Kahvisuklaa?

Liittynyt
05.06.2017
Viestejä
2 791
Joskus myytiin Lidlissä kahvisuklaata (muualla ei oikein ole myyty?).
Kun tommosta ei mistään saa niin voiko tehdä itse?

Mitä tapahtuu jos sulattelisi suklaata ja kaataa sekaan keitettyä kahvia?
Saako tuosta jotain aikaan?
 
Liittynyt
12.01.2021
Viestejä
503
Kahvi ja suklaa sopivat kyllä hyvin yhteen, itse kaipaan ns. kahvipapuja eli kahvipavun muotoisia ja kahvin makuisia suklaanappeja. Viimeksi olen ostanut noita muistaakseni Flying Tigerista, ja joskus ikuisuus sitten noita myytiin Ruotsinlaivoilla, mutta en ole huomannut niitä myynnissä missään viime aikoina.

Itse tekemiseen en osaa sanoa, mutta eihän tuossa paljon menetä jos kokeilee pienellä määrällä.
 
Liittynyt
11.01.2019
Viestejä
348
Oulussa noita kahvipapuja on ainakin erään prisman irtokarkkilaarista tullut kauhottua.
Joskus muinoinhan niitä sai sellaisessa pikkuisessa juuttisäkkimäisessä pussukassa.
 
Liittynyt
12.01.2021
Viestejä
503
Kotona tekemistä pitikin kokeilla, eka yritys oli sekoittaa teelusikallinen pikakahvia pieneen määrään ruokaöljyä ja tämä taas sulatettuun Fazerin tummaan suklaaseen. Kahvin maku oli omaan suuhun lopputuotteessa oikein sopiva, mutta seassa olevat sulamattomat kahvipurut antoivat paikoitellen vähän kitkerää makua. Ihan syötävää tuli, mutta en tätä vieraille kehtaisi tarjota.

Ruokaöljyä veden sijaan siksi, että netistä löytyvien ohjeiden mukaan pienikin määrä vettä voi muuttaa sulan suklaan rakeiseksi. Seuraavaksi voisi kokeilla suodattaa kiinteät kahvipurut öljystä pois ennen suklaaseen sekoittamista.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 217
Viestejä
4 211 622
Jäsenet
71 029
Uusin jäsen
jepppisss

Hinta.fi

Ylös Bottom