Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Minua vituttavat muiden jätteitä kyttäävät naapurit.
Roskakatosten käyttö. Ei helvetin perse voi olla niin vaikeaa.
-Pahviastia: Ne vitun pahvilaatikot kuuluu taitella. Mutta kun ei, ne sitä astiaa leveämmät 75" taulutv:n pahvit rutataan semmoiseksi isoksi möykyksi niin että yksi laatikko täyttää koko astian. Hienosti.
-Sekajäteastiat: Kolme rivissä. Melkein joka kerta kun vie roskia, niin eikö se keskimmäinen (noin ½ askelta muita lähempänä ovea) ole kukkuroilleen täynnä niin että kansi ei mene kiinni ja ties mitkä elukat pääsee levittelemään roskat pitkin poikin. Ja kaksi viereistä astiaa on täysin tyhjinä.
-Paperiastia: Ei, se sun muovikassisi johon keräät ne lehdet ei ihan oikeasti ole paperia.
-Lasi/Metalli/Bio: Yleensä juuri tietyssä järjestyksessä ja homma pelaa, mutta auta armias kun roskakuski välillä sattuu vaihtamaan metallin ja lasin päittäin, niin eikö niistä yhtäkkiä tule sekametallilasisammioita. Hienosti tuhottu kaikkien muiden lajittelupyrkimykset.
-Kaikki tyhjä tila: Ne saatanan huonekalut kuuluu ihan itse viedä pois, saatana.
Jännä huomio samasta aiheesta. Tuli taannoin muutettua vuokrakämpästä omistusasuntoon ja roskiskatoksen käyttö on ihan eriliasta näissä kahdessa. Aiemmin siis kaikki taloyhtiön kämpät oli vuokrakämppiä (TA-asunnot) ja roskiskatoskäyttäytyminen oli juuri tuota. Nyt kun tietääkseni kaikki kämpät on omistuskämppiä, on roskiskatos ihan erilainen. Ilmeisesti se, että tuollaiset kannen yli tulvivat roskat yms. näkyy heti maksuissa hillitsee aika rajusti perseilyä katoksessa.Roskakatosten käyttö. Ei helvetin perse voi olla niin vaikeaa.
-Pahviastia: Ne vitun pahvilaatikot kuuluu taitella. Mutta kun ei, ne sitä astiaa leveämmät 75" taulutv:n pahvit rutataan semmoiseksi isoksi möykyksi niin että yksi laatikko täyttää koko astian. Hienosti.
-Sekajäteastiat: Kolme rivissä. Melkein joka kerta kun vie roskia, niin eikö se keskimmäinen (noin ½ askelta muita lähempänä ovea) ole kukkuroilleen täynnä niin että kansi ei mene kiinni ja ties mitkä elukat pääsee levittelemään roskat pitkin poikin. Ja kaksi viereistä astiaa on täysin tyhjinä.
-Paperiastia: Ei, se sun muovikassisi johon keräät ne lehdet ei ihan oikeasti ole paperia.
-Lasi/Metalli/Bio: Yleensä juuri tietyssä järjestyksessä ja homma pelaa, mutta auta armias kun roskakuski välillä sattuu vaihtamaan metallin ja lasin päittäin, niin eikö niistä yhtäkkiä tule sekametallilasisammioita. Hienosti tuhottu kaikkien muiden lajittelupyrkimykset.
-Kaikki tyhjä tila: Ne saatanan huonekalut kuuluu ihan itse viedä pois, saatana.
Roskaväen tunnistaa roskiskatosten kunnosta.Jännä huomio samasta aiheesta. Tuli taannoin muutettua vuokrakämpästä omistusasuntoon ja roskiskatoksen käyttö on ihan eriliasta näissä kahdessa. Aiemmin siis kaikki taloyhtiön kämpät oli vuokrakämppiä (TA-asunnot) ja roskiskatoskäyttäytyminen oli juuri tuota. Nyt kun tietääkseni kaikki kämpät on omistuskämppiä, on roskiskatos ihan erilainen. Ilmeisesti se, että tuollaiset kannen yli tulvivat roskat yms. näkyy heti maksuissa hillitsee aika rajusti perseilyä katoksessa.
Jännä huomio samasta aiheesta. Tuli taannoin muutettua vuokrakämpästä omistusasuntoon ja roskiskatoksen käyttö on ihan eriliasta näissä kahdessa. Aiemmin siis kaikki taloyhtiön kämpät oli vuokrakämppiä (TA-asunnot) ja roskiskatoskäyttäytyminen oli juuri tuota. Nyt kun tietääkseni kaikki kämpät on omistuskämppiä, on roskiskatos ihan erilainen. Ilmeisesti se, että tuollaiset kannen yli tulvivat roskat yms. näkyy heti maksuissa hillitsee aika rajusti perseilyä katoksessa.
Erehdyin lukemaan iltalehteä pitkästä aikaa ja erityisesti:Pipsan, 27, perhe ei ole ostanut mitään lähes vuoteen, syö alle 200 eurolla kuussa ja peseytyy palasaippualla – Ekoäiti kerää leivänmurutkin talteen
Näin elää ekoperheipsa Valkeila elää puolisonsa Osmon ja heidän lapsensa Arvon kanssa helsinkiläisellä uudella asuinalueella 85-neliöisessä asunnossa...
PIPSAN VINKITNiin, tämä nyt ei oikein aukea mikä tässä ahdustaa?
Se mikä jäi kertomatta on se paljonko he tulevat maksamaan yhteiskunnalle.
Oletan että vähintään 8000 euroa kk.
Se siitä ekoperheestä.
Arkiaamuna koko perhe on kotona. Osmo on koti-isänä ja äitiyslomansa jälkeen töitä aloitteleva Pipsa työskentelee yrittäjänä enimmäkseen kotona.
Jos noin kaunista niin ei enempää kuin 6000.Kyllä ainakin uutisen perusteella ainakin äidillä on työpaikka, mutta ei isällä?. Ei taida paljoa maksaa yhteiskunnalle tälläinen perhe?
Olen samaa mieltä.Taitaapi vasta aloitella uraansa some-vaikuttajana. Noh, eiköhän tämä offtopic jo riitä tässä ketjussa.
Jep. Ruotslainen Greta Thunberg itse Alieniksi.Alien sarja kokonaan miespäänäyttelijällä tai ainakin se kakkonen. Game Over miehen pitää selviytyä.
Jep. Ruotslainen Greta Thunberg itse Alieniksi.
Tympäisee kun ei oo tullut vieläkään uutta muutos veropäätöstä mitä saan palautuksia. Kohtalo tovereita?
Palkka laskettu aivan päin vittua
Kele pitää vaihtaa alaa. Kylmälinja vuotaa kuin seula ja ihan itte juotellut kasaan. Koko päivä meni vuotoja metsästäessä ja vieläkin taitaa falskata.
Näin elää ekoperheipsa Valkeila elää puolisonsa Osmon ja heidän lapsensa Arvon kanssa helsinkiläisellä uudella asuinalueella 85-neliöisessä asunnossa...
Kerro miten suhtautuivat. (itse aiheutettu reikä) jos hankalaksi käyvät.ostin muksuille biltemasta uimaaltaan ja nyt siinä on reikä huomenna aamulla takaisin biltemaan
saumakohdasta repesi. jos tuota väittää itse tehdyksi niinKerro miten suhtautuivat. (itse aiheutettu reikä) jos hankalaksi käyvät.
lomat Suomessa: 1998, 2008 ja 2019.
Yrittäjä?
Sekin saattaa vaikuttaa, että viime vuonna oli ~64 hellepäivää ja tänä vuonna on ollut tavanomaista viileämpi heinäkuu.//OT
Viime vuonna valitin helteestä ku oli lähes mahdoton nukkua kämpässä. Nyt taloyhtiö on näköjään tehny viime kesän jälkeen jotain ku ei oo kertaakaan tarvinnu käydä kylmässä suihkussa sen vuoksi et sais nukuttua, tai jalkapohjat/-terät viilennettyä. Sekä ei oo tarvinnu poistaa täkkiä ja nukkua pelkällä pussilakanalla.
Ainoo näkyvä muutos, minkä oon huomannu, on et joskus lopputalvesta koko taloon asennettiin taloyhtiön puolesta langattomat lämpömittarit (voin ottaa kuvan jos joku haluaa). Ja (en oo satavarma) se et nykyisin koko taloa jäähdytetään yöllä jos/kun on viileää.
OT//
Ja vielä, ettei mee kokonaan OT:ksi: Vituttaa tää stanan mielenkiinnon puute mihinkään... Joskus aikoinaan oli julmetun upeeta puuhata tietokoneiden parissa ja keksiä niille uusia hommia. Nyt taas... Jonossa ois projektina vaihtaa virtualisointialusta ESXi:stä ProxMoxiin, sekä Windows Server 2016 Debianiin. Mut mielenkiinto nollissa ...
Sekin saattaa vaikuttaa, että viime vuonna oli ~64 hellepäivää ja tänä vuonna on ollut tavanomaista viileämpi heinäkuu.
Itse olen pysynyt nukkumaan ihan ohuen täkin kanssa kun viime vuonna oli vaikeuksia ihan ilman mitään. Ainakin Jyväskylässä yölämpötilatkin pysyi reippaasti 20 asteen yläpuolella, jolloin yöllinen tuulettaminenkin tuntui turhalta.
Kaikkeen tekosyynä on tulorekisteri, se kuulemma vaikeuttaa todella paljon palkanlaskijan elämää. Viiden sekunnin googlella sain käsityksen, että sen saa integroitua suoraan palkkaohjelmistoon ja taas tietotekniikka tekee työt? Ei se nyt voi olla niin vaikeeta, eihän?
Tätä on kirottu.. meilläkin vaihtu tilitoimisto ja ennen näki tilinauhan omassa pankissa, mutta nyt pitää tehdä jotain saatanan tunnuksia jonnekkin ja antaa puhelinnumerot ja sähköpostit ja kirjautua sinne tänne että näkee palkkansa. En oo vaivautunu vielä kertaakaan sinne kirjautua kattomaan.Kuulostaa samalta kun omalla työnantajalla kun palkanlaskentasysteemit vaihtui uuteen. Rahaa piti kuulemma säästää ja sen takia tuli eteen muutama mitä v*ttua yllätys, mutta firma säästi rahaa ja vain sillä oli merkitystä. Nyt on hienot taulukot missä näkee mm. tehdyt tunnit ja vuorot, mutta esim. tehtyjä ylityötunteja järjestelmä ei seuraa ja niitä on seurattava itse. Lisäksi osa palkanlisistä näkee vasta tilinauhassa vaikka ne on samassa järjestelmässä ja kaikkea muuta ihmeellistä.
Mutta kerroinko, että firma säästi rahaa järjestelmässä ja nyt sen järjestelmän tekemättä jääneen työn tekee ihminen oman työnsä ohessa. Onneksi se työntekijän tekemä työ on ilmaista...
Tätä on kirottu.. meilläkin vaihtu tilitoimisto ja ennen näki tilinauhan omassa pankissa, mutta nyt pitää tehdä jotain saatanan tunnuksia jonnekkin ja antaa puhelinnumerot ja sähköpostit ja kirjautua sinne tänne että näkee palkkansa. En oo vaivautunu vielä kertaakaan sinne kirjautua kattomaan.
Meillä ei paljon neuvoteltu.Meillä firma ehdotteli samaa niin luottamusmiehet ja muutama johdon hemmo niin vahvasti ehdotusta vastaan niin jäi uudistus tekemättä. Säästöt vs mielipaha noin 250 työntekijälle.
Ootko IT-alalla hommissa? Mulla loppu mielenkiinto noihin "koti-IT" projekteihin ku alotin IT-alan hommat. Alko harrastus tuntumaan työltä...//OT
Viime vuonna valitin helteestä ku oli lähes mahdoton nukkua kämpässä. Nyt taloyhtiö on näköjään tehny viime kesän jälkeen jotain ku ei oo kertaakaan tarvinnu käydä kylmässä suihkussa sen vuoksi et sais nukuttua, tai jalkapohjat/-terät viilennettyä. Sekä ei oo tarvinnu poistaa täkkiä ja nukkua pelkällä pussilakanalla.
Ainoo näkyvä muutos, minkä oon huomannu, on et joskus lopputalvesta koko taloon asennettiin taloyhtiön puolesta langattomat lämpömittarit (voin ottaa kuvan jos joku haluaa). Ja (en oo satavarma) se et nykyisin koko taloa jäähdytetään yöllä jos/kun on viileää.
OT//
Ja vielä, ettei mee kokonaan OT:ksi: Vituttaa tää stanan mielenkiinnon puute mihinkään... Joskus aikoinaan oli julmetun upeeta puuhata tietokoneiden parissa ja keksiä niille uusia hommia. Nyt taas... Jonossa ois projektina vaihtaa virtualisointialusta ESXi:stä ProxMoxiin, sekä Windows Server 2016 Debianiin. Mut mielenkiinto nollissa ...
Sama. Ja kesäkelit alkoivat. Hyvää sentään siinä, että kun muut töistä ovat nyt lomalla, niin saa aika rauhassa tehdä hommia.Lomat loppu.