• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Keskustelu: Poliittiset ja yhteiskunnalliset meemit

Se miksi nyt erityisesti korostetaan, että uhri oli nainen, johtuu natsien ulinasta, kun he itse ovat perustelleet maahanmuuttovastaisuutta naisten turvallisuudella.

Rinnastatko nyt kulttuurinrikastajan tekemän raiskauksen tähän tapaukseen, jossa provoisoimalla tilannetta saatiin "haluttu" lopputulos huolimatta viranomaisten kehotuksesta?
 
Rinnastatko nyt kulttuurinrikastajan tekemän raiskauksen tähän tapaukseen, jossa provoisoimalla tilannetta saatiin "haluttu" lopputulos huolimatta viranomaisten kehotuksesta?
Hyvin usein näkee myös samankaltaista uhrin syyllistämistä näissä raiskaustapauksissa
 
Rinnastatko nyt kulttuurinrikastajan tekemän raiskauksen tähän tapaukseen, jossa provoisoimalla tilannetta saatiin "haluttu" lopputulos huolimatta viranomaisten kehotuksesta?
Jos puhutaan provosoinnista niin koko sinimustien kokoontuminen ja vihamarssi Tampereella vappuna on vain provokaatiota.

Sen sijaan tämä nainen ei tehnyt muuta kuin käveli sivussa ja levitti lakanan.
 
Jos puhutaan provosoinnista niin koko sinimustien kokoontuminen ja vihamarssi Tampereella vappuna on vain provokaatiota.

Sen sijaan tämä nainen ei tehnyt muuta kuin käveli sivussa ja levitti lakanan.
Provokaatio naisesta tulee mieleen muutaman vuoden takainen varistakkutukka wanna be antifa kumiluoti jari.
 
Jos puhutaan provosoinnista niin koko sinimustien kokoontuminen ja vihamarssi Tampereella vappuna on vain provokaatiota.

Sen sijaan tämä nainen ei tehnyt muuta kuin käveli sivussa ja levitti lakanan.

Ok eli kyseessä oli ns. parempi provokaatio, vaikka henkilöllä ei olllut lupaa osoittaa mieltään kyseisessä paikassa? Sinimustat olivat hakeneet kulkueelleen vaadittavat luvat, eli missä olikaan ongelma? Eikö vassarien hokema suvaitsevaisuus kestä erilaisia näkemyksiä?
 
Ok eli kyseessä oli ns. parempi provokaatio, vaikka henkilöllä ei olllut lupaa osoittaa mieltään kyseisessä paikassa? Sinimustat olivat hakeneet kulkueelleen vaadittavat luvat, eli missä olikaan ongelma? Eikö vassarien hokema suvaitsevaisuus kestä erilaisia näkemyksiä?
Minkä luvan tarvitsee tuollaisen lakanan levittämiseen? Mielenosoitus ei tarvitse lupaa, ilmoituksen voi tehdä.
 
Huomautus - olkiukkoilu, älä laita sanoja toisen käyttäjän suuhun
Edelleen, ei yksittäinen ihminen tarvitse mitään lupaa mielipiteensä esittämiseen. Joten mistä luvasta kirjoitat?

Eli mielestäsi yksittäinen ihminen voi olla välittämättä poliisin antamasta kehotuksesta? Onhan tuo ihan päivänselvää mitä vasemmistoanarkistit tempauksellaan hakivat, sen sijaan että olisi annettu reilusti tilaa myös muille näkemyksille.
 
Eli mielestäsi yksittäinen ihminen voi olla välittämättä poliisin antamasta kehotuksesta? Onhan tuo ihan päivänselvää mitä vasemmistoanarkistit tempauksellaan hakivat, sen sijaan että olisi annettu reilusti tilaa myös muille näkemyksille.

Missä kohtaa poliisi tätä pahoinpideltyä kehotti? Joo ja uhrihan on syyllinen, se on toki selvää.
 
Missä kohtaa poliisi tätä pahoinpideltyä kehotti? Joo ja uhrihan on syyllinen, se on toki selvää.

Jaa uhrikortti pelattu taas, eipä yllättänyt.


Eipä tästäkään Yle uutisoinut mitään:

"Paikalla on kymmeniä poliiseja pitämässä mielenosoitusryhmiä erossa toisistaan ja turvaamassa tilaisuutta. Mäkilä korostaa, että osapuolten välille ei ole päässyt fyysistä yhteenottoa, koska poliisit ovat eri ryhmien välissä.

Mäkilän arvion mukaan Sinimustan Liikkeen porukkaa on vähän alle sata ja vastamielenosoittajia noin 200.


Vastamielenosoittajilla oli ollut joitakin Palestiinan lippuja.


– Siellä on lippuja ollut, mutta mikä sitten kenenkin kanta on, niin sitä on mahdotonta arvioida, Mäkilä sanoo.


Mäkilä sanoo, että vastamielenosoittajien joukosta on heitelty Sinimustan Liikkeen suuntaan soihtuja tai vastaavia. Ylen mukaan poliisiautoa päin oli heitetty keppi."


Eli olivatko mielestäsi poliisit ihan turhaan mielenosoittajien välissä estämässä ryhmien kontaktia? Ja oliko ihan puhdas sattuma että nämä älyn jättiläiset eivät osanneet arvioida mitä mahdollisesti seuraisi kun tietoisesti lähdetään provoamaan lähietäisyydeltä toista ryhmää vaikka poliisit olivat tarkoituksella eristäneet nämä ryhmät toisistaan?

39hvucmkymma1.png
 
Jaa uhrikortti pelattu taas, eipä yllättänyt.


Eipä tästäkään Yle uutisoinut mitään:

"Paikalla on kymmeniä poliiseja pitämässä mielenosoitusryhmiä erossa toisistaan ja turvaamassa tilaisuutta. Mäkilä korostaa, että osapuolten välille ei ole päässyt fyysistä yhteenottoa, koska poliisit ovat eri ryhmien välissä.

Mäkilän arvion mukaan Sinimustan Liikkeen porukkaa on vähän alle sata ja vastamielenosoittajia noin 200.


Vastamielenosoittajilla oli ollut joitakin Palestiinan lippuja.


– Siellä on lippuja ollut, mutta mikä sitten kenenkin kanta on, niin sitä on mahdotonta arvioida, Mäkilä sanoo.


Mäkilä sanoo, että vastamielenosoittajien joukosta on heitelty Sinimustan Liikkeen suuntaan soihtuja tai vastaavia. Ylen mukaan poliisiautoa päin oli heitetty keppi."


Eli olivatko mielestäsi poliisit ihan turhaan mielenosoittajien välissä estämässä ryhmien kontaktia? Ja oliko ihan puhdas sattuma että nämä älyn jättiläiset eivät osanneet arvioida mitä mahdollisesti seuraisi kun tietoisesti lähdetään provoamaan lähietäisyydeltä toista ryhmää vaikka poliisit olivat tarkoituksella eristäneet nämä ryhmät toisistaan?
Nyt sinulla on ilmeisesti vaikeuksia erottaa toisistaan mielenosoitukset ja yksittäisen henkilon mielenilmaus. Näiden luulisi olevan ihan perusasioita, mutta ilmeisesti ei.

Poliisin sivulta:

Kuka tahansa saa seurata yleistä kokousta tai mielenosoitusta, ja siihen saavat osallistua kaikki, jotka haluavat käyttää kokoontumisvapauttaan ja sananvapauttaan.

Yleisenä kokouksena ei pidetä sellaista mielenosoitusta, joka on tarkoitettu ainoastaan yksittäisten henkilöiden mielipiteen ilmaisemista varten.



Se on ihan totta, että väkivaltaurpot ovat väkivaltaurpoja. Ja pahoinpitelyn uhria on tapana kutsua pahoinpitelyn uhriksi.
 
Keskittykääs sitten rakentavaan asialliseen keskusteluun ja jättäkää keskustelun sotkeminen olkiukoilla ja muulla vastaavalla toiminnalla pois, kiitos.
 
Nyt sinulla on ilmeisesti vaikeuksia erottaa toisistaan mielenosoitukset ja yksittäisen henkilon mielenilmaus. Näiden luulisi olevan ihan perusasioita, mutta ilmeisesti ei.

Poliisin sivulta:

Kuka tahansa saa seurata yleistä kokousta tai mielenosoitusta, ja siihen saavat osallistua kaikki, jotka haluavat käyttää kokoontumisvapauttaan ja sananvapauttaan.

Yleisenä kokouksena ei pidetä sellaista mielenosoitusta, joka on tarkoitettu ainoastaan yksittäisten henkilöiden mielipiteen ilmaisemista varten.



Se on ihan totta, että väkivaltaurpot ovat väkivaltaurpoja. Ja pahoinpitelyn uhria on tapana kutsua pahoinpitelyn uhriksi.

Eli oliko mielestäsi kyseiset urpot vastamielenosoitukseen liittymättömiä tahoja? Ihan sattumalta vaan oli "Natsit vittuun" -slogan lakana mukana? :think:

Tämähän oli ihan suoraan vasemmiston pelikirjasta, jossa hyödynnetään räikeästi altavastaajan asemaa perseilyn tukena. Nyt sitten uhriudutaan huolella kun perseilyn seuraukset osuivat omaan nilkkaan. Ei uutta auringon alla, onhan vastaavaa nähty jo aiemminkin. Jännä kuinka näitä urpoja ei vaadita myös vastuuseen mielenosoituksen häirinnästä, vaan huomio keskittyy ainoastaan provosoinnin jälkeiseen pahoinpitelyyn.
 
Eli oliko mielestäsi kyseiset urpot vastamielenosoitukseen liittymättömiä tahoja? Ihan sattumalta vaan oli "Natsit vittuun" -slogan lakana mukana? :think:

Tämähän oli ihan suoraan vasemmiston pelikirjasta, jossa hyödynnetään räikeästi altavastaajan asemaa perseilyn tukena. Nyt sitten uhriudutaan huolella kun perseilyn seuraukset osuivat omaan nilkkaan. Ei uutta auringon alla, onhan vastaavaa nähty jo aiemminkin. Jännä kuinka näitä urpoja ei vaadita myös vastuuseen mielenosoituksen häirinnästä, vaan huomio keskittyy ainoastaan provosoinnin jälkeiseen pahoinpitelyyn.

Oliko tuossa Poliisin sivun informaatiossa jotakin vaikeasti ymmärrettävää? Yksityisellä henkilöllä on kaikki oikeua olla sitä mieltä, että "natsit vittuun", eikä se anna natsille oikeutta potkia ko. henkilöä päähän.

Natsin pelikirjasta nyt on tietysti potkia erimieltä olevia päähän, kun ei kapasiteetti riitä oikein muuhun.
 
Oliko tuossa Poliisin sivun informaatiossa jotakin vaikeasti ymmärrettävää? Yksityisellä henkilöllä on kaikki oikeua olla sitä mieltä, että "natsit vittuun", eikä se anna natsille oikeutta potkia ko. henkilöä päähän.

Natsin pelikirjasta nyt on tietysti potkia erimieltä olevia päähän, kun ei kapasiteetti riitä oikein muuhun.

Oliko joku väittänyt ettei mielipiteeseen ollut oikeutta tai että se olisi sallinut päähän potkimisen? Saako eri mieltä oleva paskoa toisten mielenosoituksen jos näkee asian toisin? Yritän nyt saada selkeän linjan keskusteluun moraaliposeerauksen sijasta.

Eli sinun mielestä ko. henkilöt eivät kuuluneet vastamielenosoittajien joukkoon? Saataisiinko kiertelyn ja kaartelun sijasta suora vastaus tähän kysymykseen?

Alempaan provoon on sitten turha kommentoida mitään, jos argumentointi ylipäätään on tuota tasoa.
 
Pistetäänpäs ketju pienelle huilille, kun ei huomautus mennyt selvästikään perille.
 
Ketju jälleen auki, josko se asiallinen keskustelu taas onnistuisi. Jos ei onnistu, niin jakelen varoituksia tarvittaessa matalalla kynnyksellä.
 
Nyt oli onneksi(?) harvinaisen paska AI-tuotos. Eikait toi näytä ees nuorelta Trumpilta. Muistuttaa häntä, mut ei näytä häneltä. Mut joo, kuvan pointti oli toki erittäin osuva.
Joo, ei jaksanu yrittää. Copilotti ei saa tehdä poliittisista hahmoista kuvia, niin käsin tehdä sen Trumppia muistuttavasta hahmosta. Itse piti nimikin korjata plakaattiin ja kuten huomaa, ei siihenkään viitsinyt panostaa. :D
 
En ummarra.
Liittyykö johonkin ajankohtaiseen kohuun vai onko tämä ragebaitti?
Itsellekki jäi vähä kysymysmerkiksi tämä. Varsinki, ku oli eka yleisellä puolella hauskojen kuvien ketjussa. Haetaanko tässä "tyhjää lippua", kun suomalaisilta viedään suomalaisuus? Sit pääsen kärryille. Mut en siltikää tota vasemmanpuolimmaista oikee käsitä.. joo ollaa totuttu pakkasiin.. Lapissa. Sielläki ymmärretään pipoo käyttää eikä olla idiootteja.
 
Viimeksi muokattu:
Itsellekki jäi vähä kysymysmerkiksi tämä. Varsinki, ku oli eka yleisellä puolella hauskojen kuvien ketjussa. Haetaanko tässä "tyhjää lippua", kun suomalaisilta viedään suomalaisuus? Sit pääsen kärryille. Mut en siltikää tota vasemmanpuolimmaista oikee käsitä.. joo ollaa totuttu pakkasiin.. Lapissa. Sielläki ymmärretään pipoo käyttää eikä olla idiootteja.
Ajattelin samaa, mutta aika kaukaa haettu vitsi. Pipolla kai tarkoitetaan jääräpäisyyttä.
 
Soininvaaraki iha kujalla. Eihä persut ole käsittääkseni tuollaista maahanmuuttoa missään vaiheessa vastustaneet?
Eiköhä ne kaikkea mamutusta vastusta. Taitavat maahan tunkeutujiksi (matu) kutsua maahan muuttajia. Kovasti foorumeilla on kilpailua, että kuka keksii kovimmat herjat maahanmuuton vastustamiseksi.
 
Eiköhä ne kaikkea mamutusta vastusta. Taitavat maahan tunkeutujiksi (matu) kutsua maahan muuttajia. Kovasti foorumeilla on kilpailua, että kuka keksii kovimmat herjat maahanmuuton vastustamiseksi.
Millähän perusteella?

Sinimustat on oma joukko ja toki ps syvässä päädyssä osa näkee samoin, mutta jos katsoo valtavirtaa, niin kyse on ollut haittamaahanmuutosta, maahanmuuttajista jotka tekevät rikoksia, ei kotiudu muodostaen rinnakkaisyhteiskuntia ja elävät veronmaksajien rahoilla.
 
Aika vähän vasurien ja vihreiden höpinät ja politiikka perustuu faktoihin. Täysiä populisteja kaikki ja sitten tuo suvaitsemattomuus ja suunnaton viha kaikkia muita kohtaan joilla eriävät mielipiteet.
Kun katsoo meemejä, niin valheelliset, lapselliset ja populistisimmat meemit näyttää löytyvän toiselta laidalta. Sitten näitä vielä postaillaan sarjana putkeen..
 

Tässä taas hyvin näkyy, miten vasemmiston meemit ei ole ikinä hauskoja. Hallitusta tuskin voi syyttää yrityksen puutteesta velaksi elämisen katkaisemiseksi. Suomen poliittinen järjestelmä nyt vain on sellainen, että muutoksia on hankala tehdä koska koalitio ja konsensus. Korkoihin menee paljon rahaa (kiitos Marinin upea viisikko), maahantulijat maksavat mammonaa (eikä avoimille rajoille voitu tehdä mitään koska ihmisoikeussopimukset ja luottamuspääoma), puolustus sattuneista syistä imee rahaa, vihreä siirtymä ym. Suomelle haitallinen ideologinen byrokratia jnejne. "Hyvinvointivaltiosta" pidetään vasemmistossa - ja itse asiassa oikeistossakin - turhan lujasti kiinni ja muutos tulee loppujen lopuksi Kreikan malliin, valitettavasti.

Eli tässä kuvassa ei mielestäni ole mitään hauskaa. Yritetty varmaan on, mutta ei riittävän lujasti.

Meemin postaajan kannattama sakki hieroo jo karvaisia käsiään yhteen odottaessaan valtaan pääsyä, jotta voi perua kaiken ja vauhdittaa konkurssia. Ei kyllä välttämättä ole edes huono asia Suomen kannalta.
 
Tässä taas hyvin näkyy, miten vasemmiston meemit ei ole ikinä hauskoja. Hallitusta tuskin voi syyttää yrityksen puutteesta velaksi elämisen katkaisemiseksi. Suomen poliittinen järjestelmä nyt vain on sellainen, että muutoksia on hankala tehdä koska koalitio ja konsensus. Korkoihin menee paljon rahaa (kiitos Marinin upea viisikko), maahantulijat maksavat mammonaa (eikä avoimille rajoille voitu tehdä mitään koska ihmisoikeussopimukset ja luottamuspääoma), puolustus sattuneista syistä imee rahaa, vihreä siirtymä ym. Suomelle haitallinen ideologinen byrokratia jnejne. "Hyvinvointivaltiosta" pidetään vasemmistossa - ja itse asiassa oikeistossakin - turhan lujasti kiinni ja muutos tulee loppujen lopuksi Kreikan malliin, valitettavasti.

Eli tässä kuvassa ei mielestäni ole mitään hauskaa. Yritetty varmaan on, mutta ei riittävän lujasti.

Meemin postaajan kannattama sakki hieroo jo karvaisia käsiään yhteen odottaessaan valtaan pääsyä, jotta voi perua kaiken ja vauhdittaa konkurssia. Ei kyllä välttämättä ole edes huono asia Suomen kannalta.
Arvatenkin meemi olisi hauska vasemmistoon kohdistuvana. Ei kuvassa ole hauskaa, jos se kohdistuu vääriin puolueisiin, se on nähty.
 
Arvatenkin meemi olisi hauska vasemmistoon kohdistuvana. Ei kuvassa ole hauskaa, jos se kohdistuu vääriin puolueisiin, se on nähty.

Ei, vaan se ei vain ole hauska. Tilanne Suomessa on suht katastrofaalinen ja meemintekijäsakin isoksi osaksi aiheuttama. Sitten lällätellään, kun ei onnistutakaan korjaamaan - kun joku sentään yrittää korjata.

E: ...ja meemintekijäsakki ei tuota laskua maksa. Heille jopa haitallista, jos velkaantumista yritetään taittaa, koska vaikuttaa väkisinkin saavutettuihin etuihin.
 
Millähän perusteella?

Sinimustat on oma joukko ja toki ps syvässä päädyssä osa näkee samoin, mutta jos katsoo valtavirtaa, niin kyse on ollut haittamaahanmuutosta, maahanmuuttajista jotka tekevät rikoksia, ei kotiudu muodostaen rinnakkaisyhteiskuntia ja elävät veronmaksajien rahoilla.
Kyl se ensimmäinen lähtökohta olis erotella humanitaarinen - ja työperäinen maahanmuutto. Kovasti kuiteski sit öyhötetään maahanmuutosta yhden käsitteen alla tunnereaktioiden - ja soraäänten perässä. Kattoo nyt, miten vaalikeskusteluissa käy, mut voisin lyödä vaikka vetoa, ettei Persut tule näitä kahta eri asiaa erittelemään.
 
Tuli nyt tästä mieleen, kun paneelista puuttuu selvästi Kokoomuksen edustaja, että huomasin tälläsen: Vaihda kokoomuksesta Vihreisiin — vaihdavihreisiin.fi
Tähän kuvaan liittyy tarina, mutta kun sitä en voinut kertoa kuvan yhteydessä toisessa ketjussa, niin tässä se tulee:

VAALIEN ALLA VALHEITA MYYDÄÄN LUPAUKSINA

Ennen vaaleja luvataan lähes kaikkea. Enemmän palveluita, vähemmän veroja, parempaa taloutta ja helpompaa arkea.

Yleensä jätetään kertomatta, kuka kaiken maksaa tai miten nämä lupaukset aiotaan oikeasti toteuttaa.

Siksi vaalipuheita kannattaa kuunnella kriittisesti. Ei sen perusteella, kuinka hyvältä ne kuulostavat, vaan sen perusteella, kestävätkö ne tarkempaa tarkastelua.

Liian moni lupaus on osoittautunut vaalien jälkeen juuri siksi, miltä se alun perinkin vaikutti:

Puheeksi, jolla haettiin valtaa.
 
Tähän kuvaan liittyy tarina, mutta kun sitä en voinut kertoa kuvan yhteydessä toisessa ketjussa, niin tässä se tulee:

VAALIEN ALLA VALHEITA MYYDÄÄN LUPAUKSINA

Ennen vaaleja luvataan lähes kaikkea. Enemmän palveluita, vähemmän veroja, parempaa taloutta ja helpompaa arkea.

Yleensä jätetään kertomatta, kuka kaiken maksaa tai miten nämä lupaukset aiotaan oikeasti toteuttaa.

Siksi vaalipuheita kannattaa kuunnella kriittisesti. Ei sen perusteella, kuinka hyvältä ne kuulostavat, vaan sen perusteella, kestävätkö ne tarkempaa tarkastelua.

Liian moni lupaus on osoittautunut vaalien jälkeen juuri siksi, miltä se alun perinkin vaikutti:

Puheeksi, jolla haettiin valtaa.

Sori vähän tyhmäkysymys, oliko tuo kuva jostain aidosta tilaisuudesta? ei nyt soita kelloja, yritin kuvahakuakin

Jostain syystä mieleen hiipu ajatus että kuva ei aito, -> ihan puhdas poliittinen antikamppania.
 
Omia juttuja on mitä väännän AI:n kanssa.
Kuva ihan siististi laadukkaasti tehty.

Tuollaisesta voisi tehdä ihan yleisen, jos pöydän ääreen laittaa suurimpen puolueiden puheenjohtajat, vaikka viiden suurimman, no vasemmistoliitto pitää olla kun se jäi koko velkka sopparista pois.

Valheilla sanan vaihtaa vähemmän negatiiviseksi.
 
Viimeksi muokattu:
Kuva ihan siististi laadukkaasti tehty.

Tuollaisesta voisi tehdä ihan yleisen, jos pöydän ääreen laittaa suurimpen puolueiden puheenjohtajat, vaikka viiden suurimman, no vasemmistoliitto pitää olla kun se jäi koko velkka sopparista pois.

Valheilla sanan vaihtaa vähemmän negatiiviseksi.
Aika helposti onnistuu, koska olen luonut muutamia omia valmiita GPT:tä, joilla saa aika hyvää jälkeä aikaiseksi.

Jos lähtee pelkästä chatista pyytämään random kuvia, niin lopputulos voi olla mitä sattuu ja vähän sinne päin.

Toivottavasti tämä ei ole offtopickia, kun en ole pahemmin seurannut mistä täällä keskustellaan, ennen kuin lainasit minua viestissä.
 
Toivottavasti tämä ei ole offtopickia, kun en ole pahemmin seurannut mistä täällä keskustellaan, ennen kuin lainasit minua viestissä.
No ainakin keskustellaan poliittisesta meemista ja harvoin itse tekiä siihen osallistuu ja kertoo teoksen synnystä ja ajatuksesta, tekemisestä, voiko syvemmällä olla itse aiheesta :-)

No AI avustetusta taiteesta, luovuudesta on kyllä ihan omatkin ketjut, jos jatkuu kovasti tekniseen työskentelyyn.

Esimerkissä välineitä käytetty ihan asiallisesti, tukemaan ideaan, ilman että tulee sitä taas jotain AI roskaa, tai AI "väärennöksiä". Silti se pieni AI merkintä kuvaa olisi hyvä, tai oikeastaan loppusilaus. jos haluaa että niitä jaetaan, niin haluttu lisenssi logo samaan.
 
Ongelma on mielestäni ihmiset, jotka pitävät muita ihmisiä parasiitteina. Tuossakin reilusti suurinta osaa.

Parasiitti = loinen | eliö (eläin, kasvi tai pieneliö), joka ottaa ravintoa toisesta eliöstä (isäntäeliöstä), jonka sisällä tai pinnalla se elää

Kyllä tuo kuvaus niin lähelle kommunistia/vassaria osuu että kuva on täysin reaalimaailman kanssa linjassa. Se ongelma on tasan tarkkaan vain ne parasiitit, vaikka kommarin mieli siitä pahoittuisikin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
309 286
Viestejä
5 246 828
Jäsenet
83 467
Uusin jäsen
eetuzzi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom