Mitä itse olen nähnyt, niin suurin osa maskinkäyttäjistä räplää ja oikoo sitä maskia jatkuvasti naamallansa. Ja vielä sitä ns. kansanmaskia, eli kirurginmaskia josta ei ole mitään hyötyä. Etenkin kun samaa rättiä työnnetään taskuun, tai säilytellään ns. hihassa kun ollaan ravintolassa . Siitä ranteelta siiten kiskastaan sama riepu naamalle kun on nautiskeltu illallinen nauraen ja huutaen pitkän kaavan mukaan. Sitten ollaan närkästyneitä kun ravintolasta pieruissaan poistuessa tulee vastaan maskiton k-pää. Tätä samaa olen nähnyt viimeisen vuoden aikana useassa maassa.
Jännä kun noita kansanmaskeja käytellään vielä terveydenhuollossakin. Ainakin suomessa. Luulisi jo tähän päivään selvinneen ettei niistä koronan torjunnassa ole hyötyä.
Meitä on moneksi.
Myös ulkoapäin et pysty sanomaan, onko kyseessä perus "suusuojain" vai kirurginen maski jossa on oikeasti tietty suojaavuus vaikkakin heikko, tämä ei kuitenkaan ole se juttu vaan toistemme suojaaminen oikeaoppiseesti. Tietenkin FFP2 / 3 painivat omassa sarjassaan taudin saamiselta itselle, mutta oikeissa tilanteissa kirurgisesta maskista on hyötyä kun sitä käytetään oikein. Aika hurja väite sanoa, että kirurgisesta suusuojaimesta/maskista ei ole mitään hyötyä.