Katsaus NVIDIAn Ampere-arkkitehtuuriin ja ominaisuuksiin

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 996
Mitenköhän ne kuvittelet optimoivasi?

Ei BVH-puulla ideana ole mitään tekemistä kolmioiden kanssa vaan ihan samalla tavalla sitä tarvitaan järkeävään suorituskykyyn riippumatta siitä, millaisia ne matalimman tason primitiivit on; Ilman sitä brute-forcella tarvittavin törmäystarkastusten määrä on järkyttävän suuri ja suorituskyky todella hidas.
Sen voxelirakenteen päälle voidaan myös rakentaa optimoitu rakenne, jonka avulla voidaan hypätä tyhjien alueiden tarkastelut. Mut ei tästä kannata ainakaan tässä threadissä vääntää.

Jos luet sen mun alkuperäisen kommentin niin yritin nimenomaan sanoa, että vaikka minecraft näyttää yksinkertaiselta ja helposti optimoitavalta niin ei se ole yhtään sen helpompi peli optimoida kuin jokin muu peli dxr apin päälle. Loppu on turhaa spekulointia siitä miten minecraft tyyppisen voxeleista koostuvan pelin voisi optimoida paremmin kuin mitä dxr api sallii.

Ihan yksinkertaisin ajatus asiasta voisi olla se, että jos rauta sallisi niiden bounding boxien käytön voxeleina niin voisi löytyä jotain mielenkiintoista optimoitavaa. Ei tarvisi niitä kolmioita kuin npc/pelaajan hahmoille.
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 615
Sen voxelirakenteen päälle voidaan myös rakentaa optimoitu rakenne, jonka avulla voidaan hypätä tyhjien alueiden tarkastelut. Mut ei tästä kannata ainakaan tässä threadissä vääntää.

Jos luet sen mun alkuperäisen kommentin niin yritin nimenomaan sanoa, että vaikka minecraft näyttää yksinkertaiselta ja helposti optimoitavalta niin ei se ole yhtään sen helpompi peli optimoida kuin jokin muu peli dxr apin päälle. Loppu on turhaa spekulointia siitä miten minecraft tyyppisen voxeleista koostuvan pelin voisi optimoida paremmin kuin mitä dxr api sallii.

Ihan yksinkertaisin ajatus asiasta voisi olla se, että jos rauta sallisi niiden bounding boxien käytön voxeleina niin voisi löytyä jotain mielenkiintoista optimoitavaa. Ei tarvisi niitä kolmioita kuin npc/pelaajan hahmoille.
Kuten hkultala tossa jo mainitsi, niin ne bounding box rakenteet tulee olemaan käytännössä samankokoiset tiesi niitä rakentava taho mitään minecraftin erikoispiirteitä vai ei. Ihmismieli kuvittelee että kun kyseessä on vaan laatikoita lopullisella tasolla, niin homma toimisi jotenkin eritavalla, vaikka ne kaikki bounding boxit on joka tapauksessa laatikoita.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 386
Viestejä
4 200 221
Jäsenet
70 894
Uusin jäsen
JapPro

Hinta.fi

Ylös Bottom