Käyttäjien kotelo- ja työpöytägalleria

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 196
Onhan tuo vähän mennyt vuosi vuodelta tylsemmäksi. Toki kyllähän tuossa silti mielellään aikaa viettää :rolleyes:


Muuten hillitty ja hyvä, mutta hieman kokonaisuutta ahdistaa kun hylly on noin lähellä näyttöä :)
 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 196
Oli joo näyttö aiemmin jonkinverran alempana :D toki myös näytöstä tuohon hyllyn reunaan on ~15cm syvyyssuunnassa
Ah kappas nyt kun isomalta ruudulta näkee, niin eipäs tuo ollutkaan hyllyn alla vaan edessä :):thumbsup: Luurin näytöltä tihrustelin niin näytti että olisi ollut toisin.
 

Enitax

♠ ♦ ♣ ♥
Tukijäsen
Team AMD
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
59
Dodi, tällä mennään nyt hetken aikaa.
Kunhan ensi vuonna taas innostun, niin voisin kääntää pöydän toista seinää kohti ja vaihtaa näytön sekä pöytäkoneen paikkaa keskenään. Samalla sitten asentaisi pöydän alle pienen hyllyn tjms. verkkolaitteita varten.

työpöytä-1.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.03.2019
Viestejä
624
Tytär on pyytänyt joulupukilta jo vuosia omaa pelikonetta ja nyt koulumenestys oli parantunut siihen malliin, että oli aika iskän kaivaa SER-varastoa ja rakennella kone kuusen alle.

IMG_6316.jpeg


Spekseinä
  • Intel i5-6600K
  • CoolerMaster Hyper 212X (Arctic P12 föönillä)
  • ASUS Z170 Pro Gaming
  • 16gb G.Skill Ripjaws 4 2666 CL 15
  • Gigabyte GeForce GTX 1070
  • Corsair CS550M
  • Kioxia Exceria 500gb NVMe SSD
  • Phanteks G360A
  • 3x Phanteks D-RGB 120mm
  • 4x SilentiumPC Stella HP ARGB 120mm

Kyvykäs kone tyttären pelaamiseen, on myös ensimmäinen rakentamani kone missä mentiin ulkonäön osalta "paljon valoja ja valkoista" teemalla :rofl:, mukaan hommattiin myös kokonaan pinkit oheislaitteet.

Kokonaisuudessaan kaupasta tähän koneeseen hankittiin vain kotelo ja SSD, kaikki muu tuli kierrätysosina omista ja veljen varastoista.
 
Liittynyt
24.09.2020
Viestejä
288
1703290699330.png

1703290772257.png
1703293267933.png


vihdoinkin tuli am5 taustalevy niin pääsi kasaileen.


Speksiin
Lian li o11D mini
Ry zen 7 7800X3D
B650m Aorus elite ax
6000mhZ tridenz ddr5
Rx 6900xt Aorus extreme waterforce

Koteloa Hieman joutunu muokkaan että mahtui tuo distro.
Tarkoitus vielä letkut vaihtaa kovaputkiksi kun nyt vain oli kiire saada mylly tulille.
Oheislaitteen
Wooting 60HE, Steelseries aerox 5 wireless, steelseries Arctis nova pro wireless.
näytöt 34" Huawei UWQHD 165hz VA ja Blackstorm 27" 165hz VA
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.07.2019
Viestejä
124
Joissakin lähteissä mainittiin, että power led saattaa toimia ihan ilman mitään kummempaa virittelyä. Ja niinhän se vaan lähti pelaamaan Z370-emon kanssa ihan laakista. Tällä hetkellä on virtakytkin ja virtaledi kytkettynä. USB:t ja audiot sitten, jos jaksaa.

1000010938.jpg


Niin ja ledi vaatii tosiaan sen transistorin/fetin toimiakseen normaalilla emolla, ei siis riitä pelkkä liittimien vaihto.
Samoin kuulokeliitäntä vaatii pikku kytkennän että emo tunnistaa liittimen paikallaan olon.
USB menee suoraan vain johdotuksella, samoin firewire.

Käytin alkuperäisen etupaneelin ja sen liittimen ja vaihdoin liittimeen johdot riittävän pitkiksi. Voi ne tietysti jatkaakin mutta meni aika helposti.
 
Liittynyt
17.01.2018
Viestejä
2 094
Joissakin lähteissä mainittiin, että power led saattaa toimia ihan ilman mitään kummempaa virittelyä. Ja niinhän se vaan lähti pelaamaan Z370-emon kanssa ihan laakista. Tällä hetkellä on virtakytkin ja virtaledi kytkettynä. USB:t ja audiot sitten, jos jaksaa.

Emoilla on varmaan eri toteutuksia. Omalla alkuperäisellä asus jotain ei toiminut suoraan. Nykyisestä en tiedä kun kytkentä oli jo niin käytin sitä.
Varmista kuitenkin kun kytket usb + ja miinuksen toimiiko edelleen. Jotain outoa siinä etupaneelissa oli.
 
Liittynyt
28.08.2018
Viestejä
808
oli tarve: liikuteltava keskusyksikkö, että korotettuna lattiasta, jotta kaikki koirankarva pöly ei lattialta imeydy koppaan niin helposti.
Virittäjä kun lähtee pelkän ajatuksen kanssa liikenteeseen. Syntyi ihmisen näköinen ratkaisu:

Vähän naftiksi jäi ikean kukkavaunu. Helpotin tuskaani lisäämällä keittiöstä yhden vegelaudan, jossa enemmän pinta-alaa. Pitänee paremmalla ajalla helläsärön vähentämiseksi keksiä muu ratkaisu.
Saa antaa vinkkejä jolla parantaa lopputulosta.

Lopputulema. PC liikkuu nätisti ja 8cm korotus lattiasta :comp2:. minä olen tyytyväinen.

20240102_154258.jpg
 

Kaakatus

Tukijäsen
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
368
oli tarve: liikuteltava keskusyksikkö, että korotettuna lattiasta, jotta kaikki koirankarva pöly ei lattialta imeydy koppaan niin helposti.
Virittäjä kun lähtee pelkän ajatuksen kanssa liikenteeseen. Syntyi ihmisen näköinen ratkaisu:

Vähän naftiksi jäi ikean kukkavaunu. Helpotin tuskaani lisäämällä keittiöstä yhden vegelaudan, jossa enemmän pinta-alaa. Pitänee paremmalla ajalla helläsärön vähentämiseksi keksiä muu ratkaisu.
Saa antaa vinkkejä jolla parantaa lopputulosta.

Lopputulema. PC liikkuu nätisti ja 8cm korotus lattiasta :comp2:. minä olen tyytyväinen.

Mites joku pyörällinen siirtoalusta? Esim: Kuljetusalusta Wagner MM1327 en kattonut mittoja yhtään, mutta noissa varmaan olisi sopivan kokoisia.
 
Liittynyt
28.08.2018
Viestejä
808
Mites joku pyörällinen siirtoalusta? Esim: Kuljetusalusta Wagner MM1327 en kattonut mittoja yhtään, mutta noissa varmaan olisi sopivan kokoisia.
olin katsonutkin juuri tuota kun tilausta tein. Muistakin verkkokaupoista tuo oli loppunut =( ÅKERBÄR Kukkavaunu, sisä-/ulkokäyttöön/sinkitty, 31 cm - IKEA tämä oli naurettavan edullinen. Just joku levy vaan lisäksi jos ei mahdu oli mielessä sillon. Myös mietin kun järeät renkaat että tarviiko jo stopparitkin alle.
 
Liittynyt
02.05.2020
Viestejä
419
oli tarve: liikuteltava keskusyksikkö, että korotettuna lattiasta, jotta kaikki koirankarva pöly ei lattialta imeydy koppaan niin helposti.
Virittäjä kun lähtee pelkän ajatuksen kanssa liikenteeseen. Syntyi ihmisen näköinen ratkaisu:

Vähän naftiksi jäi ikean kukkavaunu. Helpotin tuskaani lisäämällä keittiöstä yhden vegelaudan, jossa enemmän pinta-alaa. Pitänee paremmalla ajalla helläsärön vähentämiseksi keksiä muu ratkaisu.
Saa antaa vinkkejä jolla parantaa lopputulosta.

Lopputulema. PC liikkuu nätisti ja 8cm korotus lattiasta :comp2:. minä olen tyytyväinen.

Itse kävin Bauhauksessa ja ne sahas mulle mittojeni mukaan vanerin palan ja pyysin viel jos porais keskelle kuppiterällä 3 reikää. Makso varmaan joku 7,60€ jos oikein muistan. Sit maalasin sen valkoiseksi ja laitoin pyörät pohjaan. Ei nekään kalliit ollu.
lauta.jpg
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
32
oli tarve: liikuteltava keskusyksikkö, että korotettuna lattiasta, jotta kaikki koirankarva pöly ei lattialta imeydy koppaan niin helposti.
Virittäjä kun lähtee pelkän ajatuksen kanssa liikenteeseen. Syntyi ihmisen näköinen ratkaisu:

Vähän naftiksi jäi ikean kukkavaunu. Helpotin tuskaani lisäämällä keittiöstä yhden vegelaudan, jossa enemmän pinta-alaa. Pitänee paremmalla ajalla helläsärön vähentämiseksi keksiä muu ratkaisu.
Saa antaa vinkkejä jolla parantaa lopputulosta.

Lopputulema. PC liikkuu nätisti ja 8cm korotus lattiasta :comp2:. minä olen tyytyväinen.

Mites tällänen?

 

J.K

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
184
Puuilosta saa 200kg kestävän siirtoalustan naurettavan halvalla (12,90). Eihän tuo mikään nätti ole, mutta bonuksena kestää muuttaessa liikutella vähän jytkympääkin tavaraa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 202
Puuilosta saa 200kg kestävän siirtoalustan naurettavan halvalla (12,90). Eihän tuo mikään nätti ole, mutta bonuksena kestää muuttaessa liikutella vähän jytkympääkin tavaraa.
Ja tuollaiseenhan voi sen oman kotelon myös vaikka ruuvata kiinni. Esim. kotelon jalkatappien kohdalta.
 
Liittynyt
08.05.2017
Viestejä
1 882
Puuilosta saa 200kg kestävän siirtoalustan naurettavan halvalla (12,90). Eihän tuo mikään nätti ole, mutta bonuksena kestää muuttaessa liikutella vähän jytkympääkin tavaraa.
Sieltä saa myös sisustuskalvoa, jolla päällystin oman siirtoalustan valkoiseksi.
20240103_190351.jpg
 

Purnukat

Tukijäsen
Liittynyt
11.01.2017
Viestejä
14
Pistänpä nyt tämän nykyisen nöbäluolani kuvan, vaikka tämä vähän härski onkin.

Sijainti on omakotitalon kellarivarasto/baari/pelihuone, johon olen viime vuonna joutunut vetäytymään perheen tilavaatimuksien käydessä ylivoimaisiksi, eikä ns. vapaita huoneita enää löytynyt. En nyt tosin valitakaan.
Baari on tehty aikanaan muuton jälkeen kiitos kaverini, joka ei tyytynyt vaatimattomiin "tänne tarvitaan lavuaari" -näkemyksiini, vaan mentiin vähän isommilla visioilla. Tilaa on myös kesteissä käytetty. Tosin viime aikoina taas tuo alkuperäinen varastotila on ottanut enemmän roolia.

IMG_1653.jpeg
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
485
Melko vaivalloista laittaa tämä määrä laitteiden johtoja kuriin :D
Elikkäs olen vetänyt johdot velcrolla sähköpöydän alapuolelle.
20240104_165924.jpg20240104_165903.jpg20240104_165846.jpg20240104_165800.jpg
Vielä olisi vähän paranneltavaa ja helpottaisi kummasti, jos nostaisi koneen lattialta pöydälle.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 961
Vähän aina ollut haasteina harrastaa kaikenlaisten PC-osien kanssa, mutta yrittää pitää pienessä asunnossa sotku/testisetuppi mahdollisimman siistinä. Pieni loma tulossa niin piti keksiä jotain uutta. Ei tämä nyt täydellinen ole mutta ihan jees pitää parikin viikkoa tuossa, ettei tarvitse aina illalla kasata ja nukkumaan mennessä purkaa pois. Kellarissa on tuollainen Dimastechin oikea testipenkki custom-vesijäähyllä, mutta eihän se mihinkään järkevästi mahdu. On minulla muut koneet toki kasattu ihan koteloihin.

Emo ei nojaa seinään ja pöytään vaan alle on viritetty Ikean puinen tablettiteline ja toimii aika hyvin tuossa etenkin kun kalliimmissa emoissa on kaikenlaista armoria etu- ja takapuolella. Emossa on toki myös integroidulle näytönohjaimelle portti, jos alkaa tuo näytönohjain tuossa ahdistamaan. :cigarbeye: Vielä kun saisi näyttikselle sellaisen telineen, jossa se pysyy pystyssä suoraan pöydällä eikä vaakatasossa "väärinpäin".


 
Liittynyt
31.07.2020
Viestejä
124
Täysin mustasta hieman värikkäämpää kokonaisuutta kohti.
Näyttö: LG 38GN950
Kaiuttimet: Genelec G3
Striimeri: Wiim Pro Plus
Näppäimistö: Iqunix ZX75
Hiiri: Lamzu Thorn
Pöytä: Ikea Anfallare
Tuoli: Ikea Fjällberget


Photo 7.1.2024, 21.57.00.jpgPhoto 7.1.2024, 21.56.30.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
390
Mikä ihmeen prossujäähy tuo on?? :D
Pienesti modattu Aerocool Mirage 5.

Seuraavaksi ajattelin käyttäjän @Fluke jalanjäljissä touhuta ylimääräisen i3 3220:n ympärille täysin passiivisesti jäähdytetyn kokoonpanon. Muuta kerrottavaa ei vielä ole kuin että asiaan liittyy vahvasti mITX HTPC -koppa sekä Arctic Coolingin Alpine 12 Passive -jäähy. Katsotaan miten tuo i3 jäähtyy tuolla ja lyödään sen jälkeen "tehokkaampaa" kiveä kylkeen, ja tuleeko AliExpressistä ylipäätään yhtään mitään.
 
Liittynyt
26.12.2020
Viestejä
483
Melko vaivalloista laittaa tämä määrä laitteiden johtoja kuriin :D
Elikkäs olen vetänyt johdot velcrolla sähköpöydän alapuolelle.

Vielä olisi vähän paranneltavaa ja helpottaisi kummasti, jos nostaisi koneen lattialta pöydälle.
Hyvältä näyttää. Hatun noston arvoinen suoritus. Onhan tossa hommaa kun laitteita ja johtoja on toistakymmentä. Sekä pitää vielä miettiä käytettävyyttä jne.

Itsekkin mietin vastaavaa ratkisua pöydän alle, oli osittain kuopattava, kun lähtee nettipiuha ja 2 x 5m hdmi johtoa huoneen toiseen päähän. Nämä ainoat mitkä menee maton alta johtokourua pitkin. Pöydän alle tulleet johdot vedin vaan kylmän viileästi sähkäpöydän akselin ympäri ja loput velcrolla kasaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 367
Melko vaivalloista laittaa tämä määrä laitteiden johtoja kuriin :D
Elikkäs olen vetänyt johdot velcrolla sähköpöydän alapuolelle.

Vielä olisi vähän paranneltavaa ja helpottaisi kummasti, jos nostaisi koneen lattialta pöydälle.
Eikö tuo Unifin kytkin menis ilman virtalähdettä jos sen laittaisi PoE-ketjussa tukarin ja injektorin väliin? Menee sit vaan piuhat uusiksi :D Nätti kyl! :tup:

Onko tuo musta palikka injektorin vieressä kompakti DP-KVM?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 363
Mitä Ikean laatikostoja käytätte tietokonepöydissä? Olisi uusi diy tietokonepöytä mietinnässä.
 
Liittynyt
10.02.2023
Viestejä
30
Vähän aina ollut haasteina harrastaa kaikenlaisten PC-osien kanssa, mutta yrittää pitää pienessä asunnossa sotku/testisetuppi mahdollisimman siistinä. Pieni loma tulossa niin piti keksiä jotain uutta. Ei tämä nyt täydellinen ole mutta ihan jees pitää parikin viikkoa tuossa, ettei tarvitse aina illalla kasata ja nukkumaan mennessä purkaa pois. Kellarissa on tuollainen Dimastechin oikea testipenkki custom-vesijäähyllä, mutta eihän se mihinkään järkevästi mahdu. On minulla muut koneet toki kasattu ihan koteloihin.

Emo ei nojaa seinään ja pöytään vaan alle on viritetty Ikean puinen tablettiteline ja toimii aika hyvin tuossa etenkin kun kalliimmissa emoissa on kaikenlaista armoria etu- ja takapuolella. Emossa on toki myös integroidulle näytönohjaimelle portti, jos alkaa tuo näytönohjain tuossa ahdistamaan. :cigarbeye: Vielä kun saisi näyttikselle sellaisen telineen, jossa se pysyy pystyssä suoraan pöydällä eikä vaakatasossa "väärinpäin".


Huhhuh! Tämä, tämä on hienoin pitkään aikaan. ehkä hieman kehitettävää mutta lähtökohta on tajuttoman iskevä, tulee mieleen esim prätkän moottori. Tästä lähden ite kehittelemään seuraavaa projektia :)

kiitos kun jaoit!!

-ix
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
485
Eikö tuo Unifin kytkin menis ilman virtalähdettä jos sen laittaisi PoE-ketjussa tukarin ja injektorin väliin? Menee sit vaan piuhat uusiksi :D Nätti kyl! :tup:

Onko tuo musta palikka injektorin vieressä kompakti DP-KVM?
Pitääkin tutkia voisko tuo injektori riittää tukarille ja kytkimelle, niin saisi virrat sen kautta molempiin. Hyvä nosto, kiitos :):thumbsup:

Vieressä oleva laite ei ole täysiverinen KVM, vaan voi vaihtaa ainoastaan USB-laitteet kahden eri tietokoneen välillä.
Helpottaa kuitenkin kummasti työkoneen käyttöä. Kuva pitää vielä vaihtaa erikseen näytön inputeista.

Eli ao. laite kyseessä. Ei ole missään nimessä täydellinen ratkaisu, mutta en löytänyt tässä hintaluokassa parempaa ja toistaiseksi ajanut asiansa.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
321
IMG_20240109_133351438.jpg


Operaatio valkoinen kokoonpano eteni valkoisen 7700xt radeonin merkeissä. Vielä täytyisi saada valkoiset piuhat, emolevy ja prosessoricooleri, mutta ne varmaan sitten jo am5 kannalla. Tietysti tässä käy taas niin, että viimeiset osat kun on saanut hankittua niin iskee se musta tai itx kokoonpanon kuume. :dead:

Valoja en jaksanut kirkastaa joten pahoittelut punaisesta tehosteesta. :cigarbeye:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
487
resize 1.jpg


resize 2.jpg


resize 3.jpg



ITX-koneen päivitystä, siirryttiin 5600x + RTX3070 kombosta --> 7800X3D ja RTX4080 komboon. Enää ei tarvitse valittaa kun fps laahaa ja pelit ei pyöri.

Osalista:

Ryzen 7800X3D
Asus B650E-I
G.Skill Ripjaws S5 32GB 6000Mhz CL30
Gigabyte RTX 4080 Windforce
SSUPD Meshroom S
Corsair SF750
Samsung 990 Pro 2TB
Samsung 980 1TB
NZXT Kraken Z63

Lämmöt Warzonea pelaillessa pyörineet siellä ~70C paikkeilla, veikkaan että nyt kun sai nuo 3D-printatut jalat kotelon alle lämmöt tippuu hieman vielä entisestään.
 

The Groke

Kärttyinen mörkö
Tukijäsen
Liittynyt
25.01.2021
Viestejä
827
Itse kävin Bauhauksessa ja ne sahas mulle mittojeni mukaan vanerin palan ja pyysin viel jos porais keskelle kuppiterällä 3 reikää. Makso varmaan joku 7,60€ jos oikein muistan. Sit maalasin sen valkoiseksi ja laitoin pyörät pohjaan. Ei nekään kalliit ollu.
Mä sahasin itse hyllylevyn ylijäämästä saman konseptin mukaisen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 052
Komeita on kotelot ja työpöydät. Alkaa tuo oma Antecin SX630 näyttää todella antiikkiselta näiden koteloiden rinnalla vaikka todella toimiva wanha kotelo onkin.

Ja on muuten painava verrattuna pojan omaan pelikoneeseen. Ympäröivät pellit ovat paksua vanhan koulukunnan peltiä, ei mitään ohutta rimpulaa :lol:

Pari kuvaa nyt kun projekti on valmis. Ei valoja tai muita hienouksia.

Gigabyte B450M K
Ryzen 5 2600
16GB Kingston Fury Beast DDR4 3200MHz
500GB Samsung 870 SSD
Inno3D GTX 970
Chieftec 650W
Tuulettimia 2x 80mm ja 1x 120mm
USB-etupaneeli

IMG_20240112_190845_copy_810x1440.jpg

IMG_20240112_190733_copy_810x1440.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.03.2017
Viestejä
1 549
Tuli vihdoin asenneltua varsi monitorille, vielä pitäisi läppärille tehdä sama jossain välissä. Ergotron HX säätöruuvit sai laittaa minimille tämän 38UC99 kanssa, mutta tuntuu toimivan ok vaikka näyttö on melkein 1kg alipainoinen varren speksattuun minimipainoon nähden.

2024-01-13 13.03.40.jpg 2024-01-13 13.06.41.jpg
 
Liittynyt
03.11.2020
Viestejä
11
Melko vaivalloista laittaa tämä määrä laitteiden johtoja kuriin :D
Elikkäs olen vetänyt johdot velcrolla sähköpöydän alapuolelle.

Vielä olisi vähän paranneltavaa ja helpottaisi kummasti, jos nostaisi koneen lattialta pöydälle.
Mistä olet tuotan "verkkopussukan" ostanut? Kuinka iso tuo on noin suurinpiirtein ja onko hyvä? Etsin jotain tuontapaista.
 

Sihijuoma667

Team AMD
Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
1 320
Mistä olet tuotan "verkkopussukan" ostanut? Kuinka iso tuo on noin suurinpiirtein ja onko hyvä? Etsin jotain tuontapaista.
Jokaisessa kasaamassani (eli yhdessä) sähköpöydässä on tullut tuo verkkopussi mukana että saa ne sähköpöydän kaapelit sinne. Luulen että tässäkin kuuluu pöytään.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 282
Viestejä
4 210 313
Jäsenet
71 044
Uusin jäsen
migosz

Hinta.fi

Ylös Bottom