Kasattu tietokone käytetyistä osista, näyttö, näppis tai hiiri ei käynnisty

Hei, Veljen poika päivitti tietokoneeseensa emon (käytetty) ja powerin. Pc käynnistyy, mutta ei tule virtaa näppäimistöön, hiireen tai kuvaa näyttöön. Kaikki tuulettimet pyörivät ja valot palavat. Emossa ei pala punaisia valoja tai vilku mikään valo. Emona Asus prime B360 plus, muistina joku ddr4 8gt 3200 mhz kampa, näyttis joku nvidia gtx, ja prossustakaan ei ole tarkempaa tietoa. Johdot olen kokellut että on kiinni ja muistikampaa olen kokeillut eri paikoissa pitää. Onko teillä ajatusta mikä voisi olla vikana? Googlella selvittelin että bios flashback voisi auttaa, mutta tässä emossa tuota toimintoa ei ole. Emosta löytyy toiminta crashfree bios 3, mutta uskaltaako sitä tehdä kun kuvassa kohdassa 4 sanotaan että minun pitäisi bios asetuksia käydä säätämässä, mutta jos ei näyttö tai näppäimistö toimi niin en voi tuota tehdä.

Lähteitä:

Näyttökuva 2026-01-09 194147.png

Bios reset patteri pois ja takaisin sen jälkeen uusi bios versio sisään. Koneen prossu näkyy biosissa.

Kyllä se prosessori pitäisi tietää. Tuohon ei välttämättä mene mikään tuoreempi prosessori kiinni, ja bios flashbackiä ei ole, niin se bios-päivitys pitäisi ajaa tyyliin joku 1600 sisässä.

Statistiikka

Viestiketjuista
297 211
Jäsenet
81 268
Uusin jäsen
make511

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom