se kansalaisuus on suurempi juttu.
Mutta mahdollisuus kansalaisuuden saamiseen työtä tekemällä ja siivosti elämällä vahvistaa yksilön mahdollisuutta sitoutua Suomeen.Jos idealla motiivi on maasta karkoitus, niin se heikentää yksilön mahdollisuutta sitoutua Suomeen
Juu, mutta jos puhutaan yksilöistä joilla ei se palkka työnteko jolla nettomaksajakasi syystä tai toisesta ole (ollut) vaihtoehto. Siteet, sitoutuminen kunnossa.Mutta mahdollisuus kansalaisuuden saamiseen työtä tekemällä ja siivosti elämällä vahvistaa yksilön mahdollisuutta sitoutua Suomeen.
Miksi koet ongelmaksi, jos nuo eivät kansalaisuutta saa? Kuvauksestasikin voi jo päätellä ettei heillä ole mitään ongelmia Suomeen sitoutumisen kanssa, joten mikä ongelma se on, ettei heillä ole kansalaisuutta?Juu, mutta jos puhutaan yksilöistä joilla ei se palkka työnteko jolla nettomaksajakasi syystä tai toisesta ole (ollut) vaihtoehto. Siteet, sitoutuminen kunnossa.
Eli esim. ikä (lapsi, nuori, vanhus jne), terveys, puolisi(perhe) jne.
Maahanmuuttajilla, olesku ym luvat voi olla olleet hanskassa heittämällä, ja siis muista puhe kuin pakolaisista, (toki pakolaisillakki yksilöitä)
Jos syy evätä kansalaisuus oli mm siinä että heidät voidaan karkottaa Suomesta, ja etteivät voi äänestää, + muut.Miksi koet ongelmaksi, jos nuo eivät kansalaisuutta saa? Kuvauksestasikin voi jo päätellä ettei heillä ole mitään ongelmia Suomeen sitoutumisen kanssa, joten mikä ongelma se on, ettei heillä ole kansalaisuutta?