Juuri näin, puit paremmin sanoiksi sen mitä itse tarkoitin.Täytyy kyllä tähän kommentoida näin vanhempana, että kyllähän ne lapsettomat maksaa minun lasteni koulutusta ja päivähoitoa yms. sikäli mikäli työssä käyvät. Päivähoidon arvo taitaa olla n. tonnin kuussa ja peruskoulu varmaan pari satkua halvempaa.
Kahden lapsen vanhempana säästin lasten päivähoidosta melkein 20 k€/a. Nyt molemmat on jo koulussa, mutta enköhän mä vielä "plussalle" jää ainakin peruskoulun ajan. Koulusta ei tartte sitä omavastuuosuuttakaan maksella Kun oon nyt alkuun päässyt niin taidan hykerrellä säästäväni vielä silloinkin, kun nuo toivottavasti jossain peruskoulun jälkeenkin vielä opintojaan jatkavat. Kai ne ammatti- ja korkeakouluopinnot olis vähän niinku vanhempien maksettavia pääsääntöisesti ilman tätä meidän systeemiä.
Tämä ei siis mitenkään huono asia mielestäni ole. Halusin vain tuoda esiin, että lapsia tekemällä valkoinen heteromieskin voi joskus olla saamapuolella verojen suhteen. Lapsettomat valkoiset heteromiehet tuskin voivat. Elleivät sitten spurguile ymsjne. Jälkimmäinen voi kyllä ainakin ajoittain olla hauskempaa kun lastenhoito
Pointti oli siinä, että jos nyt ei ole lapsia, niin tulevaisuudessa ei ole aikuisiakaan, eli sinun tapauksessa maksajia.
Oma kommenttini liittyi tähän "kaveriin" joka ei halua lapsia koska "profit", tämä ei pitkässä juoksussa ole hyvä vaihtoehto koska jossain vaiheessa loppuu ne maksajat...