Periaatetasolla olen ihan samaa mieltä, mutta aina ei riitä varautuminen itselläkään. Samana kesänä kun tulee rakennusprojektin lisäksi pesutornin hankinta yllärinä, auton kone leikkaa kiinni ja tontille täytyy ollaa kolme kasettikuormaa täytemaata. Ai niin ja taloudessa pidettävä työmatkojen takia kahta autoa ja lapsia on kolme. Vielä avopuoliso päivätöissä hoitoalalla niin siinäpä se. Työ vaihtuu parempipalkkaiseen kuukauden päästä ja tällä viikolla tulee lomarahat joten nyt on tarkat laskelmat edessä paljonko ens kuussa jää ylimääräistä näiden parin kk luottokorttiostosten lyhennyksiin.Eiks tähän väliin pidä sanoa että elättekö te yli varojenne kun ei edes kuukautta pärjää palkalla tai ei ole sen vertaa sukanvarressa että saa pesukoneen ostettua jos sellainen hajoaa?
Muoks:
OP:lla tykkään toiminnosta säästölipas. Ikään kuin tili, joka on ilmainen pitää ja sinne voi siirtää aina palkkapäivänä kaiken mitä jää laskujen jälkeen ja kännykällä siirrellä käyttötilille huntti, pari silloin kun tarvitsen. Toimivin tapa itsellä hallita rahanmenoa kun täytyy aina tarkistella käyttötilin katetta kun menee ostoksille.Meillä oli firmassa palkka 2 kertaa kuussa. 15 pvä tuli aina ennakko ja sitten kuun lopussa loput. Mä tykkäsin siitä ja totuin siihen niin että kun se meilläkin varmaan lähemmäs 10v sitten muuttu niin että palkka on kerran kuussa niin siitä lähtien oon aina siirtäny sen vanhan ennakon verran toiselle tilille ja sitten 15 pvä siirtänyt sen käyttötilille. Jotenkin mukavempi ja helpompi käyttää rahaa kun tavallaan tarvii suunnitella vaan sen 2vkoa eteenpäin kerralla.