Kerro miksi tänään vituttaa! :(

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 709
Auton pakoputken korjaus vituttaa. Nyt katoin niin osa 20-30€, työhön meni 10 minuuttia = hintaa 120€.

Viimeksi vastaava homma hoitui 30€ ja samassa ajassa :mad: Kaverin omistama firma vielä, ei vaan ollu ite paikalla tänään...
Tässä kylässä 80e/tunti on jo ryöstöä tai marmorihinta, ja nyt vittu 10 minsan hommasta... joo-o
 
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
2 839
Vituttaa, kun onnistuin jotenkin venäyttämään alaselän ja olen nyt pari tuntia ollut vankina tuolissa koneen äärellä, kun ei meinaa päästä ylös, kun erehdyin tähän istumaan. Vähänkin kun erehtyy pistämään painetta lonkkaan, niin tuntuu, että taju lähtee. Jospa se tästä.

Vanhaksi sitä on tulossa. Kumarruin vaan pistämään roskia roskikseen, niin selkä paskana. En kyllä tämmöistä kipua ole ennen kokenut, ehkäpä joku voi samaistua.
Kuulostaisi vähän välilevyn pullistumalta/iskiasvaivalta
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 023
Auton pakoputken korjaus vituttaa. Nyt katoin niin osa 20-30€, työhön meni 10 minuuttia = hintaa 120€.

Viimeksi vastaava homma hoitui 30€ ja samassa ajassa :mad: Kaverin omistama firma vielä, ei vaan ollu ite paikalla tänään...
Tässä kylässä 80e/tunti on jo ryöstöä tai marmorihinta, ja nyt vittu 10 minsan hommasta... joo-o
Perusautoissa ei paljon kannata pakoputkea korjata. Mk1 V70 oli uus putki katilta taakse 70€, h astraan 120€.

En ole ainakaan itse noilla hinnoilla enää vanhoja mätiä viitsinyt korjata. Samassa ajassa tai nopeammin vaihtaa kokonaan uuden.
 
Liittynyt
30.09.2017
Viestejä
982
Kävin viime viikolla katsomassa uutta Moccamasteria prismassa. Hinta oli 189e. Jätin hyllyyn kun Prismoissa on nykyään aika usein 15% ale käyttötavaratuotteista. No, tuo ale tulikin sitten heti tänään ja ajattelin napata kahvinkeittimen matkaan. Hinta oli tässä välissä kohonnut ja oli nyt 229e, joten alennuksen kanssakin hinta on korkeampi kuin ennen alennusta. Kysyin vielä asiaa myyjältä kun hyllyssä oli vielä viime viikolla reilusti edullisempia keittimiä. Selitykseksi sain, että nyt on tullut uusi EAN-koodilla varustettu keitin ja tosiaan ominaisuudet eivät ole muuttuneet muuta kuin tyyppikilven osalta ja samalla hinta on noussut 40e. Vanhoja keittimiä ei mystisesti ollut yhtään jäljellä. Jäi keitin ostamatta. Ihme kikkailua mallimerkinnöillä, olisi yksinkertaisempaa ollut vain sanoa, että nostettiin hintaa kun kerran kaikki muutkin nostaa. Että näin.
 
Liittynyt
25.04.2017
Viestejä
2 467
Kävin viime viikolla katsomassa uutta Moccamasteria prismassa. Hinta oli 189e. Jätin hyllyyn kun Prismoissa on nykyään aika usein 15% ale käyttötavaratuotteista. No, tuo ale tulikin sitten heti tänään ja ajattelin napata kahvinkeittimen matkaan. Hinta oli tässä välissä kohonnut ja oli nyt 229e, joten alennuksen kanssakin hinta on korkeampi kuin ennen alennusta. Kysyin vielä asiaa myyjältä kun hyllyssä oli vielä viime viikolla reilusti edullisempia keittimiä. Selitykseksi sain, että nyt on tullut uusi EAN-koodilla varustettu keitin ja tosiaan ominaisuudet eivät ole muuttuneet muuta kuin tyyppikilven osalta ja samalla hinta on noussut 40e. Vanhoja keittimiä ei mystisesti ollut yhtään jäljellä. Jäi keitin ostamatta. Ihme kikkailua mallimerkinnöillä, olisi yksinkertaisempaa ollut vain sanoa, että nostettiin hintaa kun kerran kaikki muutkin nostaa. Että näin.
Näitä on Tori täynnä muutamalla kympillä. Sieltä hankkimaan MoccaMaster. Ovat niin pomminvarmoja, ettei noissa ikä tunnu missään. Itsellä on 15 vuotta vanha (toki uutena ostettu) edelleen käytössä alkuperäisellä pannulla.

Exä osti käytettynä 5 vuotta sitten edistyneemmän mallin, ja hyvä meininki silläkin edelleen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 709
Perusautoissa ei paljon kannata pakoputkea korjata. Mk1 V70 oli uus putki katilta taakse 70€, h astraan 120€.

En ole ainakaan itse noilla hinnoilla enää vanhoja mätiä viitsinyt korjata. Samassa ajassa tai nopeammin vaihtaa kokonaan uuden.
Juup, katon motonetistä niin 159€ 1,2m pakoputkea missä tuo jousto-osa näkyis olevan samassa. Sikäli kun aika vitun monta autoa käynnyt tuolla korjauttamassa, niin hinta vähän pompannut siitä mitä par kuukautta sitten. Kuitissahan ei ollut mitään erittelyjä edes...
 
Liittynyt
25.09.2021
Viestejä
307
Ajattele optimistisesti, vaikka tällä hetkellä ei varmaan paljon naurata. Toivon tuon olevan sinulle potku parempaan työpaikkaan, tai uudenlaisen uran luontiin.
Kouluttautuminen täysin uuteen alaan ei ole herkkua monelle jo vakiintuneesen elantoon ja elintasoon tottuneelle, ellei säästöjä ole kertynyt.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 938
YT-neuvottelut jälleen kerran.
Oma työpaikka ei ole uhattuna, mutta irtisanottavien henkilöiden työt ovat siirtymässä osittain omalla pöydälle. Ihan kuin ei olisi jo ennestään aivan helvetisti hommaa, lukemattomia sähköpostejakin kolminumeroinen määrä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 709
Kaveri tai ei, niin kyllä minäkin laskuttaisin hinnaston mukaan tai lisäisin vielä parikymppiä päälle. Loppuis se vihjailu siitä "mikäs se mun hinta nyt olikaan? vanhoja tuttujahan tässä.." :)
En oo tottunut maksamaan täyttä hintaa missään, paitsi kaupassa, apteekissa ja alkossa. No niin, ei ollut siis kaveri paikalla silloin, jatkossa pitää tarkistaa ensin.
Vitutusta lievensi että tänään huomasin yhden muun ongelman autosta poistuneen siinä samalla, joka olisi maksanut noin saman verran - ja näin ollen turha korjaus. Lambda-anturi ilmoitteli itsestään, eikä ihmekään...
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 030
Oliko osa isompaa irtisanomisvyyhtiä vai meni jotenkin sukset ristiin työpaikalla?

Hyväähän tuossa on, että jotain voi oppia prosessista. Toivottavasti löydät mukavan uuden työn(jos työnteko vielä kiinnostaa). Aika ottaa vähän lomaa ja käydä jossain kreikassa/aurinkorannoilla työnhaussa mutka?

 
Liittynyt
14.09.2017
Viestejä
2 149
Oliko osa isompaa irtisanomisvyyhtiä vai meni jotenkin sukset ristiin työpaikalla?

Hyväähän tuossa on, että jotain voi oppia prosessista. Toivottavasti löydät mukavan uuden työn(jos työnteko vielä kiinnostaa). Aika ottaa vähän lomaa ja käydä jossain kreikassa/aurinkorannoilla työnhaussa mutka?
Mun osaa tekemisestä ollaan ulkoistamassa, ni sen takia käsittääkseni. Mut kyl siel vähän hermotkin alkoi menemään, vaik en sitä näyttänyt. En tiiä sit näkykö kuitenkin ulospäin. En viitsi avautua enempää, ettei tunnisteta.
 
Liittynyt
31.07.2017
Viestejä
1 546
Tulin kotiin. Telkkari oli lattialla. Makkarin pöytä oli nurin ja läppäri oli lattialla. Banaani (kasvi) oli lattialla. Koko asunto näytti siltä kuin joku olisi viskannut sinne käsikranaatin. Piti hetkeksi mennä toiseen vessaan itkemään. Syyllinen vaan nauttii lattialämmityksestä.
Onko kyseessä helvetin aktiivinen pentu vai kodinvaihtaja. Mikä on ongelman juurisyy miksi koira pistää kämppää palasiksi, eroahdistus?
 
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
1 048
Sain itsekkin potkut vajaa kk sitten. Olen helpottunut osittain. Olin hommassa todellisessa kura ja huijausfirmassa, nimittäin myyjänä noissa parjatuissa lestadiolaisremonttifirmoissa myymässä törkeän ylihintaisia remontteja. Palkka oli aivan uskomatonta paskaa, tosin homma itsessään oli ihan ok, mutta jatkuva stressi, vitutus ja uupumus.
No firman muija sitten soitteli perään kun olin pyytänyt yhteydenottoa, kun mulle ei maksettu palkkoja, eikä sairaslomia oikein, että minä olen irtisanoutunut itse, ai jaa!?!?

No ei siinä 3kk karenssia sitten palkkoja puuttuu, nälkäkuolema.

No toisaalta mulla on koulutusta, että jos saan nopsaa töitä, jos en niin luen ja kertaan vähän vanhoja juttuja, niin eiköhän hommaa löydy.

No tuo työpaikan julma kohtelu sai mut voimaan psyykkisesti huonoksi, ja jouduin käymään lekurilla/psykiatrille valittaan, onneksi olo jo parempi, mutta törkeää toimintaa palkanmaksussa ongelmia ja nyt karenssia, vaikka oli sovittu korona jälkeen että irtisanoutua voi jos kauppaa tulee huonosti tai ei jaksa. Ei näköjään.

Nyt olen menettänyt työkykyni hetkeksi tän takia. Kävin työhaastattelussa saa pari viikkoa sitten, mutta olin ihan hermoraunio vieläkin, tuosta saamarin huutamisesta ja huonosta kohtelusta Ed. työpaikalla.
 

ttm

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 287
Sain itsekkin potkut vajaa kk sitten.
--
No firman muija sitten soitteli perään kun olin pyytänyt yhteydenottoa, kun mulle ei maksettu palkkoja, eikä sairaslomia oikein, että minä olen irtisanoutunut itse, ai jaa!?!?
--
nyt karenssia, vaikka oli sovittu korona jälkeen että irtisanoutua voi jos kauppaa tulee huonosti tai ei jaksa. Ei näköjään.
Aluksi kuulosti että sait potkut, loppua kohti kuulostaa että irtisanouduit itse, mutta olit jonkun kanssa sopinut, että voit irtisanoutua jos et jaksa? Karenssista päätellen irtisanouduit itse? No, oli miten oli, se tuskin vitutusta vähentää, lukijalle vain jäi case vähän hämäräksi.
 

Kikero

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
170
Huomautus - pyri asialliseen ja rakentavaan keskusteluun
Sain itsekkin potkut vajaa kk sitten. Olen helpottunut osittain. Olin hommassa todellisessa kura ja huijausfirmassa, nimittäin myyjänä noissa parjatuissa lestadiolaisremonttifirmoissa myymässä törkeän ylihintaisia remontteja. Palkka oli aivan uskomatonta paskaa, tosin homma itsessään oli ihan ok, mutta jatkuva stressi, vitutus ja uupumus.
No firman muija sitten soitteli perään kun olin pyytänyt yhteydenottoa, kun mulle ei maksettu palkkoja, eikä sairaslomia oikein, että minä olen irtisanoutunut itse, ai jaa!?!?

No ei siinä 3kk karenssia sitten palkkoja puuttuu, nälkäkuolema.

No toisaalta mulla on koulutusta, että jos saan nopsaa töitä, jos en niin luen ja kertaan vähän vanhoja juttuja, niin eiköhän hommaa löydy.

No tuo työpaikan julma kohtelu sai mut voimaan psyykkisesti huonoksi, ja jouduin käymään lekurilla/psykiatrille valittaan, onneksi olo jo parempi, mutta törkeää toimintaa palkanmaksussa ongelmia ja nyt karenssia, vaikka oli sovittu korona jälkeen että irtisanoutua voi jos kauppaa tulee huonosti tai ei jaksa. Ei näköjään.

Nyt olen menettänyt työkykyni hetkeksi tän takia. Kävin työhaastattelussa saa pari viikkoa sitten, mutta olin ihan hermoraunio vieläkin, tuosta saamarin huutamisesta ja huonosta kohtelusta Ed. työpaikalla.
Vituttaa tällaiset tekstit, missä ei ole päätä eikä häntää.
Onneksi on välillä osattu sentään pilkkuja sekä pisteitä käyttää.
 
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
1 048
Huomautus - asiaton käytös, henkilökohtaisuudet
Joo siinä 2 mestaria kommentoi, ikää ilmeisesti 18v tai alle. Hei penskst menkääs pyytää faijalta viikkorahaa ja lopettakaa typerä kommentointi. Tuo että potkittiin pihalle on totta, se että korona jälkeen tehtiin työsopimus, jonka voi päättää piti pitää paikkaansa, mutta ei pitänyt. Ja meidän työolosuhteet oli kurjat. Lisäksi mulle ei maksettu palkkoja oikein.

Hei vitun teiniälypäät, lopettakaa tuo. Toistaiseksi olen ollut kassaan ja te keskukseen yhteydessä, sekä työsuojeluvaltuutettuun ja työhyvinvointi valtuutettuun ja asiaa selvitellään. Koska yritys ei yhteydenotosta huolimatta ole mulle oikeita papereita asiaan liittyen. Seur. On poliisi
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 947
Joo siinä 2 mestaria kommentoi, ikää ilmeisesti 18v tai alle. Hei penskst menkääs pyytää faijalta viikkorahaa ja lopettakaa typerä kommentointi. Tuo että potkittiin pihalle on totta, se että korona jälkeen tehtiin työsopimus, jonka voi päättää piti pitää paikkaansa, mutta ei pitänyt. Ja meidän työolosuhteet oli kurjat. Lisäksi mulle ei maksettu palkkoja oikein.

Hei vitun teiniälypäät, lopettakaa tuo. Toistaiseksi olen ollut kassaan ja te keskukseen yhteydessä, sekä työsuojeluvaltuutettuun ja työhyvinvointi valtuutettuun ja asiaa selvitellään. Koska yritys ei yhteydenotosta huolimatta ole mulle oikeita papereita asiaan liittyen. Seur. On poliisi
Anteeks nyt mutta mä luin ton tekstin monta kertaa enkä saanu tolkkua että oletko saanut kenkää vai lähtenyt itse vai että sait kenkää mutta firma väittää että lähdit itse ja sitten puhut karenssista joka viittaa siihen että lähdit kuitenkin itse etkä saanut kenkää.
Anteeks nyt mutta toi on helvetin sekavasti kirjoitettu.
 

ttm

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 287
Joo siinä 2 mestaria kommentoi, ikää ilmeisesti 18v tai alle. Hei penskst menkääs pyytää faijalta viikkorahaa ja lopettakaa typerä kommentointi. Tuo että potkittiin pihalle on totta, se että korona jälkeen tehtiin työsopimus, jonka voi päättää piti pitää paikkaansa, mutta ei pitänyt. Ja meidän työolosuhteet oli kurjat. Lisäksi mulle ei maksettu palkkoja oikein.

Hei vitun teiniälypäät, lopettakaa tuo. Toistaiseksi olen ollut kassaan ja te keskukseen yhteydessä, sekä työsuojeluvaltuutettuun ja työhyvinvointi valtuutettuun ja asiaa selvitellään. Koska yritys ei yhteydenotosta huolimatta ole mulle oikeita papereita asiaan liittyen. Seur. On poliisi
No niin, korkki kannattaa laittaa heti alkuunsa kiinni, voi muuten ongelmat kasvaa vitutusta suuremmiksi.

vaikka oli sovittu korona jälkeen että irtisanoutua voi jos kauppaa tulee huonosti tai ei jaksa. Ei näköjään.
Miten muuten tämän voi tulkita, kuin siten, että olet itse irtisanoutunut? Ja nyt olet tyytymätön oman irtisanoutumisesi seurauksista.
 

voffer

huru-hara
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 049
Ainahan töistä voi irtisanoutua. Toki jossain määräaikaisissa soppareissa voi tulla sanktioita, mutta työhön pakottaminen / orjan pitäminen lienee laitonta.
 

voffer

huru-hara
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 049
Voi irtisanoutua, mutta jos meinaat vaikka elellä siinä näppärästi liiton rahoilla, niin te-toimisto voi antaa lausunnon ettei ole oikeutta työttömyyskorvaukseen ajalle 15-90päivää.
Toki, mutta viittasin vain tuohon aiempaan keskusteluun, jossa mainittiin että työnantajan kanssa oli erikseen sovittu että saa irtisanoutua, ja ihmettelin missä työssä ei saa.
 

ttm

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 287
Toki, mutta viittasin vain tuohon aiempaan keskusteluun, jossa mainittiin että työnantajan kanssa oli erikseen sovittu että saa irtisanoutua, ja ihmettelin missä työssä ei saa.
Siinä ei edes kerrottu että kenen kanssa oli sovittu ja kai se oli tulkittavissa niinkin, että piti voida irtisanoutua ilman seurauksia. Mutta toisaalta taas puhuttiin, että irtisanoutumisen sijasta oli tullut potkut mutta silti samalla selvinnyt, että ei voinutkaan irtisanoutua. Oletettavasti tapahtuneesta jätettiin paljon olennaista kertomatta ja loppu tarinasta on koherenttius uhraten sepitetty sellaiseen muotoon, että itse voi kokea syyllisen olevan jossain muualla.
 

Kusiaisen valtuudet

Tukijäsen
Team Retro
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
158
Lääkkeitä ei muuten monesta syystä kannata säilyttää kylpyhuoneessa.

Voin kuitenkin tuntea tuskasi. Muistan miten vessaan "tetsaaminen" joskus kesti minuuttitolkulla ja sattui vielä aika kova hätä yllättämään juuri kaikkein kulkemattomimmassa kunnossa sängyn pohjalla. Vain uskomattomalla sitkeydellä ja tuurilla vältyin paskomasta useita huoneita. Kenkien jalkaan saaminen lääkäriin lähtissä oli uskomaton työvoitto, josta olisi varmaan myönnetty Neuvostoliitossa mitali.
Enpä ollut ajatellutkaan tuota kylppärin huonoutta lääkkeiden säilytyspaikkana, ennen kuin asian mainitsit. Pienen googlettelun jälkeenhän tuollakin löytyi järkevät perusteet.

Tässä kävi muuten niin, että kaksi päivää edellisen kommenttini jälkeen sain itsekin venytellessäni noidannuolen selkääni. Liekö kyse ollut jonkinlaisesta empatiavenähdyksestä, koska edelliskerrasta oli tosiaan liki kymmenen vuotta. No, nyt alkaa selkä olla taas ihan hyvässä kunnossa, mutta melko tuskaista oli köpötellä pari päivää sivukenossa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 405
Vuorotyö kierron eka aamu,kaheltatoista nukkuun kahelta ylös kun heräsi pirteänä eikä saanut unta enään. Pitkä päivä edessä mikäs tässä keitellä kaffia ja odotella töihin lähtöä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 205
No Windows vituttaa. Tuli vaihdettua työpaikkaa ja pakko käyttää Windowsia. Windowsin ikkunoiden hallinta on niin alkeellista verrattuna KDE:n. Esimerkiksi ei ole mahdollista estää focus stealingia tai lukita ikkunaa pysymään muiden yläpuolella.
 
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
2 839
No Windows vituttaa. Tuli vaihdettua työpaikkaa ja pakko käyttää Windowsia. Windowsin ikkunoiden hallinta on niin alkeellista verrattuna KDE:n. Esimerkiksi ei ole mahdollista estää focus stealingia tai lukita ikkunaa pysymään muiden yläpuolella.
Ottamatta kantaa Windows vs. Linux -keskusteluun, niin onhan tuo työnantajalta kankeaa ja vanhanaikaista olla antamatta työntekijöille mahdollisuutta käyttää mieluisia työvälineitä. Vai onko kyseessä joku työn kannalta kriittinen softa joka toimii ainoastaan Windowsissa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 205
Ottamatta kantaa Windows vs. Linux -keskusteluun, niin onhan tuo työnantajalta kankeaa ja vanhanaikaista olla antamatta työntekijöille mahdollisuutta käyttää mieluisia työvälineitä. Vai onko kyseessä joku työn kannalta kriittinen softa joka toimii ainoastaan Windowsissa?
Tuo on kai lähinnä turvaluokituksien takia. Kaikki on lukittu ihan tappiin asti.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
892
Joutunut soittamaan kolmesta viimeisimmästä tilinauhasta kun jokaisesta puuttunut jotain. Nyt kyllä sanoin että saisiko tarkkuutta että ei jaksais soitella puutteista. Viimeisimmästä puuttui puolet sunnuntai tunneista.
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 012
Kaippa tääkin tänne kuuluu?!

Pitäisi valita, tai suositella TJ:lle, töihin uusi työntekijä. Kaksi mistä valita. ~20v vs. ~40v. Kummallakaan ei alan kokemusta (alalla ehkä ~50-100 ukkoa), lähes kaikki pitää siis opettaa.
Molemmilla kuitenkin vähän sinnepäin kokemusta, mutta täysin eri päistä. Nuoremmalla varmasti enemmän intoa opetella, ja tietääkin näistä, mutta intti tulossa.
Usein vain nämä nuoremmat sitten karkaa kilpailijalle tai AMK:n. Menee helvetisti omaa työaikaa hukkaan.
"Vanhemmalla" sitten riittääkö motivaatio opetella ihan täysin uusia asioita. Tietää taas sitten valmiiksi "ysäri"-jutut.
Molemmissa tapauksissa vituttaa opettaa+korjata jälkiä. Mutta mikä on se helpoin.

Molempien kanssa olen puhelinhaastattelut soitellut, ja molemmat ihan kelpo tyyppejä.

Kaippa tähän ketjuun tulee ensi viikolla: "Kiitos yhteydenotosta, mutta tällä kertaa emme valinneet teitä" - valitus :(
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
324
Usein vain nämä nuoremmat sitten karkaa kilpailijalle tai AMK:n. Menee helvetisti omaa työaikaa hukkaan.
"Vanhemmalla" sitten riittääkö motivaatio opetella ihan täysin uusia asioita. Tietää taas sitten valmiiksi "ysäri"-jutut.
Molemmissa tapauksissa vituttaa opettaa+korjata jälkiä. Mutta mikä on se helpoin.
Itse varmaan palkkaisin juurikin tuon vanhemman tuosta syystä, että kaikki muu on jo "tehty"; perhe perustettu, opiskeltu ja keretty jo tekemään vuosia töitä - ns. tiedetään se oma juttu. Parikymppisellä on vielä kaikki enempi avoinna ja "mahdollista", kuin vanhemalla.

Itse en ole rekrynnyt tai ollut suosittelemassa ketään ja alanikin ollut varastoapinnointia. Mutta kummasti vaan ne lähemmäs 30v ja vanhemmat on tupanneet jäädä pidemmäksi aikaa taloon, kuin nuoremmat, joilla ollut vielä opiskelut ja armeija edessä.

Ja mikä tulee tuohon uuden opettelun intoon, niin en omasta kokemuksesta kyllä alkaisi suoraan ikää vertaamaan intoon uuden opiskeluun.
 

Freeze

Elitisti
Team Folding @ Home
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 113
Vituttaa oma inhimmillisyys. Ensin se saa sinut tekemään asioita, ja sitten pakittelemaan niistä.
 

a-p

Make ATK Great Again
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
710
Itse varmaan palkkaisin juurikin tuon vanhemman tuosta syystä, että kaikki muu on jo "tehty"; perhe perustettu, opiskeltu ja keretty jo tekemään vuosia töitä - ns. tiedetään se oma juttu. Parikymppisellä on vielä kaikki enempi avoinna ja "mahdollista", kuin vanhemalla.

Itse en ole rekrynnyt tai ollut suosittelemassa ketään ja alanikin ollut varastoapinnointia. Mutta kummasti vaan ne lähemmäs 30v ja vanhemmat on tupanneet jäädä pidemmäksi aikaa taloon, kuin nuoremmat, joilla ollut vielä opiskelut ja armeija edessä.

Ja mikä tulee tuohon uuden opettelun intoon, niin en omasta kokemuksesta kyllä alkaisi suoraan ikää vertaamaan intoon uuden opiskeluun.
Nuorempanakin olisi kyllä järkevää hankkia työkokemusta. Sitä on mahdollista tehdä töitä ja hankkia samaanaikaan itselleen AMK:sta vaikkapa Logistiikkainssin paperit, joten se on tuossa nuorella ikää aika typerää pomppia eessuntaassun töistä ja kouluun, kun sitä voisi tehdä molempia yhtäaikaa.

Tulotaso pysyy suhtsamana ja olet paljonparemmilla lähtökohdilla varustettu kaveri, kun valmistut. Voit parhaillaan suorittaa harjoittelut ja näytöt samassa firmassa missä olet ollut vuosia.

Toki se varastoduuni on kehittyvä ala, enää ei ole sitä laatikon lemppaamista lavalle, vaan se on muuttunut. Katselet enemmän kun robotit ja automaatiot hoitavat raskaan työn puolestasi.

Lisäksi voit jäädä opintovapaalle töistä, kunhan olet ollut tarpeeksi kauan töissä ja voi ottaa myös osa-aikaisen työsopimuksen voimaan.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Vituttaa vieläkin kun yksi vitun maalainen tuli aamukuudelta koputtamaan oveen ja valittamaan krapulaansa. Olisin mielelläni nukkunut vielä pari tuntia. Sitten vituttaa kun soitin huoltomiehelle viime perjantaina että säätää ovipumpun niin että ei ovi kolahda kiinni, eikä ole vielä tähän päivään mennessä saanut hommaa tehtyä. Herää tässä nyt joka helvetin yö kolmen aikaan kun lehdenjakaja rynnii ovesta sisälle. Pitäisi varmaan muuttaa pois niin pääsisi vähemmällä vitutuksella. Kai tämän olisi voinut kirjoittaa perkeleen naapurit ketjuun, mutta liian monta vittua tekstissä, niin kirjoitin tänne.
 
Liittynyt
02.11.2021
Viestejä
132
Kaippa tääkin tänne kuuluu?!

Pitäisi valita, tai suositella TJ:lle, töihin uusi työntekijä. Kaksi mistä valita. ~20v vs. ~40v. Kummallakaan ei alan kokemusta (alalla ehkä ~50-100 ukkoa), lähes kaikki pitää siis opettaa.
Molemmilla kuitenkin vähän sinnepäin kokemusta, mutta täysin eri päistä. Nuoremmalla varmasti enemmän intoa opetella, ja tietääkin näistä, mutta intti tulossa.
Usein vain nämä nuoremmat sitten karkaa kilpailijalle tai AMK:n. Menee helvetisti omaa työaikaa hukkaan.
"Vanhemmalla" sitten riittääkö motivaatio opetella ihan täysin uusia asioita. Tietää taas sitten valmiiksi "ysäri"-jutut.
Molemmissa tapauksissa vituttaa opettaa+korjata jälkiä. Mutta mikä on se helpoin.

Molempien kanssa olen puhelinhaastattelut soitellut, ja molemmat ihan kelpo tyyppejä.

Kaippa tähän ketjuun tulee ensi viikolla: "Kiitos yhteydenotosta, mutta tällä kertaa emme valinneet teitä" - valitus :(
No jos haluaa "kyllä herra,kyllä herra"-tyypin pokkuroimaan ja painamaan 12-tuntisia päiviä puoli-ilmaiseksi niin sitten se 2-kybäinen. 4-kybäiset saattaa jo vähän harata vastaan.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
273
Tuli äskettäin vaihdettua parkkipaikkaa taloyhtiön pihalla, kun haluttiin uuden auton myötä tolpallinen paikka entisen kylmän sijaan.

Entinen paikka oli vasemmaisin, eikä oikeallakaan ollut koskaan autoja. Uuden paikan vasemmalla puolella on jokin maxisedan, ja kuskin paikalle saa kyllä tanssia kuin baletissa, vaikka hoikka ja alipainoinen olenkin. Onneksi vuoden kahden päästä pääsen muuttamaan pois synnyinkaupungistani homocitystä böndelle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 435
Tuli äskettäin vaihdettua parkkipaikkaa taloyhtiön pihalla, kun haluttiin uuden auton myötä tolpallinen paikka entisen kylmän sijaan.

Entinen paikka oli vasemmaisin, eikä oikeallakaan ollut koskaan autoja. Uuden paikan vasemmalla puolella on jokin maxisedan, ja kuskin paikalle saa kyllä tanssia kuin baletissa, vaikka hoikka ja alipainoinen olenkin. Onneksi vuoden kahden päästä pääsen muuttamaan pois synnyinkaupungistani homocitystä böndelle.
Heh, itselläni on ilmeisesti taloyhtiön paras autopaikka kun vähintään kerran kuussa joku kyselee vaihtaisinko autopaikkaa hänen kanssaan. Aluksi itselläni oli autopaikka roskakatoksen vieressä ja rivi alkoi siitä, joten välillä oli tosiaan ongelmia mahtua ylipäätään autolla ruutuun jos vieressä oleva oli pysäköinet vähän leveästi. Nykyään oma ruutu on autokatoksen seinän vieressä ulkopuolella ja toisella puolella on pelastustie joten aina on tilaa ruhtinaallisesti. Bonuksena on oma tolppapaikka eli molemmat kellot siinä tolpassa on omassa käytössä niin voi pitää kahta eri aikaa kelloissa koko ajan.

Täytyy sanoa että en kyllä yhtään kaipaa vanhaa, ahdasta paikkaa. Oli kyllä ihan hanurista kun sai aina vetää vatsan sisään ja silti teki tiukkaa että mahtui autoon tai sieltä ulos. Samoin en kyllä ottaisi autokatospaikkaakaan, nekin on suunnilteltu jollekin pikkufiiatille, nykyautoilla on todella ahdasta kun ruudut ovat niin kapeat. Hauska vaan katsella kun katospaikkojen omistajat vekslailevat pitkän aikaa autojaan ruutuun kun ajoväylä niiden vieressäkin on aika kapea joten ei välttämättä saa taivutettua autoa ykkösellä paikalleen.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 286
Noi vanhoilla mitoilla tehdyt parkkiruudut on kyllä peeceestä... Edellisessä kämpässä oli itelläkin samat ongelmat, jos ite parkeerasin keskelle omaa ruutua, niin oikeanpuolemmainen alkoi valittamaan, että hän ei pääse autoon. Heidän ratkaisu oli, että ajan autoni oman ruudun vasemman reunan yli ja pakotan muut autot liikkumaan sitä myöden vasemmalle myös.

Ongelma: parkkipaikka vietti jo omalta paikalta lähtien vasemmalle varsin hyvin (välillä piti ottaa talvella tukea naapuri autosta) ja paheni vaan mitä edemmäs vasemmalle mentiin. Rivin oikealla puolella olisi ollut tyhjä ja tarpeeton väylä, jota olisi voinut hyödyntää ilman, että yksikään parkeeraajan tarvitsee vuoristokiipeilyvälineitä päästäkseen autolle. Mutta eihän se sovi kun niillä oli hyvä olla...
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
126
Elohiiri reidessä.. Ja välillä tuntuu toisessa kädessäkin. Eihän tämmönen yleensä vituta, mutta nyt jatkunu 2 tuntia koko hereillä olon ajan. Tässä pitäs vielä etä opiskella tietokoneella päivä ja näin keskittymis vaikuksista kärsivälle tästä ei ainakaan apua ole.
 
Liittynyt
05.12.2018
Viestejä
2 382
Se vituttaa kun nykyään teknologian kehittymisen ansiosta ison osan ihmsiä ei tarvitse tehdä mitään saadakseen ruokaa ja katon päänsä päälle. Eli ihmisten vapaus on lisääntynyt hirveästi kun ei tarvitse perusasioiden eteen raataa kädet ruvella. Se mikä tässä vituttaa on se, että hirveän monet ihmiset kuluttavat saavuttamansa vapauden ja vapa-ajan öyhöttämiseen jostain aivottomista asioista mistä ei synny mitään hyvää. Sen sijaan, että kehittäisivät itseään ja tekisivät asioita mistä on jotain hyötyä.

Sen kyllä ymmärrän, että kaikki eivät koskaan pääse työelämään, mutta on monia juttuja mitä se köyhäkin voi öyhöttämisen sijaan tehdä. Voi lainata kirjastosta kirjoja ja sivistää itseään, voi tehdä ilmaisia kursseja netissä moni yliopisto suorastaan tyrkyttää näitä, voi harrastaa juoksemista tai muuta urheilua joka kehittää itseä. Sen sijaan, että kuluttaa kaiken aikansa netissä ölisten jostain rokotteet sitä salaliitot tätä juttua. Voi harrastaa harastaja teatteria on monia harrastuksia mitkä ei maksa juuri mitään. Hyvällä tuurilla kun sivistää itseään voi kehittää jonkun bisneksen millä elättää itsensä tai päästä työelämään tai eteenpäin vain missä jutussa. Eipä mulla muuta tiedän, että ei nää öyhöttäjät tule muuttumaan riippumatta mitä tässä kirjottaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.12.2018
Viestejä
2 382
Tämään on vituttanut se kun joku lahjoitti kasan leluja taloyhtiön hiekkalaatikolle mitä taloyhtiön kaikki alle kouluikäiset lapset voivat hiekkalaatikolla käyttää, niin ne saivat olla paikoillaan pari viikkoa ehjänä niin, joku yläasteikäinen teini kävi hajottamassa kaikki parhaat lelut. Pitäisi varmaan kiitellä, että ei hajottanut kaikkia leluja jätti sentään muoviämpärit ja lapiot ehjäksi. Kaippa tuollainen poju on niiden äpäröitä joiden ei olisi pitänyt ikinä edes lapsia tehdä.

Jos oma lapseni hajottaisi pikkulasten lelut lähtisi tietokoneet ja pleikkarit myyntiin huutonettiin ja ostaisin rahoilla uudet lelut. Tosin eipä ole pelkoa, että omista lapsistani kukaan tekisi mitään tuollaista.
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 752
Verkkokauppa.comin heti lähetettävissä olevat tuotteet laitetaan tulemaan 48h tunnin päästä tilauksesta, kun kyseessä oli edullinen joutava tuote. Tai semmoinen tunne jäi.

Olen ollut ko. puljun asiakas alusta asti, eikä koskaan ole ollut näin vtun hidasta tilausta. Samana päivänä Amazon.de tilattu hilavitkutin tuli jo eilen suoraan luukusta sisään, ja molemmat tilattiin siis viime viikon tiistaina. Ehdin olla aspaan yhteyttä, koska yli vuorokauteen ei tapahtunut muuta kuin, että tuote on varattu ja käsitellään tms. ja siis siksi kyselin, että koko minun ostohistorian aikana ei aikaisemmin moista ei ollut tapahtunut Heti lähetettävissä olevien tuotteiden kanssa. Aspa kertoi, että "tilauksesi on juuri keräiltävänä. Pyrimme käsittelemään tilaukset 48h kuluessa tilaushetkestä" (oikeasti se oli ollut tätä samaa statusta siis yli vuorokauden).

Juurikin 48h kieppeillä tilaus nytkähti eteenpäin sen verran, ettei tilausta voinut enää peruuttaa, mutta eipä sitten taas tapahtunutkaan mitään, posti taisi odotella taas sen vuorokauden lisää, että jotain ilmestyi heille. Sen jälkeen tulikin vlk ja muuten onkin ollut Postin normaali lajiteltu/rekisteröity yms. kikkarointia. Kyllä se sieltä ensi viikolla tulee. Onneksi ei ollut tuote, joka lähetetään 1-2 arkipäivässä tms. ;-)

Loppujen lopuksi ihan pieni asia. Noh, helpotti jo.
 

Adasme

Tukijäsen
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
656
Vituttaa olla kipeenä nuhakuumeflunssassa lihaskipujen kera (ja ennenkö kukaan sanoopi mtn, ni 2 koronarokotetta on samoin influenssapiikki otettuna). Tämän paskan sain yhdestä päiväkodista kun olin töissä pienten osastolla. :cry:
Olis parempaakin tekemistä kuin viikonlopusta lähtien sairastaminen,olo on kuin rekan alle jääneellä ja ääntä tuskin tulee ja sitä rataa.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
135
Päiväkodit ovat kyllä yksiä viruslinkoja. 2 lasta päiväkodissa, ja koko perhe on syyskuusta eteenpäin ollut jossain flunssassa. Menee vielä näppärästi kiertäen että viikon välein ensin lapset, sitten vaimo, minä, ja kierros alkaa uudella variantilla alusta. Koronatestiinkään ei pääse vaikka haluaisi, kun on 2 piikkiä otettuna eikä kuume ylitä 37.5º. Tajusin sentään salikortin ottaa kertoina enkä kuukausimaksulla, olisi tullut kalliiksi ne pari kertaa mitä päässyt paikan päälle.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
273
Miehille kulutustarvikkeita myyvä kauppa laittoi juuri mainoksen tekstiviestillä.

Ihan oikeasti, kenen helvetin mielestä tekstiviesti on oikea työkalu mainontaan?
 
Liittynyt
25.09.2021
Viestejä
307
Elohiiri reidessä.. Ja välillä tuntuu toisessa kädessäkin. Eihän tämmönen yleensä vituta, mutta nyt jatkunu 2 tuntia koko hereillä olon ajan. Tässä pitäs vielä etä opiskella tietokoneella päivä ja näin keskittymis vaikuksista kärsivälle tästä ei ainakaan apua ole.
Magnesiumia napaan jos et syö riitävästi merikaloja, pähkinöitä, papuja, banaaneita tai tummaa suklaata.
Joissakin kasviksissa on myös.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 146
Viestejä
4 213 542
Jäsenet
71 009
Uusin jäsen
S0mpa

Hinta.fi

Ylös Bottom