Kerro miksi tänään vituttaa! :(

Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
305
Jaguar XJ:n lahje ruhjottu. Ei mitään käryä missä toi on käyny kun huomasin vasta tänään, voi olla pari päivää vanha ruhje kun en joka päivä tarkista tilannetta. En edes halua kuullaa paljonko maksaa korjaus..
Hattuvakiolla noin 500€ jos viet pajalle ja siellä tekevät. Tai sitten noin 20€ jos osaa itse pakkeloida, hioa ja kilikalia pintaan...
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
305
Tätä mä yritän, ite pakkelia.
Kilikalit sitten sellaselta puljulta joka osaa sekoittaa oikean sävyn purkkiin Jagen värikoodin perusteella. Esim automaalit.net josta itsellä hyvät kokemukset ja neuvot muoviosien fiksaukseen. Musta on yllättävän hankala väri saada täysin sävy sävyyn paikkamaalauksekssa.
1659120164556.png

Tuossa tuli tehtyä koko kaari uusiksi eikä sävy sattunut aivan kohdalleen >20v vanhassa koslassa. No tää taitas kuulua enempi autolankaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
362
1,5 viikkoa jäljellä odotusta juurihoitoon, 2kk tässä odotellut ja popsinut kipulääkkeitä tarpeen mukaan. Tänään tuli vastaan päivä, kun ei enää kipulääkkeet auttaneet. Pitänee toivoa ettei ihan tällä kivulla tarvis ootella loppuaikaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 580
En varmasti ole ainoa, jolla kesäloma päättyy ja olisi paluu arkeen... Eikä tieto, että seuraavaan pidempään taukoon on vain se 11kk. ainakaan helpota tilannetta. Tämä on näitä vuorotyön iloja.

Ketuttaa jo valmiiksi kuin pientä oravaa, varsinkin kun tietää että työmaalla kesäseisokin jälkeen normaalitilanteeseen pääsy on parin viikon urakka.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
322
1,5 viikkoa jäljellä odotusta juurihoitoon, 2kk tässä odotellut ja popsinut kipulääkkeitä tarpeen mukaan. Tänään tuli vastaan päivä, kun ei enää kipulääkkeet auttaneet. Pitänee toivoa ettei ihan tällä kivulla tarvis ootella loppuaikaa.
En tiedä missäpäin suomea asut tai mikä on nykyinen tilanne, mutta ainakin ennenmuinoin helsingissä pääsi nopeasti särkypäivystykseen kun ei enää kipulääkkeet toimineet tai ei pystynyt syömään.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
362
En tiedä missäpäin suomea asut tai mikä on nykyinen tilanne, mutta ainakin ennenmuinoin helsingissä pääsi nopeasti särkypäivystykseen kun ei enää kipulääkkeet toimineet tai ei pystynyt syömään.
Ennemuinoin joo pääs, nykysin eivät ota päivystykseen viikonloppuna ellei oo tyyliin poski potkastu lommolle. Viikollakaan ei pääse helposti + ei ne mitään juurihoitoa alota päivystyksessä ku ne kuvat otettu yths. Menee melkein hyvä päivä-ketjuun tää ku ei tänään oo pahemmin sattunut, ehkä mä 9 päivää selviin.
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 008
Ennemuinoin joo pääs, nykysin eivät ota päivystykseen viikonloppuna ellei oo tyyliin poski potkastu lommolle. Viikollakaan ei pääse helposti + ei ne mitään juurihoitoa alota päivystyksessä ku ne kuvat otettu yths. Menee melkein hyvä päivä-ketjuun tää ku ei tänään oo pahemmin sattunut, ehkä mä 9 päivää selviin.
Viisaudenhampaat ainakin sai irti päivystyksessä. Toinen Peijaksessa ja vuotta myöhemmin toinen Haarmanissa. Onneksi ei kahta enempää olekkaan.

PS. Ottakaa ne viisurit irti ajoissa. Mieluusti otan vaikka kerran minuutissa potkun munille, kun sitä hammassärkyä kestän. Toisen viisurin kohdalla kun ekan kerran vihlaisi, niin soitin heti päivystykseen. Ekalla oppi.
 
Liittynyt
14.01.2020
Viestejä
419
Korkeiden polttoainehintojen vaikutus ihmisten ajokäyttäytymiseen, eli siitä seuraavaan perseilyyn liikenteessä. Törkeitä alinopeuksia ajetaan ja sillä sitten pahimmillaan vaarannetaan jo liikennettä. Erinomainen keli, näkyvyys ja kaikki kohdallaan. 100km/h rajoitus, mutta pakko vaan jurruttaa alle 80 ettei vaan bensaa palaisi liikaa ja kerätä +10 auton jono peräänsä. Naurettavuuden huippu oli nähdä motarilla F11-korin 535 Bemari roikkumassa rekan imussa vajaata yhdeksääkymppiä, hienolla kesäkelillä ja 120 rajoituksella toki.

Itse kun vain haluaisi ajella patteriautollaan rennosti ja turvallisesti rajoitusten mukaan autopilotti/vakkari päällä.. Motarilla tosin kun ottaa vaan vasemman kaistan ja pistää 120 autopilottiin, niin saa hyvin rauhassa ajella tätä nykyä, onneksi.
Kun siirtymät on 4-600km, niin sillä alkaa olla jo hieman vaikutusta matka-aikaan ajaako 80, 100 vai 120.
 
Liittynyt
06.06.2019
Viestejä
541
Itse kun vain haluaisi ajella patteriautollaan rennosti ja turvallisesti rajoitusten mukaan autopilotti/vakkari päällä.. Motarilla tosin kun ottaa vaan vasemman kaistan ja pistää 120 autopilottiin, niin saa hyvin rauhassa ajella tätä nykyä, onneksi.
Kun siirtymät on 4-600km, niin sillä alkaa olla jo hieman vaikutusta matka-aikaan ajaako 80, 100 vai 120.
Minä valitsen motarilla 80km/h ja silloin myös saa ajella rauhassa. Ei tarvii taustapeiliin tuijotella kun rekatkin menee ohi. En tee tätä polttoaineen säästön vuoksi vaan tavan.
 
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
2 803
Minä valitsen motarilla 80km/h ja silloin myös saa ajella rauhassa. Ei tarvii taustapeiliin tuijotella kun rekatkin menee ohi. En tee tätä polttoaineen säästön vuoksi vaan tavan.
Joo pysyttelehän suosiolla sitten pienemmillä teillä jos et uskalla ajaa rajoitusten mukaan. Tuommoinen 20-40kmh alinopeutta aiheuttaa turhia vaaratilanteita ja kaistanvaihtoja.
 

Kikero

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
162
1,5 viikkoa jäljellä odotusta juurihoitoon, 2kk tässä odotellut ja popsinut kipulääkkeitä tarpeen mukaan. Tänään tuli vastaan päivä, kun ei enää kipulääkkeet auttaneet. Pitänee toivoa ettei ihan tällä kivulla tarvis ootella loppuaikaa.
Vituttaa sun puolesta. Aikoinaan itselläni semmoset kivut että lompakko joutui nöyrtymään ja menin yksityiselle kun ei kunnalliseen riittävän nopeasti päässyt vaikka miten vinku ja valitti.

Toinen vitutus kun huomenna pitäs herätä töihin klo 6.30. Kolmas työviikko loman jälkeen mutta unirytmit ihan persiillään vielä.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
319
Viisaudenhampaat ainakin sai irti päivystyksessä. Toinen Peijaksessa ja vuotta myöhemmin toinen Haarmanissa. Onneksi ei kahta enempää olekkaan.

PS. Ottakaa ne viisurit irti ajoissa. Mieluusti otan vaikka kerran minuutissa potkun munille, kun sitä hammassärkyä kestän. Toisen viisurin kohdalla kun ekan kerran vihlaisi, niin soitin heti päivystykseen. Ekalla oppi.
Jos olisit ekalla oppinut, niin olisit käyny poistattamassa toisen jo ennekuin olisi alkanut juilimaan?
 
Liittynyt
06.06.2019
Viestejä
541
Joo pysyttelehän suosiolla sitten pienemmillä teillä jos et uskalla ajaa rajoitusten mukaan. Tuommoinen 20-40kmh alinopeutta aiheuttaa turhia vaaratilanteita ja kaistanvaihtoja.
Otapa selvää kumpi ajotyyli aiheuttaa enemmän kolareita. Onkohan montakaan peräänajoa sattunut motarilla kulkuneuvolle, joka menee 80km/h kun rajoitus 100km/h. Kysehän ei tässä tapauksessa ole uskalluksesta tai pelkuruudesta vaan valinnasta. Sinä valitset ylinopeuden ja minä ajan alle rajoitusten. Kummallakin tavalla pääsee kyllä perille.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 122
Otapa selvää kumpi ajotyyli aiheuttaa enemmän kolareita. Onkohan montakaan peräänajoa sattunut motarilla kulkuneuvolle, joka menee 80km/h kun rajoitus 100km/h. Kysehän ei tässä tapauksessa ole uskalluksesta tai pelkuruudesta vaan valinnasta. Sinä valitset ylinopeuden ja minä ajan alle rajoitusten. Kummallakin tavalla pääsee kyllä perille.
Miksi ajat motarilla alle nopeusrajoituksen kun yleisellä teillä se 80km/h on normi. Kyllä noi jonon kasaajat motarilla väliin vituttaa.
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 786
Ei ole laitonta. Motarillakin saa ajaa niin hitaasti kuin haluaa.
Miksi valehtelet?

Palsternakan twiitti pari vuoden takaa:
"1.6.2020 uuden tieliikennelain voimaantultua voi poliisi määrätä alinopeudesta liikennevirhemaksun 100 euroa. Voidaan valvoa myös liikenneturvallisuuskameroilla."
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 274
Miksi valehtelet?

Palsternakan twiitti pari vuoden takaa:
"1.6.2020 uuden tieliikennelain voimaantultua voi poliisi määrätä alinopeudesta liikennevirhemaksun 100 euroa. Voidaan valvoa myös liikenneturvallisuuskameroilla."
Liikenneturvan syksyllä 2019 toteuttamassa kyselyssä* lähes joka kolmas (31 %) autoilija oli kuitenkin siinä uskossa, että moottoritiellä ei liikenteen sujuvuuden takia saisi ajaa 80 kilometrin tuntinopeudella tai sen alle.

– Tämä ei siis pidä paikkaansa. On ensinnäkin tärkeää muistaa, että nopeusrajoitus on nimensä mukaisesti suurin sallittu nopeus, eikä se läheskään aina ole sama asia kuin turvallinen ajonopeus. Jos tilanne sitä vaatii, on nopeutta alennettava roimastikin, myös moottoritiellä. Liikenteen sujuvuudesta ei tarvitse erikseen huolehtia, kunhan kuljettajat ottavat olosuhteet huomioon ja ajavat ennakoiden, huomauttaa Liikenneturvan koulutusohjaaja Elias Ruutti.
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 786
Pitää olla erikseen merkitty vähimmäisnopeus kyltillä.
Tieliikennelaki 3 §

Tienkäyttäjän yleiset velvollisuudet

Vaaran ja vahingon välttämiseksi tienkäyttäjän on noudatettava liikennesääntöjä sekä olosuhteiden edellyttämää huolellisuutta ja varovaisuutta. Liikennettä ei saa tarpeettomasti estää eikä haitata. Ajoneuvoa ei saa ajaa aiheettoman hitaasti eikä tarpeettomasti äkkiä jarruttamalla.
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
4 649
Hitaasti voi ajaa ainoastaan silloin kun on perähinaaja takapuskurissa kiinni - siinä minimoidaan potentiaalisen jarrutustilanteen riskejä. Eli saa hiljentää kävelyvauhtiin kun takatuuppari ahdistelee.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 938
Sovitaan sitten niin että kaikkien pakko ajaa sitä liikennemerkin määräämää settiä. =D
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
322
Oispa autossa joku juttu, millä sais ohjattua sitä, mihin suuntaan se menee... sillain että kun siitä vaik painas vasempaan, niin auto menis vasempaan tj. tai vois pyyhkästä vasemalle tai oikeelle, tosin sit varmaan pitäs olla kääntycät pyörätkin, en tiedä oisko niiden parempi olla takana vai edes, mut kun nää kaks sais jotenkin autoon, niin vois mennä helposti ohi kaksi tai useampikaistaisella tiellä, mut taitaa olla aika utopistista ees haaveilla tollasista varusteista autossa?
 
Liittynyt
01.05.2019
Viestejä
432
Voi olla jopa laitonta tuollainen perseily. Jos et osaa ajaa, älä pilaa muiden ajoja ja mene bussilla.
Väitän että vaarallisempaa on ajella esim. 80 km/h alueella 60 km/h ja aiheuttaa vaarallisia ohituksia kuin ajaa motarilla pientä alinopeutta. Motarilla vasen kaista vapaana, sen kun oikaisee nilkkaa ja painelee ohi. Tai näin kuuluisi olla mutta ehkä joskus juhannusruuhkien aikaan tai pk-seudulla voi olla vasen kaistakin "tukossa".
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
408
80 motarilla on vielä normaalia. Ja oikestaan vituttaa että jonkun mielestä se olisi väärin. Tuosta alaspäin kyllä ihan syystä.
 
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
542
Kyllä noi jonon kasaajat motarilla väliin vituttaa.
Parhaimpia ovat peiliin katselematta ohituskaistalle hyökkäävät ohittajat, jotka ajavat sitä 90 km/h 120 alueella.
Voisi nyt kuitenkin ensin peiliin katsoa ja päästää ne normaalia 120 km/h ajavat ohitse, ennen kuin päättää sillä 90 km/h vauhdilla pöllähtää eteen. Siinä sitä sitten ihmetellään perään kasvavaa jonoa ja tuo ohittaja yleensä kääntää vielä sitten suoraan ohitettavan eteen. Satoi tai paistoi.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
112
Ainut oikea ratkaisu on luopua kokonaan autoilusta jos kokee että motarilla oikealla kaistalla 80 km/h kulkeva auto on kova turvallisuusuhka. 80 km/h on mm. kuorma-autojen suurin sallittu nopeus. Jos tuon kokee turvallisuusuhaksi niin oma tilannenopeus on kyllä kaikkea muuta kuin turvallinen.

Meninköhän trölliin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 395
Jospa menisitte vääntämään kättä noista autoista ja ajonopeuksista tuonne auto-osastolle...

Mutta asiaan, tänään kyllä alkoi jo vituttamaan pahemman kerran kun etsiskelin useampaakin tuotetta netistä ja tuntui kaikissa tuotteissa olevan saatavuus luokkaa "Ei myymälässä, ei tukkurilla, ei tietoa koska tulee lisää". Ilmeisesti komponenttipula ja mahdollisesti Ukrainan sota vaikuttavat vähän kaiken elektroniikan saatavuuteen. Kaikenlaisia vastaavia mutta huonompia ja/tai epäluotettavampia tai sitten ihan törkeästi kalliimpia ja turhilla ominaisuuksilla varustettuja kyllä löytyi mutta ei meinannut oikein mistään haluamastani tuotteesta löytyä sitä haluamaani hinta/laatusuhteen omaavaa.
 
Liittynyt
06.06.2019
Viestejä
541
Miksi ajat motarilla alle nopeusrajoituksen kun yleisellä teillä se 80km/h on normi. Kyllä noi jonon kasaajat motarilla väliin vituttaa.
Siksi että. Ei tarvii kytätä ohitusväliä, että kerkeis 100km/h ohi seuraavasta. Aina kun vaihtaa vasemmalle kaistalle, niin siellä on joku mulkku valoja vilkuttamassa vaikka ajan suurinta sallittua. Tällä ajotyylillä nopeammat menee ohi ja minä saan ajaa rauhassa omaa kaistaani. En ymmärrä mikä tässä on niin vaikeaa kanssa-autoilijoille. Jos minä hidastan sinun matkaasi, niin laita vilkku vasempaan ja mene ohi? Joku tuossa kommentoi, että aiheutan vaaraa kanssaliikkujoille. Minun mielestä 20km/h erotus suurimpaan sallittuun ei ole mikään vaara. Ethän sinä rekan peräänkään aja kun se kulkee 20km/h alle nopeurajoituksen.

edit: Mitä helvetin merkitystä mun ajonopeudella on sille, joka painaa ylinopeutta vasenta kaistaa? Tämä kuskihan painaa kaikesta edelle riippumatta siitä millä nopeudellä oikea kaista vetää.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
25.04.2017
Viestejä
2 467
Siksi että. Ei tarvii kytätä ohitusväliä, että kerkeis 100km/h ohi seuraavasta. Aina kun vaihtaa vasemmalle kaistalle, niin siellä on joku mulkku valoja vilkuttamassa vaikka ajan suurinta sallittua. Tällä ajotyylillä nopeammat menee ohi ja minä saan ajaa rauhassa omaa kaistaani. En ymmärrä mikä tässä on niin vaikeaa kanssa-autoilijoille. Jos minä hidastan sinun matkaasi, niin laita vilkku vasempaan ja mene ohi? Joku tuossa kommentoi, että aiheutan vaaraa kanssaliikkujoille. Minun mielestä 20km/h erotus suurimpaan sallittuun ei ole mikään vaara. Ethän sinä rekan peräänkään aja kun se kulkee 20km/h alle nopeurajoituksen.

edit: Mitä helvetin merkitystä mun ajonopeudella on sille, joka painaa ylinopeutta vasenta kaistaa? Tämä kuskihan painaa kaikesta edelle riippumatta siitä millä nopeudellä oikea kaista vetää.
Etkö näe mitään ongelmaa tai riskiä siinä, kun toimit KAIKELLE muulle liikenteelle tukkeena liikennevirrassa, jossa oletusarvo on, että sallittua nopeutta kuljetaan ainakin likipitäen.

Olet kirjaimellisesti 20km/h muuta liikennettä hitaammin eteenpäin kulkeva pullonkaula, joka pakottaa mulkkuilullaan muut toimenpiteisiin vain siksi, että koet moraalista ylemmyyttä.

Moottoritiellä ylinopeuksia ajavat menevät vasemmalta joka tapauksessa ohi. Sinä pakotat KAIKKI ohi.

Normitiellä taas aiheutat vain vittuillaksesi helvetinmoisia letkoja. Turvallista.

Toki voi aina argumentoida, että niin tekevät rekatkin ja muut samanlaiset. Niin tekevät, mutta niissä on sama ongelma.
 
Viimeksi muokattu:

root

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 316
Kela-kortti -sirkus. Unohtui taas ottaa kortti mukaan lääkäriin. Ja tottakai sitä taas kysyttiin maksaessa vaikka olin juuri näyttänyt kuvallisen henkilötodistuksen.

Kortin funktiohan on osoittaa, että haltija on sairausvakuutettu Suomessa ja oikeutettu Kela-korvauksiin apteekeissa ja yksityisillä lääkäriasemilla ( linkki ). En kanna Kela-korttiani jatkuvasti mukana, mistä syystä se usein unohtuu yksityisellä käydessä. Tai apteekissa. Aina olen kuitenkin saanut korvauksen vähennettyä maksusta puhumalla.

Outoa että tietoa sairausvakuutuksesta ei ole liitetty samaan tietojärjestelmään (väestötieto?) josta sen voisi todeta henkilöllisyystodistuksen avulla. Oma Kela-korttini on yli 30 vuotta vanha. Tunnen ainakin yhden henkilön, joka on asunut pysyvästi ulkomailla vuosikymmenet, ja jolla on tallessa ihan samanlainen Kela-kortti. Mitä virkaa on kortilla, jonka ainoaa käyttötarkoitusta ei ole varmistettu vuosikymmeniin? Ylittää pienen ihmisen ymmärryksen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 395
Apteekissa ei tarvitse kela-korttia, onnistuu ihan ajokortillakin.
Juu, pelkkä viivakoodi riittää eli ajokortti tai henkilökortti käy apteekissa, kuten ainakin itselläni on käynyt lääkärissäkin. Itseasiassa en ihan tarkaan edes tiedä missä oma KELA-kortti edes on, jossain pikkuromulaatikossa jossain päin kämppää todennäköisesti.
 
Liittynyt
06.06.2019
Viestejä
541
Etkö näe mitään ongelmaa tai riskiä siinä, kun toimit KAIKELLE muulle liikenteelle tukkeena liikennevirrassa, jossa oletusarvo on, että sallittua nopeutta kuljetaan ainakin likipitäen.

Olet kirjaimellisesti 20km/h muuta liikennettä hitaammin eteenpäin kulkeva pullonkaula, joka pakottaa mulkkuilullaan muut toimenpiteisiin vain siksi, että koet moraalista ylemmyyttä.

Moottoritiellä ylinopeuksia ajavat menevät vasemmalta joka tapauksessa ohi. Sinä pakotat KAIKKI ohi.

Normitiellä taas aiheutat vain vittuillaksesi helvetinmoisia letkoja. Turvallista.

Toki voi aina argumentoida, että niin tekevät rekatkin ja muut samanlaiset. Niin tekevät, mutta niissä on sama ongelma.
Kerran sinä edustat KAIKKIA autoilijoita, niin kerroppa mistä johtuu se, että motarilla hiljaseen aikaan ajaessa jengi ei vain mene ohi vaan jää ajamaan mun perään sitä 80km/h. En usko sitä selitystä, että heidän autonsa ei vain kulje niin lujaa, etteikö ohi pääsisi. Minä en ole normitiellä liikenteen tukkona. Miten ajattelit seuraavan tilanteen: Tiellä on 80km/h rajoitus ja ohituskaista alkaa. Ohituskaistan alussa on liikennemerkki, joka antaa luvan ajaa 100km/h ohituskaistan aikana. Pitääkö minun nostaa nopeus väkisin sataseen, vai saanko ajaa sitä tiekohtaista rajoitusta mikä ennen ohituskaistaa oli? Tämä koko vääntö alkoi siitä, kun piti valita satasen motarilla ajaako ylinopeutta vai alle rajoituksen. Viimeksi kouluttaja sanoi ajavansa 135 motarilla, jolloin hänen mielestään on helpointa ajaa. Minä taas otan sen toisenpään ja mitä nyt olen kortin omistanut reilut 20 vuotta, niin ei kaikki todellakaan mene ohi. Ne menee joilla kiire. Uskoisin niin, että satasen motarilla KAIKKIEN autojen mediaaninopeus on 90km/h.

edit: keskinopeus vaihdettu mediaaniin
 

root

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 316
<klip> motarilla hiljaseen aikaan ajaessa jengi ei vain mene ohi vaan jää ajamaan mun perään sitä 80km/h. <klip>
Olenkohan jäänyt ajasta jälkeen, kun muistelen että ainakin raskas kalusto ajaa moottoritiellä sitä noin 89 km/h nopeutta, mihin rekkojen rajoittimet on kalibroitu. Pienimmän vitutuksen periaate minulla ainakin Tre-Hki välillä on ajaa joko oikeaa kaistaa raskaan liikenteen perässä sitä noin yhdeksääkymppiä, tai sitten paahtaa samaa nopeutta mitä vasemmalla kaistalla vedetään ohi.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 616
Viestejä
4 186 262
Jäsenet
70 773
Uusin jäsen
Greippi

Hinta.fi

Ylös Bottom