Käytetyn tavaran ostaminen ulkomailta?

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 318
Olisi muutamille käytetyille tavaroille tarvetta ja täälläkin minulla on ostetaan ilmoituksia joihin ei ole tullut vastauksia joten mietin jos kyselisi ulkomailta. Aloin nyt vaan miettimään miten tämä helpoiten onnistuu vai onko ainoa tapa selata ebay:ta ja sieltä ostella? Mietin kun suurin osa näistäkin on sellaisia, että jollain varmasti puoli ilmaiseksi jossain kaapissa lojuu jos vain sattuisi törmäämään ostetaan ilmoitukseen, mutta en ole löytänyt mitään paikkaa missä tallaisia olisi. Esimerkiksi johonkin kännykän raatoihin paras paikka varmasti olisi XDA developers, mutta siellä ei mitään ostetaan/myydään paikkaa ole käsittääkseni.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 717
Ostoilmoitukset on pääsääntöisesti ihan tyhjän kanssa. Niillä kerää lähinnä valtavan kasan yhteydenottoja toinen toistaan selkeämmiltä huijareilta. Todennäköisyys on lähes olematon sille, että kukaan, jolla on haluamasi artikkeli ylimääräisenä näkisi tuon ostoilmon. Harva selailee tai hakee ostoilmoituksia mistään, ei vaikka olisi itse ko. tavaraa myymässäkin, koska on vaan niin paljon helpompaa tehdä se myynti-ilmo, millä sitten saa kiinnostuneet ottamaan yhteyttä.

Helpoimmalla pääsee kun itse etsii niitä myynti-ilmoituksia, oli se sitten eBaystä tai jostain muualta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 318
Joo noinhan se on. Joskus harvoin kuitenkin kun tyyliin tänne laittaa ilmoituksen joku sen sivupalkista bongaa. Noin on itsellenikin käynyt kun on ollut jotain tavaraa mitä ei ole jaksanut myyntiin laittaa. Lähinnä mietin mitä tuollaisia paikkoja edes ebay:n lisäksi on mistä etsiä?
 
Liittynyt
07.12.2016
Viestejä
98
En tiedä onko ebayn lisäksi mitään muuta yleispaikkaa, mutta monilla eri harrastealueilla tuntuu olevan omia saittejaan:

Reverb.com - käytetyt musiikki-instrumentit ynnä muut soittokamat.
Discogs.com - käytetyt audiolevyt
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
774
Ei missään nimessä minnekkään ostetaan -ilmoituksia. Prosentit huijaukselle lähempänä 100%.

Muutama vuosi sitten yhtä tiettyä prosessoria olin etsinyt jo aikaa, ei löydy mistään. Laitoin epätoivoisena ostetaan -ilmoituksen siitä nimenomaisesta mallista. Jännästi tuli alle tunnissa yhteydenotto tiivistettynä seuraavasti "sopivasti tuossa olis käyttämättömänä kaapissa, laita rahat tuleen niin heitän postiin". Poliisikeissiksi meni. Rahat kuitenkin sain puolenvuoden kuluttua myyjältä suoraan.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 320
Viestejä
4 211 272
Jäsenet
71 045
Uusin jäsen
Alanenkalle

Hinta.fi

Ylös Bottom