• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

  • Hyvää joulua!

    Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>

    SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>

Keskustelua Suomen maahanmuutosta, maahanmuuttopolitiikasta ja niihin liittyvistä ilmiöistä (KR 2.0)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu
Yllättävän paljon mölyä oppositiosta kuitenkin lähtee siihen nähden että Ohisalo otti vain pari orpolasta ja nyt jonkin verran nuoria lisää.

Ei kuitenkaan olla ihan edellisen hallituksen, nytttemmin opposition, saavuttamilla tuhatluvuilla ja jonkinlaista valintaakin mukana...
 
Hänellä on selvästi oikeus turvapaikkaan, mutta ei Suomessa.
"Ryhmä pääsi Etiopiaan ja sieltä Turkin Bodrumiin matkanneeseen rahtialukseen. Salamatkustajat piileskelivät lähes kolme kuukautta pimeässä kontissa. Pakenijat maksoivat kuorma-autonkuljettajan antamilla dollareilla salakuljettajille päästäkseen Kreikkaan."
Kyllä se oikeus tulee Dublinasetuksen perusteella, jos Suomi ei ole muuta vastuullista löytänyt. Silloin se on Suomen vastuulla. Todennäköisesti ei ole sormenjäkirekisteriä kummemmin edes tutkittu.
Mutta onko tuo edes hakenut turvapaikkaa? Tuossa puhutaan vain oleskelulupahakemuksen hylkäämisestä.
 
Kyllä se oikeus tulee Dublinasetuksen perusteella, jos Suomi ei ole muuta vastuullista löytänyt. Silloin se on Suomen vastuulla. Todennäköisesti ei ole sormenjäkirekisteriä kummemmin edes tutkittu.
Mutta onko tuo edes hakenut turvapaikkaa? Tuossa puhutaan vain oleskelulupahakemuksen hylkäämisestä.
Nimenomaan Dublin-sopimuksen nojalla vastuussa on Kreikka, ei Suomi. Tosin EU ei tunnetusti noudata edes omia sopimuksiaan. Moraalisesti vastuussa ei ole edes Kreikka tai Turkki.
 
Nimenomaan Dublin-sopimuksen nojalla vastuussa on Kreikka, ei Suomi. Tosin EU ei tunnetusti noudata edes omia sopimuksiaan. Moraalisesti vastuussa ei ole edes Kreikka tai Turkki.

Lainataan tähän nyt taas kerran tätä aika perusteellista selitystä. Kannattaa lisätä kirjanmerkkeihin jos on tapana unohtaa asiat, jotka eivät miellytä:

Jaahas. Taas tuota disinformaatiota vastuunmäärittämisasetuksen (Dublinin sopimus ei ole ollut voimassa yli 16 vuoteen) soveltamisesta. On paskapuhetta väittää, että Ruotsin kautta tulleet turvapaikanhakijat voitaisiin lähtökohtaisesti siirtää Ruotsiin. Vastuunmäärittämisasetuksen mukaan turvapaikkahakemuksen käsittelystä on vastuussa ensimmäinen jäsenvaltio, jonne turvapaikanhakija on saapunut kolmannesta maasta. Jos turvapaikanhakijan on tullut luvallisesti, hakemuksen käsittelystä on vastuussa viisumin tai oleskeluluvan myöntänyt jäsenvaltio.

Asetuksen 3 artiklan kohdan 2 kohdassa säädetään kuitenkin seuraavaa:

"Jos hakija on mahdotonta siirtää jäsenvaltioon, joka on alun perin nimetty hakemuksen käsittelystä vastuussa olevaksi jäsenvaltioksi, koska on perusteltuja syitä katsoa, että kyseisessä jäsenvaltiossa on turvapaikkamenettelyssä ja hakijoiden vastaanotto-olosuhteissa systeemisiä puutteita, jotka saattavat johtaa Euroopan unionin perusoikeuskirjan 4 artiklassa tarkoitettuun epäinhimilliseen tai halventavaan kohteluun, määrittämisestä vastaavan jäsenvaltion on jatkettava III luvussa vahvistettujen perusteiden tarkastelua sen määrittämiseksi, voidaanko jokin toinen jäsenvaltio nimetä hakemuksen käsittelystä vastuussa olevaksi jäsenvaltioksi.

Jos tämän kohdan mukaisesti ei voi tehdä siirtoa mihinkään III luvussa vahvistettujen perusteiden mukaisesti nimettyyn jäsenvaltioon tai ensimmäiseen jäsenvaltioon, jossa hakemus on jätetty, määrittämisestä vastaavasta jäsenvaltiosta tulee hakemuksen käsittelystä vastuussa oleva jäsenvaltio.
"

Tuo poikkeus on säädetty Euroopan ihmisoikeustuomioistuimen antamien tuomioiden vuoksi. Käytännössä se tarkoittaa sitä, että EU:n ulkorajan Kreikassa ylittänyttä turvapaikanhakijaa ei voi palauttaa kyseiseen valtioon. Asetus ei myöskään mahdollista turvapaikanhakijan siirtämistä kauttakulkuvaltioon, ellei hakija ole oleskellut siellä vähintään viiden kuukauden ajan tai saanut sieltä oleskelulupaa.



Suomesta kyllä siirretään turvapaikanhakijoita vastuunmäärittämisasetuksen nojalla Ruotsiin tilanteissa, joissa asetus sen mahdollistaa. Useimpien Ruotsin kautta tänne tulleiden hakijoiden kohdalla siirrolle ei yksinkertaisesti vain ole asetuksen mukaista perustetta.

3 artikla

Pääsy kansainvälistä suojelua koskevan hakemuksen käsittelymenettelyyn

1. Jäsenvaltioiden on käsiteltävä jokaisen kolmannen maan kansalaisen tai kansalaisuudettoman henkilön minkä tahansa jäsenvaltion alueella tai rajalla tai kauttakulkualueella tekemä kansainvälistä suojelua koskeva hakemus. Turvapaikkahakemuksen käsittelee yksi ainoa jäsenvaltio, ja tämä jäsenvaltio on se, joka III luvussa esitettyjen perusteiden mukaisesti on vastuussa hakemuksen käsittelystä.

2. Jollei hakemuksen käsittelystä vastuussa olevaa jäsenvaltiota voida määrittää tässä asetuksessa lueteltujen perusteiden mukaisesti, käsittelystä vastaa ensimmäinen jäsenvaltio, jossa kansainvälistä suojelua koskeva hakemus on jätetty.
[– –]

12 artikla

Oleskelulupien tai viisumien myöntäminen

1. Jos hakijalla on voimassa oleva oleskelulupa, luvan myöntänyt jäsenvaltio on vastuussa kansainvälistä suojelua koskevan hakemuksen käsittelystä.

2. Jos hakijalla on voimassa oleva viisumi, viisumin myöntänyt jäsenvaltio on vastuussa kansainvälistä suojelua koskevan hakemuksen käsittelystä, paitsi jos viisumi on myönnetty toisen jäsenvaltion puolesta yhteisön viisumisäännöstön laatimisesta 13 päivänä heinäkuuta 2009 annetun Euroopan parlamentin ja neuvoston asetuksen (EY) Nro 810/2009 (14) 8 artiklassa säädetyn edustusjärjestelmän nojalla. Edustettu jäsenvaltio on tällöin vastuussa kansainvälistä suojelua koskevan hakemuksen käsittelystä.
[– –]

13 artikla

Maahantulo ja/tai oleskelu

1. Jos tämän asetuksen 22 artiklan 3 kohdassa mainituissa kahdessa luettelossa selostettujen todisteiden tai aihetodisteiden, myös asetuksessa (EU) Nro 603/2013 tarkoitettujen tietojen, perusteella voidaan todeta, että hakija on ylittänyt jäsenvaltion rajan luvattomasti maitse, meritse tai lentoteitse kolmannesta maasta käsin, on kansainvälistä suojelua koskevan hakemuksen käsittelystä vastuussa se jäsenvaltio, johon hän on tällä tavoin tullut. Tämä vastuu päättyy 12 kuukauden kuluttua päivästä, jona luvaton rajan ylittäminen tapahtui.

2. Jos jäsenvaltion ei ollenkaan tai ei enää voida katsoa olevan tämän artiklan 1 kohdan mukaisesti vastuussa ja jos 22 artiklan 3 kohdassa mainituissa kahdessa luettelossa selostettujen todisteiden tai aihetodisteiden perusteella voidaan todeta, että hakija, joka on tullut jäsenvaltioiden alueelle luvattomasti tai jonka tuloon liittyviä olosuhteita ei voida selvittää, on ennen kansainvälistä suojelua koskevan hakemuksen jättämistä oleskellut yhtäjaksoisesti vähintään viiden kuukauden ajan jossakin jäsenvaltiossa, tämä jäsenvaltio on vastuussa kansainvälistä suojelua koskevan hakemuksen käsittelystä.

Jos hakija on asunut vähintään viiden kuukauden jaksoja useissa jäsenvaltioissa, se jäsenvaltio, jossa hän on viimeksi asunut, on vastuussa kansainvälistä suojelua koskevan hakemuksen käsittelystä.
 
Nimenomaan Dublin-sopimuksen nojalla vastuussa on Kreikka, ei Suomi. Tosin EU ei tunnetusti noudata edes omia sopimuksiaan. Moraalisesti vastuussa ei ole edes Kreikka tai Turkki.
Niinkuin sanoin, kyseessä on Suomen tehtävä selvittää se vastuullinen maa. Voisi se Kreikkakin olla laittoman rajan ylityksen perusteella, mutta sekin vastuu päättyy vuoden jälkeen.
Jos Suomi ei sitä vastuullista maata ole selvittänyt niin Suomelle se vastuu silloin jää.
 

"Oppositiopuolue perussuomalaisten puheenjohtaja Jussi Halla-aho sanoi keskiviikkona, että ilman perhettä Kreikkaan tulleet alaikäiset turvapaikanhakijat ”ovat hyvin suurella todennäköisyydellä noin 17-vuotiaita nuoria miehiä tai sellaisiksi tekeytyviä”."

"TILASTOTIETOJA Kreikassa yksin matkustaneista alaikäisistä on koostanut National Center for Social Solidarity. Sen mukaan Kreikassa oli viime vuoden lopussa noin 5 300 yksin matkustavaa alaikäistä turvapaikanhakijaa.

Heistä 8,7 prosenttia on alle 14-vuotiaita ja 91,3 prosenttia 14–17-vuotiaita.
"

Olipa yllätys että "natsifasisti" Halla-Aho oli kuin olikin jälleen kerran oikeassa ja jokainen varmasti tietää mitä tapahtuu kun "I'm seventeen" porukka tulee Suomeen.
 
Olipa yllätys että "natsifasisti" Halla-Aho oli kuin olikin jälleen kerran oikeassa ja jokainen varmasti tietää mitä tapahtuu kun "I'm seventeen" porukka tulee Suomeen.

No ei kai tuo nyt kenellekään tule yllätyksenä. Aika harva alle 12 vuotias lähtee yksin reissaamaan jostain Syyriasta, saati sitten kauempaa, kohti Kreikkaa.
Sitten vielä jos ne ovat olleet siellä leirillä vähän aikaa niin ne nuoremmat ovat ehtineet vanhentuakin sen vuoden pari.
 
No ei kai tuo nyt kenellekään tule yllätyksenä. Aika harva alle 12 vuotias lähtee yksin reissaamaan jostain Syyriasta, saati sitten kauempaa, kohti Kreikkaa.
Sitten vielä jos ne ovat olleet siellä leirillä vähän aikaa niin ne nuoremmat ovat ehtineet vanhentuakin sen vuoden pari.
Toi on yksi puoli asiasta ja toinen on se, että moni näistä ns. "17-vuotiaista" on jotain ihan muuta kuin 17-vuotiaita.
 
Eiköstä juurikin tuosta tyypistä ollut silloin juttua että se "yllättäen" testattiin ja kävi ilmi että ei ollut alaikäinen?

Muistaakseni joku kaivoi tuon kaverin iän Facebook profiilin avulla. Voin muistaa väärinkin. Eli joku valveutunut kansalainen tai joku muu kuin viranomainen teki salapoliisin työn.
 
–Treenaan salilla joka päivä ja olen saanut tuloksia, kehonrakennusta harrastava Al-Nuaimi kertoo.

–Treenaan salilla joka päivä ja olen saanut tuloksia
 
Lieneekö vokit tyhjentyneet vankiloihin ja Helsinkiin kun lähi-idän partamiehet houkuttaa hallitusta taas noin kovasti?
Tarvitaan nuorta, tuoretta partalihaa korvaamaan jo vanhentuneet parrat? :think:

Ja vaikka tämä olikin vitsi, niin eihän siitä mihinkään pääse, että kyllä näissä maahanmuuttoasioissa on mukana hyvin voimakas seksuaalinen, kuten myös sukupuolten väliseen valtaan liittyvä lataus ja motiivi.
 
Ja vaikka tämä olikin vitsi, niin eihän siitä mihinkään pääse, että kyllä näissä maahanmuuttoasioissa on mukana hyvin voimakas seksuaalinen, kuten myös sukupuolten väliseen valtaan liittyvä lataus ja motiivi.

Niin on. Molemminpuolinen seksuaalinen hätätila. Niin vok-auttajalla kuin partavonkaajalla.
 
Mohammed on työskennellyt Suomessa viisi vuotta ilman oleskelulupaa laittomasti ja ihmettelee miksi työtekijöitä ei haeta Itäkeskuksesta.

Mohammed on työskennellyt Suomessa 5 vuotta ilman lupaa – ihmettelee hallituksen tavoitetta lisätä työperäistä maahanmuuttoa: ”Hakekaa Itäkeskuksesta!”
- 17. helmikuuta 2011 - Oleskelulupa päättyy
- Myöhemmin 2011 alkaa hakea oleskelulupaa opiskelujen perusteella
- Poliisi hylkää oleskelupahakemuksen
- Mohammed valittaa asiasta hallinto-oikeuteen.
- 22.8.2012 yli 1.5v alunperäisen hakemuksen jälkeen valitus hyväksytään ja uudelleenkäsittely alkaa
- 10.9.2012 Maahanmuuttovirasto (Migri) päätti ettei Mohammedia karkoteta.
- Mohammed jätti heti uuden jatkolupahakemuksen perusteenaan työsopimus
- 19.6.2013 Migri ei myöntänyt uutta oleskelulupaa, koska TE-toimisto oli tehnyt kielteisen osapäätöksen, eikä hakijalla ollut kiinteitä siteitä Suomeen.
- Migri päätti karkottaa Mohammedin Irakiin
- Mohammed valittaa asiasta hallinto-oikeuteen.
- 1.8.2013 Mohammed yrittää aloittaa uudessa työpaikassa, mutta ei voi koska oleskelulupa puuttuu
- Työsopimus raukeaa koska Mohammed ei voi aloittaa työssä
- 23.1.2014. Migri: Hakijalla ei voida katsoa olevan työsiteitä Suomeen, koska hänellä ei ole voimassa olevaa työsopimusta, ja työnteko edellyttäisi oleskelulupaa, jota hänelle ei ole myönnetty
- Hallinto-oikeus hylkäsi Mohammedin valituksen päätöksestä, eikä korkein hallinto-oikeus myöntänyt valituslupaa.
- Mohammed ei halua poistua koska tykkää olla Suomessa
- 2015 alkuvuosi: Mohammed sai työpaikan taksinkuljettajana, joten hän muutti pääkaupunkiseudulle.
- Mohammed laittoi vireille uuden työperusteisen oleskelulupahakemuksen ja aloitti työt.
- Maalikuussa 2017 Mohammedille tuli poliisilta 700 euron sakkovaatimus laittomasta työnteosta.
- 27.1.2017 Poliisi piti maastapoistopuhuttelun
- Mohammed valittaa asiasta hallinto-oikeuteen (Kolmas kerta toden sanoo?)
- Hallinto-oikeus ei hyväksynyt valitusta, ja Mohammed sai jälleen kielteisen päätöksen.
- Työnantaja päätti Mohammedin työsopimuksen, koska oleskelulupaa ei myönnetty.
- Mohammed saa töitä toisesta taksifirmasta
- Mohammed laittaa turvapaikkahakemuksen vireille
- 2020: Mohammed antaa Ilta-lehdelle haastattelun ja tekee edelleen töitä laittomasti Suomessa.

Naurattaisi jos ei itkettäisi. Mikä vittu tätä saatanan maata oikein vaivaa?

Aivan käsittämätöntä palloilua ja paskanjauhamista. Jos tyypillä ei ole oleskelulupaa Suomeen niin mitä helvettiä hän Suomessa silloin tekee? Valitushärdellien ja kaikkien karkoitusprosessienkin jälkeen tyyppi vain kasuaalisti alkaa Helsingissä ajamaan taksia laittomasti.
Suomen on tehtävä selkeä linjaus sille että jos oleskelulupaa, työlupaa, turvapaikkaa tai ties mitä muuta diibadaabaa ei myönnetä niin olemassaoleva viisumi loppuun ja ulos välittömästi ilman mitään helvetin byrokratialeikkejä. Jos kyse on turvapaikanhakijasta niin suoraan säilöön heti kielteisen päätöksen jälkeen ja muutamassa vuorokaudessa ulos maasta. Valitusluvat kokonaan pois tai maksimissaan sellaiset käydään läpi 24-48h ja mikäli valitusta ei hyväksytä => ulos. Potentiaaliset jatkovalitusluvat jos sellaisiin annetaan edes mahdollisuutta voidaan käsitellä sen jälkeen kun henkilö on palannut kotimaahansa tai karkoitettu.
 
Yle esitti eilen mielenkiintoisen dokumentin, kuuluu ehkä tänne koska hehän tuovat kulttuurinsa mukanaan. Alla ote vihkitilaisuudessa tehdystä haastattelusta:
Sami Uqaibin mukana on 14-vuotias tytär, jonka kasvoja ei näytetä.
- Miksi naitat tyttäresi niin nuorena?
- 18-vuotiaat eivät enää sovi meikäläisille miehille. Me etsimme aina 13-, 14- tai 15-vuotiaita. Vanhempana hän ei kelpaisi, se olisi harmi hänelle.
Imaami tms. uskonoppinut neuvoo:
Uskonmiehet neuvovat, miten lapsia voi käyttää hyväksi.
- Voit rauhassa hyväillä, pussailla, kopeloida kroppaa ja rintoja. Kunhan on yli 9-vuotias.
Miehen mukaan emätinyhdyntä oli kielletty, mutta muut keinot sallittuja.
Mitä siis saa ja ei saa tehdä?
- Emätinyhdyntä ei käy.
Entä takaapäin?
- Se käy. Edestä ei, ettei neitsyys mene.
Mutta takaa...?
- Se käy.
Voiko tyttöön sattua?
- Sovi hänen kanssaan. Riippuu siitä, kestääkö hän kipua vai ei.
 
Viimeksi muokattu:
Eikös ne sadat tuhannet näistä isoista ikäluokista ole jo eläkkeellä? No onneksi saahaan verskejä tekijöitä näiden kokeneiden suomalaisten tilalle.
 
Yle esitti eilen mielenkiintoisen dokumentin, kuuluu ehkä tänne koska hehän tuovat kulttuurinsa mukanaan. Alla ote vihkitilaisuudessa tehdystä haastattelusta:

Imaami tms. uskonoppinut neuvoo:


Tämä viesti menee tällaisenaan offtopicin puolelle, koska jäi epäselväksi miten tämä liittyy ketjun otsikkoon. Islaminuskolle yms on oma ketjunsa.
 
Yllättäen Ohisalo vastaa täysin ympäripyöreästi kysymykseen mahdollisista ankkurilapsista.

"Onko mahdollista, että näitä lapsia käytetään niin sanottuina ”ankkurilapsina” ja lähtömaasta tulee sukulaisia perässä?

Jos katsoo lukuja maahanmuuttoon liittyen, olemme tulleet sellaisiin tasoihin ensimmäisissä turvapaikkahakemuksissa, jotka ovat olleet jo ennen vuotta 2015 olleiden perusvuosien tasoa alempana. Eli meille on tullut nyt vähän yli pari tuhatta uutta turvapaikkahakemusta vuosina 2018 ja 2019. Määrät ovat laskeneet aika paljon. Toivoisin, että katsotaan kokonaiskuvaa."


 
Hiljattain edesmennyt Janitskin ei ole kunnolla edes ehtinyt kylmetä, kun Suomi on jo palaamassa täydelliseen mediasensuuriin.

Toissapäivänä Iltiksessä sai kommentoida "lapsien" hakemista Kreikasta. Omat asiallisesti kirjoitetut kommentit eivät tietenkään menneet läpi, mutta kaikesta huolimatta harva kommentoija oli puolustavalla kannalla.

Nyt on sitten Iltiksessä laitettu päälle täydellinen kommenttikielto. Hesarissa kommentointi on auki, mutta kontaktin mukaan vääriä viestejä ei julkaista.

Voi hyvä sylvi tätä vapaan tiedonvälityksen maaksi sanottua Suomea.
 
Mies raiskasi 14-vuotiaan tytön kylpyhuoneessa – kertoi olevansa homo, hovioikeus kyseenalaisti tiedon

Lapsen raiskauksissa tuntuu olevat poikkeuksetta tekijänä matu. Mitä ilmeisemmin juurikin tuon kulttuurin vuoksi.
Median luoma vääristymä, ilmeisesti suomalaisen tekemänä ei toisi klikkejä. Suhteessa he ovat kyllä paljon suuremmin edustettuja, mutta noin muotoiltuna kuin muotoilit väite on väärin.
"Poliisitarkastaja Pekka Heikkisen mukaan ulkomaalaisten osuus kaikista tietoon tulleista seksuaalirikoksista oli viime vuonna 25,3 prosenttia ja lasten seksuaalisissa hyväksikäyttötapauksissa 19,2 prosenttia."
Tässä vielä maat (tilasto artikkelissa)
"Irak, Afganistan ja Viro erottuvat kansalaisuuksista, sanoo Heikkinen."

Kaikista seksuaalirikoksista neljännes ja lapsiin kohdistuvista viidennes, luku on iso. Afganistanilaiset ovat kärjessä lukumäärään suhteutettuna, Irakilaiset myös.
"Irakialaisten kontolle laskettiin viime vuonna 174 tekoa, afganistanilaisten 102 ja virolaisten 44."
Vuonna 2018 Suomessa oli maahanmuuttajia taustaltaan 49 989 Virosta, 22 336 Irakista ja 9 667 Afganistanista. Viron suhteen on vielä lukuisia muita kuin maahanmuuttajia, joten heidän osaltaan luvut eivät ole vertailukelpoisia. Sen sijaan irakilaisten (0,8%) ja afgaanien (1,1%) luvut ovat isot.
 
Vuosien 2017 ja 2018 aikana ulkomaan kansalaisia epäiltiin rikoslakirikoksista 1,2 kertaa enemmän kuin suomalaisia. Ruotsalaisia epäiltiin 2,3 kertaa suomalaisia enemmän ja irakilaisia 2 kertaa enemmän.
Seksuaalirikoksien kohdalla irakilaiset miehet ovat epäiltynä 12,8 useammin kuin suomalaiset miehet. Nämä luvut on saatu jakamalla alla olevan taulukon ulkomaalaisten osuudet suomalaisten vastaavalla luvulla.


rpk_2018_13_2019-05-16_tie_001_fi_001.png
 
Median luoma vääristymä, ilmeisesti suomalaisen tekemänä ei toisi klikkejä. Suhteessa he ovat kyllä paljon suuremmin edustettuja, mutta noin muotoiltuna kuin muotoilit väite on väärin.
"Poliisitarkastaja Pekka Heikkisen mukaan ulkomaalaisten osuus kaikista tietoon tulleista seksuaalirikoksista oli viime vuonna 25,3 prosenttia ja lasten seksuaalisissa hyväksikäyttötapauksissa 19,2 prosenttia."
Tässä vielä maat (tilasto artikkelissa)
"Irak, Afganistan ja Viro erottuvat kansalaisuuksista, sanoo Heikkinen."

Kaikista seksuaalirikoksista neljännes ja lapsiin kohdistuvista viidennes, luku on iso. Afganistanilaiset ovat kärjessä lukumäärään suhteutettuna, Irakilaiset myös.
"Irakialaisten kontolle laskettiin viime vuonna 174 tekoa, afganistanilaisten 102 ja virolaisten 44."
Vuonna 2018 Suomessa oli maahanmuuttajia taustaltaan 49 989 Virosta, 22 336 Irakista ja 9 667 Afganistanista. Viron suhteen on vielä lukuisia muita kuin maahanmuuttajia, joten heidän osaltaan luvut eivät ole vertailukelpoisia. Sen sijaan irakilaisten (0,8%) ja afgaanien (1,1%) luvut ovat isot.
Näissä taitaa olla eritltynä vain muun kuin Suomen kansalaisuuden omaavat. Kuinkahan moni "suomalaisista" on taustaltaan muualta.
 
Näissä taitaa olla eritltynä vain muun kuin Suomen kansalaisuuden omaavat. Kuinkahan moni "suomalaisista" on taustaltaan muualta.
Niinpä onkin. Hämäsi kun välissä puhuttiin ulkomaalaistaustaisista, mutta sitten sieltä löytyikin tämä.
"Tilastointi ei hänen mukaansa ole aivan yksinkertaista, koska kansalaisuudet saattavat vaihtua ja epäillyt tekijät voivat ulkomaalaistaustasta huolimatta olla Suomen kansalaisia. Irakilaisia, afganistanilaisia ja virolaisia on huomattavan paljon ulkomaalaistaustaisesta väestöstä, hän muistuttaa."
Nuo luvut ovat tosiaan ulkomaalaiset.

Onko tuota tutkittu missään taustan perusteella? Ihmettelinkin noita pieniä prosentteja.
 
Tämä viesti menee tällaisenaan offtopicin puolelle, koska jäi epäselväksi miten tämä liittyy ketjun otsikkoon. Islaminuskolle yms on oma ketjunsa.

Maahanmuuttoon kuuluu kiinteästi sekä itse ihminen, että ihmisen mukanaan tuomat asiat, kuten KULTTUURI, jos siitä ei luovuta rajan ylittämisen jälkeen. JA silloin, kun ongelmat nimenomaan liittyvät ko kulttuuriin, niin niistä / siitä on syytä keskustella, samalla, kun keskustellaan maahanmuutosta, sillä asiat liittyvät kiinteästi toisiinsa. Ongelmat eivät häviä sillä, että niistä ei keskustella, vaan ainoastaan pahenevat.
 
Ihan jännä juttu afgaanista, joka ennemmin asuu Pariisissa telttaslummissa kuin Oulun VOK:issa. Voin kuvitella miten siinä on miehisyys koetuksella kun joutuu päivästä toiseen kuuntelemaan suomalaisten suvakkitanttojen pää-olkapää-peppu ohjelmaa. Sinänsä ihmettelisin kovasti, jos Ranskasta saisi paremmin sosiaalipummin tukia kuin Suomesta, mutta todennäköisesti siellä on paremmat saumat löytää jonkinlainen mielekäs paikka yhteiskunnasta.

 
Ihan jännä juttu afgaanista, joka ennemmin asuu Pariisissa telttaslummissa kuin Oulun VOK:issa. Voin kuvitella miten siinä on miehisyys koetuksella kun joutuu päivästä toiseen kuuntelemaan suomalaisten suvakkitanttojen pää-olkapää-peppu ohjelmaa. Sinänsä ihmettelisin kovasti, jos Ranskasta saisi paremmin sosiaalipummin tukia kuin Suomesta, mutta todennäköisesti siellä on paremmat saumat löytää jonkinlainen mielekäs paikka yhteiskunnasta.

Tuossa on sinänsä mielenkiintoista, että tuolla tuon hakijan kotialueella ei katsota ateistin olevan vaarassa, vaikka toisaalta myönnetään, että heitä vainotaan.
Tietysti on se myös mahdollista, että ko tyyppi kusi toimittajia silmään 10-0, siinä ei olisi sinänsä mitään uutta..
 
Ei ole kotoutuminen ihan mennyt nappiin.

Miestä on syytetty jo aiemmin Lapin käräjäoikeudessa useista raiskauksista, pahoinpitelyistä, identiteettivarkaudesta, tietomurrosta, vapaudenriistoista, salakatselusta ja sukupuolisiveellisyyttä loukkaavan lasta esittävän kuvan hallussapidosta.

 
Tuossa on sinänsä mielenkiintoista, että tuolla tuon hakijan kotialueella ei katsota ateistin olevan vaarassa, vaikka toisaalta myönnetään, että heitä vainotaan.
Tietysti on se myös mahdollista, että ko tyyppi kusi toimittajia silmään 10-0, siinä ei olisi sinänsä mitään uutta..
Todennäköisesti toimittelija ei ole "halunnut" tarkastaa faktoja, ja krittikittä/tukeakseen maailmankuvaansa esittää mm. väitteen siitä että Ranska hyväksyisi Afgaanin hakemuksen jotenkin helpommin.

Eurostatin tilastojen mukaan vuonna 2018 afganistanilaisten turvapaikanhakijoiden hyväksymisprosentti oli Ranskassa 67, Suomessa lähes sama 63 ja Ruotsissa puolet pienempi 32. Vertailun vuoksi Tanskassa enää 20.

Todenäköisesti tuo heppu on vain keskustellut paikallisten "refugees welcome" aktivistien kanssa, jotka nyt hyväksyvät ja ymmärtävät mitä vaan. Viranomaiseten suunnalta kyyti on varmasti sitten kylmempää.

Mutta kyllä tämä turvapaikkarakenne on perustavalla tavalla rikki. Heput shoppailevat Shengen maasta toiseen, kun yhdestä tulee hylsy (vaikkapa kymmenen kertaa), niin eikun vaan uuteen maahan ja uutta hakemusta pykäämään. Ja sitten lehdistömme neutraalit edustajat kirjoittelevat vielä moisista järjestelmän väärinkäyttäjistä nyyhkytarinoita. :facepalm:
 
Tuossahan puhutaan töissäolevista kielteisen päätöksen saaneista. Mielestäni jos on töissä, maksaa veronsa ja käyttäytyy kunnollisesti, niin miksi pitäisi rahaa käyttää henkilön maasta poistamiseen?
Menee kokonaan merkitys kielteiseltä turvapaikkapäätökseltä. Riittää että joku esimerkiksi tempputyöllistää sinut siivoojaksi orjapalkalla ja kun myönteinen päätös napsahtaa kiertoreittiä, niin ollaankin vapaita tekemään mitä vain. Järjestelmää voi käyttää vain enemmän hyödyksi tämän kautta. Hakekoot työluvalla maahan, jos haluavat tulla tänne töihin eikä turvapaikanhakijoina läpi Euroopan. Kielteisestä päätöksestä pitäisi myös napsahtaa maahantulokielto, kun ei olla tultu tänne legitiimistä syystä.
 
Viimeksi muokattu:
Tuossahan puhutaan töissäolevista kielteisen päätöksen saaneista. Mielestäni jos on töissä, maksaa veronsa ja käyttäytyy kunnollisesti, niin miksi pitäisi rahaa käyttää henkilön maasta poistamiseen?
Siksi, koska vierasta kulttuuria tuovat vieraan perimän omaavat ihmiset muutoin määrällisellä ylivoimallaan pilaivat peruuttamattomasti ainutlaatuisen Suomen. Ja siinä tapauksessa kulttuuri köyhtyisi.
 
Tämä viesti menee tällaisenaan offtopicin puolelle, koska jäi epäselväksi miten tämä liittyy ketjun otsikkoon. Islaminuskolle yms on oma ketjunsa.
Kuitenkin kyseinen dokumentti olisi hyvä jokaisen suomalaisen katsoa. Se kertoo millaisesta kulttuurista meille tänne Suomeenkin tulee paljon pakolaisia. Nämä ovat siis asioita, joista jutellaan teetä nauttien vaikkapa katukahvilassa, ihan arkipäiväisiä juttuja. Tärkeimpiä rajoja tytön dippaamiselle, että on vähintään 9 vuotta. Jos ei aio naimisiin, ykköseen ei saa dippailla mutta kakkoseen saa vetäistä, kunhan se tytölle käy (voi vain kuvitella, kuinka tarvittaessa se nyt vain käy). Jos taas kuitenkin dippaa ykköseen, jolloin tytön maine on täysin mennyt ellei mies mene naimisiin, niin ohjeena oli dumpata jonnekin, mielellään niin ettei voi tulla vaatimaan oikeuksiaan. Kirjallisia sopimuksia piti välttää, suullisesti nämäkin asiat.

Esim. toivoisin huulipuna-hallituksen katsovan tämän dokumentin ihan ajatuksen kanssa.

Tämä oli todella pöyristyttävää materiaalia, ja oli pakko ottaa talteen, jotta tarvittaessa voi näyttää mahdollisimman monelle.:mad:
 
Kuitenkin kyseinen dokumentti olisi hyvä jokaisen suomalaisen katsoa. Se kertoo millaisesta kulttuurista meille tänne Suomeenkin tulee paljon pakolaisia. Nämä ovat siis asioita, joista jutellaan teetä nauttien vaikkapa katukahvilassa, ihan arkipäiväisiä juttuja. Tärkeimpiä rajoja tytön dippaamiselle, että on vähintään 9 vuotta. Jos ei aio naimisiin, ykköseen ei saa dippailla mutta kakkoseen saa vetäistä, kunhan se tytölle käy (voi vain kuvitella, kuinka tarvittaessa se nyt vain käy). Jos taas kuitenkin dippaa ykköseen, jolloin tytön maine on täysin mennyt ellei mies mene naimisiin, niin ohjeena oli dumpata jonnekin, mielellään niin ettei voi tulla vaatimaan oikeuksiaan. Kirjallisia sopimuksia piti välttää, suullisesti nämäkin asiat.

Esim. toivoisin huulipuna-hallituksen katsovan tämän dokumentin ihan ajatuksen kanssa.

Tämä oli todella pöyristyttävää materiaalia, ja oli pakko ottaa talteen, jotta tarvittaessa voi näyttää mahdollisimman monelle.:mad:
Aika paljonkin löytyy maailmasta asioita, joita ihmisten olisi hyvä katsoa, mutta ei ne siitä huolimatta liity välttämättä aiheeseen. Tässä ketjussa on lähtökohtaisesti tarkoitus pysyä otsikon aiheessa (Suomen maahanmuutto ja maahanmuuttopolitiikka), ei keskustella muiden maiden kulttuureista. Niille voi perustaa oman ketjunsa, jos sellaista ei vielä ole olemassa.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
262 556
Viestejä
4 557 196
Jäsenet
74 999
Uusin jäsen
Roope12345

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom