Käytetyn tavaran virhevastuu vastaan optinen lukupää

Liittynyt
26.07.2020
Viestejä
19
Elikkä myin vanhan (vuosimallia 2003) mutta laadukkaan cd soittimen. Soitin soitti itsellä levyt ne harvat kerrat kun sitä tarvitsin mutta kun musiikki tuli pääasiassa Spotifystä nykyään niin päätin luopua siitä.

Ostaja laitteelle löytyi hetkessä ja toimitin kotiovelle vietynä 75€:lla, ebayssä näistä pyydetään näemmä reilua satasta.

Nyt kuitenkin ostajan mukaan soitin ei aina lue levyjä, hyvin erikoinen ongelma missä lukeee levyt joilla vähemmän kappaleita aina mutta jos kappaleita on lähemmäs parisenkymmentä tai enemmän niin saattaa vaatia uudelleen yrityksen mutta kuitenkin lukee tämän jälkeen. Tämä ei ostajalle käy vaan haluaa täysin toimivan, ymmärrettävää toki.

Tarjosinkin reilusti että jos hän palauttaa soittimen postilla niin palautan sen alkuperäisen maksetun summan 75€ mutta hän haluaa että joko palautan 20€ hinnasta takaisin tai että palauttaa soittimen ja maksaisin 75€ lisäksi myös kympin palautus postit.

Mitenkä vastaavissa tilanteissa yleensä toimittu? Omasta mielestä myin jo soittimen muutenkin todella halvalla, eikö ostajallakin ole jotain vastuuta?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 342
Silmää räpäyttämättä maksaisin 20€ hinnasta takaisin. Ei tarvitse ravata postissa ja olet kuitenkin 50€ plussalla. Muissa tapauksissa olet nollilla tai miinuksella ja käsissä soitin jonka kauppaaminen edelleen on kyseenalaista, jos se tosiaan on vähän rikki.

edit: toisin sanoen kysy itseltäsi saisitko uudelleen kaupatessa soittimesta yli 50€(+ mahdollinen 10€ pk palautuksesta) jos myyntitekstissä ilmenee että:"muuten toimiva mutta..." :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.07.2020
Viestejä
19
Silmää räpäyttämättä maksaisin 20€ hinnasta takaisin. Ei tarvitse ravata postissa ja olet kuitenkin 50€ plussalla. Muissa tapauksissa olet nollilla tai miinuksella ja käsissä soitin jonka kauppaaminen edelleen on kyseenalaista, jos se tosiaan on vähän rikki.

edit: toisin sanoen kysy itseltäsi saisitko uudelleen kaupatessa soittimesta yli 50€(+ mahdollinen 10€ pk palautuksesta) jos myyntitekstissä ilmenee että:"muuten toimiva mutta..." :)
Kiitos vastauksesta, en tiedä auttaisiko tuohon vain laserpään putsaaminen (En tiedä uskaltaako ehdottaa että kokeilee). Uuden laserkoneiston saisi näemmä 20€. Ei tässä haluaisi olla mikään mulkku myyjä mutta ei tietty harrastaa hyväntekeväisyyttäkään...
 
Liittynyt
03.03.2018
Viestejä
1 209
Toisaalta tarvikkeiden etsiminen/hakeminen ja huoltotyöt ei ole myöskään ilmaisia, jos tuotetta on myyty täysin toimivana. Toki aina on mahdollisuus, että ostaja yrittää vedättää ja ajattelee tuon pari kymppiä olevan juurikin summa, mistä et ala tappelemaan. Voithan pyytää videota todisteeksi ja sen jälkeen laita 20e tilille.
 
Liittynyt
26.07.2020
Viestejä
19
Toisaalta tarvikkeiden etsiminen/hakeminen ja huoltotyöt ei ole myöskään ilmaisia, jos tuotetta on myyty täysin toimivana. Toki aina on mahdollisuus, että ostaja yrittää vedättää ja ajattelee tuon pari kymppiä olevan juurikin summa, mistä et ala tappelemaan. Voithan pyytää videota todisteeksi ja sen jälkeen laita 20e tilille.
Juuri tämä käynyt itselläkin mielessä että josko onkin vain vedätys yritys. Kuluttajien välisessä kaupassa muutenkin taitaa olla yleensä aika perävalo takuu eikä tuo toimittaminenkaan aivan ilmaista ollut. Jos päädytään perumaan kauppa niin kuuluuko minun tosiaan myös vastata vielä palautus posteista?
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
1 703
Vastaavassa tilanteessa muotoilisin otsikon vaikkapa "käytetyn tavaran virhevastuu vastaan optinen lukupää", jotta lukija saa jonkinlaisen käsityksen triidin sisällöstä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 282
Minä olen niin autisti, että maksaisin palautuksen, testaisin/puhdistaisin/korjaisin laitteen ja laittaisin uudestaan myyntiin(tai vaihtoehtoisesti heittäisin sen serriin). Helpointa olisi toki hyvittää pieni summa, mutta ajatus kokonaisuutena on niin tyhmä etten tekisi niin. Sitä jäisi pohtimaan, mistä helvetistä oli kysymys ja mitä se alle kaljalaatikon hinta lämmittää jotakuta, joka halusi ehjän ja kuitenkin pitää rikkinäisen. Ellei ostaja sitten tosiaan halua etsiä kaikkea mahdollista hyötyä ja korjaa joka tapauksessa itse.

Moni yksinkertaisesti haistattaisi vitut.
 
Liittynyt
03.03.2018
Viestejä
1 209
Juuri tämä käynyt itselläkin mielessä että josko onkin vain vedätys yritys. Kuluttajien välisessä kaupassa muutenkin taitaa olla yleensä aika perävalo takuu eikä tuo toimittaminenkaan aivan ilmaista ollut. Jos päädytään perumaan kauppa niin kuuluuko minun tosiaan myös vastata vielä palautus posteista?
Ja jos ostaja vedättää, niin videota ei välttämättä koskaan tule. Mutta jos oikealla asialla, niin varmaan sellaisen sieltä mutisematta laittaa tulemaan. Toki huomioitavaa sitten, jos sinne tungetaan jotain itse poltettuja hienoja kokoelmia... että tarvitseeko sinun vastata sellaistenkin toimivuudesta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 282
Toki huomioitavaa sitten, jos sinne tungetaan jotain itse poltettuja hienoja kokoelmia... että tarvitseeko sinun vastata sellaistenkin toimivuudesta.
Hyvä huomio. Niitä on kovin monenlaisia kotipolttoisia optisia levyjä, ja ne eivät välttämättä ole minkään standardin mukaisia. Ja silloinkin kun ovat jonkin standardin mukaisia, ei välttämättä ole osa soittimen alkuperäistä speksiä, että takuulla joka raita soi.

Muutenkin on hieman pöhkö ajatus, että joku oikeasti vuonna 2020 haluaisi audio-cd-soittimeen laittaa jotain omia tallenteita soimaan. Sehän on koko laite kalusteena ja kokoelmaa katsastaessa vähän fiiliksen vuoksi soitteluun kuten vinyylisoitinkin. Sellainen normaali geneerinen musiikin kuuntelutapahtuma, jota voisi harrastaa jonkin cd-r-levyn avulla, ei enää tapahdu optisella levysoittimella. Eikäpä se kovin järjellinen ajatus ollut edes silloin 2003 kun tuo soitin on valmistettu.
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
383
Silmää räpäyttämättä maksaisin 20€ hinnasta takaisin. Ei tarvitse ravata postissa ja olet kuitenkin 50€ plussalla. Muissa tapauksissa olet nollilla tai miinuksella ja käsissä soitin jonka kauppaaminen edelleen on kyseenalaista, jos se tosiaan on vähän rikki.

edit: toisin sanoen kysy itseltäsi saisitko uudelleen kaupatessa soittimesta yli 50€(+ mahdollinen 10€ pk palautuksesta) jos myyntitekstissä ilmenee että:"muuten toimiva mutta..." :)
Ehdottomasti samaa mieltä Corexin kanssa, 20e hyvityksen itsekin myyjänä tässä antaisin jos sillä asia kerran ostajallekin kelpaa. Kyllähän kaikenlaisia kusettajia maailmaan mahtuu mutta ei tämä nyt näillä tiedoilla ihan miltään kusetukselta vaikuttaisi.

Tuo vikakuvauskin kuulostaa kyllä ihan aidolta kun ne levyt menee vaikeammiksi soittimelle toistaa jos ovat ihan täynnä tavaraa, siinä on joku syykin miksi noin mutta en nyt muista enää. Tokihan kyseessä voi olla itse poltettukin levy jolloin levyn laadussakin voisi aivan hyvin olla vikaa, joten voihan pyytää koittaa eri levyillä testailee. Ja tietenkin kannattaa muistaa ettei noi cd/dvd/bluray ym. -soittimien optiikat ja lukupäät ole ikuisia eli ne kyllä vikaantuukin ihan oikeasti vanhemmiten, joten ostaja voi hyvin olla oikeassakin tässä valituksessaan.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
27
Korjauksena tuollaseen vanhan soittimen lukuongelmaan, jos lukupää näyttää puhtaalta, voisi olla ihan aavistus tehoa laseriin lisää. Niissä on yleensä säätö trimmerillä. Mutta ihan aavistus, liika polttaa sen lukupään/laserin.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 770
Vähän antaa tämä ketju kyllä ikävän kuvan täällä asioivista kauppaa tekevistä.
Haistatellaan vittua sun muuta samantien jos tulee vähän ongelmia.

Tässä nyt kuitenkin ilmeisesti ostaja olettanut ostavansa ehjän ja täysin toimivan tuotteen. Tätä tuote ei kuitenkaan ilmeisesti ole.

En nyt lähde myyjääjään tästä syyttämään, ei varmasti ole tarkoituksella lähtenyt myymään viallista. Mielestäni tuo 20€ kuulostaa ihan järkevältä hyvitykseltä molemmille. Ostaja saa sillä uuden lukupään ja kaikki on tyytyväisiä.

Mutta ilman muuta omasta mielestä tuo videon pyytäminen pätkimisestä olisi ihan sopivaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.07.2020
Viestejä
19
Jaahas, päivitystä tilanteeseen. Pyysin ystävällisesti videota tuosta ongelmasta ja tämän jälkeen alkoi sadella viestejä missä kinuaa rahaa, tilinumero tietoja ja vaikka mitä muuta ihmeellistä paitsi mitään mikä viittaisi että laittaisi edes lyhyttä videon pätkää ongelmasta.
 
  • Tykkää
Reactions: drc
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 724
Jaahas, päivitystä tilanteeseen. Pyysin ystävällisesti videota tuosta ongelmasta ja tämän jälkeen alkoi sadella viestejä missä kinuaa rahaa, tilinumero tietoja ja vaikka mitä muuta ihmeellistä paitsi mitään mikä viittaisi että laittaisi edes lyhyttä videon pätkää ongelmasta.
Unohda koko tyyppi tuossa vaiheessa jos ei voi edes todistaa ongelmaa. Siellä varmaan ollut ongelmaa jollain 20+ track vanhalla cd-r levyllä mikä ei tuon aikaisilta soittimilta helposti onnistu eikä voi olettaakkaan. Jos siis mitään ongelmaa on ollutkaan.

Edit. OT mutta itseä harmittaa kun toissa vuonna jäi isäni perimistöön aikansa hifi Yamaha CD-soitin ja ajattelin silloin että ei sitä varmaan ketään halua ja meni serriin. Mutta sitten myöhemmin luin että siitä ois sen satkun ainakin saanut myytäessä mutta oli sitten jo liian myöhäistä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
94
Oletetaan, että nyt olisi kyse oikeista CD levyistä, eikä huonolaatuisista itse poltetuista levyistä.

Ongelma kuulostaisi siltä, että itse lukupää ei olisi likainen vaan sitä liikuttava kelkka jumittaa pidemmällä liikkeellä. Mitä enemmän kappaleita levyllä on sitä lähemmäs levyn ulkoreunaa lukupään täytyy liikkua, eli kulkemaan pidemmälle. Vähempi kappaleisella kelkka pysyttelee esimerkiksi 2/3 alueella levystä, jolla se toimii ongelmitta.
 
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
2 839
Oletetaan, että nyt olisi kyse oikeista CD levyistä, eikä huonolaatuisista itse poltetuista levyistä.

Ongelma kuulostaisi siltä, että itse lukupää ei olisi likainen vaan sitä liikuttava kelkka jumittaa pidemmällä liikkeellä. Mitä enemmän kappaleita levyllä on sitä lähemmäs levyn ulkoreunaa lukupään täytyy liikkua, eli kulkemaan pidemmälle. Vähempi kappaleisella kelkka pysyttelee esimerkiksi 2/3 alueella levystä, jolla se toimii ongelmitta.
Niin siis viittaatko nyt raitojen määrään, vai siihen kuinka täyteen (lähelle ulkoreunaa) levy on prässätty? Voihan levyllä olla vaikka vain yksikin pitkä raita, joka täyttää koko levyn.
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
357
Unoha koko tyyppi jos ei viitsi lyhyttä videota ottaan. Kuulostaa ihan kusetukselta.
 

?..

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
3 125
Ilman muuta pyydät videon todisteeksi. Nykypäivänä ei voi luottaa kehenkään. Jos hän ei videota halua ottaa niin kyseessä on huijaus. Lisäksi varmistu, että se cd levy on normaali, eikä itse poltettu yms.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
94
Niin siis viittaatko nyt raitojen määrään, vai siihen kuinka täyteen (lähelle ulkoreunaa) levy on prässätty? Voihan levyllä olla vaikka vain yksikin pitkä raita, joka täyttää koko levyn.
Periaatteessa siihen miten täyteen levy on ahdettu, mutta enemmän kappaleita on yleensä enemmän dataa levyllä.

Mutta kuulostaa tosiaan siltä, että kannattaa sitä videota odotella ennen toimenpiteitä. Oliko kauppojen ja reklamoinnin välissä kuinka paljon aikaa?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
3 433
Periaatteessa siihen miten täyteen levy on ahdettu, mutta enemmän kappaleita on yleensä enemmän dataa levyllä.

Mutta kuulostaa tosiaan siltä, että kannattaa sitä videota odotella ennen toimenpiteitä. Oliko kauppojen ja reklamoinnin välissä kuinka paljon aikaa?
Kannattanee se video pyytää, mutta ei tuo tavatonta ole. Parista marantzista oli kokemusta, muistaakseni 67SE ja 6000. Molemmat oli vähän nirsoja levyjen suhteen. Valtaosa toimi, mutta esim kopiointisuojatut levyt saattoi toimia jos meni vain soittamaan, mutta kappaleista toiseen hypellessä tuli ongelmia.

Ensimmäiseen oli diypuolen ohje, poista yksi konkka ja homma alkaa toimia. Toisessa oli eri pcb ja sitä kikkaa ei saannut hyödynnettyä.
 

Tilipitappitippitappi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 310
Sanot, että laite oli täysin toimiva ennenkuin sen postitit. Mitä tuosta enempää vääntämään? Käytettyä kun ostaa, saa käytetyn viat. Siinä mitään takuuta ole.
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
517
Ei CD-soittimen tarvitse osata soittaa muuta kuin CD-levyjä, ellei toisin mainita. Kaivele netistä pitäisikö sen edes osata soittaa jotain kotipolttoista.
 
Liittynyt
26.07.2020
Viestejä
19
Periaatteessa siihen miten täyteen levy on ahdettu, mutta enemmän kappaleita on yleensä enemmän dataa levyllä.

Mutta kuulostaa tosiaan siltä, että kannattaa sitä videota odotella ennen toimenpiteitä. Oliko kauppojen ja reklamoinnin välissä kuinka paljon aikaa?
Heti samana iltana alkoi kun soittimen sai ja itse tarjosin mahdollisuutta palauttaa soitin ja palautan rahat mutta ei tuntunut kiinnostavan.

Seuraavana päivänä sitten alkoi vaatimukset tuosta 20€ palautuksesta tai sitten olisi pitänyt laittaa hänen tilille tuo 75€ + 10€ posteja etukäteen jonka jälkeen palauttaisi laitteen mutta ei se minusta noinkaan mene mutta lähinnä tuota parin kympin palautusta on vaatinut senkin jälkeen kun videota pyyti.

Ei taida 50 viestiä riittää mitä paukkunut nyt tuosta asiasta luuriin mitenkä hän itse vastaavassa tilanteessa palauttaisi ilman mukinoita rahaa. En kyllä itse näe ongelmana nykypäivänä napata nopeaa videota ja pistää sitä todisteeksi.

Omasta mielestä olen antanut mahdollisuuden nyt palauttaa tuon ja kertonut tiedot tätä varten sekä osittaista raha palautusta varten pyytänyt tuota videota, joten vaihtoehdot on annettu.
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
2 406
Heti samana iltana alkoi kun soittimen sai ja itse tarjosin mahdollisuutta palauttaa soitin ja palautan rahat mutta ei tuntunut kiinnostavan.

Seuraavana päivänä sitten alkoi vaatimukset tuosta 20€ palautuksesta tai sitten olisi pitänyt laittaa hänen tilille tuo 75€ + 10€ posteja etukäteen jonka jälkeen palauttaisi laitteen mutta ei se minusta noinkaan mene mutta lähinnä tuota parin kympin palautusta on vaatinut senkin jälkeen kun videota pyyti.

Ei taida 50 viestiä riittää mitä paukkunut nyt tuosta asiasta luuriin mitenkä hän itse vastaavassa tilanteessa palauttaisi ilman mukinoita rahaa. En kyllä itse näe ongelmana nykypäivänä napata nopeaa videota ja pistää sitä todisteeksi.

Omasta mielestä olen antanut mahdollisuuden nyt palauttaa tuon ja kertonut tiedot tätä varten sekä osittaista raha palautusta varten pyytänyt tuota videota, joten vaihtoehdot on annettu.
Varmasti nyt sanomattakin selvää että et palauta tilille etukäteen mitään summaa.

Laitat sille lyhyen viestin missä ohjeistat kuinka helppoa on ottaa kännykällä lyhyt video, liittää se sähköpostiin ja painaa lähetä.
 

IcyT

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
664
Heti samana iltana alkoi kun soittimen sai ja itse tarjosin mahdollisuutta palauttaa soitin ja palautan rahat mutta ei tuntunut kiinnostavan.

Seuraavana päivänä sitten alkoi vaatimukset tuosta 20€ palautuksesta tai sitten olisi pitänyt laittaa hänen tilille tuo 75€ + 10€ posteja etukäteen jonka jälkeen palauttaisi laitteen mutta ei se minusta noinkaan mene mutta lähinnä tuota parin kympin palautusta on vaatinut senkin jälkeen kun videota pyyti.

Ei taida 50 viestiä riittää mitä paukkunut nyt tuosta asiasta luuriin mitenkä hän itse vastaavassa tilanteessa palauttaisi ilman mukinoita rahaa. En kyllä itse näe ongelmana nykypäivänä napata nopeaa videota ja pistää sitä todisteeksi.

Omasta mielestä olen antanut mahdollisuuden nyt palauttaa tuon ja kertonut tiedot tätä varten sekä osittaista raha palautusta varten pyytänyt tuota videota, joten vaihtoehdot on annettu.
Kuulostaa siltä, että nyt koitetaan myyjältä koijata alennusta. On kohtuullista odottaa, että virheen havaitessaan ostaja toimittaa todisteet virheen olemassaolosta. Jos niitä ei tule vaikka olet pyytänyt, ei kannata hetkauttaa korvaa ostajan ulinalle.
 
Liittynyt
06.05.2018
Viestejä
1 012
Oliko se ostaja sitten kertonut tarkemmin minkälaisista levyistä kyse? Kai jostakin netin syövereistä tuon myydyn laitteen manuaali löytyy ja josta voi tarkistaa minkälaisia levyjä kyseinen laite tukee.
 
Liittynyt
26.07.2020
Viestejä
19
Oliko se ostaja sitten kertonut tarkemmin minkälaisista levyistä kyse? Kai jostakin netin syövereistä tuon myydyn laitteen manuaali löytyy ja josta voi tarkistaa minkälaisia levyjä kyseinen laite tukee.
Kaikki levyt kuulemma varmasti naarmuttomia "mintti" kuntoisia ja uusilla pakasta vedetyillä levyilläkin kokeillut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 716
Kaikki levyt kuulemma varmasti naarmuttomia "mintti" kuntoisia ja uusilla pakasta vedetyillä levyilläkin kokeillut.
"Uusi, pakasta vedetty" kuulostaa jotenkin siltä että itsepoltetuilla mennään. Ja suurella osalla vanhoista CD-soittimista saattoi olla ongelmia CD-R(W) levyjen lukemisessa, kun se ura ei ole yhtä selkeä kuin teollisesti valmistetuissa. Jos itse poltetuista kyse, niin en kehtaisi kutsua tuota edes viaksi.
 
Liittynyt
26.07.2020
Viestejä
19
"Uusi, pakasta vedetty" kuulostaa jotenkin siltä että itsepoltetuilla mennään. Ja suurella osalla vanhoista CD-soittimista saattoi olla ongelmia CD-R(W) levyjen lukemisessa, kun se ura ei ole yhtä selkeä kuin teollisesti valmistetuissa. Jos itse poltetuista kyse, niin en kehtaisi kutsua tuota edes viaksi.
Itselle tuli noista selityksistä semmoinen kuva että alkuperäisiä levyjä olisi, videon kun laittaisi niin selviäisi sekin.
 
Liittynyt
03.05.2018
Viestejä
3 188
Ostaja ei vaikuta piirun vertaa rehelliseltä.
Muistatteko vielä CD-teoston viimeiset vitsaukset ennen Spotifytä, kun levyn lukemista vaikeutettiin, jotteivät tietokoneiden tarkat lukuasemat saisi luettua levyjä.
Huomioiden tämän tunnetun faktan JA ostetun laitteen valmistus vuoden 2003, pidän enemmänkin CD-median luontaisena ongelmana JOS luettava media 2005 jälkeistä tuotantoa.
 
Liittynyt
03.05.2018
Viestejä
3 188
Levyyn tehtiin siis tahallaan virheitä jotta CD-RW/R asemat jäisivät jumiin virheen korjauksen looppiin.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
1 703
Just vaikeiden asiakkaiden takia vien vanhat laitteet suosiolla osiksi pilkottuna SER:iin.

Ostaja ei vaikuta piirun vertaa rehelliseltä.
Muistatteko vielä CD-teoston viimeiset vitsaukset ennen Spotifytä, kun levyn lukemista vaikeutettiin, jotteivät tietokoneiden tarkat lukuasemat saisi luettua levyjä.
Näissä levyissä ei muuten saanut olla CD-logoa. Ne siis olivat "joitain" optisia levyjä. CD-+R(W) ovat sentään standardin mukaisia.
 

valurauta

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
3 528
"Uusi, pakasta vedetty" kuulostaa jotenkin siltä että itsepoltetuilla mennään. Ja suurella osalla vanhoista CD-soittimista saattoi olla ongelmia CD-R(W) levyjen lukemisessa, kun se ura ei ole yhtä selkeä kuin teollisesti valmistetuissa. Jos itse poltetuista kyse, niin en kehtaisi kutsua tuota edes viaksi.
Muistanko aivan väärin, että CD-R-tuki CD-RW:stä puhumattakaan ei ollut mikään itsestäänselvyys audio-CD-soittimissa? Kyse ei ehkä ole edes ongelmasta vaan siitä, että poltettujen levyjen ei ole koskaan luvattukaan toimivan.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 948
Viestejä
4 207 221
Jäsenet
70 997
Uusin jäsen
Raadottaja

Hinta.fi

Ylös Bottom