• TechBBS-foorumin Piparkakkutalokisa 2024 -äänestys käynnissä! Käy äänestämässä 22 osallistujan joukosta kolme mielestäsi hienointa kilpailutyötä ja osallistu arvontaan! Linkki äänestykseen >>>

Kannattaako päivittää jotta saisin pelinäytöstä tehot irti

Hei, minulla on pelikone joka toimii hyvin, mutta olen miettinyt olisiko päivityksen aika tammikuun puolella sillä minulla on 240hz@4k pelinäyttö (odyssey g8) josta haluan kaiken irti uusimissa peleissä myös tulevaisuudessa. Budjettia olisi noin 2000€+ vanhan koneen voisin myydä tai päivittää. Kiehtoisi myös tietää paljonko tuollainen pelikone voisi myytäessään olla arvoltaan

Komponentteina ovat:

Gpu: rtx 3090 3x ventus

Cpu ryzen 7 5700x. Noctuan ilmajäähyllä

Emo asus tuf gaming b550-plus wifi ||

Ram: 32gb g skill ripjaws 3200mhz

Psu evga supernova 850 g6

Samsung 980 nmve ssd x2

Myös linkki näyttöön

4k resoluutiolla pelatessa näytönohjain on se, mikä tekee isoimman työn, joten taitaa DLSS olla paras vaihtoehto tällä hetkellä. Tulevan rtx 5090 suorituskyvystä en osaa sanoa, mutta melkein uskallan veikata, ettei sekään kykene 4k @240hz natiiviresolla uusimmissa AAA peleissä.
Itse jatkaisisin tuolla nykyisellä kokoonpanolla vielä tovin aikaa, laittaisin rahaa sivuun ja odottelisin että isoin hypetys rtx 5000 sarjasta on takana päin. Sitten ~4000€ tiskiin ja päivitys koko setille, poislukien tallennustila.
Rtx 5090, ryzen 9800x3d, emolevy, muistit ja poweri.
Toki tuolla nykyisellä setilläsikin pärjää vielä pitkälle, varsinkin DLSS avulla, mutta jos tosiaan on halu pelata 4k resolla, niin kunnon päivitystä kehiin jahka pöly markkinoilla hiukan laskeutuu

Statistiikka

Viestiketjuista
263 683
Jäsenet
75 230
Uusin jäsen
boris_22

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom