Kerro miksi tänään vituttaa! :(

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 427
ei, tikku oli kiinni Wii:ssä pelikopioiden pelaamiseen, ja sitten se meni kirjoitusuojattu-tilaan= hajosi. onneksi kopioin pelit tietokokoneelle ja nyt pistän kiinni ulkoisen kiintolevyn.
Vinkkinä, Wiin kanssa ei tunnu usbitikut kestävän jostain syystä kovin kauaa, itselläkin aikanaan noita hajoili useampiakin (SD-kortit ei kestäneet sitäkään vähää) mutta ulkoinen kiintolevy on jaksanut useamman vuoden ongelmitta. Ja tuo helppo varmuuskopioiden käyttö on kyllä kiva juttu Wii:ssä, saa pelilevyt olla kaapissa jemmassa ja voi kiintolevyltä pelailla. Oli ehkä vartin homma asennella tarvittavat kilkkeet niin sai varmuuskopiolta pelailtua, saisi olla muissakin laitteissa yhtä helppoa.
 
Liittynyt
16.12.2020
Viestejä
207
Mikäkö tänään Erkin luita kalvaa? No keltanuttuinen pyöräilijäsetä. Työpäivän päätteeksi kurvasin liikkeelle kaarallani ”väärän suunnan” parkista. Lähtiessäni tein virheen ja tulin vajaan puolen kaistan verran kadulle ennen kuin havaitsin lähestyvän pyöräilijän. Mitään vahinkoa tai edes äkkijarrutusta ei tullut. Pyöräilijä rullaili kohdalleni verkkaisesti, mutta täynnä ylikiehuvaa sappea. Pahoittelin aiheuttamaani säikäytystä, mutta eihän se saanut hyvää rähinää estää. Lähtiessään ukkeli löi kiroilutulvan päätteeksi auton sivupeilin nyrkillä sivuun. Nappasin kuvan ja tein rikosilmoituksen. Näyttäisi, että sivupeili säästyi vammoitta. Erkin ego sen sijaan lommoontui eikä edes kasko korvaa. Jumalauta.
 
Viimeksi muokattu:

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 704
Mikäkö tänään Erkin luita kalvaa? No oheinen keltanuttuinen pyöräilijäsetä. Työpäivän päätteeksi kurvasin liikkeelle kaarallani ”väärän suunnan” parkista. Lähtiessäni tein virheen ja tulin vajaan puolen kaistan verran kadulle ennen kuin havaitsin lähestyvän pyöräilijän. Mitään vahinkoa tai edes äkkijarrutusta ei tullut. Pyöräilijä rullaili kohdalleni verkkaisesti, mutta täynnä ylikiehuvaa sappea. Pahoittelin aiheuttamaani säikäytystä, mutta eihän se saanut hyvää rähinää estää. Lähtiessään ukkeli löi kiroilutulvan päätteeksi auton sivupeilin nyrkillä sivuun. Nappasin kuvan ja tein rikosilmoituksen. Näyttäisi, että sivupeili säästyi vammoitta. Erkin ego sen sijaan lommoontui eikä edes kasko korvaa. Jumalauta.

Kannattaa opetella liikennesäännöt ja niiden noudattaminen
 
Liittynyt
16.12.2020
Viestejä
207
Kannattaa opetella liikennesäännöt ja niiden noudattaminen
Tässähän ei tapahtunut liikennesääntöjen noudattamatta jättämistä. Kaistaa ei tukittu, ja pysähdyin välittömästi pyöräilijän havaittuani - ja pahoittelin. Pyöräilijä oli vielä kaukana, mutta ilman muuta hänen kuului mennä ensin. Mitä ajattelit, että jätin tietoisesti noudattamatta, tai mitä olisin voinut "opetella"? Kerro toki. Toki Juheilla on niin syväluotaava haukan katse, ettei tällaisia kömmähdyksiä koskaan tapahdu. Minulle nyt sattui, ei voi mitään. Ja ainahan sadatella saa, se ei haittaa. Sen sijaan huolestuttavaa on, mikäli katsot, että fyysisen koskemattomuuden loukkaaminen on ok. :)
 
Viimeksi muokattu:

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 704
Tässähän ei tapahtunut liikennesääntöjen noudattamatta jättämistä. Kaistaa ei tukittu, ja pysähdyin välittömästi pyöräilijän havaittuani - ja pahoittelin. Mitä ajattelit, että jätin tietoisesti noudattamatta, kerro toki. :)
No itse kerroit että teit virheitä, niin siltä pohjalta lähdin liikkeelle. En ollut paikalla niin en tiedä mitä tapahtui, ja tulkitsin noi virheet liikennesääntöjen noudattamatta jättämiseksi. En tiedä mitä ne sitten oli. Menee toki semantiikan puolelle mutta jos mielestäsi et tehnyt mitään väärin niin älä kirjoita että virheitä tuli tehtyä.

Ei mulla sinänsä ole tähän mitään mielipidettä kun ei tuosta tarkalleen saa selvää mitä kävi, mutta liikenneturvallisuus perustuu siihen, molemmin puolin (eli pääasiassa autoilijat ja jalankulkijat / pyöräilijät), että noudatetaan sääntöjä.
 
Liittynyt
16.12.2020
Viestejä
207
No itse kerroit että teit virheitä, niin siltä pohjalta lähdin liikkeelle. En ollut paikalla niin en tiedä mitä tapahtui, ja tulkitsin noi virheet liikennesääntöjen noudattamatta jättämiseksi. En tiedä mitä ne sitten oli. Menee toki semantiikan puolelle mutta jos mielestäsi et tehnyt mitään väärin niin älä kirjoita että virheitä tuli tehtyä.

Ei mulla sinänsä ole tähän mitään mielipidettä kun ei tuosta tarkalleen saa selvää mitä kävi, mutta liikenneturvallisuus perustuu siihen, molemmin puolin (eli pääasiassa autoilijat ja jalankulkijat / pyöräilijät), että noudatetaan sääntöjä.
Pointti oli varmaankin tuossa lyömisessä. Se ei ole mielestäni ok. Ja kuten sanottua, ei kai kukaan tarkoituksella liikahda vastaantulevan kaistalle edes välinpitämättömyyttään. Se, että aiheutin säikähdyksen, oli mielestäni virhe ja vilpittömän pahoittelun (ei esim. sakon) paikka. Eli ei todellakaan ole "semantiikka" nyt kyseessä - olettaen, että käytämme käsitettä sen oikeassa merkityksessä. No, tästä spandex-miehestä on kuulemma enemmänkin ilmoituksia poliisin suuntaan jo mennyt. Eli nuppi käy peruspyöräilijääkin kuumempana hänellä.
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 704
Pointti oli varmaankin tuossa lyömisessä. Se ei ole mielestäni ok. Ja kuten sanottua, ei kai kukaan tarkoituksella edes liikahda vastaantulevan kaistalle edes välinpitämättömyyttään. Eli ei todellakaan ole "semantiikka" nyt kyseessä - olettaen, että käytämme käsitettä sen oikeassa merkityksessä.
Joo, ymmärrän että autoasi lyötiin ja se vituttaa. Vituttaisi itseänikin. Se mistä me ei nyt varmaan olla yhtä mieltä että ajoitko sääntöjen mukaan ja pyöräilijä hermostui turhasta, vai ajoitko sääntöjen vastaisesti niin että oli joku syy hermostua.

Se on taas sitten ihan eri asia että onko se ok hermostua tuolleen kun mitään vahinkoa ei tapahtunut pyöräilijälle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 156
Joo, ymmärrän että autoasi lyötiin ja se vituttaa. Vituttaisi itseänikin. Se mistä me ei nyt varmaan olla yhtä mieltä että ajoitko sääntöjen mukaan ja pyöräilijä hermostui turhasta, vai ajoitko sääntöjen vastaisesti niin että oli joku syy hermostua.

Se on taas sitten ihan eri asia että onko se ok hermostua tuolleen kun mitään vahinkoa ei tapahtunut pyöräilijälle.
Ok voi olla hermostua vaikka sanallisesti mutta jos yritetään vahingoittaa toisen omaisuutta niin se kertoo tämän pyöräilijän tyhmyydestä ja asenteesta liikenteeseen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 427
Noissa spandexeissa pätee se "99% pilaa sen 1% maineen" eiku... Oman kokemuksen perusteella pieni osa noista spandexesita on ihan täysiä mulkkuja jotka luulevat omistavansa kaikki tiet, suuri osa on ihan asiallisia ja osaavat liikennesäännöt. Se pieni joukko vaan jää varsin helposti mieleen kun nuo erottuvat liikennevirrasta varsin selkeästi. Jos se pieni osa joka perseilee lopettaisi perseilyn niin luultavasti muut tienkäyttäjät eivät olisi niin vihamielisiä noille sukkahousuritareille.
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 704
Ok voi olla hermostua vaikka sanallisesti mutta jos yritetään vahingoittaa toiseen omaisuutta kertoo tämän pyöräilijän tyhmyydestä ja asenteesta liikenteeseen.
Näinhän se on, mutta tässä sanotaan ensin että ei mennyt sääntöjen mukaan itse, ja sitten kysytään että mitä sääntöjä muka rikoin.

En hyväksy mitä pyöräilijä teki, mutta ymmärrän kyllä (sen perusteella mitä tästä nyt voi tulkita). Nämä kaksi eri asiaa on hyvä ymmärtää.

Ite oon pyörällä ajanut säännöllisesti viimeksi joskus ennen koronaa ja viime vuodet pelkkää autoilua, ettei tarvitse spandex-perseeksi väittää
 
Liittynyt
16.12.2020
Viestejä
207
Näinhän se on, mutta tässä sanotaan ensin että ei mennyt sääntöjen mukaan itse, ja sitten kysytään että mitä sääntöjä muka rikoin.

En hyväksy mitä pyöräilijä teki, mutta ymmärrän kyllä (sen perusteella mitä tästä nyt voi tulkita). Nämä kaksi eri asiaa on hyvä ymmärtää.

Ite oon pyörällä ajanut säännöllisesti viimeksi joskus ennen koronaa ja viime vuodet pelkkää autoilua, ettei tarvitse spandex-perseeksi väittää
Missä kohtaa kerroin ”rikkoneeni sääntöjä”? Kerroin tehneeni virheen, jonka vuoksi pyöräiljä ärsyyntyi. Liikennerikkomuksesta ei kukaan ole puhunut. Ei edes kimpaantunut pyöräilijä. Ja kuten todettua, ko. fillaristin raivonpuuskista ovat muutkin kanssa-autolijat (ja myös koiranulkoiluttajat) saaneet osansa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 156
Näinhän se on, mutta tässä sanotaan ensin että ei mennyt sääntöjen mukaan itse, ja sitten kysytään että mitä sääntöjä muka rikoin.

En hyväksy mitä pyöräilijä teki, mutta ymmärrän kyllä (sen perusteella mitä tästä nyt voi tulkita). Nämä kaksi eri asiaa on hyvä ymmärtää.

Ite oon pyörällä ajanut säännöllisesti viimeksi joskus ennen koronaa ja viime vuodet pelkkää autoilua, ettei tarvitse spandex-perseeksi väittää
No itse en ymmärrä jos yritetään vahingoittaa toisen omaisuutta. Yleisen kokemuksen mukaan juurikin nämä pyöräilijäasuiset ovat jostain kumman syystä liikenteessä agressiivisia. Mutta tästä ei kannattane enepiä vääntää. On vain mielipide omine kokemuksineen.
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 704
Missä kohtaa kerroin ”rikkoneeni sääntöjä”? Kerroin tehneeni virheen, jonka vuoksi pyöräiljä ärsyyntyi. Liikennerikkomuksesta ei kukaan ole puhunut. Ei edes kimpaantunut pyöräilijä.
No tämä nyt on sitä semantiikkaa varmaankin, että mikä on virheen ja rikkomuksen ero. Itse tulkitsen niin että jos tekee virheen niin se on vähän niinkuin sääntöjen vastainen juttu. Voidaan olla eri mieltä, ja niinkuin sanoin niin en tiedä mitä tossa tapahtui. Jos menit sääntöjen mukaan ja toinen hermostui niin paska juttu. En siltikään ymmärrä miksi sitten pitää sanoa että teki itse virheitä.
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 704
No itse en ymmärrä jos yritetään vahingoittaa toisen omaisuutta. Yleisen kokemuksen mukaan juurikin nämä pyöräilijäasuiset ovat jostain kumman syystä liikenteessä agressiivisia. Mutta tästä ei kannattane enepiä vääntää. On vain mielipide omine kokemuksineen.
Ymmärrän, mutta en hyväksy. Itseänikin on vituttanut vuosien mittaan eri tilanteissa niin paljon että olen laittanut omaa omaisuutta paskaksi tai on mieli tehnyt laittaa jotain muuta paskaksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 156
Ymmärrän, mutta en hyväksy. Itseänikin on vituttanut vuosien mittaan eri tilanteissa niin paljon että olen laittanut omaa omaisuutta paskaksi tai on mieli tehnyt laittaa jotain muuta paskaksi.
Ymmärrän. Valmiiksi vittuuntuneena ei varsinkaan kannata lähteä ainakaan liikenteeseen.
 
Liittynyt
16.12.2020
Viestejä
207
No tämä nyt on sitä semantiikkaa varmaankin, että mikä on virheen ja rikkomuksen ero. Itse tulkitsen niin että jos tekee virheen niin se on vähän niinkuin sääntöjen vastainen juttu. Voidaan olla eri mieltä, ja niinkuin sanoin niin en tiedä mitä tossa tapahtui. Jos menit sääntöjen mukaan ja toinen hermostui niin paska juttu. En siltikään ymmärrä miksi sitten pitää sanoa että teki itse virheitä.
Erohan on valtava, älä sie vanhaa Erkkiä kehtaa höplästä vetää. Toinen (rikkomus) on juridinen käsite ja toisen (virhe) käyttötarkoitukset ovat ennen kaikkea juridisen termistön ulkopuolella ja sen merkitykset kontekstisidonnaisia. Anna nyt Erkin olla. Nyt tämäkin vatvominen vituttaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 427
No itse en ymmärrä jos yritetään vahingoittaa toisen omaisuutta. Yleisen kokemuksen mukaan juurikin nämä pyöräilijäasuiset ovat jostain kumman syystä liikenteessä agressiivisia. Mutta tästä ei kannattane enepiä vääntää. On vain mielipide omine kokemuksineen.
Juu, itselläkin on pari kertaa käynyt mielessä että pitäisi turpiin vetää niitä pahimpia tapauksia mutta olen todennut että viisaampi perääntyy tilanteessa ja antaa idiootin jatkaa, ei se kuitenkaan mitään oppisi.
 
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
286
Vinkkinä, Wiin kanssa ei tunnu usbitikut kestävän jostain syystä kovin kauaa, itselläkin aikanaan noita hajoili useampiakin (SD-kortit ei kestäneet sitäkään vähää) mutta ulkoinen kiintolevy on jaksanut useamman vuoden ongelmitta. Ja tuo helppo varmuuskopioiden käyttö on kyllä kiva juttu Wii:ssä, saa pelilevyt olla kaapissa jemmassa ja voi kiintolevyltä pelailla. Oli ehkä vartin homma asennella tarvittavat kilkkeet niin sai varmuuskopiolta pelailtua, saisi olla muissakin laitteissa yhtä helppoa.
nyt liitin uloisen kiintolevyn ja paska konsoli ei anna riitävästi virtaa kiintolevylle! katsoin netistä ja näköjään Wii U tarvitsee y-kaapelin ulkoisten kiintolevyjen kanssa (kokeilin myös ssd:tä ja sekään ei toiminut).
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 704
Erohan on valtava, älä sie vanhaa Erkkiä kehtaa höplästä vetää. Toinen (rikkomus) on juridinen käsite ja virheen käyttötarkoitukset ovat juridisen termistön ulkopuolella. Annan nyt Erkin olla. Nyt tämäkin vatvominen vituttaa.
Pakkohan se on vatvoa kun itse sanoit että virheitä tuli tehtyä. Olisit voinut vaan sanoa alunperin että liikennesääntöjen mukaan mentiin mutta silti pyöräilijä hermostui.

mutta joo, ehkä se on parempi että lopetetaan tämä vänkääminen
 
Liittynyt
16.12.2020
Viestejä
207
Pakkohan se on vatvoa kun itse sanoit että virheitä tuli tehtyä. Olisit voinut vaan sanoa alunperin että liikennesääntöjen mukaan mentiin mutta silti pyöräilijä hermostui.

mutta joo, ehkä se on parempi että lopetetaan tämä vänkääminen
Kiitos Juhei, oot eri kiva kaveri.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 945
Harvemmin kuumuudesta valitan, kun eipä se paljoa vituta jos ei tarttee tehdä mitään.
Tänään piti. Farkut muuttu ihonmyötäsiks toppasukkahousuiks jo parin sadan metrin kävelyn jälkeen.
Ja toiseks vituttaa se että lekuri määrää jotain sellasia lääkkeitä joita vaan yliopiston apteekki kyhää. Kävi kyl tuuri että silti sitä löyty yhdestä apteekista tässä suht lähellä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 156
Harvemmin kuumuudesta valitan, kun eipä se paljoa vituta jos ei tarttee tehdä mitään.
Tänään piti. Farkut muuttu ihonmyötäsiks toppasukkahousuiks jo parin sadan metrin kävelyn jälkeen.
Ja toiseks vituttaa se että lekuri määrää jotain sellasia lääkkeitä joita vaan yliopiston apteekki kyhää. Kävi kyl tuuri että silti sitä löyty yhdestä apteekista tässä suht lähellä.
Sulla ei sitt taida olla kevyempää seppälää kesäkuumalla puettavaksi..?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 942
Niin meitä on erilaisia.. ite vaihdan pitkät housut shortseihin ja takin t-paitaan siinä huhtikuun lopussa ja katteellaan niitä uudelleen sitten taas lokakuun loppupuolella.

Mä kuolisin ulkona kesällä, saatikka tällaisilla helteillä pitkissä housuissa ja pitkähihaisella..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 708
Mitä nyt säähän tulee, tästähän ei ole paljoa keskusteltu. Foreca tiesi kertoa että tulee iltapäivällä 0,5mm sadetta ja siinä kaikki. Sitten satoi vähän enemmän eli hitosti, taas sataa reippaasti. Eihän siinä, ehdin olla jo iloinen että auringon osittain polttamaa nurtsia ei tarvi hetkeen ajella... Olishan tuo pitäny jo koirasta tulkita kun ei kiinnosta pihalle mennä ja olin kuulevinaan ukkosen jyrähtelyä mutten ollut ihan varma.
Sadetutkasta katoin niin kyllähän se kierteli kauempana.

Näköjään pitää uskoa koiraa enemmän kun se on noin hyvä aina ennustamaan mitä ilmaa on luvassa.
 
Liittynyt
17.03.2022
Viestejä
593
Salama iski jonnekin sähköverkkoon alueella, mikä väläytti valoja ja katkaisi virrat kaikista sähköverkkoon kytketyistä laitteista. Pahempia vaurioita ei vaikuta syntyneen, mutta Jellyfinissä ainakin samaanaikaan katsomani leffan tekstitykset ei osu enään kohdalleen. Kirjaston uudelleen luonti menossa, jospa se auttais, ettei tarvi asentaa kaikkea uusiksi...

[edit] Ei ollukkaan vika Jellyfinissä, vaan koko teksitystiedosto oli kadonnut.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
1 451
Kesä ja lämpö on ihanaa... Mutta jos ei osaa pingviiniä ostaa ja asentaa, niin se on siinä.
Pingviinien tehokkuus ja järkevyys riippuu vähän siitä asuuko 120m2 asunnossa, 15m2 itsemurhakuutiossa tai jotain siltä väliltä.
Meillä kaksiossa toimii ihan hyvin, ei ole vielä sisälämpötilat nousseet yli 24 asteen.
Siltikin tuohon tuon pingviinin teho loppuu kun nukkumaan mennessä on pakko sammuttaa kun hurisee niin lujaa ja imee sähköä näillä hinnoilla.
Tuo 24 ei kuitenkaan ole mikään optimaali nukkumislämpötila ainakaan meikäläiselle.

Ja pingviinit auttaa vain kotona. Töissä on olevinaan ilmastointi, mutta sielläkin alkaa olemaan jo 24 astetta ja ilmakosteus on kyllä ihan eri luokkaa kuin kotona. Pääasiassa paita selkähiestä märkänä koko tämä viikko mennyt ja ulkona vielä tukalampaa auringonpaahteessa. Alkoi jo nyt torstaina olemaan aika uupunut sekä fyysisesti että henkisesti. Kiirettähän sitä ajoittain on ympäri vuoden, mutta näin väsynyt en fyysisesti koskaan ole talvella töiden takia. Nyt tuo kuumuus uuvuttaa, väsyttää ja vituttaa ihan eri tavalla kuin talvella normaalilämpötiloissa.

Yleensä kaikki jotka hehkuttaa nauttivansa kesästä ja helteistä ovat ihmisiä joilla
- on ilppi kotona asennettuna
- ilmastoitu auto
- kevyttä toimistohommaa oikeasti ilmastoidussa kopissa tai etätöitä kotona ilpin pauhaessa.

Itse en voi ruksittaa mitään noista. Jos voisin, niin sietäisin tätä kesää silloin kun on pakko mennä ulos asioille tai muutaman tunnin grillailua ulkona ja juoda kaljaa.

Nyt näyttäisi että täällä Keski-Suomessa sateet alkaa nyt illalla ja jatkuu koko Juhannusaaton ja lauantaille asti, 24ml perjantaille.
Toivottavasti sataa koko Juhannuksen vaikka vettä, räntää, lunta ja muuta paskaa minun puolesta.
:sdevil:
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 336
Pingviinien tehokkuus ja järkevyys riippuu vähän siitä asuuko 120m2 asunnossa, 15m2 itsemurhakuutiossa tai jotain siltä väliltä.
Meillä kaksiossa toimii ihan hyvin, ei ole vielä sisälämpötilat nousseet yli 24 asteen.
Siltikin tuohon tuon pingviinin teho loppuu kun nukkumaan mennessä on pakko sammuttaa kun hurisee niin lujaa ja imee sähköä näillä hinnoilla.
Tuo 24 ei kuitenkaan ole mikään optimaali nukkumislämpötila ainakaan meikäläiselle.

Ja pingviinit auttaa vain kotona. Töissä on olevinaan ilmastointi, mutta sielläkin alkaa olemaan jo 24 astetta ja ilmakosteus on kyllä ihan eri luokkaa kuin kotona. Pääasiassa paita selkähiestä märkänä koko tämä viikko mennyt ja ulkona vielä tukalampaa auringonpaahteessa. Alkoi jo nyt torstaina olemaan aika uupunut sekä fyysisesti että henkisesti. Kiirettähän sitä ajoittain on ympäri vuoden, mutta näin väsynyt en fyysisesti koskaan ole talvella töiden takia. Nyt tuo kuumuus uuvuttaa, väsyttää ja vituttaa ihan eri tavalla kuin talvella normaalilämpötiloissa.

Yleensä kaikki jotka hehkuttaa nauttivansa kesästä ja helteistä ovat ihmisiä joilla
- on ilppi kotona asennettuna
- ilmastoitu auto
- kevyttä toimistohommaa oikeasti ilmastoidussa kopissa tai etätöitä kotona ilpin pauhaessa.

Itse en voi ruksittaa mitään noista. Jos voisin, niin sietäisin tätä kesää silloin kun on pakko mennä ulos asioille tai muutaman tunnin grillailua ulkona ja juoda kaljaa.

Nyt näyttäisi että täällä Keski-Suomessa sateet alkaa nyt illalla ja jatkuu koko Juhannusaaton ja lauantaille asti, 24ml perjantaille.
Toivottavasti sataa koko Juhannuksen vaikka vettä, räntää, lunta ja muuta paskaa minun puolesta.
:sdevil:
Oma kerrostaloasunto oli niin kuuma jo huhtikuussa auringonpaisteella että oli pakko hommata ilp... Näillä helteillä on edelleen kuuma vaikka ilp on aina päällä, mutta jotenkin selviää kuitenkin...

Mutta nyt kun olisi 3 vapaapäivää niin eiköhän eilen alkanut kunnon kesäflunssa... Viikonloppuna olin festareilla ja kuulin kuinka joku kehui olevansa todella kipeä ja kourallisella buranaa pääsi kuitenkin festareille... KIITOS!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 942
Pingviinien tehokkuus ja järkevyys riippuu vähän siitä asuuko 120m2 asunnossa, 15m2 itsemurhakuutiossa tai jotain siltä väliltä.
Meillä kaksiossa toimii ihan hyvin, ei ole vielä sisälämpötilat nousseet yli 24 asteen.
Siltikin tuohon tuon pingviinin teho loppuu kun nukkumaan mennessä on pakko sammuttaa kun hurisee niin lujaa ja imee sähköä näillä hinnoilla.
Tuo 24 ei kuitenkaan ole mikään optimaali nukkumislämpötila ainakaan meikäläiselle.

Ja pingviinit auttaa vain kotona. Töissä on olevinaan ilmastointi, mutta sielläkin alkaa olemaan jo 24 astetta ja ilmakosteus on kyllä ihan eri luokkaa kuin kotona. Pääasiassa paita selkähiestä märkänä koko tämä viikko mennyt ja ulkona vielä tukalampaa auringonpaahteessa. Alkoi jo nyt torstaina olemaan aika uupunut sekä fyysisesti että henkisesti. Kiirettähän sitä ajoittain on ympäri vuoden, mutta näin väsynyt en fyysisesti koskaan ole talvella töiden takia. Nyt tuo kuumuus uuvuttaa, väsyttää ja vituttaa ihan eri tavalla kuin talvella normaalilämpötiloissa.

Yleensä kaikki jotka hehkuttaa nauttivansa kesästä ja helteistä ovat ihmisiä joilla
- on ilppi kotona asennettuna
- ilmastoitu auto
- kevyttä toimistohommaa oikeasti ilmastoidussa kopissa tai etätöitä kotona ilpin pauhaessa.

Itse en voi ruksittaa mitään noista. Jos voisin, niin sietäisin tätä kesää silloin kun on pakko mennä ulos asioille tai muutaman tunnin grillailua ulkona ja juoda kaljaa.

Nyt näyttäisi että täällä Keski-Suomessa sateet alkaa nyt illalla ja jatkuu koko Juhannusaaton ja lauantaille asti, 24ml perjantaille.
Toivottavasti sataa koko Juhannuksen vaikka vettä, räntää, lunta ja muuta paskaa minun puolesta.
:sdevil:
Muuten hyvä, mutta sitten on noiden lisäksi vielä se yksi ihmisryhmä kenellä taas vastaavasti ei ole koskaan kuuma.
Meilä on töissä yks tyyppi, joka ei ole mikään heinäkeppi vaan oikeastaan päinvastoin, massaa löytyy enkä nyt tarkoita sellaista mitä saa salilla. Se painaa menemään ulkona 29 asteen helteessä mustat pitkät housut ja musta huppari päällä niinkuin ei mitään. Ruokiksella käy tuossa 10min kävelymatkan päässä olevassa ruokaravintolassa ja takastullessa ei mitään, normifiilis eikä hikipisaraakaan.
Itte kun käyn shortseissa ja t-paidalla tossa 20m päässä olevassa autotallissa hakemassa autosta aurinkolasit niin oon jo hiestä ihan märkä.. ja oon puolet pienempi kaveri kuin toi duunikaveri.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 802
Muuten hyvä, mutta sitten on noiden lisäksi vielä se yksi ihmisryhmä kenellä taas vastaavasti ei ole koskaan kuuma.
Meilä on töissä yks tyyppi, joka ei ole mikään heinäkeppi vaan oikeastaan päinvastoin, massaa löytyy enkä nyt tarkoita sellaista mitä saa salilla. Se painaa menemään ulkona 29 asteen helteessä mustat pitkät housut ja musta huppari päällä niinkuin ei mitään. Ruokiksella käy tuossa 10min kävelymatkan päässä olevassa ruokaravintolassa ja takastullessa ei mitään, normifiilis eikä hikipisaraakaan.
Itte kun käyn shortseissa ja t-paidalla tossa 20m päässä olevassa autotallissa hakemassa autosta aurinkolasit niin oon jo hiestä ihan märkä.. ja oon puolet pienempi kaveri kuin toi duunikaveri.
Tässä on jokunen mahdollinen selittävä syy:

"
1. Ylipainoinen hikoilee enemmän kuin hoikka.
Tarua. Yleensä ylipainoinen hikoilee enemmän, sillä hän tekee enemmän työtä liikkuessaan ja lisäksi paksu rasvakerros vähentää ihon kautta tapahtuvaa lämmönhukkaa. On kuitenkin ihmisiä, jotka luontaisesti hikoilevat vähemmän. Jos on kilpirauhasen vajaatoimintaa, elimistö pysyy viileämpänä kuin normaalisti tai kilpirauhasen liikatoiminnassa.
Myös hikirauhasten määrä voi poiketa normaalista. Puhutaan hypohidroosista, jos hikirauhasia on ihossa vähän. Hikirauhaset voivat puuttua myös kokonaan.
Se kantaa diagnoosia anhidroosi."


Polttaako hikoilu kaloreita?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 942
Tässä on jokunen mahdollinen selittävä syy:

"
1. Ylipainoinen hikoilee enemmän kuin hoikka.
Tarua. Yleensä ylipainoinen hikoilee enemmän, sillä hän tekee enemmän työtä liikkuessaan ja lisäksi paksu rasvakerros vähentää ihon kautta tapahtuvaa lämmönhukkaa. On kuitenkin ihmisiä, jotka luontaisesti hikoilevat vähemmän. Jos on kilpirauhasen vajaatoimintaa, elimistö pysyy viileämpänä kuin normaalisti tai kilpirauhasen liikatoiminnassa.
Myös hikirauhasten määrä voi poiketa normaalista. Puhutaan hypohidroosista, jos hikirauhasia on ihossa vähän. Hikirauhaset voivat puuttua myös kokonaan.
Se kantaa diagnoosia anhidroosi."


Polttaako hikoilu kaloreita?
Tuttua touhua. Itselläni on toki kilpparit testattu eikä niissä mitään poikkeavaa joten jotain muuta on mussa vialla. Mulla kun ei koskaan ole kylmä.
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
1 451
Tässä on jokunen mahdollinen selittävä syy:

"
1. Ylipainoinen hikoilee enemmän kuin hoikka.
Tarua. Yleensä ylipainoinen hikoilee enemmän, sillä hän tekee enemmän työtä liikkuessaan ja lisäksi paksu rasvakerros vähentää ihon kautta tapahtuvaa lämmönhukkaa. On kuitenkin ihmisiä, jotka luontaisesti hikoilevat vähemmän. Jos on kilpirauhasen vajaatoimintaa, elimistö pysyy viileämpänä kuin normaalisti tai kilpirauhasen liikatoiminnassa.
Myös hikirauhasten määrä voi poiketa normaalista. Puhutaan hypohidroosista, jos hikirauhasia on ihossa vähän. Hikirauhaset voivat puuttua myös kokonaan.
Se kantaa diagnoosia anhidroosi."


Polttaako hikoilu kaloreita?
Yksi klassista ja vituttavimmista kommenteista joillakin foorumeilla on jos kertoo että hikoilee helteillä "laihduta läski, ei normaalipainoinen ihminen voi hikoilla näillä keleillä!"
Itse olen aina ollut kuumuutta kestämätöntä sorttia sieltä teiniajoista kun olin langanlaiha kukkakeppi ja nyt tässä aikuisena xenniaalina lievästi ylipainoisena samat ongelmat.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 802
Yksi klassista ja vituttavimmista kommenteista joillakin foorumeilla on jos kertoo että hikoilee helteillä "laihduta läski, ei normaalipainoinen ihminen voi hikoilla näillä keleillä!"
Itse olen aina ollut kuumuutta kestämätöntä sorttia sieltä teiniajoista kun olin langanlaiha kukkakeppi ja nyt tässä aikuisena xenniaalina lievästi ylipainoisena samat ongelmat.
Ei poista/vähennä tuon tekstin mukaan normaalilla järjestelmällä toimivien hikoamista(ensimmäinen, alleviivaamaton virke).
Sori.
 
Liittynyt
20.05.2023
Viestejä
42
Onhan se ny fakta, että normaalipainoisena ja hyvän kestävyyskunnon omaavana nämä helteetkään ei tunnu niin pahalta.

Mutta nukkuminen ei kyllä onnistu ilman mitään viilennystä jos lämmöt huitelee yli 25 asteen. Talvella kuitenkin tottunut nukkumaan maksimissaan 20 asteen sisälämpötiloissa, sitä alemmas vaan on hankalampaa päästä näissä kerrostaloissa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 942
Onhan se ny fakta, että normaalipainoisena ja hyvän kestävyyskunnon omaavana nämä helteetkään ei tunnu niin pahalta.

Mutta nukkuminen ei kyllä onnistu ilman mitään viilennystä jos lämmöt huitelee yli 25 asteen. Talvella kuitenkin tottunut nukkumaan maksimissaan 20 asteen sisälämpötiloissa, sitä alemmas vaan on hankalampaa päästä näissä kerrostaloissa.
Ei ole.
 
Liittynyt
01.04.2017
Viestejä
89
Pari kuukautta sitten aloitin lenkkeilyharrastuksen. Tuli itselle tarpeeseen, yöllä ei pystynyt nukkumaan kunnolla lihaskipujen takia. On tullut vastaan muutama ärsyttävä tilanne.

Itse kävelen tien vasemmassa reunassa. Tie on semmoinen kapea asvalttitie, yksi kaista suuntaansa, noin pakettiauton levyinen. Kaksi linja-autoa eivät mahtuisi kunnolla tulemaan toisiaan vastaan. Tien pinta on aivan paskana, mutta kasikymppi rajoitus kumminkin. Ehkä 5-6 kertaa on tullut tilanne, jossa molemmista suunnista tulee auto ja minua vastaan tuleva auto ei hidasta tai väistä millään tavalla. Olen näissä tilanteissa itse joutunut itse väistämään kirjaimellisesti ojan pohjalle, ettei ylitseni ajettaisi.

Viime viikolla sattunut tilanne vituttaa erityisesti. Normaalisti jos näen että auto tulee minua vastaan tiellä ja kuulen toisen auton tulevan takaa päin, joskus pysähdyn ja käännyn katsomaan varmuuden vuoksi. Nyt oli tilanne, että kuulen yhden auton tulevan takaapäin, ei vastaantulijaa. En osannut arvata mitään erityistä. Auto suhahtaa aivan vierestäni. Sen verran läheltä että säpsähdin, tuohan olisi voinut osua meikäläiseen. Harmaa Jaguar ajaa selvästi vasemmalla kaistalla ja perässä tulee Transit perävaunun kanssa tien oikealla kaistalla. Eli jälkikäteen vaikuttaa siltä että Jaguar oli ohittanut Transitin juuri sillä kohdalla tietä, jolla olin itse kävelemässä.

Eipähän tilanteessa mitään sattunut, mutta taas kerran jollekin oli kiire tärkeämpi kuin toisen ihmisen elämä. Ei lenkkeily tähän lopu, mutta vituttaa kusipäät liikenteessä.
 
Liittynyt
17.03.2022
Viestejä
593
1) Onhan se ny fakta, että normaalipainoisena ja hyvän kestävyyskunnon omaavana nämä helteetkään ei tunnu niin pahalta.

2) Mutta nukkuminen ei kyllä onnistu ilman mitään viilennystä jos lämmöt huitelee yli 25 asteen. Talvella kuitenkin tottunut nukkumaan maksimissaan 20 asteen sisälämpötiloissa, sitä alemmas vaan on hankalampaa päästä näissä kerrostaloissa.
Pistätkö lähteitä noille sun väitteille? Nro 2:sen voin tyrmätä jo kättelyssä oman asunnon kautta (lämpötila makkarissa talvella mukavat, siis itselle mukavat, 17-18C), mut pistä toki niitä lähteitä siihenkin. Jos niitä lähteitä ei löydy, niin älä vaivaudu vastaamaan pelkän vastaanväittämisen ilosta...

Nro 1:sen voin myös oikeastaan tyrmätä, itsellä kunto on paska, viime kesä oli helv***ä kuumien päivien aikoihin sen verran pahasti, että otti jo ihan henkisen hyvinvoinnin päälle. Tänä kesänä, ei taas nää lämmöt tunnu haittaavan oikeastaan ollenkaan, jota olen ihmetellyt.

Mut joo, niitä lähteitä.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 023
En.

Kannattaa joskus kokeilla sitä hyvää kuntoa, moni asia tuntuu silloin helpommalta.
10-20km tulee jalkaisin liikuttua joka päivä, 185cm ja 85kg, painoja tulee nostettua pari kertaa viikossa...

Aina nää helteet vituttaa, toki talvella en palele vaikka -20c, niin ihan hyvin pystyy ilman hanskoja tekemään töitä ulkona vaikka koko päivän.

Ihmisiä on erilaisia...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 427
Aina nää helteet vituttaa, toki talvella en palele vaikka -20c, niin ihan hyvin pystyy ilman hanskoja tekemään töitä ulkona vaikka koko päivän.

Ihmisiä on erilaisia...
Juu, talvella kyllä pakkasella tarkenee johonkin -20-25⁰C asti lyhkäsillä kalsareilla jos vaan tekee jotain esim kävelee, jos joutuu paikallaan oleskelemaan tekemättä mitään niin alkaa viileä tulemaan vähän aikaisemmin. Tosin, vastaavasti noin +20⁰C nurkilla tuntuu olevan jo riittävän lämmin ja kun lämpötila nousee yli 25 niin tuntuu että pelkkä ajattelukin hikoiluttaa eikä oikein jaksa keskittyä mihinkään eikä muutenkaan oikein ajatus kulje. Sama homma on ollut jo pienestä pitäen kun olin sellainen heinänkorsi, nykyään sentään on vähän tullut painoa ettei ihan tuulen mukaan lähde.

Vastaavasti sitten tunnen muutaman joilla villapaita pysyy päällä johonkin yli 20⁰C asti ja alle nollan kun mennään niin näyttävät michelin-ukoilta. Toinen noista on sellainen "riisitatautinen" ja toinen hyvinkin tukeva tapaus, joten ei tuo ihan suoraan kyllä painosta / ylipainostakaan ole kiinni.
 
Liittynyt
17.03.2022
Viestejä
593
On tämä Suomi kyllä erikoinen maa.
Kaksi päivää on on yli 30 astetta lämmintä ja miehet eivät pysty toimimaan.
Euroopassa on monta kuukautta 30-45 astetta lämmintä. Miten ihmeessä he ovat siellä elossa, kun Suomessa kaikki kuolevat?
On jo selitetty/selvitetty... Edellisellä sivulla... Vai onko luetun ymmärtäminen on liikaa pyydetty?
 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
103
Ilman tägäilyjä vastuksiin, niin oma pointtini oli, että se onneton pinkku on kuitenkin se ratkaisu silloin, kun muuta ratkaisua ei ole saatavilla. Se taittaa sen pahimman lämpöpiikin eikä kämpässä tartte olla 30c, vaan vaikka 26c, jolloin eläminen jo huomattavasti helpompaa.

Toki ei riitä kaikkiin huoneisiin, mutta sinne missä päivisin oleskellaan. Ja omassa "pienessä 75m2" kämpässä tiputtaa kuitenkin toistakin päätä sen kriittisen verran, että kattotuulettimen kanssa aina hyvin nukkuu...

Mutta meitä on moneen lähtöön... Itsekin nukkuisin mielelläni aina 19c makkarissa ja lähtisin aamukahville 25c aurinkoon takapihalle, mutta harvalle täällä pohjolassa toteutuu... Siksi nautin näistä harvoista lämmöistä ja minimoin pienillä teoilla sitä niistä aiheutuvaa "haittaa".
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 427
On tämä Suomi kyllä erikoinen maa.
Kaksi päivää on on yli 30 astetta lämmintä ja miehet eivät pysty toimimaan.
Euroopassa on monta kuukautta 30-45 astetta lämmintä. Miten ihmeessä he ovat siellä elossa, kun Suomessa kaikki kuolevat?
Itseäni hirvittää jo valmiiksi työmatka Etelä-Eurooppaan elokuussa, vaikka onkin vain pari päivää niin saattaa olla aika rankka reissu jos siellä on jotain 30 asteen kieppeillä vielä silloin.

Ja tosiaan onhan tätä asiaa käsitelty jo viime sivulla aikalailla reippaasti, ihmiset ovat erilaisia. Kyllä minä tiedän sellaisiakin jotka suunnilleen jäätyvät heti kun lämpötila alkaa lähennellä nollaa. Itse olen niitä jotka pitävät viileämmästä.

Tosiaan, pingviini huutaa tuolla makkarin puolella tälläkin hetkellä että saisi edes vähän kämppää viileämmäksi että saa nukuttua. Nyt on sentään toiveita kun on ollut viileämpi päivä että saisi noin 23⁰C makkariin, se olisi jo juhlaa. Nuo pari viime päivää kun sisälläkään ei jäähdytyksestä huolimatta alkanut saada enää alle 26⁰C lämpöjä alkoi olla vähän liikaa.
 
Liittynyt
17.03.2022
Viestejä
1 668
Aika todella alhaisia lämpöjä täällä jotkut pitää miellyttävänä. Siis kodin sisätilojen lämpöjä.

Itsellä lattialämmitys niin huomannut että tuommoinen 23-24 aika sopiva. Voi hengailla t-paita ja verkkarit päällä.

Joskus syksyisin on tippunut lämmöt tuohon 20 tietämille, johan siinä joutuu vetämään hupparia niskaan
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 004
Viestejä
4 209 826
Jäsenet
71 003
Uusin jäsen
Pera L

Hinta.fi

Ylös Bottom