Minulla on kakkosläppäreinä ollut useita käytettyjä yritysläppäreitä. Tehokkaammat ykkösläppärit olen aina uutena ostanut. Dellin läppäreitä olen jo pitkään käyttänyt ja tavallaan olen niihen "infraan" tottunut. Varaosiakin on hyvin tarvittaessa saatavilla vikaantuneiden osien tilalle. Lisäksi päivityksiä tulee todella pitkään, ja netistä löytyy hyvät huoltohjeet, jos läppäriä tarvitsee laajemminkin purkaa.
Nykyinen kakkosläppäri on laadukas Dell Latitude 7390, siinä 8350 prosessori eli W11 yhteensopiva. Kun ostin sen, niin sillä oli onsite-huoltoaikaakin jäljellä toista vuotta. Päivityksiä BIOSiin ja muuhunkin tulee koko ajan. Verkkokortin olen tähän uusinut ja hankkinut 1 TB SSD:n. Akku on vieläkin 90-prosenttinen, vaikka ikää on viitisen vuotta.
Jos nyt pitäisi kakkosläppäri uusia, niin ykkösvaihtoehto olisi Dell ja seuraava Lenovo. HP:n läppäreistä ja niiden takuuasioista aikaisemmilta vuosilta on vähän huonoja kokemuksia, mutta nykytilanne voi olla toisenkin lainen. Yleisesti ottaen käytetty yritysläppäri on hyvä valinta market-läppäreihin verrattuna, ellei sitten pelailujen tai muiden tehoa vaativien sovellusten takia tarvitse tuoreempaa laitetta.