Kerro miksi tänään vituttaa! :(

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 167
Silmät auki niin näet, että ihan perunaa, porkkanaa ja kaikkea muuta mukulaa ja vihannesta löytyy. Sitten lihat mukaan. Joten ei pidä paikkaansa tuo sinun höpö heitto.
Liiterissä ei ole palvelutiskiä josta saa tuore lihat/kalat ja lämpimiä ruoka-annoksia. Ei nyt ihan höpö heitto kuitenkaan. Jos pitää silmät auki.
 

Sally_Spectra

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.06.2021
Viestejä
2 367
Jos tykkää syödä teollisia valmiita/puolivalmiita ruokia niin sieltä saa. Ei kiitos itselle.
Liiterissä ei ole palvelutiskiä josta saa tuore lihat/kalat ja lämpimiä ruoka-annoksia. Ei nyt ihan höpö heitto kuitenkaan. Jos pitää silmät auki.
Olet oikeassa mutta lihatiskin puuttuminen ei liity valmiisiin/puolivalmiisiin tuotteisiin mitenkään. Mutta nyt siis kaipaatkin valmiita lämpimiä ruoka-annoksia? Lisäksi yleensä ne lihatiskin lihapalat ei ole merkittävästi tuoreempia, kuin pakkauksessa olevat.
 
Viimeksi muokattu:

Adasme

Tukijäsen
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
656
Vittu kun voikin vituttaa, haet työpaikkoja oikein urakalla ajatuksissase et jos nyt sais pitempiaikasta/vakipaikkaa ja joka ikisessä valinta kaatuu työkokemukseen tms, aina sama liuta "valitettavasti valinta ei osunut sinuun, olitte kaikki tasavertaisia hakijoita ,mutta työkokemuksesi ei riitä" voi persereikä! Työkokemusta on jo takana usseempia vuosia. Miten työkokemusta voi saada lisää, jos mihinkään ei pääse töihin ja sijaisena joutuu olemmaan. Kyll se vakipaikka kelpais jo pikkuhiljaa.. :dead::dead:
 
Liittynyt
17.10.2017
Viestejä
614
Itsekkin äkkiseltään muisteltuna laitoin yli 30 hakemusta nyt kesän aikana, mutta työpaikkaa ei löytynyt, vaikka omat koneinssin paperit oli keskiarvoltaan 4.31. Jatkoin sitten suoraan lipastoon diplomi-insinööriksi lukemaan, katsotaan töitä sitten joskus uudestaan.
 

Adasme

Tukijäsen
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
656
Niin olen itsekin koko vuoden aikana kohta liki 50-60 hakemusta laittanut ja todistus 4.35 keskiarvolla ja useampia työvuosia työkokemusta takana,mutta ei pääse mihinkään töihin vakkariksi tai edes vuoden tai pitempi aikasiin "jaksoihinkaan". Turha kohta kaupungin ja yksityisten työnantajien vinkua kun ei työvoimaa ole, kun ei millää kokemuksella kerta oteta töihin, vaativat kai 50v työkokemusta ja mahd tuore tutkintotodistus = tuo on mahdottomuus koko yhtälö. :speechless: Kyll tää rupee aika paljon jurppimaan. On tää nyt saatana yks työmaa - saada itselleen työpaikkaa
 

Sally_Spectra

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.06.2021
Viestejä
2 367
Niin olen itsekin koko vuoden aikana kohta liki 50-60 hakemusta laittanut ja todistus 4.35 keskiarvolla ja useampia työvuosia työkokemusta takana,mutta ei pääse mihinkään töihin vakkariksi tai edes vuoden tai pitempi aikasiin "jaksoihinkaan". Turha kohta kaupungin ja yksityisten työnantajien vinkua kun ei työvoimaa ole, kun ei millää kokemuksella kerta oteta töihin, vaativat kai 50v työkokemusta ja mahd tuore tutkintotodistus = tuo on mahdottomuus koko yhtälö. :speechless: Kyll tää rupee aika paljon jurppimaan. On tää nyt saatana yks työmaa - saada itselleen työpaikkaa
Kannattaa yrittää kysyä niistä firmoista, mikä sinussa hakijana jäi uupumaan. Tällöin voit sen perusteella miettiä, oletko edes sopiva näihin töihin ja pitäisikö jotain kehittää, tai muunlaista työtä hakea. Nykyaikana kilpailu on kovaa ja jotenkin pitää erottua niistä useasta kymmenestä muusta hakijasta. Lannistumista kannattaa harkita vasta, kun hyviä hakemuksia alkaa olla toista sataa.
 

Adasme

Tukijäsen
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
656
Kannattaa yrittää kysyä niistä firmoista, mikä sinussa hakijana jäi uupumaan. Tällöin voit sen perusteella miettiä, oletko edes sopiva näihin töihin ja pitäisikö jotain kehittää, tai muunlaista työtä hakea. Nykyaikana kilpailu on kovaa ja jotenkin pitää erottua niistä useasta kymmenestä muusta hakijasta. Lannistumista kannattaa harkita vasta, kun hyviä hakemuksia alkaa olla toista sataa.
On kysytty ja tuo työkokemus se on aina.. Se tässä kyrsiikin,kun sitä pitäs saada lisää vaan töitä ei saa tai ole = yks oravanpyörä. Muissa kriteereissä ei ole kuulemma ole ongelmaa ja olisin muuten sopiva mutta työkokemus.- toi on se sama lause aina.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 003
Eikai siinä sitten. Ei muuta kuin kouluttautumaan lähihoitajaks. Niillä on aina töitä ja työkin on kuulemma helppoa ja leppoisaa palkkaan nähden.
Lähde: techbbs
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 167
Olet oikeassa mutta lihatiskin puuttuminen ei liity valmiisiin/puolivalmiisiin tuotteisiin mitenkään. Mutta nyt siis kaipaatkin valmiita lämpimiä ruoka-annoksia? Lisäksi yleensä ne lihatiskin lihapalat ei ole merkittävästi tuoreempia, kuin pakkauksessa olevat.
Itse en kaipaa mitään Liiteristä mutta käsitin että postaaja ei löytänyt muuta kuin nuudeleita syötäväksi. Teollisesti valmistettua paskaa myydään toki kaikissa kaupoissa.
Saa sieltä toki pakattua lihaa, kanaa, kalaa jos vaan viitsii itse valmistaa.
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
132
Sain tänään YT:n tuloksena irtisanomislapun kouraan. Ensimmäistä kertaa koko elämässäni, joten nyt ollaan uuden äärellä. Kohta liittynen tuohon yllä kirjoittavien joukkoon kun ei uutta hommaa saakaan. Hieman huolestuttaa.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 450
Itse en kaipaa mitään Liiteristä mutta käsitin että postaaja ei löytänyt muuta kuin nuudeleita syötäväksi. Teollisesti valmistettua paskaa myydään toki kaikissa kaupoissa.
Saa sieltä toki pakattua lihaa, kanaa, kalaa jos vaan viitsii itse valmistaa.
Olen nirso. En kelpuuta ihan mitä tahansa eineksiä suuhunpantavaksi. Vähän on hankalaa kokata kun hella on ihan sysipaska, eivätkä vaihda vaikka kuinka anoo. Sitten vielä vaikka hella olisikin uutuuttaan kiiltävä, niin ei meikäläisen keittonurkkauksessa ole laskutilaa, ainoan tason vie mikro. Tämäkin voisi ketjun otsikon mukaan jotakuta vituttaa, mutta en valita kun asun halvasti. Niin ja ne nuudelit löysin kaapin perukoilta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
213
Lihasheikkoutta ja hengästymistä ollu nyt jonkun aikaa. Kävellessä saattaa jalat mennä puuroksi ja kadota alta. Tankatessa käsiä pitää vaihtaa kun ei vain voima riitä pitämään pistoolia pohjassa. Epäilivät jo keuhkoveritulppaa, mutta päivystyksessä ei mitään vakavampaa löytyny. Seuraavaksi sitten soittivatkin, että nyt alkaa sovelletun rentoutuksen kurssi, että sieltä saat apua vaivoihisi :tup: . Ryhmäohjausta joka viikko. Kun kerran oot saanu merkinnän masennuksesta papereihin niin kaikki vaivat sen jälkeen menee sen piikkiin jos et nyt ihan selvästi ole suoraa kuolemaa tekemässä. Fiilistä ei voi kuvailla vitutukseksi. Tämä on jotain aivan muuta toisesta ulottuvuudesta.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
663
Lihasheikkoutta ja hengästymistä ollu nyt jonkun aikaa. Kävellessä saattaa jalat mennä puuroksi ja kadota alta. Tankatessa käsiä pitää vaihtaa kun ei vain voima riitä pitämään pistoolia pohjassa. Epäilivät jo keuhkoveritulppaa, mutta päivystyksessä ei mitään vakavampaa löytyny. Seuraavaksi sitten soittivatkin, että nyt alkaa sovelletun rentoutuksen kurssi, että sieltä saat apua vaivoihisi :tup: . Ryhmäohjausta joka viikko. Kun kerran oot saanu merkinnän masennuksesta papereihin niin kaikki vaivat sen jälkeen menee sen piikkiin jos et nyt ihan selvästi ole suoraa kuolemaa tekemässä. Fiilistä ei voi kuvailla vitutukseksi. Tämä on jotain aivan muuta toisesta ulottuvuudesta.
Katottiinko verikokeissa kalium arvo ?

Itsellä oli myös jalkojen ja välillä käsien heikkoutta, ja välillä lähtivät tosiaan ihan alta. Silloin ei sitten ihan heti noustukkaan, kotona tuli vietettyä monta tuntia lattialla ennenkuin voimat palautui sen verran, että pystyi nousemaan. Tai jos heikkoutta oli käsissä, ei pystynyt esim pitämään juomalasia kahdella kädellä, tai avamaan ovea jne.

Heräsin kerran yöllä ja pystyin liikuttamaan vain toista kättä sen verran, että sai soitettua lanssin. Lanssi sitten saapui ja huoltomies kävi avaamassa oven heille. Katsoivat ilmeisesti tietoja ja ottivat heti linjan, että esitän vain, ja haen huomiota, tai olen nappaillut jotain. Suostuivat viemään sairaalaan lopulta, mutta sanoivat, että laittavat syyksi mielenterveysongelmat. Jep masennuksesta löytyy merkintä. Siinä vaiheessa vitutti jo sen verran, että sanoin heille, että aivan sama millä syyllä viette, kunhan nyt vaan viette.

Sairaalassa onneksi otettin vakavasti ja tutkittiin. Tutkimuksia tehtiin kattavasti aina pään kuvauksesta lähtien. Lopullinen diagnoosi löytyi vasta tosin noin puolen vuoden testauksien jälkeen EMG testeissä. Toki veriarvoista löytyi joka testauksella, että kalium on liian alhainen, alimillaan oli 2 mmol/l . Kaliumia meneekin päivittäin 2-8g (päivinä jolloin jalat heikot tai pettää alta, otan enemmän), ja lisäksi kaliumin poistumista estävää lääkitystä.

Diagnoosina oli hypokaleeminen periodinen paralyysi. Tuolle ei oikein voi tehdä muuta kuin syödä kaliumia (ei ehkäise oireita ainakaan merkittävästi , mutta nopeuttaa "kohtausten" jälkeistä palautumista) ja välttää hiilihydraattipitoista ruokaa, stressiä ja liikuntaa (liikunnan jälkeinen lepo aktivoi) Useimmiten aamusta iskee nuo itselle.

Monen monta kertaa on tullut kaaduttua kotona lattialle kun jalat lakkaakin toimimasta, siitä sitten ryömien suihkuun, jotta voi kusta sinne lattialle, siitä sitten ryömitään olkkariin ja vaikka läppärillä muutama tunti, ja raajat alkaa taas toimimaan. Tai jos heikkous on käsissä niin silloin voi toki liikkkua, mutta ei oikein tehdä mitään kun ei riitä voimat avamaan edes ovea kunnolla.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
213
Katottiinko verikokeissa kalium arvo ?

Itsellä oli myös jalkojen ja välillä käsien heikkoutta, ja välillä lähtivät tosiaan ihan alta. Silloin ei sitten ihan heti noustukkaan, kotona tuli vietettyä monta tuntia lattialla ennenkuin voimat palautui sen verran, että pystyi nousemaan. Tai jos heikkoutta oli käsissä, ei pystynyt esim pitämään juomalasia kahdella kädellä, tai avamaan ovea jne.

Heräsin kerran yöllä ja pystyin liikuttamaan vain toista kättä sen verran, että sai soitettua lanssin. Lanssi sitten saapui ja huoltomies kävi avaamassa oven heille. Katsoivat ilmeisesti tietoja ja ottivat heti linjan, että esitän vain, ja haen huomiota, tai olen nappaillut jotain. Suostuivat viemään sairaalaan lopulta, mutta sanoivat, että laittavat syyksi mielenterveysongelmat. Jep masennuksesta löytyy merkintä. Siinä vaiheessa vitutti jo sen verran, että sanoin heille, että aivan sama millä syyllä viette, kunhan nyt vaan viette.

Sairaalassa onneksi otettin vakavasti ja tutkittiin. Tutkimuksia tehtiin kattavasti aina pään kuvauksesta lähtien. Lopullinen diagnoosi löytyi vasta tosin noin puolen vuoden testauksien jälkeen EMG testeissä. Toki veriarvoista löytyi joka testauksella, että kalium on liian alhainen, alimillaan oli 2 mmol/l . Kaliumia meneekin päivittäin 2-8g (päivinä jolloin jalat heikot tai pettää alta, otan enemmän), ja lisäksi kaliumin poistumista estävää lääkitystä.

Diagnoosina oli hypokaleeminen periodinen paralyysi. Tuolle ei oikein voi tehdä muuta kuin syödä kaliumia (ei ehkäise oireita ainakaan merkittävästi , mutta nopeuttaa "kohtausten" jälkeistä palautumista) ja välttää hiilihydraattipitoista ruokaa, stressiä ja liikuntaa (liikunnan jälkeinen lepo aktivoi) Useimmiten aamusta iskee nuo itselle.

Monen monta kertaa on tullut kaaduttua kotona lattialle kun jalat lakkaakin toimimasta, siitä sitten ryömien suihkuun, jotta voi kusta sinne lattialle, siitä sitten ryömitään olkkariin ja vaikka läppärillä muutama tunti, ja raajat alkaa taas toimimaan. Tai jos heikkous on käsissä niin silloin voi toki liikkkua, mutta ei oikein tehdä mitään kun ei riitä voimat avamaan edes ovea kunnolla.
Kalium oli normaali. Aldolaasi koholla, mutta siihenkään ei ole kukaan ottanut mitään kantaa. Joka ikinen lekurikäynti kyllä jos ei ala niin kääntyy tuohon mt puoleen oli kyseessä mikä asia tahansa. Ens viikolla kokeilemaan lääkäriin olisko niillä muita ideoita kuin masennuslääkkeiden vaihtoa tai sen fiksaamista.
 
Liittynyt
20.03.2018
Viestejä
938
Hammaslääkäriin tuli aamulla mentyä pikamarssia, nyt väliaikainen paikka tuossa hampaassa ja parin viikon päästä poisto... Koko pää ihan tunnottomana ja muutenkin tollo olo.... Kai tää menee.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 003
Hammaslääkäriin tuli aamulla mentyä pikamarssia, nyt väliaikainen paikka tuossa hampaassa ja parin viikon päästä poisto... Koko pää ihan tunnottomana ja muutenkin tollo olo.... Kai tää menee.
Tuntuuko ihan siltä kun olis Moonikset :D
 
Liittynyt
15.07.2019
Viestejä
160
Sen kerran kun julkiselle menee syöpäkontrolleihin, niin sanotaan että tuloksia saat odotella kuukauden. Nää kontrollit vie aina yöunet ja nyt pitäis sitten kuukaus olla paskat housussa. Vituttaa.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 940
Olen nirso. En kelpuuta ihan mitä tahansa eineksiä suuhunpantavaksi. Vähän on hankalaa kokata kun hella on ihan sysipaska, eivätkä vaihda vaikka kuinka anoo. Sitten vielä vaikka hella olisikin uutuuttaan kiiltävä, niin ei meikäläisen keittonurkkauksessa ole laskutilaa, ainoan tason vie mikro. Tämäkin voisi ketjun otsikon mukaan jotakuta vituttaa, mutta en valita kun asun halvasti. Niin ja ne nuudelit löysin kaapin perukoilta.
Köyhä ja 70-luvun vuokra yksiö?

..ja itse aiheeseen, tää vitun flunssa jatkuu jo toista viikkoa stna. Piti peruuttaa kaikki liikuntavaraukset ja mihinkään ihmisten ilmoille ei raaski mennä yskimään.
 
Liittynyt
18.04.2021
Viestejä
447
Sen kerran kun julkiselle menee syöpäkontrolleihin, niin sanotaan että tuloksia saat odotella kuukauden. Nää kontrollit vie aina yöunet ja nyt pitäis sitten kuukaus olla paskat housussa. Vituttaa.
Saanko kysyä miksi menit kontrolleihin, oliko joku tietty syy?
Itse kävin ihan omasta sekä t-keskuksen lääkärin määräyksellä tutkimuksissa taannoin ja tuloshan ei ole tietenkään mihinkään verikokeeseen vastaava vaan tulos tuli heti, ja se oli "Jotain outoa täällä on kyllä mutta ei syövältä näytä. Syötkö verenpainelääkkeitä?" No en, ja siihen se jäi. Tuosta on viitisen vuotta aikaa ja edelleen hengissä ja syy miksi hakeuduin hoitoon on myös poissa.
Ihme juttuja.
 
Liittynyt
18.04.2021
Viestejä
447
Tiedän että on jo toinen koskennousijaa koskeva viittausposti minulta, mutta tänään ei ole vielä läikynnyt vettä turhuuksiin, mutta olen lukenut ja kuullut Räikkösen suusta että koskinen on parempaa jääkylmänä.
Noh, pakastinlokerikko on niin täynnä jotain turhia pakastevihannes/juureshässäköitä että liiterin kokoinen kosanderipullo ei mahdu sinne! (paniikki ja formulat alkaa alta tunnin päästä ja ulkonakin on melkein +20C).
Pitää vain tyytyä extrömissin mustaherukkamehuun.
 
Liittynyt
15.07.2019
Viestejä
160
Saanko kysyä miksi menit kontrolleihin, oliko joku tietty syy?
Itse kävin ihan omasta sekä t-keskuksen lääkärin määräyksellä tutkimuksissa taannoin ja tuloshan ei ole tietenkään mihinkään verikokeeseen vastaava vaan tulos tuli heti, ja se oli "Jotain outoa täällä on kyllä mutta ei syövältä näytä. Syötkö verenpainelääkkeitä?" No en, ja siihen se jäi. Tuosta on viitisen vuotta aikaa ja edelleen hengissä ja syy miksi hakeuduin hoitoon on myös poissa.
Ihme juttuja.
Mulla on terminaalinen maksasyöpä ja sitä kuvataan 3kk välein nyt.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 150
Komponentteja ei saa ja rekkuloille annettu 6kk toimitusajaksi, mikä nyt ei mitenkään käy asiakkaalle puhumattakaan lopputuotteen vastaanottajasta.

Vaihdellaan komponentteja vastaaviin, mutta leveyden puolesta vievät puolet enemmän tilaa ja layoutin puolesta eivät mahdu mitenkään vanhempiin tuotteisiin.
 
Liittynyt
11.10.2017
Viestejä
1 040
Nainen valittaa jos otan kotona pari kaljaa.
Eniten tässä vituttaa "ongelma" joka naisen mukaan on alkoholin sisältämät kalorit, itse olen kuitenkin se osapuoli joka reilun kymmenen vuoden seurustelun aikana on pitänyt itsensä (ja painon) kurissa.
Yritäppä tämä asia ilmaista nätisti toiseen suuntaan...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 467
Otan osaa noihin labrojen viiveisiin. Itselläkin aikanaan kunnallisessa jonkun simppelin verikokeen tuloksissa kesti 3 viikkoa ja koko tauti oli ollut jo 2vk sitten ohi (epäilivät jotain vakavampaa). Ja viime kerralla tuli kyllä todellinen turhautuminen kunnallisen kanssa, menin yhden vaivan kanssa viikonloppuna päivystykseen ja ottivat kauhean kasan labroja. No, sanoivat että heti maanantaina paikalliseen labraan ottamaan pari tutkimusta lisää ja yllättäen juuri sopivasti siellä labran näytteenotossa ollessa tulee tekstari että lisätutkimuksia ei tarvita, olivat päivystyksen nopanheitossa arvanneet vaivan oikein ja pistivät reseptin sähköisenä apteekkiin. No, siinä vaiheessa olikin jo piikki jo lihassa labrassa ja lisäverikokeita otettiin niin minkäs teet...

Työterveyden kautta on onneksi homma toiminut paremmin, yleensä tulokset ovat tulleet jo ennen kuin on labrasta kerinnyt kotiin asti ellei sitten itse näytteen analysoinnissa ole jotain aikamäärää kauanko siihen kestää.
 
Liittynyt
05.08.2018
Viestejä
417
Nainen valittaa jos otan kotona pari kaljaa.
Eniten tässä vituttaa "ongelma" joka naisen mukaan on alkoholin sisältämät kalorit, itse olen kuitenkin se osapuoli joka reilun kymmenen vuoden seurustelun aikana on pitänyt itsensä (ja painon) kurissa.
Yritäppä tämä asia ilmaista nätisti toiseen suuntaan...
Tätä ei pysty nätisti toiseen suuntaan sanomaan ei sitten mitenkään. Kerro jos keksit tavan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 467
Nainen valittaa jos otan kotona pari kaljaa.
Eniten tässä vituttaa "ongelma" joka naisen mukaan on alkoholin sisältämät kalorit, itse olen kuitenkin se osapuoli joka reilun kymmenen vuoden seurustelun aikana on pitänyt itsensä (ja painon) kurissa.
Yritäppä tämä asia ilmaista nätisti toiseen suuntaan...
Ei onnistu... Ainoat exit-strategiat tilanteesta ovat joko lopetat kaljanjuonnin tai vaihdat emäntää. Tai sitten kestät nalkutusta ja ryyppäät niin että eukko lähtee :D
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 805
Mulla on terminaalinen maksasyöpä ja sitä kuvataan 3kk välein nyt.
Pahoittelen tilannettasi.

On varmaan kysytty jo monen monta kertaa, mutta minkälaisia oireita tämä kasvain teettää sinulla?

Silmän kellastusminen? Kivut ja niiden taso? Tänään kävi nopea vieras, joka arvioi smalltalkissa leikattua syöpäänsä, että hänen syöpäkokemuksellaan sen kanssa tuli kuulemma toimeen, mutta iskias oli helvettiä. Syövän lajia en nopeassa toimissa saannut kysyttyä. Onko sinun elämässäsi ollut sairautta tai tilaa, jossa kipu ylittäisi nykyisen sairautesi pahimman hetkisen tason?

Pahoittelut jos kysymys tuntuu väärin asetellulta, mutta huomattava osa jonkun syövän kärsii, joten asia siksi kiinnostaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.02.2017
Viestejä
502
Naapurustossa asuva collie pääsi irti omistajaltaan ja hyökkäsi koirani kimppuun. Käsi 2-3 kertaa normaalin kokoinen ja omistaja sanoi että me provosoitiin hänen koiraa. Käveltiin vaan ohi ja koira pääsi omistajaltaan irti. Mun koira osaa ohittaa ja ei hauku, eli provosoitiin vaan olemassaolollamme.
 
Viimeksi muokattu:

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 749
Meehän käymään lääkärissä ja sit jos siltä tuntuu niin asiankuuluvalle viranomaiselle viestiä tuosta naapurin koirasta.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 890
Nainen valittaa jos otan kotona pari kaljaa.
Eniten tässä vituttaa "ongelma" joka naisen mukaan on alkoholin sisältämät kalorit, itse olen kuitenkin se osapuoli joka reilun kymmenen vuoden seurustelun aikana on pitänyt itsensä (ja painon) kurissa.
Yritäppä tämä asia ilmaista nätisti toiseen suuntaan...
Kysy kumpi on parempi, se että otat kotona pari kaljaa vai se, että teet exitit ja lähdet kavereiden kanssa hummaamaan ja tulet kännissä himaan yöllä vonkaamaan pesää.

On se vittu jos ei perjantaina saa ottaa muutamaa olutta rentoutuakseen.
 

”diginatiivi”

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
994
Odotan marraskuun Kenian lomaa, jolloin varmaankin avaudun mikä Afrikassa vituttaa
Omalta kohdaltani voin sanoa että sitä päivää ei tule jona maksaisin päästäkseni sinne.
Paljon hyvää ja uutta mielenkiintoista, tosin päälle jää aina suunnaton vitutuksen tunne kaiken toimimattomuudesta ja yleisistä hygienia opeista. Paljonko olet valmis maksamaan siitä että asiat lutviutuvat?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 467
Kysy kumpi on parempi, se että otat kotona pari kaljaa vai se, että teet exitit ja lähdet kavereiden kanssa hummaamaan ja tulet kännissä himaan yöllä vonkaamaan pesää.

On se vittu jos ei perjantaina saa ottaa muutamaa olutta rentoutuakseen.
Nimenomaan... Kyllä sitä välillä on pakko rentoutua parin oluen kanssa. Itselläkin oli taas ihan pirun rankka duuniviikko ja illan ensimmäinen olut kyllä vaan maistui niin hyvältä että jos emäntä olisi ruvennut jotain mussuttamaan niin olisin mieluummin heittänyt emännän ovesta pihalle kuin oluen.
 

Sähköman

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.06.2021
Viestejä
23
Omalta kohdaltani voin sanoa että sitä päivää ei tule jona maksaisin päästäkseni sinne.
Paljon hyvää ja uutta mielenkiintoista, tosin päälle jää aina suunnaton vitutuksen tunne kaiken toimimattomuudesta ja yleisistä hygienia opeista. Paljonko olet valmis maksamaan siitä että asiat lutviutuvat?
Omaa kokemusta Afrikasta ei ole ollenkaan. Mutta lukenut että ihmiset siellä suht ystävällisiä vaikka useimmat yrittävät kusettaa rahaa minkä voivat.
Olen matkustellut kehitysmaissa ennenkin että jonkunlaista kokemusta sentään köyhistä oloista.
Afrikkan reissu on vaan kokemus jonka haluan. (luultavasti once in lifetime)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 467
Omaa kokemusta Afrikasta ei ole ollenkaan. Mutta lukenut että ihmiset siellä suht ystävällisiä vaikka useimmat yrittävät kusettaa rahaa minkä voivat.
Olen matkustellut kehitysmaissa ennenkin että jonkunlaista kokemusta sentään köyhistä oloista.
Afrikkan reissu on vaan kokemus jonka haluan. (luultavasti once in lifetime)
Serkku on matkaillut paljon muunmuassa Afrikassa ja Aasiaasa ja joskus sen kanssa on tullut reissuista tullut kuultua aika hurjiakin tarinoita. Mutta sen perusteella mitä olen kuullut niin eri puolilla Afrikkaa saattaa löytyä hyvinkin erilaisia paikkoja. Osassa oletuksena on että kaikki kusettavat ja varastavat kaiken mitä irti lähtee, osassa taas suojellaan ulkopuolisia viimeiseen asti että turisteille ei kävisi mitään ja kaikkea siltä väliltä. Joissain paikoissa saman valtion sisällä saatta olla ihan selkeä raja jonka toisella puolella eletään kuin pellossa ja toisella puolella kaikki on suunnilleen kuin länsimaissakin. "Afrikka" siis on aika laaja käsite johon mahtuu ilmeisesti aika laidasta laitaan vähän kaikenlaista, riippuen paikasta sun muista tekijöistä.

Kuvien perusteella sieltä kyllä löytyy paikotellen varsin hienoja paikkoja mutta itse valitettavasti en ole oikein reissaajatyyppiä ja inhoan esimerkiksi lentomatkustamista (muunmuassa korvat aina parin tunnin lennon jälkeenkin vuorokauden verran kipeät) joten ihan hirveästi ei tule kaukomailla reissattua.
 

”diginatiivi”

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
994
Serkku on matkaillut paljon muunmuassa Afrikassa ja Aasiaasa ja joskus sen kanssa on tullut reissuista tullut kuultua aika hurjiakin tarinoita. Mutta sen perusteella mitä olen kuullut niin eri puolilla Afrikkaa saattaa löytyä hyvinkin erilaisia paikkoja. Osassa oletuksena on että kaikki kusettavat ja varastavat kaiken mitä irti lähtee, osassa taas suojellaan ulkopuolisia viimeiseen asti että turisteille ei kävisi mitään ja kaikkea siltä väliltä. Joissain paikoissa saman valtion sisällä saatta olla ihan selkeä raja jonka toisella puolella eletään kuin pellossa ja toisella puolella kaikki on suunnilleen kuin länsimaissakin. "Afrikka" siis on aika laaja käsite johon mahtuu ilmeisesti aika laidasta laitaan vähän kaikenlaista, riippuen paikasta sun muista tekijöistä.

Kuvien perusteella sieltä kyllä löytyy paikotellen varsin hienoja paikkoja mutta itse valitettavasti en ole oikein reissaajatyyppiä ja inhoan esimerkiksi lentomatkustamista (muunmuassa korvat aina parin tunnin lennon jälkeenkin vuorokauden verran kipeät) joten ihan hirveästi ei tule kaukomailla reissattua.
Turisteille normaali arki siellä on ruusuinen vaikka olisit sotaa käyvässä maassa. Heitä varjellaan hotelleiden taskuissa piilotellen ympärillä olevia ongelmia ymmärrettävistä syistä.
Paljon löytyy erilaisuutta tuon suuren maanosan sisältä jonka kaiken kokemiseen ei kuolevaisen aika riitä. Tuo manner tulee herättämään ja repimään mielipiteitämme jatkossakin kiitos niin aikoinaan taitavan siirtomaapolitiikan.
Ihmiset ovat todella iloisia ja vieraanvaraisia vaikka heillä ei ole käytännössä mitään annettavaa.
 

”diginatiivi”

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
994
Vituttaa se kun olen pistämässä saunaa lämpiämään ja kaivan legendaarisen Zipon joka on tankattu kaksi viikoa sitten täyteen. Kymmenkunta lyhytkestoista sytytystä tehty tuona aikana ja nyt tankki tyhjä.
Haihtuu bensiini näköjään kahdessa viikossa tuosta vaikka oli täynnä. En varmaan muista kuinka tiheästi sen tankkasin 20-30v sitten, tosin ei vertailukelpoista koska poltin tupakkaa silloin kiihkeällä tahdilla.
Lanka on nykästy lyhyelle, joten sitä kautta haihtuminen on minimoitu.
Ei se kulutus vaan tankkaus jota vertaan puhelimen lataukseen. Kerran viikossa latailen puhelimen, eli zippo samalla.
Vitun marjat ole. Sen verran liian pitkälle jalostettu, että suurin osa aivan hermoheikkoja.
Kaikkihan nuo koirulit on jalostettu liian pitkälle kantaisästään. En usko tuon rodun olevan erityisen hermoheikko. Huono kasvuympäristö ja koulutuksen puute pilaa sekä koirat että ihmiset.
 
Viimeksi muokattu:

Mop

Liittynyt
30.07.2017
Viestejä
459
Naapurustossa asuva collie pääsi irti omistajaltaan ja hyökkäsi koirani kimppuun. Käsi 2-3 kertaa normaalin kokoinen ja omistaja sanoi että me provosoitiin hänen koiraa. Käveltiin vaan ohi ja koira pääsi omistajaltaan irti. Mun koira osaa ohittaa ja ei hauku, eli provosoitiin vaan olemassaolollamme.
Vitun marjat ole. Sen verran liian pitkälle jalostettu, että suurin osa aivan hermoheikkoja.
Itsellä lyhytkarvainen collie uros. Ihmisten (myös lasten) kanssa äärimmäisen suvaitsevainen.

Koirien kanssa mikäli vastapuoli narttu niin ei mitään ongelmaa, mikäli uros niin niin saa olla varuillaan (eli mennään ohi). Meidän collie ei alistu tai anna periksi.

Jos koira pääsee irti niin kyllä se lähtökohtaisesti on irti päässeen koiran omistaja joka on virheen tehnyt. Pelkää varmaan seuraamuksia tai sitten on vaan nuija jos väittää syyn olevan toisessa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 167
Itsellä lyhytkarvainen collie uros. Ihmisten (myös lasten) kanssa äärimmäisen suvaitsevainen.

Koirien kanssa mikäli vastapuoli narttu niin ei mitään ongelmaa, mikäli uros niin niin saa olla varuillaan (eli mennään ohi). Meidän collie ei alistu tai anna periksi.

Jos koira pääsee irti niin kyllä se lähtökohtaisesti on irti päässeen koiran omistaja joka on virheen tehnyt. Pelkää varmaan seuraamuksia tai sitten on vaan nuija jos väittää syyn olevan toisessa.
Meillä on ollut neljä nahkalassieta. Yksikään niistä ei ollut hermoheikko. Vaimolla oli aikoinaan perus "lassie" joka oli taas arka ja pelokas.

Mutta osa pelosta johtuu geeneistä, osa siitä missä ja miten koiraa on pidetty.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 167
Loppujen lopuksi suurin syy on isäntä. Koira on aina loppuun asti uskollinen isännälleen ja käyttäytyy sieltä imetyn mallin mukaan.
Itseäni vitutti naapurin entinen mäyräkoira. Aina kun rouva ulkoilutti sitä niin koko lenkin hirveä räksytys ja kerran yritti käydä nilkkaani kiinni. Mies kun ulkoilutti niin oli normaali.
Ilmeisesti koira luuli puolustavansa emäntää.
 
Liittynyt
31.03.2017
Viestejä
413
Naapurustossa asuva collie pääsi irti omistajaltaan ja hyökkäsi koirani kimppuun. Käsi 2-3 kertaa normaalin kokoinen ja omistaja sanoi että me provosoitiin hänen koiraa. Käveltiin vaan ohi ja koira pääsi omistajaltaan irti. Mun koira osaa ohittaa ja ei hauku, eli provosoitiin vaan olemassaolollamme.
Ei tuossa ole mitään mikä olisi teidän vika vaikka olisi räksyttänyt keuhkot pellolle tolle koiralle. Jos ei collie pysy hallinnassa niin antaa koiran uudelle omistajalle jolla pysyy tai vie piikille ja ottaa jonkun sylikoiran tilalle.
Minun sakemanni on päässyt livahtamaan pari kertaa hallinnasta kun se oli nuorempi, mutta luojan kiitos se on pelkkää haukkua eikä pure.
Jos vahingoittaisi koiraa niin en selittelisi vaan korvaisin vauriot. Jos vahingoittaisi ihmistä tulisi lopullinen ratkaisu.
 

root

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 321
Kysy kumpi on parempi, se että otat kotona pari kaljaa vai se, että teet exitit ja lähdet kavereiden kanssa hummaamaan ja tulet kännissä himaan yöllä vonkaamaan pesää.

On se vittu jos ei perjantaina saa ottaa muutamaa olutta rentoutuakseen.
Ottaa päähän koska ongelma alkaa jo alakoulussa pojilla. Koululta valitetaan kun pojat istuu illat kotona netissä ja pelaa. Seuraavassa lauseessa valitetaan kun pojat pyörii ulkona ostarilla iltapäivät ja pitää illalla häiritsevän kovaa ääntä.
Lapset saa tietysti tottua ikuiseen paimennukseen aikuisten taholta. Mutta täytyy sen hemmetti soikoon loppua kun on aikuisesta miehestä kyse.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 662
Viestejä
4 220 965
Jäsenet
71 091
Uusin jäsen
TiieM

Hinta.fi

Ylös Bottom