Käytettyjen näyttisten jälleenmyyntiarvot

Liittynyt
21.10.2017
Viestejä
84
Itselläni on ainakin vahvistunut päätös ostaa 3080, kun olen katsonut noita pyyntejä ja tarjouksia 2080 Ti:stä. Pitää vaan olla tarkkana, ettei ehdi muut ostaa kaikkia nenän edestä.

Alunperin olin ajatellut ostaa 2080 Ti:n jossain kohtaa julkistuksen jälkeen, muttei hinnat näytä tippuvan sille tasolle kuin olin toivonut. Toki noi uudet ei ole vielä kaupassa, että niiden tulo kauppaan voi romauttaa hintoja vielä, mutta tässä kohtaa on kovin vaikea enää muuttaa tuota 3080:n ostopäätöstä, kun se on käytännössä jo syntynyt :) Just katselin, että oli myynti-palstalla tuoreehko ilmoitus, missä 2080 Ti:stä pyydetään 1000€ ja "kohtalaisen tiukka hinta" :oops:
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 147
Itselläni on ainakin vahvistunut päätös ostaa 3080, kun olen katsonut noita pyyntejä ja tarjouksia 2080 Ti:stä. Pitää vaan olla tarkkana, ettei ehdi muut ostaa kaikkia nenän edestä.

Alunperin olin ajatellut ostaa 2080 Ti:n jossain kohtaa julkistuksen jälkeen, muttei hinnat näytä tippuvan sille tasolle kuin olin toivonut. Toki noi uudet ei ole vielä kaupassa, että niiden tulo kauppaan voi romauttaa hintoja vielä, mutta tässä kohtaa on kovin vaikea enää muuttaa tuota 3080:n ostopäätöstä, kun se on käytännössä jo syntynyt :) Just katselin, että oli myynti-palstalla tuoreehko ilmoitus, missä 2080 Ti:stä pyydetään 1000€ ja "kohtalaisen tiukka hinta" :oops:
Mitään ostopakkoahan siellä ei ole. Jos itse pistäisin myyntiin, niin pistäisi n jonkun vastaavan hinnan, sillä omasta mielestä tällä hetkellä ei ole mitään järkeä myydä, koska 3080:sta ym on saatavuuden suhteen tullut noita hieman huolestuttavia uutisia ja uusi tuote on aina uusi tuote, jossa voi olla pahojakin ongelmia ainankin alkuvaiheessa.. Näyttiksetkin kun julkaistaan usein käytännössä beta tekeleinä, vähintään ajureiden suhteen, toisinaan myös raudan. Itsellä nuo nyt menee niin tai näin, tn ainankin uuteenvuoteen "katsellaan" tilaan.
 

vipe

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 887
Vaikuttaa siltä, että mainaajat ovat käyneet hamstraamaan 3000 sarjaa, varsinkin 3080:aa. Jos ko asia pitää paikkansa, niin hinnat tulevat nousemaan täysin varmasti ja saatavuuskin voi olla olematonta hyvinkin pitkään..(alun jälkeen varsinkin).
Eli vanhaa näyttistä ei nyt kannatakkaan pistää myyyntiin, ennenkuin uusi on koneessa ja toimii..
Tämä tietysti vaikuttaa myös käytettyjen (RTX) korttien arvoon, niiden hintaa nostavasti.
Mitään ostopakkoahan siellä ei ole. Jos itse pistäisin myyntiin, niin pistäisi n jonkun vastaavan hinnan, sillä omasta mielestä tällä hetkellä ei ole mitään järkeä myydä, koska 3080:sta ym on saatavuuden suhteen tullut noita hieman huolestuttavia uutisia ja uusi tuote on aina uusi tuote, jossa voi olla pahojakin ongelmia ainankin alkuvaiheessa.. Näyttiksetkin kun julkaistaan usein käytännössä beta tekeleinä, vähintään ajureiden suhteen, toisinaan myös raudan. Itsellä nuo nyt menee niin tai näin, tn ainankin uuteenvuoteen "katsellaan" tilaan.
Mikä on lähde tälle, että saatavuus olisi täällä huonoa? Ei kai se yksi kuva Baidussa?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 147
Mikä on lähde tälle, että saatavuus olisi täällä huonoa? Ei kai se yksi kuva Baidussa?
Useita eri uutisia / huhuja netistä, kokien korttien valmistusmääriä, korttien soveltumista mm. mainaukseen ja tekoälytutkimukseen.
Lisäksi moni on käsittääkseni yrittänyt jättää 2000 sarjan väliin tai on ostanut jonkun halppismallin kortin, tarkoituksena päivittää 3000 sarjaan sen ilmestymisen alkuvaiheessa, joten menekki on maailmalla suurta. Se ei ole uutta, että suosittua uutta tuotetta ei tänne asti valu paljonkaan kuukausiin julkaisusta.. On käynyt niinkin, että alussa on ollut ja sitten on ollut pitkä tauko, jolloin saatavuus on ollut erittäin huonoa.
 
Liittynyt
21.10.2017
Viestejä
84
Mitään ostopakkoahan siellä ei ole.
You don't say? :hmm:

On se 3080 kuitenkin reilusti parempi kuin 2080 (Ti) kauppaan tullessaan ja uuden hinta/teho suhde ihan eri galaksista, reilusti enemmän kuin "julkaisukausiin". Jos menee nenän edestä eka erä, niin sitten menee ja odottelen seuraavaa erää. Jos taas käy niin, että eka satsi livahtaa nenän edestä ja sen jälkeen hinnat kipuaa, niin jatkan nykyisellä näyttiksellä, paitsi jos uusien hinnan noususta huolimatta käytettyjen hinnat romahtaa (nykyisestäkin). Edellisen kerran vaihdoin näytönohjainta, kun tuli vastaan peli, mistä ei saanut asetuksia niin alhaisiksi, ettei FHD olisi tahmannut, että pystyn kyllä kituuttamaan aika pitkään halutessani.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
4 262
Mikä on lähde tälle, että saatavuus olisi täällä huonoa? Ei kai se yksi kuva Baidussa?
Mitä itse olen seurannut yli kymmenen vuotta julkaisuja niin jumaltuotteilla (esim HD 5870, 2500K, 3700X) on aina ollut hankaluuksia vastata kysyntään 2-3vk alusta.
Ja joskus ihan keskinkertaisiakin tuotteitakin on pitänyt jonottaa kuukausitolkulla.
 

vipe

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 887
Mitä itse olen seurannut yli kymmenen vuotta julkaisuja niin jumaltuotteilla (esim HD 5870, 2500K, 3700X) on aina ollut hankaluuksia vastata kysyntään 2-3vk alusta.
Ja joskus ihan keskinkertaisiakin tuotteitakin on pitänyt jonottaa kuukausitolkulla.
Niin, tässä itsekin yli 30 vuotta tietokoneiden kanssa touhunnut, joskus tavaraa on saanut heti ja joskus ei, joten suattaapi olla, tai suattaapi olla olematta...Kysymykseni liittyi suoraan noihin esitettyihin väitteisiin mitä lainasin, eli mitä faktoja tässä 3080-kontekstissa on siitä, että saatavuus on "olematonta", eli kysyntä Suomenmaalla ylittää siis moninkertaisesti tarjonnan?

Eli: onko faktatietoa (linkkiä?) niistä valmistusmääristä tai maahantuojille saapuvista kappalemääristä jne. joista voisi ehkä vetää jotakin johtopäätöksiä, vai onko kaikki vain puhdasta spekulaatiota?

Edit: Muutenhan asia ei olisi kovin relevantti, mutta mikäli 3080 arvosteluja tosiaan saapuu vasta samana päivänä kun niitä pääsee tilaamaan niin vähän kinkkiseksi vetää esim. AIB mallien välisien erojen kannalta. Ainakin kauppojen sivuilla näyttää aika paljon olevan eri malleja tarjolla mikä vaikuttaa lupaavalta.
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
532
Tää on kyllä ihmeellinen asenne pitää omaa näkemystä objektiivisena totuutena, jonka mukaan pitäisi tavara hinnoitella.
Alle 600€ ei tule 3070 saamaan, joten 400€ saman tehoisesta kortistahan olisi vuosisadan kauppa. Ja vieläpä niin, että vaihtoehto on ostaa halvempi näytönohjain nyt tai kalliimpi reilusti yli kuukauden päästä :D
600€ on vähän yläpään hinta 2080ti:lle toki, mutta jos on kolmatta vuotta takuuta jäljellä niin mikäs siinä ostaessa.
Mistä keksit, että pidän omaa näkemystäni objektiivisena totuutena? Sanoinhan juuri että joku myi 600€ oman 2080TI:n. En pidä omaa näkemystäni objektiivisena totuutena, mutta sehän siinä onkin että käytettyjen markkinoilla sellaista objektiivista totuutta hinnasta ei ole.

Itse en näe 400€ mitenkään vuosisadan diilinä, jos uudempaa ja parempaa tekniikkaa saa uutena hyllystä 530€. Toki jos on saatavuus ongelmia ja sinun ennustukset pitää paikkansa niin joo, alussa ei varmaan saa helposti 530€ hintaan. Mutta kauanko sitten tämä saatavuusongelma kestää jos sitä edes on? Veikkaanpa että aika vaikea ennustaa tuollaista ja sen takia itse en lähtisi hinnoittelemaan 2080TI:tä 3070/3080:n spekulatiivisilla saatavuusongelmilla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
4 262
Itse en näe 400€ mitenkään vuosisadan diilinä, jos uudempaa ja parempaa tekniikkaa saa uutena hyllystä 530€.
Itse en näe mitään arvoa näytönohjaimen uutuudella, paitsi tietysti takuun pituuden. En saa siitä mitään että tuote on muoveissa. Itse asiassa käytetty luotettavalta myyjältä on parempi kuin uusi: uusi voi olla DOA, käytetty ei.
Ja siis nyt puhutaan RTX 2000 ja GTX 1600-sarjoista, eli maksimissaan 2v vanhasta raudasta. Jossain RX5500 XT teholuokassa onkin sitten ihan arvoa sillä uutuudella vs 7v vanha GTX 780ti

Itselleni tekniikan paremmuudenkin määrittelee näytönohjaimissa ensisijaisesti FPS, toissijaisesti äänekkyys ja kulutus.
Jos samaa FPS on tarjolla 400€ ja 530€ hintaan, niin 400€ on ihan ylivoimainen diili. Toki jos halvemman äänekkyys on tasoa referenssi GTX 470 niin juu sit maksan mielellään isomman hinnan.
RTX 3070 hinnat muuten näkyvät jo jimmsillä ja halvin on 630€, ei 530€, siihen minä tuota 400€ peilaan.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
4 262
Näköjään Zotac on tullut halvemmaksi vaihtoehdoksi Asus Dualille, joka oli halvin listattu kun toissapäivänä katsoin ja sillä on hintana 620€, ei siis 630€ kuten väitin. Nythän hinnat sitten näyttävätkin paljon paremmilta. Tosin edelleen ottaisin sen 400€ 2080ti:n jos nvidian markkinointi saman tehoisesta lapusta pitää paikkansa :kahvi:

Founders editioneiden saatavuuden uskon kun näen. Tälläkin hetkellä 2070 Superin ja 2080 ti:n kanssa on tarjolla ei oota nvidian sivuilta. Samaa on ollut hyvin usein, vaikka kauppojen sivut ovat olleet AIB malleja notkollaan.
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
532
Itse en näe mitään arvoa näytönohjaimen uutuudella, paitsi tietysti takuun pituuden. En saa siitä mitään että tuote on muoveissa. Itse asiassa käytetty luotettavalta myyjältä on parempi kuin uusi: uusi voi olla DOA, käytetty ei.
Ja siis nyt puhutaan RTX 2000 ja GTX 1600-sarjoista, eli maksimissaan 2v vanhasta raudasta. Jossain RX5500 XT teholuokassa onkin sitten ihan arvoa sillä uutuudella vs 7v vanha GTX 780ti

Itselleni tekniikan paremmuudenkin määrittelee näytönohjaimissa ensisijaisesti FPS, toissijaisesti äänekkyys ja kulutus.
Jos samaa FPS on tarjolla 400€ ja 530€ hintaan, niin 400€ on ihan ylivoimainen diili. Toki jos halvemman äänekkyys on tasoa referenssi GTX 470 niin juu sit maksan mielellään isomman hinnan.
RTX 3070 hinnat muuten näkyvät jo jimmsillä ja halvin on 630€, ei 530€, siihen minä tuota 400€ peilaan.
Sehän se siinä onkin, että mistä tietää että myyjä on luotettava? Mistä tietää näyttiksen historiasta kun sitä on ostettuna käytettynä, että onko mainattu 24/7 vai ei? Kuitenkin kun kaupasta ostaa uutena, näytönohjaimen saa juuri sen mitä on tilannut eikä tarvitse kuumotella kusetuksen suhteen. DOA on tietysti mahdollista saada, mutta itselleni ei ole koskaan näin käynyt. Käytettynä ostettuna näytönohjaimelle on voitu tehdä jotain mikä voi evätä takuun tms. Myöskin kuluttajansuojalain tuomat edut jää täysin saamatta kun ostaa käytettynä vaikka olisikin takuuta. Ja kuten tiedettyä, liittyy monia muitakin riskejä käytetyn ostamiseen.

Vaikka FPS monilla merkitseekin eniten, niin kyllä myös tehonkulutus siinä mielessä vähän merkkaa, että onko ihmisillä tarpeeksi jykevä virtalähde. Esim jos vertailee jotain 1050TI:tä ja 770:aa keskenään, niin jokaisella on kopassa tilaa ja poweria tuohon 1050TI:hin. Tietysti samanlaista eroa tuskin tulee 3070:n ja 2080TI:n välille. Jos itse saisin valita otanko yhtä tehokkaan näyttiksen uudemmalla tekniikalla, pienemmällä virralla, täydellä takuulla ja kuluttajansuojalla, niin ottaisin sen 530€ uutena mielummin kuin 400€ käytettynä vanha malli, jossa takuu umpeutumassa. No kuitenkaan tuo 400€ ei ole mikään ihan mahdoton kun taas pakko myöntää että nuo hinnoittelut 600€ 2080TI:n kohdalla kuulostaa älyttömiltä. Kuitenkin Tori.fi:ssä yksi sai myytyä semmoisen 600€:llä joten eihän se ole tyhmä joka pyytää :)
 
Liittynyt
21.10.2017
Viestejä
84
Jos pyynti on omasta mielestä kallis niin älä osta.
Näin itse olenkin tehnyt. Pyynnithän ei absoluuttisena rahamääränä ole kovia, mutta suhteessa siihen, mitä sillä rahalla saa asia onkin ihan muuta IMO. Itseä hämmästyttää lähinnä, että ostajia löytyy edelleen 600€ hinnalla ja joku laittaa "kohtalaisen tiukkana" pyyntihintana tonnin. Ellei sitten ollut ihan vaan läpällä tehty myynti-ilmoitus, mutta siihen nähden oli nähty kyllä kovasti vaivaa sen eteen, jos ihan vaan läpällä on heitetty. Mutta ei ole multa pois, päinvastoin ostan tehokkaamman, kunhan kauppaan vihdoin tulevat.
 
Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
781
Näin itse olenkin tehnyt. Pyynnithän ei absoluuttisena rahamääränä ole kovia, mutta suhteessa siihen, mitä sillä rahalla saa asia onkin ihan muuta IMO. Itseä hämmästyttää lähinnä, että ostajia löytyy edelleen 600€ hinnalla ja joku laittaa "kohtalaisen tiukkana" pyyntihintana tonnin. Ellei sitten ollut ihan vaan läpällä tehty myynti-ilmoitus, mutta siihen nähden oli nähty kyllä kovasti vaivaa sen eteen, jos ihan vaan läpällä on heitetty. Mutta ei ole multa pois, päinvastoin ostan tehokkaamman, kunhan kauppaan vihdoin tulevat.
No se on vähän mille kukin laskee arvoa.
Itse voin ihan myöntää että ostin 600e pari vuotta vanhan takuuttoman 2080tin.
Syitä tähän oli että halusin suoraan ”uuden” kortin blokillisena, että ei tarvii ihe asennella ja säätää. Plus 3070 pitäisi odotella blokki ja ne maksaa varmasti alkaen 100e niin hinta onkin sen 650e. Ja saatavuudesta ei mitään tietoa.
nyt saan aikalailla yhtä nopean kortin hieman edullisemmin ja jos se nyt pari vuotta on toiminu ongelmitta toiminee se seuraavatkin pari.
Ja juu olihan tuo 600e vähän siinä kipurajalla mutta samapa tuo. Saan kortin huomenna koneeseen kiinni ja taas mennään vuosi pari iloisesti.
Tosin ei mulla näissä ostoksissa hirveästi järkeä ole ennenkään ollut nimimerkillä vaihdoin gtx1080 suoraan refu vega56 :rofl:.
 
Liittynyt
21.10.2017
Viestejä
84
@Riksy mjoo, sitähän se on, että miten kukakin laskee arvoa noiden korttien eri ominaisuuksille. Ihmetyttää, miten kukaan voi arvottaa vanhaa arkkitehtuuria niin paljon korkeammalle kuin itse tekee, mutta eihän se väärin ole olla eri mieltä. Luontokin kiittää :)
 
Liittynyt
27.06.2018
Viestejä
565
Huhut RTX 3000 sarjan huonosta saannista voidaan unohtaa, ekat coini mainaajat ovat jo saaneet isot läjät niitä käyttöön suoraan tehtaalta:
Huomautus 2020-09-10 123604.pngHuomautus 2020-09-10 123544.png99658c1001e93901283ccf646cec54e737d196ee.jpg
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 147
Huhut RTX 3000 sarjan huonosta saannista voidaan unohtaa, ekat coini mainaajat ovat jo saaneet isot läjät niitä käyttöön suoraan tehtaalta:
Ilmankos on sanottu, että saatavuus ei ole kummoista. Nuo ovat sitten muualta pois. Ja jos hinta kohtaa suorituskyvyn, niin hamstraus voi laajentua myös tukkuihin ja jopa paikallisiin kauppoihin..
 
Liittynyt
30.03.2020
Viestejä
66
Mulle riittäis omaan käyttöön helposti joku 2080s-2080ti, mutta ennemmin maksan sen 739e 3080 kuin 600e 2080ti tai 500e 2080s. Ehkä se lopullinen jytky iskee vielä noihin käytettyjen hintoihin kun 3000-sarjaa saa nappia painamalla tilaukseen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.12.2016
Viestejä
1 289
Mulla ois ostettavana noutokaupalla kivasti 570e vuoden ikäinen 2080ti Strix. Ostaisitteko?
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 192
Kiinnostava aihe maksetaanko/pyydetäänkö liikkaa vanhoista. Tuolla kauppa-alueella voisi olla myös alue, jossa voi keskustella (kaupankäyntiä muuten sotkematta) hinnoittelun mielekkyydestä.
-GeForce RTX 3080 tulee saataville 17.9 ja Founders Edition on hinnoiteltu NVIDIAn omassa verkkokaupassa 739 euroon.

-RTX 3090 Founders Edition myyntiin 24.9 ja sen hinta on NVIDIAn verkkokaupassa 1589 euroa.

-RTX 3070 Founders Edition myyntiin tarkemmin määrittelemättömänä ajankohtana lokakuussa 529 euron hintaan.
Myös AIB-valmistajien mallit saapuvat myyntiin näillä näkymin samoina päivinä FE-mallien kanssa.
----
*CUDA-rajapinnalla uusi RTX 3080 peittoaa RTX 2080S-mallin keskimäärin 68 %:n ja
RTX 2080 Ti -mallin keskimäärin 38 %:n erolla.

- Yksittäisistä testeistä RTX 3080 pärjää parhaiten Vertex Connecting and Merging -testissä, jossa erot samoihin verrokkeihin ovat peräti 103 ja 61 prosenttia

-heikoimmillaan se on Catmull-Clark Subdivision Level 3 -testissä, jossa se peittoaa
RTX 2080S:n 22 ja RTX 2080 Ti:n 26 %:n erolla.
*Laskelma GTX 2080Ti:lle
0,62% * 739€= 458
Jos hyödyllinen käyttöikä n. 5 vuotta (olettaen ettei hinta-tehosuhde yleisesti muutu)
3-vuotta vanhan arvo olis noin 3/5* 458 = 275€ eikä takuuta enää ole.
 
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
520
Kiinnostava aihe maksetaanko/pyydetäänkö liikkaa vanhoista. Tuolla kauppa-alueella voisi olla myös alue, jossa voi keskustella (kaupankäyntiä muuten sotkematta) hinnoittelun mielekkyydestä.

----


*Laskelma GTX 2080Ti:lle
0,62% * 739€= 458
Jos hyödyllinen käyttöikä n. 5 vuotta (olettaen ettei hinta-tehosuhde yleisesti muutu)
3-vuotta vanhan arvo olis noin 3/5* 458 = 275€ eikä takuuta enää ole.

Ihanko oman pinkan mukaan laskit?
 
Liittynyt
22.02.2017
Viestejä
976
Ok eli voinko pyytää rahaa mikäli Cudassa onkin 101% eroa?
Eli rahaa ja kortti. Nice!
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 192
Kiinnostava aihe maksetaanko/pyydetäänkö liikkaa vanhoista. Tuolla kauppa-alueella voisi olla myös alue, jossa voi keskustella (kaupankäyntiä muuten sotkematta) hinnoittelun mielekkyydestä.

----


*Laskelma GTX 2080Ti:lle
0,62% * 739€= 458
Jos hyödyllinen käyttöikä n. 5 vuotta (olettaen ettei hinta-tehosuhde yleisesti muutu)
3-vuotta vanhan arvo olis noin 3/5* 458 = 275€ eikä takuutta enää ole.
Ihanko oman pinkan mukaan laskit?
En täysin ymmärtänyt kysymystäsi? Oliko laskelmassa joku virhe?
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 192
Koitappa huvikseen kuinka monta tuohon laskelmallasi olevaan 275€/kpl hintaan 2080ti korttia saat ostettua. Ei vain märissä päiväunissa.
Ei se silti muuta sitä, että vahoista jotkut maksavat/pyytävät selvästi yli sen "tehon" arvon. Kaupat syntyy kun molemmat ovat hintaan riittävän tyytyväisiä. Itse ostaisin enemmin ton 3080 kuin maksaisin 575€ euroa 2-vuotta vanhasta 2080ti:stä
Mun osalta tää on pelkkää matemaattista teoriaa. Intelin UHD 630 on toistaiseksi riittänyt minulle. :)
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
532
Mulla ois ostettavana noutokaupalla kivasti 570e vuoden ikäinen 2080ti Strix. Ostaisitteko?
Itse en ostaisi. Erotus 3080:n hintaan niin pieni, että melkein se kannattaa uutena mielummin ostaa.... tai sitten jos budjetti ei anna periksi niin 3070:n saa halvemmalla. Käsittääkseni maanantaina tulee julki ensimmäiset benchmarkit?
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
532
Kiinnostava aihe maksetaanko/pyydetäänkö liikkaa vanhoista. Tuolla kauppa-alueella voisi olla myös alue, jossa voi keskustella (kaupankäyntiä muuten sotkematta) hinnoittelun mielekkyydestä.

----


*Laskelma GTX 2080Ti:lle
0,62% * 739€= 458
Jos hyödyllinen käyttöikä n. 5 vuotta (olettaen ettei hinta-tehosuhde yleisesti muutu)
3-vuotta vanhan arvo olis noin 3/5* 458 = 275€ eikä takuuta enää ole.
Siis jos 3080 on 2080TI:tä parempi 38%, niin se laskutoimitus menee 739€/1,38 eikä 0,62*739. Arvoksi siis tulisi ~536€. Hyödylliseen käyttöikään vaikea ottaa kantaa... Voihan sitä olla vaikka 10v tai 2v käyttäjästä riippuen. Itse ottaisin vielä tuosta 536€ hinnasta sen 30-40% pois riippuen takuun määrästä ja mallista jne. Toki nythän nuo näyttäisi edelleen menevän melkein 600€ hintaan.

Vaikea tosin nyt vielä laskea tarkkoja lukuja, koska eipä mitään oikeita lukuja ole vielä tullut.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 147
Luitko tuon viestin jälkeen tullutta viestiä vai trollailetko vaan?
Ei tuon lainaamani viestin jälkeen ole nähdäkseni tullut mitään viestiä, josta olisi aiheesta, katsottu on, useammalla eri koneella...

Siis jos 3080 on 2080TI:tä parempi 38%, niin se laskutoimitus menee 739€/1,38 eikä 0,62*739. Arvoksi siis tulisi ~536€. Hyödylliseen käyttöikään vaikea ottaa kantaa... Voihan sitä olla vaikka 10v tai 2v käyttäjästä riippuen. Itse ottaisin vielä tuosta 536€ hinnasta sen 30-40% pois riippuen takuun määrästä ja mallista jne. Toki nythän nuo näyttäisi edelleen menevän melkein 600€ hintaan.

Vaikea tosin nyt vielä laskea tarkkoja lukuja, koska eipä mitään oikeita lukuja ole vielä tullut.
Eipä tuota 3080:aa saa vielä mistään kotiin kannettua, vaikka kuinka sitä haluaisi, joten sen hinta on vain teoreettinen vaikutin, jos haluaa näyttiksen nyt. Kunhan 3080 on saatavissa ja sitä saa oikeasti (eikä joudu esim jonottamaan kuukausia, kunhan alkukortit on myyty), niin noita hintoja kannattaa katsella..
 
Liittynyt
24.01.2018
Viestejä
209
On vain jotenkin huvittavaa, että täällä on useampia henkilöitä, jotka kokevat oikeudekseen ja velvollisuudekseen määrittää näytönohjaimelle joku tietty arvo, niin kuin eläisimme jossain suunnitelmataloudessa.
Tämän varjolla sitten tullaan trollaamaan muiden myyntiketjuja, vaikka ei olisi mitään ostoaikeita. En vain ymmärrä mikä tässä herättää niin paljon tunteita. Patoutunut kauna nvidialle, kun hinnoiteltiin näytönohjaimet heidän ulottumattomiinsa?

Hyödykkeen arvo on tasan sen verran, kuinka paljon joku on siitä valmis maksamaan. Ei enempää eikä vähempää. Aina voidaan esittää jotain omassa päässä validoituja laskukaavoja hinnan määrittämiseen, mutta se ei muuta tilannetta.

Itse sain myytyä oman 2080ti:ni hintaan 575 € ja molemmat osapuolet pitivät kauppaa hyvänä. Onko tässä tapahtunut nyt joku iso vääryys? Kuluttajat nyt vaan asettuvat kysyntäkäyrälle omien preferenssiensä mukaan.
 

vipe

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 887
Ainahan maailmassa on noita renkaidenpotkijoita riittänyt, 20k€ autosta tarjotaan 3k€ plus joku vaarin vanha perämoottori jne.

Toki myyjän kantilta harmillista jos niihin joutuu käyttään aikaansa, mutta foorumimaailmassa ne on ilmaisia nostoja joihin ei kannata välttämättä edes reagoida.

Monesti on hyvä mainita joku minimihinta minkä alle ei myy, niin nämä kepillä keväistä -tyyliset hupiukot ehkä menee muualle. Tuolla myyntialueella oli yks hyvä ilmoitus jossa sanottiin että hinnan se-ja-se alle mieluummin sahaa kortin kahtia tai sinnepäin. Itekin mieluummin lahjoitan tavarat jollekin köyhemmille tutuille kuin myyn alihinnalla, tulee parempi mieli.
 
Liittynyt
24.01.2018
Viestejä
209
Ainahan maailmassa on noita renkaidenpotkijoita riittänyt, 20k€ autosta tarjotaan 3k€ plus joku vaarin vanha perämoottori jne.

Toki myyjän kantilta harmillista jos niihin joutuu käyttään aikaansa, mutta foorumimaailmassa ne on ilmaisia nostoja joihin ei kannata välttämättä edes reagoida.

Monesti on hyvä mainita joku minimihinta minkä alle ei myy, niin nämä kepillä keväistä -tyyliset hupiukot ehkä menee muualle. Tuolla myyntialueella oli yks hyvä ilmoitus jossa sanottiin että hinnan se-ja-se alle mieluummin sahaa kortin kahtia tai sinnepäin. Itekin mieluummin lahjoitan tavarat jollekin köyhemmille tutuille kuin myyn alihinnalla, tulee parempi mieli.
Kyseinen sahausketju olikin minun tekosiani. :smile: Se ei kuitenkaan estänyt ihmisiä tulemasta ketjuun vain trollamaan ilman, että edes tarjosivat mitään.
Pakko antaa nvidialle propsit tästä julkaisusta, kun saivat näinkin isoja tunteita herätettyä kuluttajissa.
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 192
On vain jotenkin huvittavaa, että täällä on useampia henkilöitä, jotka kokevat oikeudekseen ja velvollisuudekseen määrittää näytönohjaimelle joku tietty arvo, niin kuin eläisimme jossain suunnitelmataloudessa.
Tämän varjolla sitten tullaan trollaamaan muiden myyntiketjuja, vaikka ei olisi mitään ostoaikeita. En vain ymmärrä mikä tässä herättää niin paljon tunteita. Patoutunut kauna nvidialle, kun hinnoiteltiin näytönohjaimet heidän ulottumattomiinsa?

Hyödykkeen arvo on tasan sen verran, kuinka paljon joku on siitä valmis maksamaan. Ei enempää eikä vähempää. Aina voidaan esittää jotain omassa päässä validoituja laskukaavoja hinnan määrittämiseen, mutta se ei muuta tilannetta.

Itse sain myytyä oman 2080ti:ni hintaan 575 € ja molemmat osapuolet pitivät kauppaa hyvänä. Onko tässä tapahtunut nyt joku iso vääryys? Kuluttajat nyt vaan asettuvat kysyntäkäyrälle omien preferenssiensä mukaan.
Kaupat on kahden välisiä, joten siltä osin OK. Ei se ole muilta kuin siltä ostajalta pois, jos maksaa "ylihintaa". Jos kauppa syntyy sen takia, ettei ostaja ole tietoinen muista järkevimmistä vaihtoehdoista ollee hänen kannaltaan ikävä asia.

Keskutelualueilla jaetaan usein hyvää tietoa muille hyödyllistä tietoa, lopulta kukin itse päättää mitä haluaa arvostaa.
Minusta sinä teit hyvän kaupan tai paremminkin minimoit "tappoitasi" vaihtaessasi? parempaan riittävän aikaisesti.

Kuitenkin olisi hyvä jos (kuten tässä) "hinnoittelusta" olisi oma kauppa-alueen yhteydessä oleva keskustelualue. Se ei estäisi ostamasta ylihintaista, mutta ehkä auttaisi "tietämätöntä" varmistamaan että on tietoinen asia kaikista puolista.
 
Liittynyt
24.01.2018
Viestejä
209
Kaupat on kahden välisiä, joten siltä osin OK. Ei se ole muilta kuin siltä ostajalta pois, jos maksaa "ylihintaa". Jos kauppa syntyy sen takia, ettei ostaja ole tietoinen muista järkevimmistä vaihtoehdoista ollee hänen kannaltaan ikävä asia.

Keskutelualueilla jaetaan usein hyvää tietoa muille hyödyllistä tietoa, lopulta kukin itse päättää mitä haluaa arvostaa.
Minusta sinä teit hyvän kaupan tai paremminkin minimoit "tappoitasi" vaihtaessasi? parempaan riittävän aikaisesti.

Kuitenkin olisi hyvä jos (kuten tässä) "hinnoittelusta" olisi oma kauppa-alueen yhteydessä oleva keskustelualue. Se ei estäisi ostamasta ylihintaista, mutta ehkä auttaisi "tietämätöntä" varmistamaan että on tietoinen asia kaikista puolista.
Olen samaa mieltä kanssasi siitä, että olisi hyvä, että olisi paikka, jossa käydä rakentavaa keskutelua hinnoista. Nämä hupiukot, vaan eivät minkäänlaista dialogia halua käydä, vaan haluavat sanella sen, mitä saa myydä ja mihin hintaan.
Ihmisten pitäisi vaan muistaa se, että eri ihmiset arvottavat eri seikkoja eri asteikolla. Jotkut vain yksinkertaisesti antavat enemmän painoarvoa sille, että rtx 2080 tin saa tässä heti ja nyt ja tulevan 3070 vasta kuukauden päästä ja ovat ehkä siksi valmiita maksamaan vähän preemiota.
Tietenkin tämä saattaa ärsyttää niitä, jotka haluaisivat ostaa kyseisen näytönohjaimen hintaan 3 nallekarkkia ja tikkari, mutta turha sitä on muihin purkaa.
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 192
Siis jos 3080 on 2080TI:tä parempi 38%, niin se laskutoimitus menee 739€/1,38 eikä 0,62*739. Arvoksi siis tulisi ~536€. Hyödylliseen käyttöikään vaikea ottaa kantaa... Voihan sitä olla vaikka 10v tai 2v käyttäjästä riippuen. Itse ottaisin vielä tuosta 536€ hinnasta sen 30-40% pois riippuen takuun määrästä ja mallista jne. Toki nythän nuo näyttäisi edelleen menevän melkein 600€ hintaan.

Vaikea tosin nyt vielä laskea tarkkoja lukuja, koska eipä mitään oikeita lukuja ole vielä tullut.
Olet oikeassa laskukaavassa, tosin tossa käytin vain 38% joka ollee hyvin varovainen lisätehoarvio. Yleensä uudet kortit tuovat myös uusia ominaisuuksia, joita vanhoilla ei ole. Tuohon pitäis huomioida myös virrankulutus, komponentit ja kuten sanoit takuu. On ikävää jos juuri takuun umpeuduttua esim. 300€ kortti hajoaa muutaman kuukauden käytön jälkeen.
Itse ottaisin vielä tuosta 536€ hinnasta sen 30-40% pois riippuen takuun määrästä ja mallista jne. Toki nythän nuo näyttäisi edelleen menevän melkein 600€ hintaan.
samaa mieltä
 
Liittynyt
22.12.2017
Viestejä
9
Tämähän se on. Pelkästään itseni seuraamille kauppapaikoille lävähti luokkaa toistasataa 2070 - 2080ti korttia tunnin sisään uusien julkaisusta. Ja sitten osa kuvittelee vielä että 800e pyynti on ihan ookoo. Suurin massa pyyntejä 2080ti:stä nyt näyttää olevan 500-600e haarukassa, mutta ei nuo kovin vikkelään näytä silti kauppaansa tekevän, eli todennäköisesti moni saa vielä tuosta tiputella hintoja että saa serrinsä kaupaksi.

Disclaimer: En omista 2000-sarjan kortteja enkä ole sellaisia hankkimassa (pl. Titan RTX:n saattaisin kelpuuttaa V:n tilalle jos joku myy sopuhintaan).
Mikä sinusta on sopuhinta Titan RTX.lle? Mulla on noita kaksi nvlinkillä, ja voisin luopua toisesta nyt ja toisesta sitten kun uusia kortteja saa käytännössä kaupasta (varmaankin taas joskus vuoden vaihteessa).
 
Liittynyt
30.03.2019
Viestejä
252
Ei ole tullut vastaan vielä kuinka crypto mining yhteisö on ottanut tuon hintarysäyksen vastaan, luulisivat nyt haalivan halpoja käytettyjä? T. 2080ti omistaja joka haluaisi tienata rahansa takaisin
 

kolistelija

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.02.2018
Viestejä
1 031
On kyllä hauska että tästä on tullut näin iso haloo. Tämä oli ihan tavallista vielä kun näyttikset tekivät suuria harppauksia sukupolvien välillä ja hinnat pysyivät lähes poikkeuksetta samana.
Ovatko nämä aiheesta yllättyneet tulleet pc-maailmaan tässä viimeisen n. 6-8 vuoden aikana vai onko menneisyys unohtunut? Hyvä niin jos pc-maailma saa uusia harrastia, tai surullista jos ovat vanhoja harrastajia jotka eivät muista niitä Kunnon aikoja. ;)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 714
Mikä sinusta on sopuhinta Titan RTX.lle? Mulla on noita kaksi nvlinkillä, ja voisin luopua toisesta nyt ja toisesta sitten kun uusia kortteja saa käytännössä kaupasta (varmaankin taas joskus vuoden vaihteessa).
Rehellisesti sanottuna ei oo suoraan mielessä hintaa, sillä sen määrittäminen on aika paljon hankalampaa kuin noilla matalamman pään korteilla mitä tulvi Suomenkin käytettyjen markkinoille sadoittain ellei tuhansittain julkaisun jälkeen.

Mutta jos nyt lähtee purkamaan auki seuraavasti:
-3090 FE maksaa sen 1589e.
-3090:n pitäisi olla lupausten mukaan 50% Titan RTX:ää nopeampi pelikäytössä.
-Omassa käytössä kiinnostaa pelisuorituskykyä enemmän tensorilaskentateho. Titan RTX:llä se on 130 Tflopsia, siinä missä jo 3070 menee sen ohi 163 Tflopsillaan. Muistin määrässä toki on aikamoinen ero, mutta toisaalta tuo nykyinen 12 GB on riittänyt muutamaa poikkeusta lukuunottamatta ihan kivasti.

Eli ehkä omalla kohdalla hinnan pitäisi olla lähempänä 500e kuin 1000e, ja siltikin saatan ennemmin jäädä odottelemaan huhuttuja tuplamuistiversioita 3070 ja/tai 3080 korteista. Joku joka ehdottomasti tarvii sen lähemmäs 24GB muistia saattaa arvottaa tilanteen toisin, ja silloinkin verrokkihintana ja suorituskykynä tuo 3090:n 1589e ja 285 Tflops.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 147
Heti sen perässä oli tämä viesti; Käytettyjen näyttisten jälleenmyyntiarvot jossa on kuvakaappauksia, joiden perusteella nuo kuvat ovat kiinalaisten jälleenmyyjien varastoista ja Inno3D:n testilabrasta.
Jaa, se.
Siitä en tiedä mitään, kun tuo Twitter ei ole näyttänyt ikinä mitään muuta, kuin "loading tweet" (Kokeiltu useammalla koneella ja useammalla selaimella). Mitäs niissä kuvissa sitten muka on, joka liittyy jotenkin asiaan?
 
Liittynyt
01.12.2017
Viestejä
1 572
Mikä sinusta on sopuhinta Titan RTX.lle? Mulla on noita kaksi nvlinkillä, ja voisin luopua toisesta nyt ja toisesta sitten kun uusia kortteja saa käytännössä kaupasta (varmaankin taas joskus vuoden vaihteessa).
Pyyntihinnaksi voi varmasti laittaa 1000€. Eiköhän jossakin ole joku joka tarvii 24gigaa muistia muttei välttämättä tarvi 3090 suorituskykyä.
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
3 574
Twitter ei ole näyttänyt ikinä mitään muuta, kuin "loading tweet" (Kokeiltu useammalla koneella ja useammalla selaimella)
Eli kyseessä on oletettavasti verkkosi vika (olet jollain tavalla blokannut Twitterin mediapalvelimet).

Mitäs niissä kuvissa sitten muka on, joka liittyy jotenkin asiaan?
Alkuperäisessä viestissä on kolme kuvaa. Kaksi ensimmäistä kuvaa ovat näytönohjainlaatikoiden kasoista, jotka varmistetaan kuuluvaksi kiinalaisille jälleenmyyjille. Alkuperäisen viestin viimeinen kuva kuumoittelee olevansa Ethereum-farmista, mutta oikeasti kyseiset kuvat ovat Inno3D:n testauslaboratoriosta. Viimeisessä kuvassa jopa näkyy Nvidian RTX 30-sarjassa käyttämä testaustyökalu.

Eivät nuo ohjainten kehittäjätkään pysty(neet) ajamaan näytönohjaimia täysillä, sillä heillä ei ole (ollut) tarvittavia ajureita. Nvidia tarjoaa heille ainoastaan komentorivipohjaiset testaustyökalut, jotka antavat ulos pass/fail. Toki ajurit on varmasti tällä hetkellä jo lähetetty eteenpäin laitevalmistajille sekä korttien testaajille.

Lähde
No benchmarks have leaked, how is that possible?
I'll let you in on that secret. The AIB partners have all been prepping their cards for months now. They have the products, engineering boards for a while. NVIDIA however, has not released a driver that works with anything other than the test software they supply. So get this, I am writing this article on September 1st, hours before the presentation, and still, the board partners have no idea what the performance is going to be like. We need to advance on that as the board partners even do not know the thermal capacity effect of their products. NVIDIA has provided them with test software that will work with the driver. Basically, these are DOS-like applications that run stress tests. No output is given other than PASS or FAIL. We know the names of these test applications: NVfulcrum test and NVUberstress test. For thermals, there is another unnamed stress test, but here again, the board partners can only see PASS or FAIL. Well, we assume they have tested with thermal probes. What this paragraph, well, to show you the secrecy that NVIDIA applied for this Ampere project.
 
Viimeksi muokattu:

vipe

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 887
Jaa, se.
Siitä en tiedä mitään, kun tuo Twitter ei ole näyttänyt ikinä mitään muuta, kuin "loading tweet" (Kokeiltu useammalla koneella ja useammalla selaimella). Mitäs niissä kuvissa sitten muka on, joka liittyy jotenkin asiaan?
Jospa nyt alkuun lukisit tuon viestin mitä lainasit? :facepalm: Siinähän se jo seisoo, eli mainaajien hamstrauskuviksi väitetyt osoittautuivat feikeiksi.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 913
Viestejä
4 213 514
Jäsenet
70 979
Uusin jäsen
Nivustaive

Hinta.fi

Ylös Bottom