Kerro miksi tänään vituttaa! :(

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 572
Olen säästänyt pisteitä YouGovissa että saisin taas 50€ GoGift lahjakortin tai Virtual Visan.
No nyt alkaa olee pistesaldo kohta täynnä niin eiköhän ne ole menny muuttamaan palkkioitaan eikä ole enää mitään yleistä lahjakorttia (GoGift) tai edes Virtual Visaa vaan jotan paskoja Niken tai Nellyn tai jotain vitun hotellilahjakortteja :facepalm: Mitä helvettiä mä noillakaan teen kun aina olen jonnekkin Poweriin tai muualle lahjakortin ottanu. CDON on sentään mutta se on niin surkee ja kallis paikka että ei tee mieli tilata sieltä mitää.

1700907072045.png


Vittu että taas vituttaa. Miks pitää toimivaa mennä muuttamaan.
 

Peripherial

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.09.2023
Viestejä
55
Olen säästänyt pisteitä YouGovissa että saisin taas 50€ GoGift lahjakortin tai Virtual Visan.
No nyt alkaa olee pistesaldo kohta täynnä niin eiköhän ne ole menny muuttamaan palkkioitaan eikä ole enää mitään yleistä lahjakorttia (GoGift) tai edes Virtual Visaa vaan jotan paskoja Niken tai Nellyn tai jotain vitun hotellilahjakortteja :facepalm: Mitä helvettiä mä noillakaan teen kun aina olen jonnekkin Poweriin tai muualle lahjakortin ottanu. CDON on sentään mutta se on niin surkee ja kallis paikka että ei tee mieli tilata sieltä mitää.



Vittu että taas vituttaa. Miks pitää toimivaa mennä muuttamaan.
Asiat taitaa olla elämässä aika hyvin jos tällainen asia vituttaa. Vai toisinpäin?
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
783
Olen säästänyt pisteitä YouGovissa että saisin taas 50€ GoGift lahjakortin tai Virtual Visan.
No nyt alkaa olee pistesaldo kohta täynnä niin eiköhän ne ole menny muuttamaan palkkioitaan eikä ole enää mitään yleistä lahjakorttia (GoGift) tai edes Virtual Visaa vaan jotan paskoja Niken tai Nellyn tai jotain vitun hotellilahjakortteja :facepalm: Mitä helvettiä mä noillakaan teen kun aina olen jonnekkin Poweriin tai muualle lahjakortin ottanu. CDON on sentään mutta se on niin surkee ja kallis paikka että ei tee mieli tilata sieltä mitää.



Vittu että taas vituttaa. Miks pitää toimivaa mennä muuttamaan.
Sanasta sanaan tämä...:mad:
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
783
Sarkasmia vai oikeesti?
Tuoltahan tuli joku aika sitten tiedote uusista palkkiosta ja marraskuun alusta alkaen piti olla Virtual Visa käytössä. Missähän se nyt sitten on..?
Ihan oikeesti. Mulla on kans kohta 50€ kasassa tuolla ja en tiedä mihin ton nyt sitten käyttäis. Poweriin ne mullakin on ennen menny
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 572
Mikäs siinä jos lasi on aina puoliksi tyhjä. Negatiiviset ihmiset on tunnetusti erittäin hurmaavaa sakkia.
Vähän sama kun sä tekisit töitä ja palkkapäivänä pomo sanoo että saatkin palkkas ruplina.. no, puoliks täynnä ja puoliks tyhjä jne.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 572
Ihan oikeesti. Mulla on kans kohta 50€ kasassa tuolla ja en tiedä mihin ton nyt sitten käyttäis. Poweriin ne mullakin on ennen menny
Ja ihanku se ei olisi ollu jo tarpeeks musertavaa että en ehtyny saamaan pisteitä täyteen ja lahjakorttia Bläck Fridayks ja nyt ei saa edes mitään järkevää. Mä en tajuu miks se GoGift piti ottaa pois? Oli just hyvä ja sai valita minne sen lahjakortin ottaa. Nyt on jotain Nikeä ja Swarowskia, mitä helvettiä :facepalm:
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
783
Ja ihanku se ei olisi ollu jo tarpeeks musertavaa että en ehtyny saamaan pisteitä täyteen ja lahjakorttia Bläck Fridayks ja nyt ei saa edes mitään järkevää. Mä en tajuu miks se GoGift piti ottaa pois? Oli just hyvä ja sai valita minne sen lahjakortin ottaa. Nyt on jotain Nikeä ja Swarowskia, mitä helvettiä :facepalm:
Kannattaa varmaan kysästä tuolta yougovin supportista onko gogift kenties tulossa takaisin. Ne gogiftit "loppuu" sillontällön ja ne tulee sit joskus takaisin
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 572
Kannattaa varmaan kysästä tuolta yougovin supportista onko gogift kenties tulossa takaisin. Ne gogiftit "loppuu" sillontällön ja ne tulee sit joskus takaisin
Juu. No, ei tolla nyt onneks mikään superhätä olekkaan. Norstatpanelissa on kanssa kohta parikymppiä kasassa ja siellä taitaa vielä Gogift olla. Olis vaan kiva saada kaikista yhtäaikaa niin vois ostaa jotain vähän kalliimpaa.
 

Poppamies

Que pasa, ese?
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 739
Ostin BF diilillä jonkun Boosted Connection paketin bemariin ja ajattelin että siinä on karttapäivitys kuten aikaisemmin. No ei ole. Ostin sitten kartat erikseen.
Katsoin että mitä tuo boosted sisältää niin näyttää että RTI naviin oli ainoa bonus. Vuodeksi. Hyvin käytetty 70€.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
442
Miksi Opera GX:ssä on äänet kun kirjoittaa? Meni hetki tajuta.

Seuraava päivän projekti oli uuden laukun hakeminen lennoille. Noissa kuitenkin tarkat rajat ja niiden sisälle menevien löytäminen oma haaste...
Sitten löytyi pätevä, mutta turhan kapea.
Seuraava, löytyi kyllä, mutta yksikään kauppa ei lähtetä kuin UK... Huoh...
Ebaystä löytyi seuraava brändi. Mutta ihana oma sivusto jolla evästeet eivät pysy off...
Löytyi kuitenkin netistä toisesta kaupasta, katson että kuponki -25% ihan ok diili. Hinta tippuu sinne 45€... Noh eivät lähetä jollei tilaus ole 49€... Ja halvin tuote on se 30€...
Noh, -15% kuponki uutiskirjeestä jättää päälle 50€ hintaa. Tulipahan maksettua paypalilla ihan kostona.
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 450
Miksi Opera GX:ssä on äänet kun kirjoittaa? Meni hetki tajuta.

Seuraava päivän projekti oli uuden laukun hakeminen lennoille. Noissa kuitenkin tarkat rajat ja niiden sisälle menevien löytäminen oma haaste...
Sitten löytyi pätevä, mutta turhan kapea.
Seuraava, löytyi kyllä, mutta yksikään kauppa ei lähtetä kuin UK... Huoh...
Ebaystä löytyi seuraava brändi. Mutta ihana oma sivusto jolla evästeet eivät pysy off...
Löytyi kuitenkin netistä toisesta kaupasta, katson että kuponki -25% ihan ok diili. Hinta tippuu sinne 45€... Noh eivät lähetä jollei tilaus ole 49€... Ja halvin tuote on se 30€...
Noh, -15% kuponki uutiskirjeestä jättää päälle 50€ hintaa. Tulipahan maksettua paypalilla ihan kostona.
Itse ostin ihan Citymarketista...
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 076
Täällä sama, kauan on luotia väistelty. Muu perhe menee jo kolmannella kierroksella kun itse sain ensimmäisen kerran. Mutta en kyllä tätä toivo yhtään kenellekkään.

Alkuun oli 4-5 vrk korkeaa kuumetta nousten joka päivä 40c luokkaan ja alati paheneva hengenahdistus, ja lopulta oli pakko lähteä päivystykseen.

Koronan mukana joku bakteeri liukahtanut keuhkoihin, tulehdusarvot noin 250. Keuhkot on kuvien mukaan ihan muusina, ja nyt onkin takana viikko makailua keuhkopolilla happiviiksissä yötä päivää. Vittumainen yskä ja hapenpuutteen mukana tuleva tukehtumisen tunne vaivaa vieläkin. Sairaslomaa takana nyt kohta 2 viikkoa mistä viikko tosiaan letkuissa.
 
Liittynyt
12.01.2019
Viestejä
159
Olen säästänyt pisteitä YouGovissa että saisin taas 50€ GoGift lahjakortin tai Virtual Visan.
No nyt alkaa olee pistesaldo kohta täynnä niin eiköhän ne ole menny muuttamaan palkkioitaan eikä ole enää mitään yleistä lahjakorttia (GoGift) tai edes Virtual Visaa vaan jotan paskoja Niken tai Nellyn tai jotain vitun hotellilahjakortteja :facepalm: Mitä helvettiä mä noillakaan teen kun aina olen jonnekkin Poweriin tai muualle lahjakortin ottanu. CDON on sentään mutta se on niin surkee ja kallis paikka että ei tee mieli tilata sieltä mitää.



Vittu että taas vituttaa. Miks pitää toimivaa mennä muuttamaan.
Näin lukee mobiiliappissa:

20231126_080007000_iOS.png
 

Eräilves

Turrien turri
Tukijäsen
Liittynyt
18.01.2019
Viestejä
2 136
Eipä sitä oiskaa halunnu nukkua taase.. Kurkkua kutisee niin helvetisti ja kuivaa yskää, ja jos maaten menee niin kokoaika saa ol nielemässä / sylkemässä kun sylkeä erittyy niin paljon :mad:
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
Yksi henkilö saa minut ärsyyntymään joka kerta, kun hänestä kuuluu jotain. Ja hänestä kuuluu aivan liian usein. Olen yrittänyt sekä asettaa rajoja tälle henkilölle, että tutkailla omaa ärsyyntymistäni ja sen syitä, mutta mistään ei ole oikein apua. Vituttaa, että yksi ihminen voi vituttaa niin paljon enkä mahda asialle oikein mitään. Pitää vain jotenkin yrittää muuttaa omaa suhtautumista.
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
4 844
Yksi henkilö saa minut ärsyyntymään joka kerta
Ajatusleikillä pääsee pitkälle. Esim jos koira haukkuu naapurissa niin voi ärsyyntymisen sijaan miettiä että se taitaa kaivata musiikkia ja laittaa sitä soimaan.

Yhdestä ärsyttävästä tyypistä taas mietin sen jokaisen teon kohdalla että taas se ei mahda itselleen mitään. Sabotoi siis hiljaa minun tekemisiäni aina kun mahdollista, ja mm keskeyttää hyvät keskustelut muiden kanssa aina vaihtamalla aihetta jos on lähettyvillä. Ärsytti kyllä pitkään, eikä sen naama vieläkään herkkua ole.
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
Ajatusleikillä pääsee pitkälle. Esim jos koira haukkuu naapurissa niin voi ärsyyntymisen sijaan miettiä että se taitaa kaivata musiikkia ja laittaa sitä soimaan.

Yhdestä ärsyttävästä tyypistä taas mietin sen jokaisen teon kohdalla että taas se ei mahda itselleen mitään. Sabotoi siis hiljaa minun tekemisiäni aina kun mahdollista, ja mm keskeyttää hyvät keskustelut muiden kanssa aina vaihtamalla aihetta jos on lähettyvillä. Ärsytti kyllä pitkään, eikä sen naama vieläkään herkkua ole.
Kiitos, helpottaa kun joku ymmärtää millaisesta ärsyyntymisestä on kyse. Jotain tämän suuntaista olen yrittänytkin pohdiskella. Sitä vaan joka kerta ensimmäisenä triggeröityy ja verenpaineet nousee salamana tappiin, ennen kuin ajatus ehtii mukaan. Sekin vähän helpottaa, että tiedän tämän henkilön aiheuttavan samanlaisia reaktioita muissakin eikä vain minussa. Vika siis ei ole ainakaan yksinomaan minussa, vaan tämä ihminen yksinkertaisesti on ärsyttävä ja rasittava :shifty:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 699
Kiitos, helpottaa kun joku ymmärtää millaisesta ärsyyntymisestä on kyse. Jotain tämän suuntaista olen yrittänytkin pohdiskella. Sitä vaan joka kerta ensimmäisenä triggeröityy ja verenpaineet nousee salamana tappiin, ennen kuin ajatus ehtii mukaan. Sekin vähän helpottaa, että tiedän tämän henkilön aiheuttavan samanlaisia reaktioita muissakin eikä vain minussa. Vika siis ei ole ainakaan yksinomaan minussa, vaan tämä ihminen yksinkertaisesti on ärsyttävä ja rasittava :shifty:
Ymmärrän varsin hyvin, itselläkin oli yksi vanha tuttu josta tuli jossain vaiheessa todella rasittava. Loppuaikoina ihan vaan jo kun tuli kadulla vastaan tai näki että kyseinen henkilö soittaa, pomppasi verenpaine tappiin. Ja samanlaisia reaktioita hän kyllä aiheutti muissakin ihmisissä. Hyvin samankaltainen tapaus siis. Tämä tapaus tosin menehtyi pari vuotta sitten joten samasta henkilöstä tuskin on kyse, ellei ole herännyt kuolleesta.
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
Ymmärrän varsin hyvin, itselläkin oli yksi vanha tuttu josta tuli jossain vaiheessa todella rasittava. Loppuaikoina ihan vaan jo kun tuli kadulla vastaan tai näki että kyseinen henkilö soittaa, pomppasi verenpaine tappiin. Ja samanlaisia reaktioita hän kyllä aiheutti muissakin ihmisissä. Hyvin samankaltainen tapaus siis. Tämä tapaus tosin menehtyi pari vuotta sitten joten samasta henkilöstä tuskin on kyse, ellei ole herännyt kuolleesta.
Tämä henkilö on erittäin elossa. Ja asuu naapurissa, olen tästä aiemminkin avautunut. Aluksi hän pommitti Messengerissä ja kun pyysin rajoittamaan siirtyi sähköpostiin. Itseasiassa taidankin ohjata ko. henkilön sähköpostit omaan kansioonsa, etteivät hyppää silmille ja aiheuta vitutusta joka kerta kun avaan sähköpostin. Siitä tuo tämänaamuinenkin vitutus taas syntyi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 699
Tämä henkilö on erittäin elossa. Ja asuu naapurissa, olen tästä aiemminkin avautunut. Aluksi hän pommitti Messengerissä ja kun pyysin rajoittamaan siirtyi sähköpostiin. Itseasiassa taidankin ohjata ko. henkilön sähköpostit omaan kansioonsa, etteivät hyppää silmille ja aiheuta vitutusta joka kerta kun avaan sähköpostin. Siitä tuo tämänaamuinenkin vitutus taas syntyi.
Alkaisikohan tuo viestipommitus täyttämään jo jotain häiriköinnin tunnusmerkkejä eli voisitkohan kohta "kääntää" nuo viestit viranomaisille?
 
Liittynyt
14.10.2018
Viestejä
2 799
Olemme saaneet 29.11.2023 Verohallinnolta verokorttisi, jonka mukaan veroprosenttisi on 60,0 %.
Aika pitkään meni verotoimiston pojalta saada atk-jumi korjattua.
"wanhanaikaisesti muutin yhden luvun sentin verran niin tokeni"

-Vitutus loppui sihen...nyt kahvia. Espressoa.
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
Alkaisikohan tuo viestipommitus täyttämään jo jotain häiriköinnin tunnusmerkkejä eli voisitkohan kohta "kääntää" nuo viestit viranomaisille?
En usko. Hänellä on vain paljon asiaa... Viranomaisilla lie tärkeämpääkin tekemistä kuin kovistella rasittavia ihmisiä.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
518
Miksi noihin maileihin pitää reagoida edes? Onko jotain tärkeää ja olennaistakin asiaa? Noissa voi vaikka kokeilla lisätä jokaiseen ärsyttävään viestiin +1 päivä vastausaikaa, eli tosiaan jos siirrät mailit omaan lootaansa ja käyt kattoo tuota aina vain isommalla viiveellä. En tiedä, mutta luulis, että on mahdollista saada ilmoitukset pois valitulta taholta eli voit sitten zen-moodissa käydä kattomassa esim kerran viikossa, että mitäs se naapurin "Erkki" onkaan taas nillittäny.
 
Liittynyt
16.04.2022
Viestejä
298
Tämä henkilö on erittäin elossa. Ja asuu naapurissa, olen tästä aiemminkin avautunut. Aluksi hän pommitti Messengerissä ja kun pyysin rajoittamaan siirtyi sähköpostiin. Itseasiassa taidankin ohjata ko. henkilön sähköpostit omaan kansioonsa, etteivät hyppää silmille ja aiheuta vitutusta joka kerta kun avaan sähköpostin. Siitä tuo tämänaamuinenkin vitutus taas syntyi.
Suoraan roskapostiin vaan, niin säästyy aikaa ja hermoja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 572
Kihtikohtaus vasemmassa nilkassa. Nyt nilkutetaankin sitten pari päivää. Toivottavasti vaan saa kaasua painettua autossa niin pääsee töihin. Mukavasti tietää että ens yö on se pahin ja sitten pitäis alkaa helpottaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 316
Kihtikohtaus vasemmassa nilkassa. Nyt nilkutetaankin sitten pari päivää. Toivottavasti vaan saa kaasua painettua autossa niin pääsee töihin. Mukavasti tietää että ens yö on se pahin ja sitten pitäis alkaa helpottaa.
Missä kohtaa nilkkaa..? Itsellä on nyt vasemman nilkan pallonivel ollut 4 päivää todella punainen, kipeä ja turvoksissa. Kihtilääkitys ei auta.
Tulehtui, turposi ja kipeytyi kun flunssa loppui.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 572
Missä kohtaa nilkkaa..? Itsellä on nyt vasemman nilkan pallonivel ollut 4 päivää todella punainen, kipeä ja turvoksissa. Kihtilääkitys ei auta.
Tulehtui, turposi ja kipeytyi kun flunssa loppui.
Tosta "päälipuolelta". Ja sattuu kun yrittää nousta varpaille tai kantapäille ts. kun yrittää tehdä "kaasunpaino" -liikettä.
En muista onko tuossa ennen ollu.. muuten kyllä ympäri jalkaa ja varpaita ollu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 316
Tosta "päälipuolelta". Ja sattuu kun yrittää nousta varpaille tai kantapäille ts. kun yrittää tehdä "kaasunpaino" -liikettä.
En muista onko tuossa ennen ollu.. muuten kyllä ympäri jalkaa ja varpaita ollu.
Mulla on aina ollut oikean jalan ukkovarpaan kupeessa mutta voihan se tulla muihin niveliin. Mulla on nyt tää nilkan pallonivel abaut 2x normaalikoko. En usko että onko kihtiä mutta huomenna haen jotain tulehdusnappeja siihen.
Edellinen kihtikohtaus on jostain 1,5v takaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 572
Mulla on aina ollut oikean jalan ukkovarpaan kupeessa mutta voihan se tulla muihin niveliin. Mulla on nyt tää nilkan pallonivel abaut 2x normaalikoko. En usko että onko kihtiä mutta huomenna haen jotain tulehdusnappeja siihen.
Edellinen kihtikohtaus on jostain 1,5v takaa.
Mulla on ollu nilkassa, ulkosyrjässä, sisäsyrjässä, varpaissa.. vähän ympäri jalkaa.
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
4 844
Olipas mielenkiintoisia unia influenssarokotteen jälkeen. Pomppasin tasan 6 ylös kun luulin että nukun lapsuudenkodin vanhempien sängyssä. Ois saanu 7 nukkuakin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
110
Joo mutta miljoona kertaa helpompaa kun tietää mikä se on. Monia vuosia pelkäsin että mikä ihme se voi olla ja tulppia sun muita pelkää, mutta nyt kun on diangnoosi (oma toki) niin sen sietää miljoona kertaa paremmin.
Käykää ihmeessä lääkärissä mitauttamassa arvot ja kyselemässä allopurinol reseptiä. Itsellä loppu kohtaukset muutaman kuukauden jälkeen aloituksesta kokonaan. Lääkkeet maksaa 3kk välein sen parikybää. Mielellään maksaa kun en oikein tiedä mitään vittumaisempaa kun paha kihtikohtaus.

Omalla kohdalla mitkää ruokavaliot tai muutkaan taikatemput eivät toimineet kun sitä esiintyy suvussa paljon,
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 572
Käykää ihmeessä lääkärissä mitauttamassa arvot ja kyselemässä allopurinol reseptiä. Itsellä loppu kohtaukset muutaman kuukauden jälkeen aloituksesta kokonaan. Lääkkeet maksaa 3kk välein sen parikybää. Mielellään maksaa kun en oikein tiedä mitään vittumaisempaa kun paha kihtikohtaus.

Omalla kohdalla mitkää ruokavaliot tai muutkaan taikatemput eivät toimineet kun sitä esiintyy suvussa paljon,
Onks noi Allopurinolit jatkuvasyötäviä vai vain kohtauksen iskiessä?
En kyllä kaipaa yhtään lisää pillereitä elimistöä rasittamaan ja kohtaus tulee kerran kaks vuodessa niin sen kanssa voi elää, toki riippuu mihin se sattuu iskemään. Tällä kertaa ei niin pahaan paikkaan että käveleminen olis mahdotonta ja tulehduskipulääke jeesaa.

Ruokavaliossa en ole huomannu muita tekijöitä kuin kanan-nahka ja olut. Muita aiheuttavia en juuri syö ja en ole huomannut että noillakaan olis käytännössä mitään merkitystä miten syö, tulee jos tulee.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
110
Onks noi Allopurinolit jatkuvasyötäviä vai vain kohtauksen iskiessä?
En kyllä kaipaa yhtään lisää pillereitä elimistöä rasittamaan ja kohtaus tulee kerran kaks vuodessa niin sen kanssa voi elää, toki riippuu mihin se sattuu iskemään. Tällä kertaa ei niin pahaan paikkaan että käveleminen olis mahdotonta ja tulehduskipulääke jeesaa.

Ruokavaliossa en ole huomannu muita tekijöitä kuin kanan-nahka ja olut. Muita aiheuttavia en juuri syö ja en ole huomannut että noillakaan olis käytännössä mitään merkitystä miten syö, tulee jos tulee.
Kyllähän se elämänmittainen hoito on, tuo vaiva kun ei lähde pois, tuntuu vaan iän myötä pahenevan pikkuhiljaa. Hoitoa ei voi oikein lopettaa kun sitten vaan kihti tulee takaisin ennemmin tai myöhemmin.

Mutta jos kohtaukset on harvakseltaan niin ei kai siinä mitään. Mutta jos joskus on muita labroja niin kannattaa kysäistä että ottaisivat samalla uraattiarvon.

Korkeat uraattiarvot rasittaa elimistöä myös.

Itsellä on verenpaine ja toi allopurinol aina aamuisin.

edit: menee jo offtopicin puolelle.
 
Liittynyt
18.08.2021
Viestejä
2 401
Talvihan se vituttaa aivan suunnattomasti. Tänään ja aina. On kyllä tullut vitun paskoja valintoja tehtyä elämässä, että joutuu edelleen tätä paskaa katsomaan vuodesta toiseen. Oikeastaan mitä vanhemmaksi tulee, sitä enemmän toi paska vaan vituttaa. Ymmärrän päivä päivältä paremmin Välimeren rannalle karkaavia eläkeläisiä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 810
Viestejä
4 299 670
Jäsenet
71 705
Uusin jäsen
Myollnir

Hinta.fi

Ylös Bottom