finWeazel
Chief Karpfen - ruoKalan C&R
- Liittynyt
- 15.12.2019
- Viestejä
- 9 103
Mitenköhän ne kuvittelet optimoivasi?
Ei BVH-puulla ideana ole mitään tekemistä kolmioiden kanssa vaan ihan samalla tavalla sitä tarvitaan järkeävään suorituskykyyn riippumatta siitä, millaisia ne matalimman tason primitiivit on; Ilman sitä brute-forcella tarvittavin törmäystarkastusten määrä on järkyttävän suuri ja suorituskyky todella hidas.
Sen voxelirakenteen päälle voidaan myös rakentaa optimoitu rakenne, jonka avulla voidaan hypätä tyhjien alueiden tarkastelut. Mut ei tästä kannata ainakaan tässä threadissä vääntää.
Jos luet sen mun alkuperäisen kommentin niin yritin nimenomaan sanoa, että vaikka minecraft näyttää yksinkertaiselta ja helposti optimoitavalta niin ei se ole yhtään sen helpompi peli optimoida kuin jokin muu peli dxr apin päälle. Loppu on turhaa spekulointia siitä miten minecraft tyyppisen voxeleista koostuvan pelin voisi optimoida paremmin kuin mitä dxr api sallii.
Ihan yksinkertaisin ajatus asiasta voisi olla se, että jos rauta sallisi niiden bounding boxien käytön voxeleina niin voisi löytyä jotain mielenkiintoista optimoitavaa. Ei tarvisi niitä kolmioita kuin npc/pelaajan hahmoille.