Elämisen kustannuksista keskustelu nostaa päätään säännöllisesti parissa muussa rahaan liittyvässä keskustelussa, missä se kuitenkin on selvää offtopicia. Aiempaa keskustelua aiheeseen liittyen löytyy ainakin näistä ketjuista, mikäli joku haluaa itse ketjujen pääaiheiden seasta kaivaa keskustelua:
Jotta noissa ketjuissa saataisiin keskityttyä itse aiheeseen, perustin tämän ketjun. Aihe on tietenkin laaja, ja rahalla saa kaikenlaista hulppeaa jos vain pinkka kestää. Vaikka ketjun pääasiallinen tarkoitus onkin keskustelu "normaaleista" elämisen kustannuksista, niin tervetulleita on tietenkin myös kertomukset ja kustannustiedot vaikka siitä kuinka kirjoittaja asuu linnassa oman kokin, autonkuljettajan ja kuuden sisäkön kanssa kunhan ne ovat omakohtaisia (ei kaverin/kaiman/jne.) kokemuksia tai relevantteja pohdintoja omista vaihtoehdoista.
Palkkakeskustelu
Nonnih, eli wanha kunnon, paljon sä tienaat-keskustelu. Itsehän olen ns. välimaastossa levytyökeskuksen käyttäjänä-automaatti-taivuttimen käyttäjänä ja särmäämäjänä. Johtuen siitä, että odottelen yhden levytyökeskuksen käyttäjän jäävän eläkkeelle tän vuoden aikana. Sen jälkeen sitten...
bbs.io-tech.fi
Säästäminen ja sijoittaminen (osakkeet, rahastot, ETF:t...)
Aloittelijalle hyvä paikka on http://www.seligson.fi/. Niiden passiiviset ovat kustannustehokkaita. Toinen hyvä on Nordnetin ETF-kuukausisäästäminen https://www.nordnet.fi/asiakaspalvelu/alkaa/rahastot/etf-kuukausisaastaminen.html
bbs.io-tech.fi
Jotta noissa ketjuissa saataisiin keskityttyä itse aiheeseen, perustin tämän ketjun. Aihe on tietenkin laaja, ja rahalla saa kaikenlaista hulppeaa jos vain pinkka kestää. Vaikka ketjun pääasiallinen tarkoitus onkin keskustelu "normaaleista" elämisen kustannuksista, niin tervetulleita on tietenkin myös kertomukset ja kustannustiedot vaikka siitä kuinka kirjoittaja asuu linnassa oman kokin, autonkuljettajan ja kuuden sisäkön kanssa kunhan ne ovat omakohtaisia (ei kaverin/kaiman/jne.) kokemuksia tai relevantteja pohdintoja omista vaihtoehdoista.
Viimeksi muokattu: