Kerro miksi tänään vituttaa! :(

Joku paskalta haiseva laitapuolen kulkija oli sitten yöllä murtautunut autoon ja istuskellut siellä, haisee vanha viina ja rööki ja olipa röökinnatsojakin jätetty muistoksi. Mukaan ei onneksi tainnut lähteä kuin pieni määrä käteistä rahaa ja 50€ Motonetin lahjakortti mikä tietysti juuri tänä viikonloppuna unohtui autoon, että jos jollain tulee vastaan myyntipaikoilla Motonet-kortti missä vanhenemispäivä on 4/2023 niin voisi yv:llä pistää tietoa.
Feelings brah. Oliko apina rikkonut jotain mennessään autoon? Ikäviä yllätyksiä tuollaiset.
 
Eiks mätänetistä saa kaljaakin, miksipä sitä rupeis myymään paitti jos lahjakortilla ei kaljaa saa..
Niin, en osaa sanoa, saahan sieltä kaikenlaista muutakin kuin autonosaa.

Feelings brah. Oliko apina rikkonut jotain mennessään autoon? Ikäviä yllätyksiä tuollaiset.
No ei onneksi ollut särkenyt, vanhan liiton japanilaistyylinen lukko nyt varsinkin pakkasilla aukeaa minkä tahansa Toyotan avaimella tai vaikka kynsiviilalla. Oli sitä ronkittu koska lukkopesä oli vinossa ja se pölysuojalipare auki. Virtalukkoa ei tuntunut olevan yrittäneen, ja ajonesto tuossa kikkareessa on joten tuskin olisi käyntiin saanutkaan. Onneksi oli ledi katossa ja uudehkot akut, käyrän pituus otsassa olisi ollut vielä kovempi jos olisi jäänyt auto käynnistymättä. Siis, oli jättänyt kuljettajan oven raolleen lähtiessään joten sisävalo hohti kun tulin pihalle.
 
Ostettiin Powerista telkku kolmisen viikkoa sitten. Kalibrointi päälle, kauppapuheet kalibroinnin magiikasta... jota en olisi välttämättä tarvinnut koska

A) Edellisenä päivänä vertaillessani liikkeessä telkkuja kuulin saman myyjän pitävän täsmälleen saman puheen, ja jo silloin vieressä kuunnellessa se vaikutti siltä mitä todennäköisesti olikin, ulkoa opeteltu a myyntiä aiheesta josta puheen pitäjä ei välttämättä ymmärtänyt sen enempää kuin mitä oli paperista opetellut.

B) 20 vuotta graffaa koneella tehneenä ja lukemattomia näyttöjä kalibroineena sekä siihen rakennetulla laitteella että myös silmämääräisesti olisin tiennyt aiheen kertomattakin.

Mutta annoin ukon puhua. Telkku oli kiva lisä talouteen joulua kohden, kun viimeiset pari vuotta kului vakavasti sairaana ja kaikki maallinen omaisuus hupeni hiljalleen lääkäreihin. Viimein kun tunsi jotain tervettä voimaa kropassa kalibrointimaksu, vaikka vähän huvitti, oli pieni kulu - kyseisen mallin tv:ta ei löytynyt suoraan liikkeestä kalibroimattomana, se oli pakettiin otettava jos tv:n tahtoisi matkaan joten tuumasin, että menkööt. Ajatus oli joka tapauksessa testata laite ja vaihtaa (luultavasti parempaan malliin) jollei kuva vakuuta.

Kuva ei vakuuttanut ja parempi töllö löytyi Gigantista. Nyt kiireellä palauttamaan tätä edellistä että saadaan rahat takaisin ennen joulua. Mutta nyt sitten se kalibrointi ei summana ollutkaan osa palautettavan ostoksen kauppahintaa? Naurattaa ja vituttaa.

Ne kalibroinnit (jotka, kauppamies aiemmin kehui, tehdään tuhansien eurojen laitteilla) on lyhykäisyydessään RGB-arvojen, sävyyn taittamisen sekä kirkkaus/kontrasti siirtelyä ym. Ja maksoi toista sataa? En helevtissä olisi maksanut jos olisin tiennyt. Tää jättää kaksi toimenpidettä:

A) vaadin tänään palauttaessa telkkaria nollattavaksi tehdasarvoihin (joka ei tietenkään ole kuin muutaman minuutin vaiva kun ne säädetään jo takaisin ja

B) uhkaan jakaa niitä maagisia numeroita putiikin ulkopuolella kauppaan meneville jos samaa mallia vaikka hakevat (joo vaihtelua ruuduittain mutta pienikin riesa riittää minulle tässä) ja muistan liputtaa joka prkleen palstalla, että kun näette paperilla ne asetukset, muistakaa että ostatte ne lopulta vain muistoksi paperille mikäli töllö ei sovi ja vaihdatte toiseen liikkeeseen.

Sellanen kutina että tässä voisi taas huutaa sitä kuluttaja-asiamiestä, mutten ole vielä perehtynyt. Ainoastaan pettynyt ja vittuuntunut. Vasta aamulla olin tyytyväinen kun olo on hyvä, ei oireita ja voi miettiä ihan muita. Maallisten aiheiden ei luulisi häiritsevän jos on vasta kiitollinen paremmasta arjesta, mutta kun töistä joutui sivuun niin talous on ollut tiukalla pitkään,ja tää nyt on ihan kusetusta. Aina pitää näemmä vääntää.
 
Pahoillani puolestasi, mutta vähän voit ottaa omaan koriin tuosta kalibroinnista. Kalibrointi televisio liikkeestä on kuin pikavippi.
 
Pahoillani puolestasi, mutta vähän voit ottaa omaan koriin tuosta kalibroinnista. Kalibrointi televisio liikkeestä on kuin pikavippi.

Tiesin koko operaation turhaksi koska olisin itse löytänyt miellyttävät säädöt. Paria asiaa en täysin ymmärrä.

1. TV mytiiin kalibroituna koska ilman ei olisi varastossa ollut. Olisiko ollut oikeutta pyytää se myytäväksi tehdasasetuksilla? Jos, niin siitä ei kerrottu.

2. Paketissa loistaa tarrat joiden mukaan tv on valmiiksi kalibroitu. Palauttavatko sen turhaan tehdasasetuksiin? Vai myyvätkö taas veloittaen kalibroinnista?

3. Olisiko myyjällä ollut velvollisuus kertoa, että kalibrointia ei saa hinnassa takaisin jos töllön palauttaa?

Pöh. Melkoista soopaa. Lankesinko vanhoille myytävään huuhaa tieteeseen jo tässä iässä.
 
Etteivät vielä myyneet käytettyä televisiota? Itse en suostu avattua pakettia (televisiota) ottamaan vastaan.

Onnea tappeluun. Kuulostaa kyllä siltä, että sinulle kuuluisi palauttaa myös kalibrointiin käytetyt rahat, jos et kerran ilman niitä pystynyt televisiota ostamaan?
 
Sellanen kutina että tässä voisi taas huutaa sitä kuluttaja-asiamiestä, mutten ole vielä perehtynyt. Ainoastaan pettynyt ja vittuuntunut.
Jos tuo kalibrointipalvelu ei ole ihan suora kusetus niin vähintäänkin harmaalla alueella. Varmasti moni mummo tuohon pistänyt rahansa myyntimiehen vuolaiden kehujen jälkeen. Itse ottaisin yhteyttä kuluttaja-asiamieheen, kun eivät rahoja palauttaneet. Viimeksi ku ostin telkkua niin myyjä piti mua lähes tyhmänä, kun sanoin etten halua ostaa 129 € kirkkauden säätöä. Melkein jo vaihdoin kauppaa, kun alkoi vituttaa se paasaaminen siitä, etten tiedä mitä menetän.

Olisin varmaan vaihtanutkin, ellen olisi aiemmin menettänyt hermojani kilpailevan liikkeen myyjään, joka minua palvelellessaan huomasi jonkun pariskunnan katselevan >2000 € OLED tms. kallista telkkua ja sanoi, että hän käy ensin katsomassa ostaisivatko nuo tuon :D Tiedä sitten oliko noissa hyvät provikat myyjille vai miksi mun palvelutapahtuma päättyi kuin seinään. Pyysi kyllä odottamaan, että hän palaa sitten takaisin, mut sen verran jäi paska maku että suksin heti vittuun sieltä ja huusin rivouksia mennessäni.
3. Olisiko myyjällä ollut velvollisuus kertoa, että kalibrointia ei saa hinnassa takaisin jos töllön palauttaa?
Mielestäni olisi. Varmaan se jossain pienellä präntillä lukee, mutta kyllä tuollainen pitäisi ihan selvästi tuoda ilmi.
 
Kiitokset vastanneille. Pitäisi kai aina olla kaupoissa joku kännykän tallennin päällä jotta vääntäminen ei sitten olisi jälkeenpäin niin hankalaa :D

Kyllä noilla myyntitykeillä on sellainen habitus että usein jää vastenmielinen fiilis kaupoilla. Huvitti, kun alkoi se kalibroinnin mystiikasta passaaminen ja kerroin kohteliaasti olevani työn puolesta kyllä kärryillä jo, ja ukkeli oli lähes loukkaantuneen oloinen.

No, siitä olen varma etten tilannut kalibrointia palveluna. Minulle myytiin kalibroitu telkkari, koska mallia ei kalibroimattomana tarjolla ollut. Mutta tälle aiheelle on oma lankansa, huomasin, joten en vie päivittäisiä vitutuksia enempää sivuraiteelle vaan siirryn tarpeen vaatiessa sieltä kysymään!
 
Kiitokset vastanneille. Pitäisi kai aina olla kaupoissa joku kännykän tallennin päällä jotta vääntäminen ei sitten olisi jälkeenpäin niin hankalaa :D

No tälle onnellinen loppu. Myyjä kertoi syyt miksei kalibrointi ole mahdollista hyvittää, itse perustelin syyni sille miksi omasta näkökulmasta reklamaatio on puolestaan tehtävä. Lopulta päästi aika helpolla ja kalibrointi ynnättiin palautukseen.

Onhan se vähän hassua, että siinä telkkarin kyljessä roikkuu lappu jossa lukee tarkalleen mitkä säädöt on tehty jotta on saatu aikaan muuta kuin papereissa viitattu lähtöpiste eli "kuva joka ei ole luonteva eikä sitä ole miellyttävä katsella", ja sitten kuulemma softalisenssin vuoksi eivät saa käyttää näitä paperin arvoja uudestaan myydessään telkun seuraavalle.

Voin uskoa, että jokin lisenssin mukainen maksu on olemassa mutta ettäkö joka kerta aloittaisivat alusta noiden arvojen kanssa kun tuote palautetaan? Semminkin kun täältäkin saa toisinaan lukea epäilyjä ja aidoksi todennettuja kusetuksia töllöistä jotka on ostettu uutena, kalibrointi muka "kaupan päälle", mutta ollut selvästi käyttöhistoriaa (syytteiltä säästyäkseni huom en tällä viitannut juuri Powerin tarjoamaan palveluun :D )
 
No tälle onnellinen loppu. Myyjä kertoi syyt miksei kalibrointi ole mahdollista hyvittää, itse perustelin syyni sille miksi omasta näkökulmasta reklamaatio on puolestaan tehtävä. Lopulta päästi aika helpolla ja kalibrointi ynnättiin palautukseen.

Onhan se vähän hassua, että siinä telkkarin kyljessä roikkuu lappu jossa lukee tarkalleen mitkä säädöt on tehty jotta on saatu aikaan muuta kuin papereissa viitattu lähtöpiste eli "kuva joka ei ole luonteva eikä sitä ole miellyttävä katsella", ja sitten kuulemma softalisenssin vuoksi eivät saa käyttää näitä paperin arvoja uudestaan myydessään telkun seuraavalle.

Voin uskoa, että jokin lisenssin mukainen maksu on olemassa mutta ettäkö joka kerta aloittaisivat alusta noiden arvojen kanssa kun tuote palautetaan? Semminkin kun täältäkin saa toisinaan lukea epäilyjä ja aidoksi todennettuja kusetuksia töllöistä jotka on ostettu uutena, kalibrointi muka "kaupan päälle", mutta ollut selvästi käyttöhistoriaa (syytteiltä säästyäkseni huom en tällä viitannut juuri Powerin tarjoamaan palveluun :D )
Voisko joku kertoa miksei noita tehtaalta laiteta parempiin säätöihin suoraan?
Tuohan on ihan älytöntä hommaa. Varsinkin kun ei sitä asiakkaan kotona tehdä.
 
Tekniikan Maailmalla on vino pino eri TV-mallien luotuja kalibrointiasetuksia, sieltä niitä ainakin saa .
 
Itse telkkua ostaessa sanoin, että en todellakaan mistään kalibroinnista maksa, kun tiedän mitä huuhaata tuo on.

Kun telkun hain liikkeen lastauslaiturilta, sain kuitenkin kalibroidun, kun ei muitakaan ollut hyllyssä.

Kilpailu on niin kovaa noissa telkuissa ym. että noiden pitää keksiä rahastuskonsteja kuten jotkut 50€ kangaspäällysteiset hdmi-kaapelit, kalibroinnit ym...
 
Voisko joku kertoa miksei noita tehtaalta laiteta parempiin säätöihin suoraan?
Tuohan on ihan älytöntä hommaa. Varsinkin kun ei sitä asiakkaan kotona tehdä.
Minulle tuo em. myyjä selitti, että värikkäämpi ja kirkkaampi kuva houkuttaa asiakkaita liikkeessä, joten siksi telkkareihin laitetaan "mainossäädöt" tehtaalla.

Mutta kyllähän sitä nyt tyhmempikin osaa kotona säätää siten, että miellyttää omaa silmää.
 
Saatana 3v "hoidossa" samalla psykiatrilla ja nyt se sitten pisti rähinäksi Ullanlinnassa ja viimevuotinen "onnettomuuskin" tuli esille. Vituttaa se et nyt tuli olo et onko kaikki mennyt niin kuin on ollut tarkotus, toki asioilla ei välttämättä ammatillisesti ole ollu poikkeavuutta, mutta kyllähän tämä vähän iski ja nosti nämä ongelmat mitä on selvitelty pintaan taas (tai no ei ne ole poistuneetkaan, mutta yritetty on).

Erikoista ettei infona ole esim. sitä että syksyltä hän on aikoja perunut, ainakin työnantajan puolella eikä uusia aikoja ole saanut lainkaan. Joten varmaan siellä on ollut jotain jo vähän aikaa pielessä.
 
Saatana 3v "hoidossa" samalla psykiatrilla ja nyt se sitten pisti rähinäksi Ullanlinnassa ja viimevuotinen "onnettomuuskin" tuli esille. Vituttaa se et nyt tuli olo et onko kaikki mennyt niin kuin on ollut tarkotus, toki asioilla ei välttämättä ammatillisesti ole ollu poikkeavuutta, mutta kyllähän tämä vähän iski ja nosti nämä ongelmat mitä on selvitelty pintaan taas (tai no ei ne ole poistuneetkaan, mutta yritetty on).
Ikävä tilanne. Ymmärrän että pistää miettimään, oliko sulla terapiakäynnit kuitenkin erikseen ja lekuri vaan joskus ottamassa kantaa lääkitykseen?
 
Minulle tuo em. myyjä selitti, että värikkäämpi ja kirkkaampi kuva houkuttaa asiakkaita liikkeessä, joten siksi telkkareihin laitetaan "mainossäädöt" tehtaalla.

Mutta kyllähän sitä nyt tyhmempikin osaa kotona säätää siten, että miellyttää omaa silmää.
Monesti myös tehdään sitä liikkeen myyntiseinän telkuissa, että paremman katteen omaavien töllöjen kuvaa säädetään mahdollisimman hyväksi, sitten muiden tarkoituksella huononnetaan.
Moni vertailee telkkuja liikkeessä, ja näin saadaan myytyä sitä mitä halutaan...
Itse olen joskus alallla ollut, en myyjänä, mutta tunsin paljon myyjiä ja kuulin kikat.
 
Perhe-elämä. Vajaa 3v lapsi tuo jatkuvasti päiväkodista karmeita tauteja, kuten taannoinen enterorokko ja nyt mahdollisesti RS. Sitten se tartuttaa muun perheen. Yleensä taudin itämiseen menee se pari päivää, niin ollaan sitten sairaana pidemmän kaavan mukaan.

Tällä kertaa en onneksi vaimon kanssa saanut kuin tukkoisen nenän. Alle vuoden ikäinen kuopus 40 asteen kuumeessa kolmatta päivää.

Ihan helvetinmoinen stressi töissä päällä, kun sinne pääsee, ja silloin pitää huolehtia siitä, että vaimo saa pidettyä ne molemmat yksin jotenkuten hengissä, kunnes pääsen apuun. Jos jää kotiin, niin työt kasaantuvat.
 
Ikävä tilanne. Ymmärrän että pistää miettimään, oliko sulla terapiakäynnit kuitenkin erikseen ja lekuri vaan joskus ottamassa kantaa lääkitykseen?

Ei oo terapioit tai mitään (ei varaa) joten ainoita puhereikiä oli, joo harvemmin mutta kyl siel aina pääs käymää edes jonkun kanssa asiota läpi. Vielä kun ei o kun muutama kaveri jotka asuvat toisella puolella Suomea niin ei ole oikein mitään apukanavia.

En ois uskonu et tää vaikuttaa mut näköjään. Mut toisaalt ei täs oikein toivoa ole muutenkaan psyykkisesti kun apuja ei oikein ole työterveys sentään ollut pieni turva.

Tääkin meni siin sit kyn kyseinen herra peru aikansa alkusyksystä ja meil oli oikeasti selvitykset kesken. Kaikki alusta taas lähtee.

Muuten olisi ihan sama mut kun on muksu kenen vuoksi yrittää jaksaa mut kyl täs ohuel langal mennää:(

Joten joi ehkä vitutus lanka on väärin määritelty oloon verrattuna.

Elämä on.
 
En ois uskonu et tää vaikuttaa mut näköjään. Mut toisaalt ei täs oikein toivoa ole muutenkaan psyykkisesti kun apuja ei oikein ole työterveys sentään ollut pieni turva.
Kyllä mä pystyn helposti ymmärtämään, että toi vaikuttaa. Onhan tuo kuitenkin melko intiimi ja luottamuksellinen hoitosuhde vrt. vaikka silmälääkäri tai kardiologi.

Tsemei kuitenkin. Eiköhän se siitä, kun saa uuden hoitokontaktin. Saattaa kyllä olla, et tuotakin asiaa kannattaa siellä käsitellä.
 
Ostin reilu vuosi sitten Black friday tarjouksesta Telialta Nokian television, kesti about 3kk ennen kuin siihen alkoi ilmaantua vaakajuovia. Televisio lähti Elcarelle "huolto" reissuun reiluksi kolmeksi kuukaudeksi, ennen kuin lopulta kuluttajaneuvonnan avulla sain uuden television. Uusi televisio kesti puolisen vuotta, ennen kuin alkoi taas samanlaisia vaakaviivoja ilmaantumaan, joten otin taas Teliaan yhteyttä.

Edellisestä kerrasta viisastuneena ja edellisen kuluttajanuvojan puheet muistaen, yritin ensin kirjallisena viasta ilmoittaa, mutta Telialla ei ole sähköposti osoitetta ja viesti palvelukin on juuri lopetettu, Chatti palvelusta käskettiin soittamaan asiakaspalveluun. Jossa sai taas pitkän tovin jonotella ja vihdoin kun läpi pääsin totesin Telian asiakaspalvelijalle, kun taas rupes selittämään, että minun pitäisi itse huoltoon olla yhteydessä ja huolto tilata, että kuluttajansuojalain mukaan takuu homman hoitaminen kaikkine kuluineen ja selvittely vaivoineen kuuluu myyjälle, eli Telialle. Asiakaspalvelia sanoi laittavansa asiani eteenpäin laitepuolelle ja, että sieltä soitetaan parin tunnin päästä takaisin, kun pariin päivään ei mitään kuulunut otin kuluttajaneuvontaan yhteyttä, ikävä kyllä tällä kertaa sattui toistaitoinen kuluttajaneuvoja kohdalle, joka oli heti sitä mieltä, että mun pitäisi itse tuo takuu asia hoitaa, mutta kun totesin, että heidän omien sivujensakin mukaan ostajalla on oikeus virhe- ja takuuasioissa asioida aina myyjän kanssa, totesi, että kait hän nyt sitten voi jotain kyselyä laittaa Telialle, mutta sanoi vastauksessa menevän useampi viikko, no viime perjantaina oli vastaus tullut, jossa Telia totesi, että minun täytyy tuo asia itse hoitaa ja oli antanut kuluttajaneuvojalle huollon osoitteen. Kuluttajaneuvojan mielestä tuo oli riitävästi myyjän osalta ja minun pitäisi itse hoitaa loput huolto asiasta. Vastasin perjantaina, että heidän omilta sivuiltaan Virhevastuu ja takuu kulutustavaran kaupassa – Kilpailu- ja kuluttajavirasto löytyy tiivistelmän alusta heti ensimmäisenä kohtana kuluttaja asiamiehen linjaus

"Myyjänä olet ensisijaisesti vastuussa virheen selvittämisestä, etkä voi esimerkiksi velvoittaa kuluttajaa sopimaan korjauksesta tai muusta hyvityksestä maahantuojan kanssa.

Selvitä virheen olemassaolo ja vastaa kuluttajalle kohtuullisessa ajassa." ja paljon muutakin myyjän velvollisuuksista

, mutta ilmeisesti tuo minun kuluttajaneuvojani on ollut aikaisemmin Kelassa töissä, kun sain tänään vastaukseksi " Myyjä on sinua ohjeistanut, että olet yhteydessä huoltoliikkeeseen ja sovit noudon itse sinulle sopimana aikana. Voit myös sopia huollon kanssa noudon pyhien jälkeen, jolloin sinulle on vähemmän haittaa takuukorjauksesta. Mitä nopeammin otat huoltoliikkeeseen yhteyttä sitä nopeammin takuuasia käsitellään. "

Laitoin huoltoon itse viestiä jo perjantaina, mutta sieltäkään ei vielä mitään ole kuulunut ja perään soittaminenkaan ei kauheasti kiinnosta sillä Matkapuhelimesta soittaessa hinta olisi 8,35 snt/puh + 17,17 snt/min (alv 24%).
 
Viimeksi muokattu:
Perhe-elämä. Vajaa 3v lapsi tuo jatkuvasti päiväkodista karmeita tauteja, kuten taannoinen enterorokko ja nyt mahdollisesti RS. Sitten se tartuttaa muun perheen. Yleensä taudin itämiseen menee se pari päivää, niin ollaan sitten sairaana pidemmän kaavan mukaan.

Tällä kertaa en onneksi vaimon kanssa saanut kuin tukkoisen nenän. Alle vuoden ikäinen kuopus 40 asteen kuumeessa kolmatta päivää.

Ihan helvetinmoinen stressi töissä päällä, kun sinne pääsee, ja silloin pitää huolehtia siitä, että vaimo saa pidettyä ne molemmat yksin jotenkuten hengissä, kunnes pääsen apuun. Jos jää kotiin, niin työt kasaantuvat.
Toi on kaikilla, kyllä niihin tauteihin toleranssi kasvaa, ja varmaankin vuoden päästä ette ole enempää kipeänä kuin ennenkään.

Työpaikan taas kuuluu järjestää joku sun hommia tekemään, jos olet sairaslomalla. Jos taas ei, ja hommia jää tekemättä, niin voivoi ei ole sinun ongelma. Jokaisella on oikeus sairaslomiin, paitsi yrittäjillä.
 
Televisio lähti Elcarelle "huolto" reissuun reiluksi kolmeksi kuukaudeksi, ennen kuin lopulta kuluttajaneuvonnan avulla sain uuden television.
Mitenkäs muutenkaan. Ite ilmoitin heinäkuussa, että ilppi on paskana ja se on edelleen paskana. Gigantin kautta ostettu, mutta Elcare huoltofirmana. Kymmeniä puheluita on asian tiimoilta tullut soiteltua, mutta eipä juuri tunnu napostelevan.

Pitäisköhän mun tuonne kuluttajaneuvontaan vaikka kans ottaa yhteyttä.
E: Niiden lomakkeella on joku huoltokatko. Pitää koittaa huomenna muistaa klo 11 jälkeen.
E2: Googlailin niin on yleinen käytäntö, että kohtuullinen korjausaika on kaksi viikkoa, jonka jälkee tuote korvataan uudella, ellei sitä ole saatu korjatuksi. Huomenna pitääkin mennä huutamaan giganttiin.
 
Viimeksi muokattu:
Toi on kaikilla, kyllä niihin tauteihin toleranssi kasvaa, ja varmaankin vuoden päästä ette ole enempää kipeänä kuin ennenkään.

Työpaikan taas kuuluu järjestää joku sun hommia tekemään, jos olet sairaslomalla. Jos taas ei, ja hommia jää tekemättä, niin voivoi ei ole sinun ongelma. Jokaisella on oikeus sairaslomiin, paitsi yrittäjillä.

... Toisaalta, varaudu myös siihen että toleranssi ei ehkä kasva. Meillä ollaan 7v ja 3v muksujen kanssa oltu kipeänä helposti 3 viikkoa viidestä, vähintään osa porukasta ellei kaikki kerralla, tämänkin lukukauden aikana. Ennen lapsia oltiin kipeenä kerran viidessä vuodessa, ja se päiväkoti on aina pahin.

Vihoviimeinen asia tosiaan olisi, jos alkaisi potemaan syyllisyyttä sairastamisesta tai kipeän muksun hoitamisesta. Ensisijaisesti lapsia varten ny pyöritään jos moisia on siunaantunut, ja kipeänä ollessa on paras ottaa vastuu omasta jaksamisesta kotiarjessa oli kipeenä itse, tai vahti sairaan lapsen olemista.

Työpaikat on varautuneet lapsellisten tautisarjoihin, sillä sitä sairastelua se pitkälti on päiväkotiajan. Ja ellei työnantaja ole varautunut, on ehkä aika vaihtaa duunia - vaikka se on välillä helpommin sanottu kuin tehty.

... Sitä 3v tenavan sairastelua ja siitä seuraavaa aikaa lapsen kanssa tulee kyl vielä ikävä kun aikuiselle nopeat 10 vuotta vierähtää yhdessä hujauksessa ja sillä lapsella alkaa oleen jo muita jumalia kuin omat vanhemmat :D
 
Mitenkäs muutenkaan. Ite ilmoitin heinäkuussa, että ilppi on paskana ja se on edelleen paskana. Gigantin kautta ostettu, mutta Elcare huoltofirmana. Kymmeniä puheluita on asian tiimoilta tullut soiteltua, mutta eipä juuri tunnu napostelevan.

Pitäisköhän mun tuonne kuluttajaneuvontaan vaikka kans ottaa yhteyttä.
E: Niiden lomakkeella on joku huoltokatko. Pitää koittaa huomenna muistaa klo 11 jälkeen.
E2: Googlailin niin on yleinen käytäntö, että kohtuullinen korjausaika on kaksi viikkoa, jonka jälkee tuote korvataan uudella, ellei sitä ole saatu korjatuksi. Huomenna pitääkin mennä huutamaan giganttiin.
Kannattaa sitten kanssa huomata seuraava sen ilppin kanssa.

" Kuluttajansuojalaki 18 a § (22.12.2021/1242)
Menettely oikaistaessa virhe
Ostajan on asetettava korjattava tai vaihdettava tavara myyjän saataville. Jos tavara vaihdetaan, ostaja saa kuitenkin olla palauttamatta vastaanottamaansa tavaraa, kunnes uusi toimitus tapahtuu. Ostajalla ei ole velvollisuutta maksaa vaihdetun tavaran normaalista käytöstä vaihtamista edeltävältä ajalta.

Virheen oikaisu on suoritettava kohtuullisessa ajassa siitä, kun ostaja on ilmoittanut myyjälle virheestä, ja siten, ettei ostajalle aiheudu siitä kustannuksia taikka merkittävää haittaa ottaen huomioon tavaran luonne ja tarkoitus, jota varten ostaja hankki tavaran.

Myyjän on otettava vaihdettava tavara takaisin omalla kustannuksellaan. Jos korjaaminen tai vaihtaminen edellyttää, että ennen virheen ilmenemistä asennettu tavara poistetaan, myyjän tulee huolehtia myös virheellisen tavaran poistamisesta ja virheettömän tavaran asentamisesta sekä näistä aiheutuvista kustannuksista edellyttäen, että tavara on asennettu sen luonteen ja käyttötarkoituksen mukaisesti."
 
Viime vk keskiviikkona oli kuumetta yhtenä päivänä, sen jälkeen olo alkoi kohentua. No viimeyönä herään siihen että polvia särkee ja peiton alla on kylmä eli kuumetta taas viikkoa myöhemmin.

No bonuksena eteisen seinän sisään vuotaa tipoittain vettä asunnon yllä olevasta hissihuoneesta. Lähinnä tuota parkettia yrittää varjella, seinässä jo maalikupru. Huoltoäijillä on epämiellyttävä tehtävä yrittää löytää vuotokohta vesisateessa katolta.
 
Suojasää+pimeys+hämäräsokeus. Joutuu vanha taskulampun kanssa seikkailemaan jäisillä jalkakäytävillä. Käy urheilulajista vaikka onkin Icebugin nastat alla. Mutta ainakaan ei ole helle!
 
Kyllä mä pystyn helposti ymmärtämään, että toi vaikuttaa. Onhan tuo kuitenkin melko intiimi ja luottamuksellinen hoitosuhde vrt. vaikka silmälääkäri tai kardiologi.

Tsemei kuitenkin. Eiköhän se siitä, kun saa uuden hoitokontaktin. Saattaa kyllä olla, et tuotakin asiaa kannattaa siellä käsitellä.

Joo alkaa näkymää et siel o pitkäl ajal ollut jotain. On vähän sellainen paska ja ahistunut olo (normaalin lisäksi) tästä. Uutta psykkaa kyselin ttlääkäriltä, kuulemma katsellaan kun saan yhtä julkisen puolen juttua eteenpäin.

Joten ei tätä ainakaan tuos mitenkään mielletty että olisi tarve millekkään, vaikka uutisoitu jopa että hänen asiakkaat ja kollegat saavat apua asian käsittelytn.
 
Isäni oli viikko sitten sairaalassa kun huono olo, kuumetta plus selvisi myös että tulehdusarvot korkealla. No lähetettiin kotiin burana reseptillä. Aika mitä vittua, ei edes kuunneltu keuhkoja. No se meni tänään takaisin kun alkoi hengittäminen olla vaikeaa. Ja keuhkokuume ja nyt antiobiotti tiputuksessa.
 
kyllä veikkauksen pelit vittuun ja Flipperit tilalle....
Kannatetaan. Mutta onhan tuo siis ihan naurettavaa että kauppojen kassoilla hoidetaan tuollaisia uhkapelejä, kun myyjillä on muutenkin kaikkea hapatusta hoidettavana kuten iso osa Postin ja matkahuollon palveluista tänä päivänä, jotka sinällään on tärkeitä kuitenkin. Jos jotkut haluaa pelata, menkööt kasinolle tai opetelkoot pelaamaan netissä. Ihan hyvin noita voisi olla vain vaikkapa isompien kauppojen infoissa myynnissä ja lunastettavissa. Tai sitten ihan vaan pakottaa Veikkaus avaamaan omia kioskeja joissa tuon asian voi hoitaa, eihän Alkokaan voi vaan viedä viinapulloja jonkun K-Marketin kassan taakse että myykää te nää kun me ei jakseta.

Minun puolestani tupakankin voisi siirtää Alkon tms. taakse pelkästään, mutta se nyt ei kuppaa aikaa tavallisilta kaupan asiakkailta ihan niin paljon kuin nuo saamarin kupongit, kun niitä arvotaan siinä muiden seistessä jonossa, ja otetaan yhteyttä kolmannen osapuolen palvelimiin niillä hitailla lottomasiinoilla jne.

Elämme muutenkin niin hektisessä yhteiskunnassa, niin eikö kassoille voisi tulla joku laskuri siihen ylös että jos maksaminen ja asiointi ei onnistu määritetyssä ajassa (esim. 20sec) niin summeri soi ja takaisin jonon perälle yrittämään uudelleen kunnes onnistuu. Luulisi eläkeläistenkin tykkäävän, kun saavat jutella kassojen kanssa useaan kertaan yhden asioinnin aikana.

Tai sit mää vaadin ainaki irtokarkit pakolliseksi jokaiselle kassalle että voin ne valita siinä maksamisen yhteydessä "öö ottasin tota vitosta neljälläkymmenellä sentillä, sitten kymppiä laitetaan eurolla, öö onks kakkonen suklaatäytteinen vai toffeetäytteinen?". Take that, uhkapelaajat!

Tai sitten pitää vaan todeta järjestelmän voittaneen, ja alkaa käyttämään niitä v*tun pikakassoja... Pika my ass..
 
Isäni oli viikko sitten sairaalassa kun huono olo, kuumetta plus selvisi myös että tulehdusarvot korkealla. No lähetettiin kotiin burana reseptillä. Aika mitä vittua, ei edes kuunneltu keuhkoja. No se meni tänään takaisin kun alkoi hengittäminen olla vaikeaa. Ja keuhkokuume ja nyt antiobiotti tiputuksessa.
Nää on ikävän yleisiä ainakin nykyään, siis että lähetetään kotiin isommin tutkimatta ja aina vaan buranalla yritetään korjata asiat ja odotella että tulehdusarvot ittekseen laskis. Varsinkin vanhemmille ihmisille voi herkästikin olla kohtalokkaita.

En sitten tiedä onko kyseessä pelkästään halpuuttaminen, lääkärien ammattitaidon lasku, se että siellä käy niin jumalattomasti porukkaa jokaisen niiskutuksen takia josta pääsis eroon siivoomalla kämppänsä, (ja "burana auttaa kunhan sen määrää lääkäri"), vai vaan jumalaton kiire (kts. edellinen kohta).

Siis ainakin itse muistan että lapsena ysärillä kun kävi lekurissa minkä tahansa syyn takia oikeastaan, niin aina kuunneltiin keuhkot, ja tehtiin muutenkin paljon syväluotaavampi tarkastus, vaikkei ollut mitään syytä epäillä sen ihmeempää ongelmaa. Särkylääkettä käskettiin ottamaan, jos oli niin paha olla että ei sietänyt ilman, eikä yritetty käyttää sitä taudin "korjaamiseen" (ei oireita = ei ongelmaa). Aikuisiällä tosi harvoin tarvinnut käydä, saanut olla sitten tosi kipeänä että on töiden ja saikun takia pitänyt sinne mennä, eikä siellä ole koskaan sen enempiä tutkittu vaikka jokaisesta pääkallon aukosta on valunut jotain nestettä ja kuume tapissa.

No nythän ei tunnu aikoja edes saavan, työterveydessä vapaat käyntiajat yleensä n. kuukauden päästä jolloin sitkeinkin flunssa on kaikonnut. Saikkua saa puhelimella jos haluaa, yleensä kysytään vaan että olethan tehnyt koronan kotitestit ja koitetaan niihin virallisiin passittaa, mutta vasta positiivinen tulos voisi laukaista jotain toimenpiteitä (lähinnä karanteenia). Negalla kaikki oireet kyllä paranee kun tarpeeksi kauan venailee ja juttelee välillä hoitsun kanssa puhelimessa. No niinhän ne yleensä paraneekin, mutta olisi se kiva antibiootit saada ajoissa jos niille tarvetta olisi niin ei tarvitsisi työelämässä kärvistellä puolikuntoisena ja kuumotella ties mitä keuhkosairautta tai sydänlihastulehdusta.
 
Nää on ikävän yleisiä ainakin nykyään, siis että lähetetään kotiin isommin tutkimatta ja aina vaan buranalla yritetään korjata asiat ja odotella että tulehdusarvot ittekseen laskis. Varsinkin vanhemmille ihmisille voi herkästikin olla kohtalokkaita.

En sitten tiedä onko kyseessä pelkästään halpuuttaminen, lääkärien ammattitaidon lasku, se että siellä käy niin jumalattomasti porukkaa jokaisen niiskutuksen takia josta pääsis eroon siivoomalla kämppänsä, (ja "burana auttaa kunhan sen määrää lääkäri"), vai vaan jumalaton kiire (kts. edellinen kohta).

Siis ainakin itse muistan että lapsena ysärillä kun kävi lekurissa minkä tahansa syyn takia oikeastaan, niin aina kuunneltiin keuhkot, ja tehtiin muutenkin paljon syväluotaavampi tarkastus, vaikkei ollut mitään syytä epäillä sen ihmeempää ongelmaa. Särkylääkettä käskettiin ottamaan, jos oli niin paha olla että ei sietänyt ilman, eikä yritetty käyttää sitä taudin "korjaamiseen" (ei oireita = ei ongelmaa). Aikuisiällä tosi harvoin tarvinnut käydä, saanut olla sitten tosi kipeänä että on töiden ja saikun takia pitänyt sinne mennä, eikä siellä ole koskaan sen enempiä tutkittu vaikka jokaisesta pääkallon aukosta on valunut jotain nestettä ja kuume tapissa.

Joo itellä samat kokemukset hoidon tasosta johonkin 2014 asti ainakin satakunnassa. Sen jälkeen lähtenyt omissa silmissä alaspäin.
 
Kannatetaan. Mutta onhan tuo siis ihan naurettavaa että kauppojen kassoilla hoidetaan tuollaisia uhkapelejä, kun myyjillä on muutenkin kaikkea hapatusta hoidettavana kuten iso osa Postin ja matkahuollon palveluista tänä päivänä, jotka sinällään on tärkeitä kuitenkin. Jos jotkut haluaa pelata, menkööt kasinolle tai opetelkoot pelaamaan netissä. Ihan hyvin noita voisi olla vain vaikkapa isompien kauppojen infoissa myynnissä ja lunastettavissa. Tai sitten ihan vaan pakottaa Veikkaus avaamaan omia kioskeja joissa tuon asian voi hoitaa, eihän Alkokaan voi vaan viedä viinapulloja jonkun K-Marketin kassan taakse että myykää te nää kun me ei jakseta.

Minun puolestani tupakankin voisi siirtää Alkon tms. taakse pelkästään, mutta se nyt ei kuppaa aikaa tavallisilta kaupan asiakkailta ihan niin paljon kuin nuo saamarin kupongit, kun niitä arvotaan siinä muiden seistessä jonossa, ja otetaan yhteyttä kolmannen osapuolen palvelimiin niillä hitailla lottomasiinoilla jne.

Elämme muutenkin niin hektisessä yhteiskunnassa, niin eikö kassoille voisi tulla joku laskuri siihen ylös että jos maksaminen ja asiointi ei onnistu määritetyssä ajassa (esim. 20sec) niin summeri soi ja takaisin jonon perälle yrittämään uudelleen kunnes onnistuu. Luulisi eläkeläistenkin tykkäävän, kun saavat jutella kassojen kanssa useaan kertaan yhden asioinnin aikana.

Tai sit mää vaadin ainaki irtokarkit pakolliseksi jokaiselle kassalle että voin ne valita siinä maksamisen yhteydessä "öö ottasin tota vitosta neljälläkymmenellä sentillä, sitten kymppiä laitetaan eurolla, öö onks kakkonen suklaatäytteinen vai toffeetäytteinen?". Take that, uhkapelaajat!

Tai sitten pitää vaan todeta järjestelmän voittaneen, ja alkaa käyttämään niitä v*tun pikakassoja... Pika my ass..

Tämähän olisi aivan erinomainen idea.
Yhteinen pulju kaikille monopoleille. Tupakka sinne ehdottomasti mukaan ja miksei voisi sallia marinkin sinne myytäväksi? Viinit taas ostettavaksi kauppoihin.

Viina, tupakka ja Veikkaus + marihuana K-18 liikkeeseen, jossa vahditaan ostoksia vahvalla tunnistautumisella.
 
  • Tykkää
Reactions: a-p
Unohin eilen käydä apteekissa ja kaupastakaan ihan kaikkea muistanu eilisen reissulla ostaa.. Niin sittenkin pakko mennä kattomaan sitä maailmanlopun meinikiä tänään sinne. Voi viddu, sielä on taas noin miljoona ihmistä vetämässä hamsteri moodissa ympäri kauppaa ja joka prkleen käytävä tukossa.. Noo ei tästä voi kun itteään syyttää, miksi ei tullu kirjotettua eilen listaa mistä olisi voinut kattella että mitäs sitä tartteekaan hakea.
 
Unohin eilen käydä apteekissa ja kaupastakaan ihan kaikkea muistanu eilisen reissulla ostaa.. Niin sittenkin pakko mennä kattomaan sitä maailmanlopun meinikiä tänään sinne. Voi viddu, sielä on taas noin miljoona ihmistä vetämässä hamsteri moodissa ympäri kauppaa ja joka prkleen käytävä tukossa.. Noo ei tästä voi kun itteään syyttää, miksi ei tullu kirjotettua eilen listaa mistä olisi voinut kattella että mitäs sitä tartteekaan hakea.
Joululista on kätevä.
-Kuivat ja säilyvät aineet->voi käydä ostamassa hyvin ennakkoon vaikka TuplaBonus päivänä
-Viime tipan lista joka sisältää tuorekset ja muut mitä haetaan vaikka edellisenä päivänä lähikaupasta

Käytössä jo viidettä vuotta ja joka vuosi kaupassa käynti helppoa kuin heinänteko eikä tarvii muistella mitä sitä pitikään ostaa.
 
Joululista on kätevä.
-Kuivat ja säilyvät aineet->voi käydä ostamassa hyvin ennakkoon vaikka TuplaBonus päivänä
-Viime tipan lista joka sisältää tuorekset ja muut mitä haetaan vaikka edellisenä päivänä lähikaupasta

Käytössä jo viidettä vuotta ja joka vuosi kaupassa käynti helppoa kuin heinänteko eikä tarvii muistella mitä sitä pitikään ostaa.
Yleensä mulla on se lista matkassa, mutta tällä kertaa aattelin että kyl mää nyt noi muutamat jutut muistan ilmankin. Ei olis pitäny luottaa tohon muistiin niin paljoa :D
 
Yleensä mulla on se lista matkassa, mutta tällä kertaa aattelin että kyl mää nyt noi muutamat jutut muistan ilmankin. Ei olis pitäny luottaa tohon muistiin niin paljoa :D
Meilläkin on kaikenlaisia joulu- ja kauppalistoja käytössä ja silti unohtuu joka vuosi jotain koska ei ole tajunnut laittaa niitä noille listoille. Yleensä nuo puutokset eivät onneksi ole mitään kovin oleellista ja ne voi yleensä hakea lähikaupasta jossa ei ole niin paljon ruuhkaa.

Suosittelen lämpimästi jotain mobiiliäppiä että saa emännän kanssa reaaliaikaiset listat kännykkään ja molemmat näkevät heti kun toinen on jonkun asian hoitanut. Toki paperilistoissa olisi se hyvä puoli että ne voisi tallettaa kätevästi johonkin laatikkoon seuraavaa joulua odottamaan niin olisi ainakin lähestulkoon valmis lista seuraavaksi vuodeksi :D
 
Meilläkin on kaikenlaisia joulu- ja kauppalistoja käytössä ja silti unohtuu joka vuosi jotain koska ei ole tajunnut laittaa niitä noille listoille. Yleensä nuo puutokset eivät onneksi ole mitään kovin oleellista ja ne voi yleensä hakea lähikaupasta jossa ei ole niin paljon ruuhkaa.

Suosittelen lämpimästi jotain mobiiliäppiä että saa emännän kanssa reaaliaikaiset listat kännykkään ja molemmat näkevät heti kun toinen on jonkun asian hoitanut. Toki paperilistoissa olisi se hyvä puoli että ne voisi tallettaa kätevästi johonkin laatikkoon seuraavaa joulua odottamaan niin olisi ainakin lähestulkoon valmis lista seuraavaksi vuodeksi :D
Sama lista ollut jo viitisen vuotta tallennettuna koneelle. Aina joulua ennen senkuin tulostaa vaan. Ei kannata joka vuosi tehdä uutta listaa koska sieltä unohtuu aina jotain.
 
Tai sitten pitää vaan todeta järjestelmän voittaneen, ja alkaa käyttämään niitä v*tun pikakassoja... Pika my ass..
Sopisi suomalaiseen palvelukulttuuriin mainiosti että kaikki kassat on itsepalvelua/pikakassaa, vähän kuten kahviloissa yms, lasket itse kahvin, otat itse pullan, viet itse astiat pois mutta maksat kuitenkin 10krt hinnan verrattuna jos olisit kotona. Jotenkin ärsyttää että tuokin maksullinen kassatyö ulkoistetaan asiakkaalle. Käytän tietty satunnaisesti noita itsekin jos vain muutama ostos ja pitkät jonot. Ja uskon että tulevaisuudessa kassatyö tuleekin vähenemään kun ostokset luetaan automaattisesti koreista mutta varsinainen tuotteiden skannaus maksutapahtuman yhteydessä ei oikein itselle maistu.

Pika/ip-kassoista varmaan saisi aikaan oman ketjunsa :) (liekö jo onkin)
 
Sama lista ollut jo viitisen vuotta tallennettuna koneelle. Aina joulua ennen senkuin tulostaa vaan. Ei kannata joka vuosi tehdä uutta listaa koska sieltä unohtuu aina jotain.
Meillä tosin nuo paperilistat tuppaa aina unohtumaan olohuoneen pöydälle, toisen takin taskuun tai johonkin muualle eli ei ole koskaan mukana kun tarvitsee. Sen takia meillä noita listoja käytetään kännykällä. Ehkäpä pitäisi tehdä joku master-lista koneelle josta sitten kopioisi mobiiliäppiin ennen joulua niin olisi se vanha lista pohjana.
 
Menee jo ot:ksi mutta itse luovuin kännykkälistojen käytöstä. Kotona kirjoittelen post-it lapulle ostokset->lappu lompakon/puhelimen väliin ja kaupassa sen saa liimattua ostoskärrin tai korin kahvaan josta sen näkee nopealla vilkaisulla.
 
Meillä tosin nuo paperilistat tuppaa aina unohtumaan olohuoneen pöydälle, toisen takin taskuun tai johonkin muualle eli ei ole koskaan mukana kun tarvitsee. Sen takia meillä noita listoja käytetään kännykällä. Ehkäpä pitäisi tehdä joku master-lista koneelle josta sitten kopioisi mobiiliäppiin ennen joulua niin olisi se vanha lista pohjana.
Me kokeiltiin samaa ja meillä on muuten kännyköissä yhteinen lista.

Mutta tommosessa tuhannen itemin joululistassa kännykkä ei vaan homma toimi. Äheltäminen ja räpeltäminen kännykkälistalla ei vaan toimi. Helpompi tulostaa A4 ja kynällä vedellä siihen kun skrollailla kärpäsenpaskan kokoista kännykkälistaa.
 
Säästää myös kivasti hermoja kun tilaa ruokatavarat kotiinkuljetuksella tai noutona. Ei tarvitse lähteä pyörimään tuonne ihmispaljouteen ja säästää aikaa. Toki vaatii, että on joku kauppa joka moista palvelua tarjoaa.

Saa myös mukavasti ihmeteltyä koneen äärellä hintoja ja vertailla tuotteita. Itse tulee vielä tehtyä niin, että laitan tilauksen vetämään muutamalla tuotteella noin viikkoa ennen ja muokkaan vaan tilausta. Siten saa päivän ja ajankin näppärästi varattua ennakkoon.

Ja jos nyt jotain unohtuu, niin sen voi sitten kipaista hakemassa vaikka lähikaupasta.
 
Säästää myös kivasti hermoja kun tilaa ruokatavarat kotiinkuljetuksella tai noutona. Ei tarvitse lähteä pyörimään tuonne ihmispaljouteen ja säästää aikaa. Toki vaatii, että on joku kauppa joka moista palvelua tarjoaa.
Tää on muuten hyvä. Ite kahtena jouluna oon tilannut + kerran karanteenissa ja miettinyt että vois useamminkin ottaa tuon noutopalvelun. Noudon hinta meidän Prismassa 4,90 € mutta ei tartte maksaa muovipusseista niin isommassa tilauksessa ei oikeasti jää paljoa hintaa sille keräilylle enää.

Jostain syystä sitä kuitenkin on niin predestinoitunut siihen kauppaan lähtöön, ettei ikinä muista tilata.
 
Säästää myös kivasti hermoja kun tilaa ruokatavarat kotiinkuljetuksella tai noutona. Ei tarvitse lähteä pyörimään tuonne ihmispaljouteen ja säästää aikaa. Toki vaatii, että on joku kauppa joka moista palvelua tarjoaa.

Saa myös mukavasti ihmeteltyä koneen äärellä hintoja ja vertailla tuotteita. Itse tulee vielä tehtyä niin, että laitan tilauksen vetämään muutamalla tuotteella noin viikkoa ennen ja muokkaan vaan tilausta. Siten saa päivän ja ajankin näppärästi varattua ennakkoon.

Ja jos nyt jotain unohtuu, niin sen voi sitten kipaista hakemassa vaikka lähikaupasta.
Meillä on tuo käytössä aikalailla samalla tavalla, tosin meillä tilaus laitetaan yleensä vain parin päivän päähän ja minä käyn sitten kävelylenkin ohessa lähikaupassa jos joku tuote jäi puuttumaan tai pääsi unohtumaan. Tuota ollaan nyt harrastettu varmaan pari-kolme vuotta pääsääntöisesti ja sitä ennenkin satunnaisesti ja täytyy sanoa että helpottaa kauppa-tuskaa aika reippaasti, varsinkin juhlapyhien ympäristössä.

Noissa kyllä monesti jää vituttamaan se että aina juuri joku oleellinen ostos on kaupasta loppu ja joutuu sen takia juoksemaan lähikaupassa. Lähes joka tilauksessa on yksi tai kaksi tuotetta "Tuote loppu" tai "Tuotteen päiväys liian lyhyt".
 
Vitun kirkkaat ajovalot autoissa. Takana kun melkein puskurissa ajavat kiinni niin peileistä häikäisee niin saatanasti.
Ajaisivat himmeillä paskoilla niin kuin minäkin, hyvin on pärjätty tähänkin asti.
Monesti tulee vedettyä levikkeelle että menevät eelle saatana, kun ohittaakaan eivät osaa.

Niitä kirkkaita turbovaloja ei kuitenkaan tarvitse täälläpäin kuin vain ja ainoastaan loka-marraskuun räntä- ja vesisateessa kun on pimeää ennen lumien tuloa.
Sen jälkeen pärjää niillä himmeillä paskoilla.

Menis varmaan tuonne kanssa-autoilijoiden ketjuun, mutta kun vitutuksesta on kyse...
 
Vitun kirkkaat ajovalot autoissa. Takana kun melkein puskurissa ajavat kiinni niin peileistä häikäisee niin saatanasti.
Ajaisivat himmeillä paskoilla niin kuin minäkin, hyvin on pärjätty tähänkin asti.
Monesti tulee vedettyä levikkeelle että menevät eelle saatana, kun ohittaakaan eivät osaa.

Niitä kirkkaita turbovaloja ei kuitenkaan tarvitse täälläpäin kuin vain ja ainoastaan loka-marraskuun räntä- ja vesisateessa kun on pimeää ennen lumien tuloa.
Sen jälkeen pärjää niillä himmeillä paskoilla.

Menis varmaan tuonne kanssa-autoilijoiden ketjuun, mutta kun vitutuksesta on kyse...
Eikö automaattisesti himmentyvät peilit ole ollut autoissa jo ainakin 20vuotta..?
Jollain harrastepelillä ajelet?
 
Vitun kirkkaat ajovalot autoissa. Takana kun melkein puskurissa ajavat kiinni niin peileistä häikäisee niin saatanasti.
Ajaisivat himmeillä paskoilla niin kuin minäkin, hyvin on pärjätty tähänkin asti.
Monesti tulee vedettyä levikkeelle että menevät eelle saatana, kun ohittaakaan eivät osaa.

Niitä kirkkaita turbovaloja ei kuitenkaan tarvitse täälläpäin kuin vain ja ainoastaan loka-marraskuun räntä- ja vesisateessa kun on pimeää ennen lumien tuloa.
Sen jälkeen pärjää niillä himmeillä paskoilla.

Menis varmaan tuonne kanssa-autoilijoiden ketjuun, mutta kun vitutuksesta on kyse...
Taittuvat sivupeilit on aika kunkkujuttu pimeillä mettäteillä kun joku ledisankari tulee puskuriin kiinni.
 
Eikö automaattisesti himmentyvät peilit ole ollut autoissa jo ainakin 20vuotta..?
Jollain harrastepelillä ajelet?

On se hienoa miten nämä on itsestäänselvyyksiä joillekin. Ehkä itse elän jossain kuplassa.

Ajopelinä on valehtelematta tasan 20 vuotta vanha automobiili vähillä kilometreillä.
Taloudellinen, ei mukava, ei tilava. Mutta taloudellinen.

Näin meillä köyhillä hommat hoidetaan täällä päin.

Ja en ole koskaan kuullutkaan himmentyvistä peileistä, olen tosissani.

Kai sitä harrastepeliksi voi kutsua kun iskarit tai jotain muuta kuluvaa osaa joutuu vaihtamaan. :D

Nämähän ei rikkaiden ongelmia ole.
 
On se hienoa miten nämä on itsestäänselvyyksiä joillekin. Ehkä itse elän jossain kuplassa.

Ajopelinä on valehtelematta tasan 20 vuotta vanha automobiili vähillä kilometreillä.
Taloudellinen, ei mukava, ei tilava. Mutta taloudellinen.

Näin meillä köyhillä hommat hoidetaan täällä päin.

Ja en ole koskaan kuullutkaan himmentyvistä peileistä, olen tosissani.
Siksi ne peilit himmentyvät nykyään. Ajovalot ovat kirkkaammat. Takana oleva kuski saa säkkipimeässä 22-vuoden autollaan ja uusimmalla valotekniikalla iskeä vaikka pitkät valonsa päälle, niin omassa -13 mallissa näkyy peileistä vain pienet pikselit. Asia on tosiaan ongelma sitten vanhemmilla autoilla ajaville. -06 kakkosautossakin himmenee taustapeili.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 182
Viestejä
4 485 135
Jäsenet
74 179
Uusin jäsen
Flere-Imsaho

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom