Kehittäjien kysynnän räjähdys

Tällä hetkellä pelotellaan, että tekoäly vie kaikkien kehittäjien työt. Väitän, että tekoäly tekee softa kehityksestä edullisempaa, jonka myötä kehittäjien kysyntä räjähtää.

Jonin Ruuvipaja TMI on aiemmin maksanut tuhansia euroja lisenssimaksuissa, mutta nyt hän voi kehittää osa-aikaisella konsultilla itselleen oman toiminnanohjausjärjestelmän. Kärjistetty esimerkki, mutta näinhän tässä tulee käymään. Keskisuuret tekijät lakkaavat ostamasta softaa, koska on edullisempaa tehdä itse.

Itse olen huoliossani mahdollisesta tietoturvasta. Kun tämä vibe koodaus on tullut jo todelliseksi ilmiöksi, mitä tekee monet, joilla ei ole kovin kummoista käsitystä ohjelmoinnista, niin tietoturvan taso jää käytännössä kokonaan tekoälyn omantunnon varaan. Tämä heijastuu helposti tuossa esimerkissä siihen, että kaikki yrityksen asiat ovat mahdollisen tietoturvavuodot alla.

Tällä hetkellä pelotellaan, että tekoäly vie kaikkien kehittäjien työt. Väitän, että tekoäly tekee softa kehityksestä edullisempaa, jonka myötä kehittäjien kysyntä räjähtää.

Jonin Ruuvipaja TMI on aiemmin maksanut tuhansia euroja lisenssimaksuissa, mutta nyt hän voi kehittää osa-aikaisella konsultilla itselleen oman toiminnanohjausjärjestelmän. Kärjistetty esimerkki, mutta näinhän tässä tulee käymään. Keskisuuret tekijät lakkaavat ostamasta softaa, koska on edullisempaa tehdä itse.
Inspiraationa tähän hydraulipressimiehen kehittelemä toiminnanohjausjärjestelmä? Jos näin niin näin saman videon tuubissa.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
302 867
Jäsenet
82 246
Uusin jäsen
apina84

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom