Kännykät ja muut härvelit - tuhoutuuko keskittymiskyky?

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
Ylen A-Studiossa oli maanantaina keskustelua kännyköistä ja niiden mahdollisista haittavaikutuksista erityisesti lapsiin ja nuoriin. Aihetta alustettiin kohdassa 6:10 ja pohdiskelevaa tietoa jaettiin kohdassa 9:32 muutaman minuutin pituisesti.

A-studio | Tyhmentävätkö älylaitteet ihmisiä?

Tässä ketjussa voidaan keskustella kaiken ikäisten ihmisten älylaitteiden käyttötavoista. Näihin sisältyy vanhatkin keksinnöt kuten kaiuttimet ja televisio, sillä voihan kännykkää räplätä televisiota katsellessa tai musiikkia kuunnella tietokonetta pelatessa, mutta pääpaino ainakin A-Studiossa oli älypuhelimissa, mikä on aika itsestään selvää näin nykyaikana.

...

Omia ajatuksiani:

Itse sen verta haluan kommentoida näin palstaa koskien, kun itse tänne tulen osin viihtymään ja osin sivistymään lukemalla mielipiteitä ja asiaa tietotekniikasta, että täällä mielestäni tietynlainen ADHD-meininki näkyy useinkin. Eniten minua kismittää viestit mitkä on kirjoitettu todella hätäisesti ajattelematta yhtään. On mielestäni tärkeää näin keskustelupalstalla viestiä kirjoittaessa ensin vetää syvään henkeä ja sitten koittaa jäsentää ajatuksiaan. Kirjoittaessa jostain pohdintaa vaativasta aiheesta voi olla parempi jättää taustamusiikit sun muu häly pois. Viesti tulee aina oikolukea eli tarkastaa lopuksi ja korjata pahat kieliopilliset virheet. Viestejä ei tule korjailla kirjoittamalla uusi oikaiseva viesti edellisen perään.

Tässä siis yksi esimerkki siitä miten ADHD-meininki voi koskea aikuisia, sillä tällä palstalla suurinosa on varmastikin täysi-ikäisiä. Minua voi koittaa vakuutella, mutten usko kenenkään kirjoittavan hutiloiden jos hän kirjoittaa rauhassa, vaan silloin kirjoitetaan hätäisesti kun keitetään kahvia ja kuunnellaan musiikkia samaan aikaan Counter-Striken ollessa auki toisella näytöllä. Suosittelen kaikkia ihmisiä tekemään yhden asian kerrallaan näin pääsääntöisesti, oli mukana älylaitteita tai ei. Vielä sen haluan mainita että jätän usein todella huonosti kirjoitetut viestit kokonaan lukematta palstalla kuin palstalla, mikä on mielestäni ihmisoikeus!

:scoffee:
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 877
Viestejä
4 207 052
Jäsenet
70 994
Uusin jäsen
kinkku777

Hinta.fi

Ylös Bottom