Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Itse ihmettelin vuosia, miksei Lipton maistu yhtä hyvältä kotona kuin ennen vanhaan mummolassa. Selvisi että mummolassa olikin 3 sinetin teetä, joka on erehdyttävästi myös keltaisessa pakkauksessa. Ehdottomasti paras perustee, mukavan pehmeä maku.Suositelkaa jotain hyvää markettiteetä.
Valmiista pussiteestä en osaa kauheasti sanoa, mutta esim. Nordqvistin irtoteet(haudutuspussiin/palloon) joita olen marketeista löytänyt ovat olleet kaikki hyviä.Suositelkaa jotain hyvää markettiteetä.
Itsellä hyviä kokemuksia paahtimo Papu:n tuotteista, muita kokeilemiani ei nyt tule mieleen.Kertokaas parhaat pienpaahtimot suomessa?
Muitakin olen käyttänyt, mutta tällähetkellä nämä kaksi, josta ostan:Kertokaas parhaat pienpaahtimot suomessa?
Porvoon paahtimo. Tekevät ainakin todella hyvää espressoa. Tummaa, mutta erittäin pehmeän makuista. Ihan omia suosikkeja.Kertokaas parhaat pienpaahtimot suomessa?
Nuova simonelli Oscar 2 saapui tänään ja ensimmäinen kokeilu tehty. Samalla tuli saman firman mylly Grinda... Ensimmäisen erän perusteella pitää kyllä jauhatusta vielä säädellä.
Näin valmistuu minulla espresso.
Itse en osaa kunnolla tehdä kahvia vielä. Tuplana jauhatuksen painoon kahvin paino. Jotakuinkin Sekunti/gramma kahvia tahdilla tippuu espresso. Hitaamminkin voisi tulla. 9 bar paine. Nyttemmin maidon vaahdottaminen onnistuu. Juustoportin vapaan lehmän punainen maito vaahtoontuu parhaiten.Yksi ilta siihen meni, että maku alkoi olla kohdallaan...
Sitten kysymyksiä. Jos crema on vaalean ruskeaa ja ohutta, niin myllyä hienommalle. Jos crema menee tummaksi, tai ääripäässä vesi ei mene enää läpi, niin karkeammaksi.
Minkä verran tuo papujen välillä vaihtelee creman sävy ja paras jauhatuskarkeus?
Jos cremaa ei ole koko kupin pinnalla, niin onko se shotti automaattisesti pilalla?
Liitetään vielä tuo ap tähän, niin jospa saan vastauksia
Eikös tuo ole bergamotilla ja sitruunalla maustettu ja se ei-venäläinen versio sitten vain bergamotilla?
Tätä ollut aika useasti töissä mukana. Bergamotilla maustettu musta tee.
Eikös tuo ole bergamotilla ja sitruunalla maustettu ja se ei-venäläinen versio sitten vain bergamotilla?
Nuova simonelli Oscar 2 saapui tänään ja ensimmäinen kokeilu tehty. Samalla tuli saman firman mylly Grinda... Ensimmäisen erän perusteella pitää kyllä jauhatusta vielä säädellä.
Onko täällä teehifistelijöitä? Mitä kannattaisi pyytää Japanista tuliaisiksi? Ajattelin Pu'erh teekakkua tai Sencha teetä, onko muita hyviä ideoita?
Miten sen nyt ajattelee. Painonsa puolesta kyllä epäkäytännöllinen ja ehkä keraamista/lasista hankalampi pestävä. Mutta sitten hyötynä kestävyys edellämainittuihin nähden ja voi olla että pysyy pidempään kuumana. Onhan noissa sitten lisäksi oma tyylikkyytensä(makuasia)Katselin tänään teepannuja, niin aika paljon näkyi olevan valurautaisia kaupoissa. Eikö valurautainen ole aika epäkäytännöllinen siihen tarkoitukseen?
Vähän mietinkin ovatko nuo tarkoitettu hellakäyttöön. Eikö metallinen pannu kuitenkin johda lämpöä paremmin kuin keraaminen? Luulin että tuo samalla tavalla sitten luovuttaa lämpöä nopeammin.Miten sen nyt ajattelee. Painonsa puolesta kyllä epäkäytännöllinen ja ehkä keraamista/lasista hankalampi pestävä. Mutta sitten hyötynä kestävyys edellämainittuihin nähden ja voi olla että pysyy pidempään kuumana. Onhan noissa sitten lisäksi oma tyylikkyytensä(makuasia)
Edit. Tarvittaessa noissa myös pystyy lämmittämään veden suoraan hellalla, mitä itse en lähtisi tekemään keraami/lasisilla vastineilla.
Oma kroppa ei ainakaan kestä. Sen takia tässä vaihdoin teen juontiin, kun se tuntuu olevan vähän hellämpi omalle kropalle.Tuli mieleen noista, jotka pannullisenkin kahvia kurkusta alas kaadatte, mitähän se elimistö pitkässä juoksussa tykkää tuosta kofeiini(yli)määrästä...
Olen itse pitänyt neljää pientä kuppia maximi määränä per päivä ja sekin saattaa olla liikaa.
Automaattinen teekeitin on minusta yliveto. Näissä voi säätää lämpötilan, esim. vihreä tee 80C, ja uuttoajan, jonka verkkokori on vedessä. Sage ja Stollar on ilmeisesti saman valmistajan tekele. Korvaavat myös vedenkeittimen.Katselin tänään teepannuja, niin aika paljon näkyi olevan valurautaisia kaupoissa. Eikö valurautainen ole aika epäkäytännöllinen siihen tarkoitukseen?
Automaattinen teekeitin on minusta yliveto. Näissä voi säätää lämpötilan, esim. vihreä tee 80C, ja uuttoajan, jonka verkkokori on vedessä. Sage ja Stollar on ilmeisesti saman valmistajan tekele. Korvaavat myös vedenkeittimen.
Sage teekeitin BTM 800 UK - Keittiön pienkoneet
BTM800 One Touch -teenkeitin
Sain kuukausi sitten Stollarin Hobby hallista alle 200€.
Edit. Sellainen 5 dl on minimi keitos. Jos teetä jää yli, niin loput jääkaappiin jääteeksi.
Mitens on noiden Lidl myymien teepakettien kanssa.
Onko kukaan niitä ostellut.
Lord Nelson teelaadut.
Ei ainaskaan ole hinnalla pilattuja,mitens on sitten
maku,ym asiat.
LORD NELSON - Lidl Deutschland - lidl.de
Öö. Miksi tuo on paras? Termostaatilla varustettu vedenkeitin on minusta kyllä huomattavasti kätevämpi, kun voi suoraan kuumentaa veden siihen lämpötilaan mihin se halutaan.Minusta paras on ihan tavallinen vedenkeitin.
Laitan itse kiehuvan teen kuppiin ja odottelen veden viilentymistä jos on kyseessä vaikka vihreä tee.
Öö. Miksi tuo on paras? Termostaatilla varustettu vedenkeitin on minusta kyllä huomattavasti kätevämpi, kun voi suoraan kuumentaa veden siihen lämpötilaan mihin se halutaan.
Tuolla logiikalla Dacia on paras auto.Se on halvempi
Tuolla logiikalla Dacia on paras auto.
Koirat kulkee ja Duster haukkuu... vai miten se nyt meni
Keitteleekö kukaan väestä kahvinsa "turkkilaiseen" tapaan? Rakkaalla lapsella on monta nimeä, mutta esimerkiksi ibrikiksi sitä kattilaa (vai pannua?) kutsutaan.
Vierailin kerran etnomarketissa kahvia etsien. Myyjältä tiedustellessa kertoi hän, ettei heillä ole valikoimissa suodatinkahvia - vain pikakahvia.
Eli:
- kylmää vettä kasariin
- kahvit kylmään veteen
- kieuhata ja keitä hetki sekoitellen lusikalla keitoksen pinnalle jääneitä puruja
- anna purujen laskeutua hetki lieden sivussa
- dekantoi kahviuutos kasarista kuppiin ja nauti
Varmaan haraam, mutta tällä tavalla valmistettuna pidin kovasti.