Kerro miksi tänään vituttaa! :(

Tuo "ihan vain tahdonvoimalla" taas tietysti on tuollaista olkiukkoilun puolelle lipsuvaa, mutta mikä on mielestäsi keino tietää, onko omat päänsisäiset ongelmat sellaisia, joihin voi itse vaikuttaa ja mitkä sellaisia, joihin ei voi?
Pahoittelut jos lipsuu. Hankala puhua kovin spesifisti mistään kun et ole vieläkään kertonut listaa mitkä eivät ole mielestäsi "oikeita" ongelmia, en ymmärrä miten näiden määrittely minun harteille putoaa kun toistuvasti olen sinulta asiasta kysynyt.

Pahoittelut jos lipsuu. Hankala puhua kovin spesifisti mistään kun et ole vieläkään kertonut listaa mitkä eivät ole mielestäsi "oikeita" ongelmia, en ymmärrä miten näiden määrittely minun harteille putoaa kun toistuvasti olen sinulta asiasta kysynyt.

Ihan mielenkiinnosta kysyin. Enkä tarkoittanut mitään listaa, niinkuin itsekin varmasti ymmärrät, miten älytön koko lista-ajatus on, vaikka siihen olet jostain syystä jäänyt jumiin. Kysyin keinoa.

Ei vaikuta uskottavalta, olet tässä muutaman tunnin sisällä suoltanut kumminkin jo yli 10 viestiä tähän ketjuun.

Vaikuttaa tai ei. Asiasta on kyllä mielenkiintoista keskustella. Ja toki olen iloinen, jos kukaan antaisi mahdollisuuden itselleen ottaa vastuuta omista ajatuksistaan, mutta pidän sitä epätodennäköisenä.

Ei se ollut vitsi. Kyllähän se tietenkin harjoitusta vaatii, mutta ellei kärsi ihan oikeista pääkopan vaivoista, kuten skitsofreniasta, on se täysin mahdollista.

Ihan mielenkiinnosta kysyin. Enkä tarkoittanut mitään listaa, niinkuin itsekin varmasti ymmärrät, miten älytön koko lista-ajatus on, vaikka siihen olet jostain syystä jäänyt jumiin. Kysyin keinoa.
Aloitit kuitenkin listaamalla "oikeista" ongelmista skitsofrenian ja tästä pitäisi päätellä, että mitään listoja ei ole. OK. Siinä olet oikeassa, että tuollainen luokittelu on älytöntä ja siksi siihen tartuin, hyvä kuitenkin jos niin ei ole :thumbsup:

Ja tää koko kaaos lähti siitä että avauduin miten mun ADHD pistää kapuloita rattaisiin.... ja sekö siis ei ole ihan oikea ongelma, hmmmm?

Ja se mikä on ongelma, ei voi määritellä, se kokemus on taas täysin henkilökohtainen, mulle portaat ei ole ongelma mutta pyörätuolin käyttäjälle on, jos analogian tajuatte. Eli konteksti ja oma kokemus on tärkeessä roolissa tässä.

Viimeksi muokattu:
Aloitit kuitenkin listaamalla "oikeista" ongelmista skitsofrenian ja tästä pitäisi päätellä, että mitään listoja ei ole. OK. Siinä olet oikeassa, että tuollainen luokittelu on älytöntä ja siksi siihen tartuin, hyvä kuitenkin jos niin ei ole :thumbsup:

Ehkä pitäisi vähemmän luottaa ihmisten haluun ymmärtää viestin tarkoitus. Mainitsin skitsofrenian siksi, että tiedostan, että "Kyllähän se tietenkin harjoitusta vaatii, mutta on se täysin mahdollista." voi sisältää jotain tilanteita, jossa se ei (käytännössä) ole mahdollista. Mutta nyt kun sait selvyyden, niin vastaatko vuorostasi tuohon

mikä on mielestäsi keino tietää, onko omat päänsisäiset ongelmat sellaisia, joihin voi itse vaikuttaa ja mitkä sellaisia, joihin ei voi?

Ja tää koko kaaos lähti siitä että avauduin miten mun ADHD pistää kapuloita rattaisiin.... ja sekö siis ei ole ihan oikea ongelma, hmmmm?

Pahoittelen, jos sanavalinta loukkasi identiteettiäsi. On oikea ongelma, ja sinun tapauksessasi oikea myös tuossa tarkoittamassani merkityksessä, että sinulla se on ihan oikeasti mahdotonta, eikä kannata edes yrittää. Eli ei hätää, älä huoli siitä.

Statistiikka

Viestiketjuista
305 752
Jäsenet
82 752
Uusin jäsen
Jace95

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom