Kalastus

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
534
Tänne kaikki kalastushöpötys koska ensi vuona ei muuta tehdäkään kuin kalastetaan. :)
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
309
Tänä iltapäivänä kävin heittämässä vähän 28g sinistä isoa räsästä. Saalis oli joku kymmenkunta alimittaista hauenpulikkaa ja yksi helvetinmoinen ylikasvanut limatorpeedo. Ei ollut puntaria mukana, mutta kokoa oli arviolta 8-10kg. Noin kaksi kertaa isompi kuin viime perjantaina saatu 4,5kg hauki. Sellainen varttitunti meni väsytellessä ennen kuin sain veneeseen. Laskin saman tien takaisin järveen, koska ei nuo tuon kokoiset enää maistu hyvältä tässä järvessä.

Hauki tuntuu olevan aika helvetin aggressiivisella päällä. Joka kerta tulee matalista kaislikonreunoista niin paljon kalaa kuin jaksaa veneeseen nostella. Tosin valtaosa noita todella pieniä, mutta tuokin isompi oli sellaisessa reilun metrin syvyydessä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
534
Itse ostin tuossa daiwa vulcanin kevyeksi haukivavaksi ja kävin vähän nakkelemassa, mutta eipä ollut merkkiäkään kaloista. Täällä meillä päin on aika hyvä jos yhden hauen saa päivässä rannalta heittämällä. Ensi kesäksi tekisi kyllä mieli ostaa jonkinlainen kevyt heittohyrrä kaiken maailman poppereille ja muille pikku vieheille.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 213
Tuli viime viikonloppuna käytyä mökkijärvellä. Ihmettelin, kun luotain ei näyttänyt juuri lainkaan kalaa. No, lopulta löytyivät kaikki järven syvimmän kohdan (n. 30m) ympäriltä ja pääasiassa olivat siinä pohjan ja 10m välillä. Kalaa oli paikassa niin paljon, että luotaimen kuva oli lähes pelkkää kalakaarta. Koitin nakella sekaan jigiä, mutta eipä näyttänyt maittavan.

Meinaa kyllä mennä hermot tuohon järveen. Kalaa on erittäin paljon, mutta jostain syystä saalis on ollut todella nihkeää vapavehkeillä. Koko kesän saldo oli yksi alamittainen taimen, jokunen hauki (joita yritän välttää) ja satunnaisia ahvenia.

Tuntuu että lähes joka vuodenaikana kalat löytyvät noiden syvänteiden kohdalta ja uistin maittaa ainoastaan hyvin lyhyenä ajanjaksona ennen auringon laskua. Matalikoilta ei ole oikein koskaan tullut mitään. Tuossa järvessä on paljon muikkua, ja epäilenkin että sen vuoksi petokalat ovat harvoin nälissään uistimen perässä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
309
Itse kalastan järvessä joka on rehevä ja isommille petokaloille on järjettömät määrät särkeä, sorvaa ja ahventa. Ei täältäkään kesällä mitään saa heittämällä paitsi joskus sattumahaukia. Pääsyy on varmaan veden lämpötila, joka pakottaa yhtään isommat hauet syvänteisiin (eivät voi hengittää lämpimässä&matalassa vedessä).

Syksy (alkaen syyskuun lopulta) on sitten ihan eri aikaa ja hauet liikkuvat todella aggressiivisesti rantakaislikkojen ja kaislikkoa kasvavien luotojen reunamilla. Joskus on reilussa puolessa tunnissa tullut kaverin kanssa parikymmentä haukea. Käytännössä joka toisella heitolla kalojen irrotteluaika huomioon ottaen...samanlaisia kokemuksia minulla on syksyltä muiltakin itä-suomalaisilta järviltä. Kyllä sitä haukea pitäisi nyt saada vaikka heittämällä kumisaapas siiman päässä järveen. Hauet ovat niin aggressiivisia talven alla, että käytännössä mikä tahansa kelpaa eikä vieheellä ole mitään merkitystä. Itse en edes viitsi käydä heittämässä muuta kuin näin loka-marraskuussa. Kesäkuukausina koko homma tuntuu olevan sellaista vehkeiden käytön kuivaharjoittelua :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 213
@Kuningashillo^2

Tuo minun mökkijärveni on taasen poikkeuksellisen kirkasvetinen, isohko järvi, jossa on useampikin n.30m syvänne. Alle parikiloista haukea irtoaa kyllä kesäisin kaislikoista, mutta ei oikein innosta limatuubin narraaminen.

Isompaa ahventa olisi kiva narrailla jigillä, mutta en ole onnistunut niitä järvestä löytämään, vaikka tiedän niitä kyllä olevan. Perusmittaista ahventa on tarttunut satunnaisesti pieniin vaappuihin ja lippoihin auringonlaskun aikoihin. Kuhaakin pitäisi olla, mutta en ole koskaan onnistunut saamaan. Joskus lippaan on tarttunut myös siika ja tosiaan pari pientä taimenta olen saanut vuosien varrella.

En ole mikään mestarikalastaja, mutta olen kyllä saanut muista järvistä huomattavasti helpommin saalista. Hankin hyvän kaikuluotaimenkin, kun ajattelin siitä olevan merkittävää apua. No, kaloja kyllä löytyy luotaimella, mutta eivät tunnu olevan nälkäisiä :(
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
84
Kertokaas perhokalastajat, että jos tässä innostuisi seuraavana keväänä hankkimaan perhokalastusromppeet, niin mistä kannattaisi lähteä liikententeeseen. Itse aina kalastellut lähinnä avokelavirvelillä, joten tämä perhopuoli on jäänyt aika hämärän rajamaille? Löytyykö jotain ns. varmaa aloittelijan settiä/merkkiä, mistä sitten edetä eteenpäin jos fiilis perhosteluun löytyy.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7
Kertokaas perhokalastajat, että jos tässä innostuisi seuraavana keväänä hankkimaan perhokalastusromppeet, niin mistä kannattaisi lähteä liikententeeseen. Itse aina kalastellut lähinnä avokelavirvelillä, joten tämä perhopuoli on jäänyt aika hämärän rajamaille? Löytyykö jotain ns. varmaa aloittelijan settiä/merkkiä, mistä sitten edetä eteenpäin jos fiilis perhosteluun löytyy.
Pari vuotta sitten samaa kyselin alan foorumilta, ja Visionin settiä (olikohan Atom?) silloin suositeltiin ~200€ hintaluokassa. Edullisemmista (alle 100€ seteistä) Okuman Cascade oli kerännyt jonkin verran positiivisia kokemuksia. Okuman setin tilasin ja varsin hyvä ostos on ollut. Vieläkin ainoana settinä palvelee.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
534
Itse olen pitänyt perhokalastusta aina järkyttävän kalliina hifistelynä, mutta ei nuo vehkeet nyt näytä älyttömiä maksavan kuitenkaan. Tietenkin viimeksi varmaan 90-luvulla erälehden mainoksissa nähnyt perhovapoja. :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
84
Tuo Okuma vaikutti hyvän oloiselta setiltä ja honkong.fi sivulla saanut myös kehuja. Ainoa mikä tuosta näköjään puuttui oli kantoputki/kotelo vavalle ja kelalle. Onneksi mainitsit myös tuon Visionin Atomin. Löysin ankaran googlailun jälkeen jokiera.fi sivustolta tuon tarjouksesta 159€ koko setin keloineen ja tässä tuli mukaan myös kantokotelo. Nyt jäädään odottelemaan tilausta. Katsotaan kuinka tämän kanssa opettelu lähtee käyntiin. :tup:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
84
Kertokaas perhokalastajat, että jos tässä innostuisi seuraavana keväänä hankkimaan perhokalastusromppeet, niin mistä kannattaisi lähteä liikententeeseen. Itse aina kalastellut lähinnä avokelavirvelillä, joten tämä perhopuoli on jäänyt aika hämärän rajamaille? Löytyykö jotain ns. varmaa aloittelijan settiä/merkkiä, mistä sitten edetä eteenpäin jos fiilis perhosteluun löytyy.
Visionin/Keeperin valmisseteissä hyvä hintalaatusuhde. Itse kasaamalla toki saa hyvän setin aikaiseksi, jolla kalastelee pitkään. Hintakaan ei paljoa eroa valmissetistä.
Vavaksi esim. Flextec Streamtec 9' luokassa 5 tai 6. Siimaksi joku lyhyt klumppinen Airflo Scandi 85/Vision Vibe 85 tms. Kelaksi riittää halvempikin, aliexpressistä vaikka joku asiallinen.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
385
21 päivä tulee lähdettyä mökkeilemään ja siinä samalla kalastelemaan Harjusta, taimenta ja lohta.

Saapa nähä onko jo liian myöhästä
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
292
Snappertunan pakat kollattu viime lauantaina, jigihaukea ja pilkkiahventa oli jo ihan mukavasti tarjolla. Pikkasen kun vielä kylmenis ni lähti ahvenhommat kunnolla käyntiin.
 
A

anonyymi

Vieras (tunnus poistettu)
Kertokaas että miten norjassa merikalastus eroaa kesä kalastuksesta? Olen monta vuotta kesät siellä hypännyt mutta talvella en koskaan.

Millasta hanskaa ois hyvä olla ja vaatetusta? Välineet nyt ei varmaa kauheesti vaihdu kun pilkitään veneestä.
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
125
Nyt kun syysrauhoitus ohi, niin pakkohan sitä on koskille päästävä. Kävikö kukaan tänään Vantaanjoella? Luulisi koskialueiden olevan auki jäästä vielä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
33
Nyt kun syysrauhoitus ohi, niin pakkohan sitä on koskille päästävä. Kävikö kukaan tänään Vantaanjoella? Luulisi koskialueiden olevan auki jäästä vielä?
Minä kävin aamusta vantaankoskella. Vedet oli ok mukavasti auki, mutta vesi sameaa ja virta todella kova. Jo senkin puolesta ei mukavaa.
Sitten kun joka toisen heiton jälkeen ihmetellään jäässä olevia vaparenkaita ja liukastellaan jäisillä kivillä oli aika lähteä kotiin odottelemaan kevättä :)
Kyllä se kesällä jne on paljon mukavempaa hommaa...
Uimaranta: http://imgur.com/BKaU5fI.jpg
Kehän pooli: http://imgur.com/WD7v8IL.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
33
Itse olen lähinnä keskittynyt tilailemaan kiinasta puoli-ilmaisia uistimia ja haaveilemaan tuollaisesta bassi hyrrästä. Tuliskohan tämmösellä haukia? Melko kallis kiinalaiseksi kun sain paikallisesta savage gearin 4playta halvemmalla. :)

https://www.aliexpress.com/item/Fre...rout-Lure-Swim-Bait-Deep/32329872497.html?s=p
Miksi ei tulisi. Mutta ei tollaset haukivermeet suomessakaan kauheita maksa, esim: http://www.motonet.fi/fi/tuote/569541/Storm-Suspending-Wild-Tail-Shad-08-20cm65g-PBD---Anttila

Kuka se haukimestari oli muropaketin puolella, Nuuskis yms. Se pitäisi saada tänne sieltä :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
534
Miksi ei tulisi. Mutta ei tollaset haukivermeet suomessakaan kauheita maksa, esim: http://www.motonet.fi/fi/tuote/569541/Storm-Suspending-Wild-Tail-Shad-08-20cm65g-PBD---Anttila

Kuka se haukimestari oli muropaketin puolella, Nuuskis yms. Se pitäisi saada tänne sieltä :)
Ei tietenkään maksa, mutta hauska tilailla ja kokeilla kaikkea uutta. Kaikein halvimmalla pääsee kun ostaa jotain suht isoja nätisti keinuvia perus kalajigejä ja heitää muutaman gramman päällä tai pelkällä jigiruuvilla.
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
125
Minä kävin aamusta vantaankoskella. Vedet oli ok mukavasti auki, mutta vesi sameaa ja virta todella kova. Jo senkin puolesta ei mukavaa.
Sitten kun joka toisen heiton jälkeen ihmetellään jäässä olevia vaparenkaita ja liukastellaan jäisillä kivillä oli aika lähteä kotiin odottelemaan kevättä :)
Kyllä se kesällä jne on paljon mukavempaa hommaa...
Uimaranta: http://imgur.com/BKaU5fI.jpg
Kehän pooli: http://imgur.com/WD7v8IL.jpg
Polte niin kova, että täytyy käydä itse toteamassa tilanne toivottomaksi :)

Taidan kuitenkin jättää vantaankosken väliin ja käydä jossain vähän rauhallisemmalla koskella. En koskaan ole tykännyt siitä, että kylki kyljessä virvotaan siellä. Tosin nyt ei varmaan mitään tungosta olisi tuollakaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
33
Polte niin kova, että täytyy käydä itse toteamassa tilanne toivottomaksi :)

Taidan kuitenkin jättää vantaankosken väliin ja käydä jossain vähän rauhallisemmalla koskella. En koskaan ole tykännyt siitä, että kylki kyljessä virvotaan siellä. Tosin nyt ei varmaan mitään tungosta olisi tuollakaan.
Heh, samoilla polteilla tänäänkin sinne mentiin, mutta ne karisi nopeasti :D

Alaspäin jos mennään, pitkäkoski kyllä on todella hankala kalastaa jos vesi korkealla. Jokea ylöspäin ei tietoa mikä tilanne.

Ei ole vantaankoskella ruuhkaa näinä aikoina, rauhassa saa olla. Kyllä siellä kesälläkin paikan löytää jos vähän kattelee paikkoja. Onhan toki ne pari vakiopaikkaa täynnä kepin heiluttajaa ja aika villi meininki...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
556
Eilen joulupäivän lahjaksi 2 kilonen järvitaimena länkystä verkoilla, oli jo toinen taimen tänävuonna... saas kattoa saako seuraavaan moneen vuoteen taas :)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 728
Irtoaako tähän aikaan kirjolohta/taimenta vielä? Kesällä ne istutteli tuohon järven poukamaan kirjolohia useampaan otteeseen, ja kuusi sieltä tulikin vedettyä niitä. Mietin onko mitään mieltä mennä tuonne vispaamaan virvelillä, vai onko ne kaikki karanneet tuonne kauemmas keiteleelle.
 
A

anonyymi

Vieras (tunnus poistettu)
Ootteko käyttäny noita jotakin kuuma pusseja pilkillä? Tulisi hanskojen kanssa niin ei jäädy ihan sormet. Maksaa tyyliin 2egee pussi ja pitäs kestää 7tuntia?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
556
Ootteko käyttäny noita jotakin kuuma pusseja pilkillä? Tulisi hanskojen kanssa niin ei jäädy ihan sormet. Maksaa tyyliin 2egee pussi ja pitäs kestää 7tuntia?
mulla oli yks tommonen pussi pari vuotta takaperin ja kyllähän se mukavasti auttaa kun on viimaa ja pakkasta. Joskus aiemmin oli sellainen vähän vanhemmanmallinen käsienlämmitin missä poltettiin jotain matskua sisällä, mutta se oli jotenkin hankalan oloinen pilkkireissulla.
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
125
Tässä ensikesää ajatellen olen katsellut uusia kalavehkeitä koskille. Onko muilla kalastajilla suositella hyvää ul-vapaa?

Nyt mennään Patriot Caliberilla (5'6 / 2-10g).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
33
Tässä ensikesää ajatellen olen katsellut uusia kalavehkeitä koskille. Onko muilla kalastajilla suositella hyvää ul-vapaa?

Nyt mennään Patriot Caliberilla (5'6 / 2-10g).
Itse jallittelin kirrejä vantaanjoella:
http://samfishing.fi/kauppa/product_info.php?products_id=2477
Toi 210cm versio. Keppi oli mukavan kevyt ja tunnokas piiskamaan pikku vaappuja. Suosittelen kyllä vapaa.
Kirret nousi hyvin ylös mutta kyllä takaraivossa oli pikku pelko mitä jos mörkö nasauttaa. Tosin sama pelko kaikilla ul-vehkeillä.

Jos matkamallinen tikku pitää olla. Okuma travel force hoitaa homman tosi hyvin. Varsinkin kun katsoo hintaa. Kuljetuslaukku loistava.

9jalkanen custom coastal houkuttelisi kovasti mutta vielä ei ole raaskinut
https://www.ruoto.fi/tuote/savage-gear-custom-coastal/5706301485021/

Talven projektina olisi tehdä 7# perhovavasta avokelakeppi. Kahvat ja vaparenkaat on jo hommattu, aihio vielä tuloillaan.
Katotaan minkälainen lopputulos tulee :)
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
125
Itse jallittelin kirrejä vantaanjoella:
http://samfishing.fi/kauppa/product_info.php?products_id=2477
Toi 210cm versio. Keppi oli mukavan kevyt ja tunnokas piiskamaan pikku vaappuja. Suosittelen kyllä vapaa.
Kirret nousi hyvin ylös mutta kyllä takaraivossa oli pikku pelko mitä jos mörkö nasauttaa. Tosin sama pelko kaikilla ul-vehkeillä.

Jos matkamallinen tikku pitää olla. Okuma travel force hoitaa homman tosi hyvin. Varsinkin kun katsoo hintaa. Kuljetuslaukku loistava.

9jalkanen custom coastal houkuttelisi kovasti mutta vielä ei ole raaskinut
https://www.ruoto.fi/tuote/savage-gear-custom-coastal/5706301485021/

Talven projektina olisi tehdä 7# perhovavasta avokelakeppi. Kahvat ja vaparenkaat on jo hommattu, aihio vielä tuloillaan.
Katotaan minkälainen lopputulos tulee :)
Muuten tuo Savage Gear menisi, mutta unohtui mainita, että vavan pituus saisi olla max 180cm - mielellään alle. Välillä tulee heiteltyä aikamoisessa ryteikössä, jossa lyhyempi vapa tulee tarpeeseen.
 
A

anonyymi

Vieras (tunnus poistettu)
Mitä tolle nuuskiksen kuvalle on tapahtunut? Tai siis sen taustalle...Mitenkäs iso hauki tämä oli? 10kg?

Asiasta viidenteen. Tarttis semmosia uistinrenkaita mitkä mahtus tuohon bilteman 500g pilkkiin eli varmaan jotain 15mm halkasija ja pitäs kestää tyyliin 50kg. Mistä niitä saa?
 
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
287
Kukaan käyny norjan lofooteilla kalastamassa? ens kesänä, ois tarkotus suunnata sinne viikoks, niin jos porukalla ois jtn hyviä kalastuskohteita tiedossa, niin olisin kiitollinen.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 004
Mitä tolle nuuskiksen kuvalle on tapahtunut? Tai siis sen taustalle...Mitenkäs iso hauki tämä oli? 10kg?

Asiasta viidenteen. Tarttis semmosia uistinrenkaita mitkä mahtus tuohon bilteman 500g pilkkiin eli varmaan jotain 15mm halkasija ja pitäs kestää tyyliin 50kg. Mistä niitä saa?
oiskohan sieltä clone stampilla otettu maamerkkejä pois?. wolverinen triplarenkaat on maailman parhaita ja vahvimmiksi mainostettuja. 11mm koossa vetolujuutta 135kg. mulla on näitä ollut jerkeissä vuosia, aivan loistavia.

http://shop.lundgrensfiske.com/product.asp?product=5643
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
534
Melekonen mötkö tuo hauki. Pitäisi ostaa pari vapaa. Joku kevyt hyrrävapa 50:en shimanon hyrrän kaveriksi poppereille muille "käsialavieheille" ja joku 3-15g haspelivapa pikku vaapuille ja jigeille. Kevyiden hyrrävapojen löytäminen on kyllä melko tuskaista suomessa ellei jigivapaa halua.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 004
ja jigivavatkin on järkiään järjettömän lyhyitä. muualla mailmassa yli 7 ja 8 jalkaiset jigikepit on ihan normisettiä, tänne tuodaan sitten kaikki 6-jalkaiset nysät..
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
556
ja jigivavatkin on järkiään järjettömän lyhyitä. muualla mailmassa yli 7 ja 8 jalkaiset jigikepit on ihan normisettiä, tänne tuodaan sitten kaikki 6-jalkaiset nysät..
kuljetus maksaa, kun karsitaan jokaisesta tuodusta risusta jalka pois, saadaan yks ylimääränen tuhat vapaa tuotua :p
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
84
Muuten tuo Savage Gear menisi, mutta unohtui mainita, että vavan pituus saisi olla max 180cm - mielellään alle. Välillä tulee heiteltyä aikamoisessa ryteikössä, jossa lyhyempi vapa tulee tarpeeseen.
Savagen CC on meritaimen rannikkokalastukseen, aihio toimii paremmin puikoilla ja kevennetyillä. Ei mahda olla häävi tuntuma ul-kalastuksessa kun toiminta on vielä lähellä puolitoimista.
Jos haluaa neppailla kevyitä vieheitä nysällä niin Okuman Helios(nyk. One). 6'6" 7-20g. Tuolla neppailee mukavasti vitosen nuppia. Ylärekisterin kehtaa ylittää ilman että maila kyykkää.
Omaan hanskaan toi on ollut varsin pätevä, itse tosin kaipailisin vielä hieman lisää pituutta. Joku rontti seiska kinttua olisi varmaan optimi.
 
A

anonyymi

Vieras (tunnus poistettu)
Kukaan käyny norjan lofooteilla kalastamassa? ens kesänä, ois tarkotus suunnata sinne viikoks, niin jos porukalla ois jtn hyviä kalastuskohteita tiedossa, niin olisin kiitollinen.
Ootteko veneellä menossa? Ite käyn norjas kalas kerra vuodes ja tullut käytyä zanzibaris, andorjalla, offersoys ja pari kk päästä sandlandiin. Jos välineistö askarruttaa niin kysy vaan.
 
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
287
Ootteko veneellä menossa? Ite käyn norjas kalas kerra vuodes ja tullut käytyä zanzibaris, andorjalla, offersoys ja pari kk päästä sandlandiin. Jos välineistö askarruttaa niin kysy vaan.
Käytiin viimekesänä sielä norjan kissa/lintu kallioilla mortensnes lähettyvillä kalassa joten sillä lailla ne seudut on jo aika tuttua ja osa käyny niillä suunilla jo +10v. Tietenkin välineistö kiinnostaa, jos ois antaa jtn suosituksia? Varmaan pää asiassa ihan rannikolta heitellään, mut ainakin tuolla missä viimeks oltiin oli tosi vaikee kalastaa rannikolta koska yleensä liian matala vesi. Onkohan lofooteilla samanlaiset rannat? vai onko siellä jyrkemmät laskut syvyyksiin. Tietenkin venekkin vuokrataan, mikäli halvalla jostain semmoisen saisi.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
7
Melekonen mötkö tuo hauki. Pitäisi ostaa pari vapaa. Joku kevyt hyrrävapa 50:en shimanon hyrrän kaveriksi poppereille muille "käsialavieheille" ja joku 3-15g haspelivapa pikku vaapuille ja jigeille. Kevyiden hyrrävapojen löytäminen on kyllä melko tuskaista suomessa ellei jigivapaa halua.
Kevyelle, yli 7 jalan hyrräkepille olisi täälläkin tarvetta. EU alueelta kun jostain löytäisi. Jenkeistä tilatessa kulut kasvaa turhan suureksi. Olisiko kauppaa/sopivaa keppiä suositella? Hintaa max 150 euroa
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
534
Kevyelle, yli 7 jalan hyrräkepille olisi täälläkin tarvetta. EU alueelta kun jostain löytäisi. Jenkeistä tilatessa kulut kasvaa turhan suureksi. Olisiko kauppaa/sopivaa keppiä suositella? Hintaa max 150 euroa
Tuola on suht hyvät valikoimat ainakin omalle kohdalle http://www.fishing-mart.eu/sklep/en/casting-rods-g5-a180.html, mutta yli 7 jalkasia ei kyllä tahdo löytyä. Olisi vaan joku hyvä nettisivu mistä voisi vähän lukea infoa noista vavoista, kun ei pääse hypistelemään. Epäilyttää kyllä tilaaminen kun pakkaavat varmaan vaan johonkin pahviin ja ei ne lentokentällä niitä paketteja kovin hellästi kohtele.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 336
Pilkkikausi edennyt vaihtelevasti. Ennen joulua tuli kivasti aapoa ja puolen kilon tuntumassa oli isoimmat. Joulun jälkeen on ollutkin hiljaisempaa. Vesikelien aikaan oli surkea syönti ja mietin että ehkä säätyypiin muutos parantaisi tilannetta. No ei parantanut; eilen tuli lähes nollareissu ja tunnelmat oli muutenkin ikävät. Pakkasta oli 20 astetta mikä ei sinänsä ole ongelma mutta kävi kiva puhuri suoraan pohjoisesta järven selkää myöden. Viima meni läpi joka huokosesta. Tänään -27 joten ei napannut enää mennä kokeileen onnea. Huomenna uusi yritys. Lupailee vähän lauhempaa ja lumisadetta...
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
64
Pilkkikausi edennyt vaihtelevasti. Ennen joulua tuli kivasti aapoa ja puolen kilon tuntumassa oli isoimmat. Joulun jälkeen on ollutkin hiljaisempaa. Vesikelien aikaan oli surkea syönti ja mietin että ehkä säätyypiin muutos parantaisi tilannetta. No ei parantanut; eilen tuli lähes nollareissu ja tunnelmat oli muutenkin ikävät. Pakkasta oli 20 astetta mikä ei sinänsä ole ongelma mutta kävi kiva puhuri suoraan pohjoisesta järven selkää myöden. Viima meni läpi joka huokosesta. Tänään -27 joten ei napannut enää mennä kokeileen onnea. Huomenna uusi yritys. Lupailee vähän lauhempaa ja lumisadetta...
Itekkin aattelin että jos huomenna menisi kokeilemaan. Tuttu kertoi että oli ahvenet olleet todella syvällä, yli 15m syvyydessä ja parven siirryttyä ei ollut vavassa yltänyt enää siimat seurata. Voisi kokeilla miten lauhtuminen vaikuttaa ahvenen käyttäytymiseen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
534
En ole pilkkinyt varmaan kymmeneen vuoteen. Onkos tullut mitään uusia tekniikoita tai pilkkejä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
163
Luulisi että keksisivät uusia pilkkejä. Toimiikohan vertical jigit pilkinnässä?

Ainakin noita pilkkiversioita Peter Lahden nimellä kovasti parina viime talvena markkinoivat.
Kuusamo on lyönyt omiin muovisiin X-pro tasureihin uuden buzzwordin "kevennetty", samoja ne edelleen taitavat olla ja epäsymmetrinen pyrstö pitää käsipelillä leikata tasaiseksi.
Nilsulla puolestaan on alettu korvata irtoilevat perät jigin pätkillä. Sen on tosin voinut hyvin tehdä itsekin kun sopivia aihioita yleensä ilmestyy yrittämättäkin.
Storm Thundeblade on jo muutaman talven ollut tyrkyllä myös pilkkihommiin ja on sillä joku ainakin kuhaa saanut.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 289
Viestejä
4 156 490
Jäsenet
70 405
Uusin jäsen
ObD

Hinta.fi

Ylös Bottom