Kerro miksi tänään vituttaa! :(

Tässä on hyvä huomioida ettei pj ole lakiteknisesti mikään ”diktaattori” joka hoitaa kaikki asiat. Kaikki hallituksen jäsenet ovat aikalailla samassa asemassa, samoilla vastuilla. Itse tekisin pj roolissa niin että delegoisin hommia muille jäsenille. Jos ei kiinnosta niitä niin sitten ei hoideta.

Meilläkin hallituksen pj valittaa välillä kun itse joutuu hoitaa asioita. Esim. tuli sähköautopistokkeet joita jotkut osakkaat halusivat niin pj hoiti asiaa paljon vaikka ei kiinnostanut. Yhtä lailla olisi voinut nakittaa jollekin toiselle jäsenelle hoidettavaksi jota asia kiinnosti.

Jos on joku lakikeissi edessä niin ehdottomasti hallituksen / yk päätös miten edetään. Ei mitään sooloiluja.
Tämä, pohdi vaikka olevan enemmän projektiveto roolissa joka jakaahommia eteenpäin tai edistä itse jos aihe kiinnostaa. Meillä oli 18 talon yhtiö ja aina kun haettiin pj roolia tai hallituksen jäseniä niin hiljaista oli kun kirkossa, katseet alaspäin ja "en ainakaan minä...". Sitten jaksettiin toki valittaa kun hallituksen tuomat ehdotukset ja uudistukset eivät olleet mieleen.
 
Yhteismaan ongelma. Erään sähkölinjan päällä on nojannut puu jo 2v. Kaikki odottaa että joku muu tulee ja hoitaa puun pois. Sen sijaan että tarttuisi toimeen.
Niin et kukaan ei osaa ottaa jakeluyhtiöön yhteyttä, ja sanoa et täällä on konkelo piuhojen päällä?
 
Itse toivon että tuo märkä ja loskainen aika olisi mahdollisimman lyhyt, tosin täällä Etelä-Suomessa kun muutenkaan ei meinaa kunnon talvea tulla niin luultavasti taas on syksyä ensi vuodelle asti ja sitten tuleekin jo kevät vastaan.
Taitaa ainakin viimeset 4 vuotta ainakin täällä Helsingin seudulla talvet olleet pitkiä ja runsaslumisia. Joskus 2000- luvun alussa taisi olla talvi viikon pituinen jolloin oli lunta maassa.
Talvet vituttaa jo muutenkin ihan huolella.
 
Taitaa ainakin viimeset 4 vuotta ainakin täällä Helsingin seudulla talvet olleet pitkiä ja runsaslumisia. Joskus 2000- luvun alussa taisi olla talvi viikon pituinen jolloin oli lunta maassa.
Talvet vituttaa jo muutenkin ihan huolella.
Paskanmarjat. Toki ehkä tää on suhteellista, mut paskat talvet täällä on ollu aina. Toki hetken kestää, että on iha talveaki, tulee monesti kertarysäyksellä pirusti lunta. Keravalla itse asun, mut varsinki Helsingissä lumi ei edes tamppaannu kaiken hiekan ja suolan vuoksi ja kävely on ku hiekkarannalla, vaikka lunta se on.

Mukava käydä lapissa aina välillä kotona rauhottumassa jouluna, varsinki ku on oikee talvi. Lumiki narskuu pakkasessa oikeallalailla. Tiet on jäässä (ei mustassa jäässä) jne..
 
Muistan kun 80-luvulla oli täällä pk seudulla lunta joka talvi vähintään metri.Loskakelit oli harvassa.
 
Paskanmarjat. Toki ehkä tää on suhteellista, mut paskat talvet täällä on ollu aina. Toki hetken kestää, että on iha talveaki. Keravalla itse asun, mut varsinki Helsingissä lumi ei edes tamppaannu kaiken hiekan ja suolan vuoksi ja kävely on ku hiekkarannalla, vaikka lunta se on.

Mukava käydä lapissa aina välillä kotona rauhottumassa jouluna, varsinki ku on oikee talvi. Lumiki narskuu pakkasessa oikeallalailla.
Viime talvi oli toki lyhyt. Kesti täällä vain 7kk. :tup:
 
Viime talvi oli toki lyhyt. Kesti täällä vain 7kk. :tup:
Poikkeus vahvistaa tilaston. Itse tosiaan olin edelliset kaks talvea poissa pk-seudulta, että omakohtainen kokemushistoria uupuu siltä ajalta.

e: enkä siis väitä etteikö olis talvea, mut on se melko lyhyt aika ollu aiempina vuosina. Itse ennen tänne ekaa kertaa muutettuani olin 30 vuotta asunu Rovaniemellä, nii sieltä oma "talven aidankorkeus" tulee. Vähempään tottuneena voi "talvella" olla eri merkitys. Nyt on taas eka talvi tulossa täälläpäin kahteen talveen.
 
Veikkaan että myös 2000-luvun lapset muistavat lapsuutensa kaikki talvet kylminä ja runsaslumisina, vaikka oikeasti silloin oli monta surkeaa talvea peräkkäin. Ihan puhtaasti psykologinen juttu. Samoin kuin oma inttivuosi oli aina historian kovin ja kaikki sen jälkeen ollut pullamössöä.
 
Veikkaan että myös 2000-luvun lapset muistavat lapsuutensa kaikki talvet kylminä ja runsaslumisina, vaikka oikeasti silloin oli monta surkeaa talvea peräkkäin. Ihan puhtaasti psykologinen juttu. Samoin kuin oma inttivuosi oli aina historian kovin ja kaikki sen jälkeen ollut pullamössöä.
Muuten joo mutta itse 80-luvun lapsena ajattelin myös että aika kultaa muistot muutta sitten kuvaan tuli valokuvat jotka eivät valehtele..
 
Veikkaan että myös 2000-luvun lapset muistavat lapsuutensa kaikki talvet kylminä ja runsaslumisina, vaikka oikeasti silloin oli monta surkeaa talvea peräkkäin. Ihan puhtaasti psykologinen juttu. Samoin kuin oma inttivuosi oli aina historian kovin ja kaikki sen jälkeen ollut pullamössöä.
Tuolloin oltii joo lapsi, mut kuite jo teini-ikäinen sellainen. Ennätyspakkasia paukutteli. 1999 siis. Rovaniemelläki lähelle -50 C. Asunnon ikkunoissa oli jäätä sisäpuolellakin. Intissäki oli Sodankylässä talvella -05 iha riittävästi pakkasta. ja kyllä, vitutti suunnattomasti olla mettässä marraskuun vikalta viikonlopulta joulu-aatto viikkoon, ku lomat jäi välistä ja jatkettiin sinkomiesten/tankkien loppusodasta (ohjusleiri) loppusotaan pyöritteleen peukkuja, yhteensä 3 viikkoa metsässä putkeen.

Tänää ei noi toki vituta, mut tulipa muisteltua :D e: ja tosiaan tavallaa sarkastisesti poimin tuolta ajalta juuri ne kaks muistoihin jäänyttä talvea. Ei tosiaa ole muilta talvilta merkittäviä muistoja koko 2000-luvulta. e2: eiku joo vuodelta -08 löytyy muisto, että Rovaniemellä tammikuussa oli iha märkää asfalttia. Se oli outo tammikuu.
 
Viimeksi muokattu:
Tuolloin oltii joo lapsi, mut kuite jo teini-ikäinen sellainen. Ennätyspakkasia paukutteli. 1999 siis. Rovaniemelläki lähelle -50 C. Asunnon ikkunoissa oli jäätä sisäpuolellakin. Intissäki oli Sodankylässä talvella -05 iha riittävästi pakkasta. ja kyllä, vitutti suunnattomasti olla mettässä marraskuun vikalta viikonlopulta joulu-aatto viikkoon, ku lomat jäi välistä ja jatkettiin sinkomiesten/tankkien loppusodasta (ohjusleiri) loppusotaan pyöritteleen peukkuja, yhteensä 3 viikkoa metsässä putkeen.

Tänää ei noi toki vituta, mut tulipa muisteltua :D
-99 intissä Upinniemessä. Muistan lukeneeni iltapaskoista kuinka jossain oli -52c. Tammikuussa oli vielä leutoa mutta muistaakseni helmikuussa pukkas saatanalliset pakkaset ja maaliskuussa olikin veivaamista alokasleirillä niin että päivällä loskaa ja yöllä -20c. Vaatteet oli aika kankeet. Ja setin jälkeen oltiinkin sitten veksissä viikko kuumeessa ja keuhkoputkentulehduksessa.
 
En ole pilven polttoa vastaan, mut hyi saatana ko se haisee pahalta isolla alueella. Kauppareissulla kaks eri hajuhaittaa tuli vastaan, toinen omassa pihapiirissä :D Tupakka ei oo yhtää mitää tohon verrattuna. Ei se kuite kokoaikaista ole sentää, se on iso ero.

Jos haluaa salassa polttaa, nii saa varmaa puolen kilsan päähän mennä ihmisasutuksesta.
 
En ole pilven polttoa vastaan, mut hyi saatana ko se haisee pahalta isolla alueella. Kauppareissulla kaks eri hajuhaittaa tuli vastaan, toinen omassa pihapiirissä :D Tupakka ei oo yhtää mitää tohon verrattuna. Ei se kuite kokoaikaista ole sentää, se on iso ero.
Ehkä niin mutta röökin haju tarttuu, kukan haju ei. :D
 
Voi voi.. kukaan ei muista 2000-luvun alun baareja jossa röökiä ja hajua oli ns. maksimit.
Joo muistan kyl (itse olin siinä rajoilla, oli erillisiä tupakka alueita ja sit myöhemmin tuli kopit jne) mut toi kukan haju on vaa semmoinen löyhkä joka haisee ainaki 50-100 metrin säteelle tosi voimakkaasti ja se on nimenomaan tosi etova löyhkä :D Onhan tota itelläki ollu kaapissa säilössä minigrippussissa ja minigrip pussi laatikossa missä lie, mutku aukaissu kaapin, nii ohhoijjaa sitä löyhkää. Ehkä väärä ketju, ei tuo sinänsä vituta. Osuu vaa nokkaa kovasti. Varsinki, ku tulee kohta vuosi täyteen tupakoimattomuutta. Kyl sen tupakanki haistaa pitkän matkan päästä, jos sopivasti tuulee.
 
Naisten logiikka.

Tuut sisälle ulkoa, käyt suihkussa ja laitat ruokaa, tyhjennät astianpesukoneen jne jne.

Sit kun saat sen ruoan valmiiksi ja sulla olisi kenties hetki aikaa kun oot jo laittanut kaiken valmiiksi, niin lähdetään vessaan "ja mä tuun sit heti".

Ei voinut sitten sillä aikaa käydä kun sanoin että parin minsan päästä on valmista. :D
 
Naisten logiikka.

Tuut sisälle ulkoa, käyt suihkussa ja laitat ruokaa, tyhjennät astianpesukoneen jne jne.

Sit kun saat sen ruoan valmiiksi ja sulla olisi kenties hetki aikaa kun oot jo laittanut kaiken valmiiksi, niin lähdetään vessaan "ja mä tuun sit heti".

Ei voinut sitten sillä aikaa käydä kun sanoin että parin minsan päästä on valmista. :D
Menikö se ruoka pilalle siinä vessakäynnin aikana vai mikä tossa vitutti? :confused: Löysää nyt herranjestas sitä hattua.
 
Joo muistan kyl (itse olin siinä rajoilla, oli erillisiä tupakka alueita ja sit myöhemmin tuli kopit jne) mut toi kukan haju on vaa semmoinen löyhkä joka haisee ainaki 50-100 metrin säteelle tosi voimakkaasti ja se on nimenomaan tosi etova löyhkä :D Onhan tota itelläki ollu kaapissa säilössä minigrippussissa ja minigrip pussi laatikossa missä lie, mutku aukaissu kaapin, nii ohhoijjaa sitä löyhkää. Ehkä väärä ketju, ei tuo sinänsä vituta. Osuu vaa nokkaa kovasti. Varsinki, ku tulee kohta vuosi täyteen tupakoimattomuutta. Kyl sen tupakanki haistaa pitkän matkan päästä, jos sopivasti tuulee.
Itse en pidä tuota ollenkaan vastenmielisenä tuoksuna. Itse en moisia höpöheiniä ole käyttänyt mutta tunnen kyllä muutamia jotka ovat pössytelleet eikä tuoksu ole ollut ollenkaan paha, päinvastoin omaan nenään tuoksuu jopa hyvältä että sen puolesta voisikin poltella mutta itse olen todennut tupakan riittävän.
 
Itse en pidä tuota ollenkaan vastenmielisenä tuoksuna. Itse en moisia höpöheiniä ole käyttänyt mutta tunnen kyllä muutamia jotka ovat pössytelleet eikä tuoksu ole ollut ollenkaan paha, päinvastoin omaan nenään tuoksuu jopa hyvältä että sen puolesta voisikin poltella mutta itse olen todennut tupakan riittävän.
Itse kyl oon satunnaisesti joskus (1-2 kertaa vuoteen ehkä) poltellu, mut mun mielestä se on tosi etova tuoksu :D Semmoinen oikein vanha hiki vaatteissa, joka on ollu pesemättä kuukausitolkulla? Mielestäni joku tollainen kuvaa sitä parhaiten.
 
Menikö se ruoka pilalle siinä vessakäynnin aikana vai mikä tossa vitutti? :confused: Löysää nyt herranjestas sitä hattua.

Jos luet viestini oikein tarkkaan, niin ehkäpä ymmärrät ihan itsekin.

e. Plus että vituttaa kun joillain on tarve tulla joka vitun viestiin pätemään että "tuommoinen voi vituttaa". Ooteko uusia vai mikä ihmeen hippien kommuuni tänne on pesiytynyt? :confused:
 
Jos luet viestini oikein tarkkaan, niin ehkäpä ymmärrät ihan itsekin.

e. Plus että vituttaa kun joillain on tarve tulla joka vitun viestiin pätemään että "tuommoinen voi vituttaa". Ooteko uusia vai mikä ihmeen hippien kommuuni tänne on pesiytynyt? :confused:
Seku ihmettelin. Sori. Ja kyllä luin. Edelleen ihmettelen, mut eipä siinä. Sun ja puolisos ongelma. Tai sun? Itekki käyn vessassa vähintää käet pesemässä just ennen ruokaa. En tiiä onko puoliso siitä jossain avautunu.

Ihmetyttää vaa joidenki vitutusten syyt. Ihmiset on erilaisia. Et oo ees ainut, joka saa ristiriitaisia viestejä.
 
Asiaton käytös
Seku ihmettelin. Sori. Ja kyllä luin. Edelleen ihmettelen, mut eipä siinä. Sun ja puolisos ongelma. Tai sun? Itekki käyn vessassa vähintää käet pesemässä ennen ruokaa. En tiiä onko puoliso siitä jossain avautunu.

No kun kerran ehdottomasti haluat jatkaa tätä niin ole hyvä sitten.

Polttelet vähäsen enemmän kukkaa niin ymmärrät muiden elämästä vielä vähemmän. :thumbsup:

Kuka ylipäätään tulee kyselemään tämmöisessä ketjussa että miksi vituttaa. Ei jumalauta. :rofl:
 
No kun kerran ehdottomasti haluat jatkaa tätä niin ole hyvä sitten.

Polttelet vähäsen enemmän kukkaa niin ymmärrät muiden elämästä vielä vähemmän. :thumbsup:

Kuka ylipäätään tulee kyselemään tämmöisessä ketjussa että miksi vituttaa. Ei jumalauta. :rofl:
Ok. En polttele, mut kiitos vinkistä. Ei ala-arvoiseksi olisi tarvinut alkaa :) e: siis ihmettelin, vaa miten voi vituttaa, ku toinen käy vessassa ennen ruokailua ja lähet henkilökohtaisuuksiin.
 
Viimeksi muokattu:
Itse en pidä tuota ollenkaan vastenmielisenä tuoksuna. Itse en moisia höpöheiniä ole käyttänyt mutta tunnen kyllä muutamia jotka ovat pössytelleet eikä tuoksu ole ollut ollenkaan paha, päinvastoin omaan nenään tuoksuu jopa hyvältä että sen puolesta voisikin poltella mutta itse olen todennut tupakan riittävän.

Lähinnä tuoksuu poltetulle koivunlehdelle, jos sitä nyt jotenkin osaisi kuvailla - mutta ei mikään paha haju. Rööki haisee pahemmalle ja kokemusta on kummastakin. Oispa höpöheinää.

Muuten vituttaa kun äsken heräsin sohvalta, taas. Enkä todellakaan oo menossa nukkumaan vielä.
 
Lähinnä tuoksuu poltetulle koivunlehdelle, jos sitä nyt jotenkin osaisi kuvailla
No ei todellakaan :D Toi on se tuoksu, jota savupiipuista tulee parhaimmillaan. Kukka löyhkää eikä siitä löyhkästä voi erehtyä koivunlehden polttamiseen. No ehkä haistamme asiat erilailla.
 
Koodi ei toimi.
C-like:
#include <FastAccelStepper.h>

// Määritellään step ja dir pin
const int stepPin = 3;
const int dirPin = 4;

// Määritellään enkooderin kanavat
const int encoderA = 2;
const int encoderB = 5;
const int encoderZ = 6;

// Määritellään optohaarukan pin
const int optoPin = 7;

// Luodaan askelmoottori objekti
FastAccelStepperEngine engine = FastAccelStepperEngine();
FastAccelStepper *stepper = NULL;

// Muuttujat enkooderin ja optohaarukan lukemiseen
volatile long encoderPosition = 0;
volatile bool encoderZFlag = false;
volatile bool optoFlag = false;

void setup() {
  Serial.begin(9600);

  // Määritellään stepperin nopeus ja kiihdytys
  engine.init();
  stepper = engine.stepperConnectToPin(stepPin);
  if (stepper) {
    stepper->setDirectionPin(dirPin);
    stepper->setAutoEnable(true);
    stepper->setSpeedInHz(1000);
    stepper->setAcceleration(500);
  }

  // Määritellään enkooderin ja optohaarukan pinien tilat
  pinMode(encoderA, INPUT);
  pinMode(encoderB, INPUT);
  pinMode(encoderZ, INPUT);
  pinMode(optoPin, INPUT);

  // Keskeytykset enkooderin kanaville ja optohaarukalle
  attachInterrupt(digitalPinToInterrupt(encoderA), readEncoder, CHANGE);
  attachInterrupt(digitalPinToInterrupt(encoderZ), readEncoderZ, RISING);
  attachInterrupt(digitalPinToInterrupt(optoPin), readOpto, RISING);
}

void loop() {
  // Tarkistetaan, onko referenssisignaali havaittu
  if (encoderZFlag) {
    encoderZFlag = false;
    stepper->setCurrentPosition(0);
  }

  // Tarkistetaan, onko optohaarukka havaittu
  if (optoFlag) {
    optoFlag = false;
    stepper->setCurrentPosition(0);
  }

  // Liikutetaan askelmoottoria
  if (stepper) {
    stepper->move(100); // Esimerkki liikkeestä, voit muuttaa tätä tarpeen mukaan
  }
}

void readEncoder() {
  static int lastStateA = LOW;
  int stateA = digitalRead(encoderA);
  int stateB = digitalRead(encoderB);

  if (stateA != lastStateA) {
    if (stateA == stateB) {
      encoderPosition++;
    } else {
      encoderPosition--;
    }
    lastStateA = stateA;
  }
}

void readEncoderZ() {
  encoderZFlag = true;
}

void readOpto() {
  optoFlag = true;
}
 
Tupakan savu ei haise kuin 5m päähän, jossain luki niin joskus. En tiedä miten mitattu.
Joo muistan kyl (itse olin siinä rajoilla, oli erillisiä tupakka alueita ja sit myöhemmin tuli kopit jne) mut toi kukan haju on vaa semmoinen löyhkä joka haisee ainaki 50-100 metrin säteelle tosi voimakkaasti ja se on nimenomaan tosi etova löyhkä :D Onhan tota itelläki ollu kaapissa säilössä minigrippussissa ja minigrip pussi laatikossa missä lie, mutku aukaissu kaapin, nii ohhoijjaa sitä löyhkää. Ehkä väärä ketju, ei tuo sinänsä vituta. Osuu vaa nokkaa kovasti. Varsinki, ku tulee kohta vuosi täyteen tupakoimattomuutta. Kyl sen tupakanki haistaa pitkän matkan päästä, jos sopivasti tuulee.
 
No ei todellakaan :D Toi on se tuoksu, jota savupiipuista tulee parhaimmillaan. Kukka löyhkää eikä siitä löyhkästä voi erehtyä koivunlehden polttamiseen. No ehkä haistamme asiat erilailla.

Haistetaan vaan asiat eri tavalla, kyllä mä erotan mikä tulee savupiipusta, Nissanin pakoputkesta, tai että joku pössyttelee jossain lähistöllä ;) Lätkän hajusta ei niin muistikuvaa kun siitä on jo niin paljon aikaa kun sellaista hiissattu.
 
Haistetaan vaan asiat eri tavalla, kyllä mä erotan mikä tulee savupiipusta, Nissanin pakoputkesta, tai että joku pössyttelee jossain lähistöllä ;) Lätkän hajusta ei niin muistikuvaa kun siitä on jo niin paljon aikaa kun sellaista hiissattu.

Jännä myös, että ennenvanhaan ei autojen pakokaasua huomannut ajellessa. Nyt töihin mennessä samoihin aikoihin on matkalla useasti myös eräs 90-luvun alun tuotos ilman kattia. Huomaa kyllä hajusta jo kilometriä ennen milloin aletaan tätä lähestymään.

Ketjun aiheeseen liittyen, niin pistäähän se nykyään ketuttamaan, jos joutuu tuollaisen katittoman kulkineen perässä pitempään ajelemaan.
 
Sopivan työkalun puute.

Piti opastaa pilttiä vaihtamaan Derbinsä pakoputken alkupätkä siinä vieressä istuskellen mutta ei. Ei tallista, työautosta tai mielikuvituksesta tälle illalle löytynyt sopivaa avainta millä olisi saanut sen pakoputken irti sylinteristä. Kuusiokolopultti, toinen lähtisi oletettavasti helpommin auki mutta se toinen. Itse putki iloisesti tiellä eikä mikään seteistä sopinut sinne väliin vääntämään. Ei ollut mustatankkisessa Tigerissä näin vaikeaa aikanaan....
 
Sopivan työkalun puute.

Piti opastaa pilttiä vaihtamaan Derbinsä pakoputken alkupätkä siinä vieressä istuskellen mutta ei. Ei tallista, työautosta tai mielikuvituksesta tälle illalle löytynyt sopivaa avainta millä olisi saanut sen pakoputken irti sylinteristä. Kuusiokolopultti, toinen lähtisi oletettavasti helpommin auki mutta se toinen. Itse putki iloisesti tiellä eikä mikään seteistä sopinut sinne väliin vääntämään. Ei ollut mustatankkisessa Tigerissä näin vaikeaa aikanaan....

Voin samaistua.. Piltti halusi Derbin, ja sai sen jopa ukilta synttäri/riparilahjaksi.. Oli tarkoitus tilaa ja asentaa siihen madallussarja yms, mutta ei sitä enää kiinnosta kun pojat ja huumeet.. Mopokortti unohtunut täysin, mulla ois kaikki työkalut. Vittu mikä skenaario.
 
Oli pakko iskeä kuukeliin, että mitä vattu on Derbi. Nyt olen viisaampi. Näköjään Nettimotossa on 418 kpl myynnissä. Näissähän on teinin mielenkiinto lopahtanut muillakin.
 
Pitkä viikonloppu edessä eli huomenna vapaapäivä niin johan se pukkaa syksyn ensimmäistä flunssaa just nyt.
 

Statistiikka

Viestiketjut
253 986
Viestejä
4 417 932
Jäsenet
73 258
Uusin jäsen
lu1kero

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom