Kamera time lapse -kuvaamista varten

Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 151
Haluaisin tallentaa työpaikan ikkunasta vieressä olevan rakennustyömaan edistymistä. Siitä saisi hienon time lapse -videon. Millaisella tekniikalla tuo onnistuisi kätevimmin? Tässä kriteerit:
- FullHD vähintään, 4k plussaa
- Kuva 5-10 sekunnin välein
- Ei mahdollisuutta kytkeytyä ethernet- tai wifi-verkkoon, pitää toimia itsenäisesti
- Verkkovirta käytettävissä
- Mahdollisen muistikortin voin vaihtaa max. 2 kertaa viikossa, toive olisi vaihtaa harvemmin
- Kohtuullinen hinta (korkeintaan joitakin satasia)

Mitähän systeemiä tuohon kannattaisi miettiä?
 
Liittynyt
23.12.2018
Viestejä
424
Käytetään tätä aihetta hyväksi.

Tarkoitus olisi töissä kuvata tulevan sote rakennuksen vaiheita. Nyt aloitetaan metsän kaadolla, sitä lähtee sellanen 200m x 200m pala.

Mulla on 2x Xiaomi Yi action kameraa, ei 4K.
Tälläiseen saa timelapse kuvauksen ja hyperlapsen. Vähän nyt vihreänä kuvaajana mietin että kumpaa käytän, kuvaan tässä kyseisessä tapauksessa moton liikehdintää metsässä.

Olen ymmärtänyt että hyperiä käytetään enemmän liikkuessa?

Kameran pystyn pulttamaan pihalle rakennukseen kiinni ja powerbankin kaveriksi.

Xiaomi kuvaa 1000 kuvaa ja tekee sen jälkeen autom uuden hakemiston, ei kuvaa ns 1-5000 peräjälkeen, tämä hankaloitti kun kuvat olivat 3 eri hakemistossa samoilla nimillä, eli 1 hakemistossa 50000.jpg-51000.jpg ja sitten 2 hakemistossa sama, tein kokeilua auringonlaskusta. Tein virtualdubilla 2 eri videota, koska en tiennyt kuinka pystyn nimeämään 2 hakemiston kaikki kuvat eri nimillä ja sitä kautta yhden pitkän videon.

Vinkkejä otetaan vastaan, lähinnä tuohon time vs hyper asiaan. Timelapsea itse ajattelin 2sec intervallilla.

Ohjelmistona on lightroom, premiere pro, Photoshop ja davinci 16.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 627
Viestejä
4 197 083
Jäsenet
70 756
Uusin jäsen
FuriousJumper

Hinta.fi

Ylös Bottom