Käyttisasennusongelma

Liittynyt
31.03.2017
Viestejä
1 196
Heippa! Tossa kokeilin asentaa lubuntu 12.04 mun serverikoneelle, koneessa on Intel pentium 3 800mhz, 512mt muistia ja 160gb kovalevy. Asentelin siihen ubuntun serverin ja se toimi mutta ajattelin asentaa graafisen käyttöjärjestelmän(elikkä poistin ubuntu servun). Selattuani hieman nettiä niin joidenkin mielestä lubuntu 12.04 pitäisi toimia tuolla kokoonpanolla. No, kun yritän asentaa, mitään ei tapahdu, ei tule asennusikkunaa tms. Vain valkoinen viiva (tällainen -) vilkkuu vasemmassa yläkulmassa. Kokeilin bootata kyseiseltä levyltä myös käyttökoneella ja se onnistui. Kokeilin myös xubuntu 10.04 mutta ei, ei toimi. Muistaakseni (en ole ihan varma) kokeilin myös samaa vanhaa ubuntu server levyä jolla olin aiemmin saanut toimimaan. Koneeseen on tuona väliaikana ilmestynyt pci-verkkokortti mutta olen kokeillut sen kanssa ja ilman niin sama virhe tulee. Omistan myös muita saman socketin emoja ja prossuja mutta samanlainen ongelma ilmenee niilläkin.
FAQ tästä saman koneen muista asioista joita on paljon kysytty täällä:
Miksi niin huonot osat?
- Virittelyn ilosta ja muutkin nettipalvelimet toimivat hyvin samanlaisilla osilla
Miksi graafinen käyttis?
- Koska olen tyhmä ja haluan kirjoittaa kotisivujen sisällöt serverikoneella (tiedän tätä ei tehdä usein mutta olen tehnyt (edellisillä osilla))
Voinko vastata jos en tiedä hajuakaan ongelmasta mutta haluan kysyä jotain tyhmää?
- Et
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 054
Onko se Lubuntu 32-bittinen? Onko buuttijärjestys oikea eli buuttaako varmasti siltä Lubuntumedialta? Yleensä jos koneessa on vääränlainen buuttijärjestys niin kone saattaa yrittää buutata vaikkapa usbiliitäntään unohtuneelta usbitikulta (jota siis ei ole edes tarkoitettu buuttaavaksi vaan sisältää vain jotain dataa), niin kursori vaan vilkkuu vasemmassa yläkulmassa. Ainakin näin minulle on joskus käynyt.

Kokeile saatko Puppy Linuxilla toimimaan.
Puppy Linux Community Home - Getting Started

Ellei, niin bios setupista voisi silmäillä niitä buuttioptioita.
 
Liittynyt
31.03.2017
Viestejä
1 196
Onko se Lubuntu 32-bittinen? Onko buuttijärjestys oikea eli buuttaako varmasti siltä Lubuntumedialta? Yleensä jos koneessa on vääränlainen buuttijärjestys niin kone saattaa yrittää buutata vaikkapa usbiliitäntään unohtuneelta usbitikulta (jota siis ei ole edes tarkoitettu buuttaavaksi vaan sisältää vain jotain dataa), niin kursori vaan vilkkuu vasemmassa yläkulmassa. Ainakin näin minulle on joskus käynyt.

Kokeile saatko Puppy Linuxilla toimimaan.
Puppy Linux Community Home - Getting Started

Ellei, niin bios setupista voisi silmäillä niitä buuttioptioita.
Jooo oon kaikki bootit ja sellaset laittanu ajat sitte CDROMmille. JA ei oo usb tikut kiinni. On 32 bit. Kokeilen puppyä ehkä tänään
 

svk

Apua, avatarini on sormi!
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
2 810
Oletko kokeillut 14.04, tai uudempaa pitkään tuettua jakeluversiota?
 
Liittynyt
31.03.2017
Viestejä
1 196
Oletko kokeillut 14.04, tai uudempaa pitkään tuettua jakeluversiota?
En, ei tuo kone varmaan oiken jaksa pysyä pystyssä niin uusilla käyttiksillä PS. Käyttiksenasennus ei aukea ruudulle ollenkaan. Pelkkää mustaa ja valkoinen vilkkuva viiva
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
453
Luultavasti näyttis ei tue asennuslevyltä aukeavan GUI:n resoa tai muisti ei riitä sen avaamiseen. Sen serveriasennukseen voi asentaa minkä vaan desktopin. Laita vaan se toimiva serveriasennus sisään ja sen jälkeen asennat Lubuntu tai Xubuntu desktopin, jotka molemmat keveitä (lubuntu kevein).

sudo apt-get install lubuntu-desktop
sudo apt-get install xubuntu-desktop

Reboottia peliin ja sitten loggaat sisään tekstipohjaisesti. GUI käynnistyy komennolla "startx".

Tällä pääset siihen että normisti serverillä ei ajeta GUI:tä viemässä resursseja, vaan sitä ajetaan vain kun tarvitset. Jos haluat hifistellä niin virittelet pääkoneelle Xming:n käyttöön ja ammut GUI:n sille tuolta serveriltä ja ajat sitä ilman monitoria.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 054
Liittynyt
31.03.2017
Viestejä
1 196
Kokeilin debian netinstallia että asentaisko se ees komentorivipohjasaen mutta ei, ei onnistu
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
242 700
Viestejä
4 238 249
Jäsenet
71 242
Uusin jäsen
Marmelooni

Hinta.fi

Ylös Bottom