-03 kävin intin lyhimmän kaavan mukaan ja kertaakaan eivät ole takaisin kelpuuttaneet. Luulen, että tein jotain oikein siellä
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)
Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.
Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.
Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.
Et sitt oppinut kerrasta.I/91 sisään, 330vrk palvelun jälkeen muistettu 61vrk kertausta + 22vrk vapaaehtoisessa kertauksessa.
Hyvin noista rahaa sai kun työnantaja maksoi normiliksan aikoinaan ja päälle korotettu päiväraha(erikoismiehet ja upseerit) ei olis edes tarvinnut mennä koska suojelualan työ.Et sitt oppinut kerrasta.
Just tuli siis lappu, että Toukokuulta kertaus peruttu maan koronatilanteen vuoksi... Vittu että vituttaa, jos muualla pidetäänToukokuussa kertaamaan. Lupasivat 20v sitten intin lopussa ettei ole minkäänlaista paikkaa SA:n kirjoissa mulle, mutta niin vaan tuli kutsu.
Noh, käydään katsomassa mitä uusia leluja löytyy.
Ai nuinkin myöhään niitä vielä tulee. Minä olin II/98 erässä, kerran käynyt sen jälkeen kertausharjoituksissa (olikohan se jotain 6 - 7 vuotta intin jälkeen). Sen jälkeen ei ole pihaustakaan kuulunut, olen olettanut etteivät enää kaipailekaan. Silloinkin siinäkin harjoituksessa oli pakka mennyt ihan uusiksi .Toukokuussa kertaamaan. Lupasivat 20v sitten intin lopussa ettei ole minkäänlaista paikkaa SA:n kirjoissa mulle, mutta niin vaan tuli kutsu.
Toukokuussa kertaamaan. Lupasivat 20v sitten intin lopussa ettei ole minkäänlaista paikkaa SA:n kirjoissa mulle, mutta niin vaan tuli kutsu.
Olishan se kiva ollut kertailemassa käydä.Vanhenemisessa on se hyvä puoli, että kutsut loppunevat viimeistään samalla kuin poistuu varsinaisesta reservistä. Miehistöllä sinä vuonna kun täyttää 50 vuotta ja muilla 60 vuotta.
Ohhoh. Varmasti olit itsekin ehtinyt luulla, ettei enää tarvitse. Mikäs aselaji/tehtävä? Varmasti on kalusto hieman vaihtunutKutsu tuli tännekin. Ensimmäinen ikinä... Intti käyty 2001
Heh, joo todellakin luulin että "ohi on". Hieman tosiaan kummaksuttaa tuo tavan RKMIES mikä tuossa kertauslapussa seisoo kun intin aikana olin tarkka-ampujankoulutuksen saanut sotilaspoliisi. No katsotaan mitä tuleman pitää.Ohhoh. Varmasti olit itsekin ehtinyt luulla, ettei enää tarvitse. Mikäs aselaji/tehtävä? Varmasti on kalusto hieman vaihtunut
Ainakin omalla kohdalla lapussa ollut rooli piti paikkansa. Alun perin heitinkomppanian laskija, mutta viimeisimmissä kutsuissa ollut VIESTIAU. Varsinaista viestimiehen koulutusta en ole oikeastaan saanut ja ekalla kerralla kuumotteli. Harjoituksissa tehtävä kuitenkin melko sama, kuin palveluksessakin. Uusi komppania vain käytti erilaisia titteleitä.Heh, joo todellakin luulin että "ohi on". Hieman tosiaan kummaksuttaa tuo tavan RKMIES mikä tuossa kertauslapussa seisoo kun intin aikana olin tarkka-ampujankoulutuksen saanut sotilaspoliisi. No katsotaan mitä tuleman pitää.
Yleensä tehtävät saattavat muuttua koska kaikki eivät jostain syystä saavu paikalle...Ainakin omalla kohdalla lapussa ollut rooli piti paikkansa. Alun perin heitinkomppanian laskija, mutta viimeisimmissä kutsuissa ollut VIESTIAU. Varsinaista viestimiehen koulutusta en ole oikeastaan saanut ja ekalla kerralla kuumotteli. Harjoituksissa tehtävä kuitenkin melko sama, kuin palveluksessakin. Uusi komppania vain käytti erilaisia titteleitä.
Kuvittelisin, että organisaatio nuo paikat miehille keksii ja harjoituksessa tarkemmin vielä sijoitellaan, etenkin kun osa ei saavu paikalle. Kuitenkin voit olla joku porukan täydennysmies, joka napattu listalta vaaditut kriteerit täyttävänä (kuten minä, uskoakseni). Tällöin ei voi oikein tietää mitä tuleman pitää.
Omalla kohdalla I/14, nyt 3x harjoitusta 3vuoden sisään, toukokuussa viimeisin, yht jotain 15-20vrk.
Itseä tosiaan vähän närästi kun yli 20 vuoden jälkeen kävin kertaamassa ja samat vitun kamat kuitattiin kun alokas aikana.... oli kumisaappaat ja sadat alusvaatteet, pakit ja pelit ja rensselit. Kiva oli taas kanniskella sitä helvetillistä varustesäkkiä kilometri kaupalla. (ja nukkua sissiteltassa). No jotkut varmaan olisi nauttineet.. itse en enää tässä vaiheeessa.
Samoin, taitaa olla turha odotella kutsua pyssykylään. Olisi kyllä nostalgista käydä pyörähtämässä.03 palvelus ei ole vielä lappuja näkyny..
Voishan sitä käydä ainakin kerran.
Huomasin etten laittanut päivitystä. Eli siis joo se oli sodanajan himmeleitä. En päässyt osallistumaan koska kärsin välilevynpullistumasta mutta sovittiin johtajan ja vääpelin kanssa että ottavat minut mukaan seuraaviin harjoituksiin koska minä oikeasti haluan.Kutsu tuli paikalliselle varikolle. Jännittää kyllä mitä miettineet meikäläiselle, ei siellä edes ole kasarmia niin se on kai telttamajoitus tai illaksi kotiin. Hain SOdanajan JOhtaja -koulutukseen viimevuonna niin kai siellä on joku majuri laittanut ruksin "halukas kertausharjoituksiin".
Mielenkiinnolla ja jopa ilolla menossa saamaan koulutusta, kunpa se olisi tarkoituksenmukaista eikä vain makkaranpaistoa.
2006 muistaakseni intti käyty viestimiehenä eikä oo kertauslappuja näkynyt.
Onko siellä kertaamassa ne samat sankarit jotka intissä oli samassa joukkueessa?
Ite käyny kertaamassa jo 3 kertaa tämän vuoden puolellaTuli sitten neljäs kertauskutsu. Edellisen kerran käynyt kertaamassa vuosina 2007, 2011 ja 2018.
Viimeisin kutsu tuli kaikille saman asehaaran taistelijoille joiden kanssa ollaan oltu yhteyksissä sitten vuoden 2007. Hienoa päästä harjoittelemaan "tilanteen" varalle vaikka mitään ei tapahtuisikaan, ja jos tapahtuu niin voi mennä luottavaisin mielin. Kertaus on opintojen äiti?
Terveisin: Spol PKarPr 2/06.
Asepalvelus PKarPr 2/06 (sittemin lakkautettu prikaati Kontiolahdella, Itä-Suomessa).
Saman tuvan kavereita on ollut aikaisemmissa treeneissä ja seuraavin on myös tulossa ainkin muutama. Joukkueen sisällä on enemmän hajontaa ja esim. johto on aivan eri.2006 muistaakseni intti käyty viestimiehenä eikä oo kertauslappuja näkynyt.
Onko siellä kertaamassa ne samat sankarit jotka intissä oli samassa joukkueessa?
Aika harvinaisia noi yli viikon kertauksen ymmärtääkseni. Harjoituksethan usein itsessään on kahden viikon settejä kun tarvitaan myös väkeä laittamaan harjoitukset tulille.Parisenkymmentä vuotta sitten kävin intin ja nyt tuli eka kertauskutsu. Olen ymmärtänyt, että nämä ovat jotain 3-6 päiväisiä juttuja, mutta mulle tuli tasan 14pv komennus. Toivottavasti riittää mielekästä hommaa.
Aika harvinaisia noi yli viikon kertauksen ymmärtääkseni. Harjoituksethan usein itsessään on kahden viikon settejä kun tarvitaan myös väkeä laittamaan harjoitukset tulille.
Parisenkymmentä vuotta sitten kävin intin ja nyt tuli eka kertauskutsu. Olen ymmärtänyt, että nämä ovat jotain 3-6 päiväisiä juttuja, mutta mulle tuli tasan 14pv komennus. Toivottavasti riittää mielekästä hommaa.
Oman asepalveluksen aikana oltiin yhtymäharjoituksessa jossa oli myös ressuja iso kasa. Harjoitus kesti muistaakseni juurikin 14vrk ja siellä ne teki omia juttujaan, taidettiin jokunen "laukaus" myös vaihtaa.Pistääköhän ne ressut kertaamaan johonkin tuoreiden varusjanttereiden loppusotaan/pääsotaharjoitukseen
Mielenkiintoista kyllä noin pitkän ajan jälkeen kahden viikon reissu, ei oo ihan tyypillistä yli viikon keikat...
Tämä on tuossa ½ vuoden päästä. Laittelen päivityksiä, jahka tuolta pääsen pois. Mahdollisuuksia olisi olla menemättä, mutta puhtaasti arjen elämän katkaisuna ajattelen tämän komennuksen. Jos vain tekemistä piisaa, niin 2vkoa menee nopeasti.Pistääköhän ne ressut kertaamaan johonkin tuoreiden varusjanttereiden loppusotaan/pääsotaharjoitukseen
Mielenkiintoista kyllä noin pitkän ajan jälkeen kahden viikon reissu, ei oo ihan tyypillistä yli viikon keikat...
Onko porukka käyny MPK:n viikonloppukoulutuksissa? Mitenhän ne eroaa varsinaisista kertausharjoituksista
Menkäähän nyt nuoremmat suorittamaan velvollisuutenne....
-Itse aikoinaan kävin neljästi, nyt "ruutiukkona" köpöttelen kotirintamalla.....