Ratkaistu Juuri kasattu kone ei suostu lähtemään käyntiin.

Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
30
Eli kasasin koneen osittain vanhoista osista ja osittain "uusista" täältä Techbbs ostetuista osista, nyt kun yritän käynnistää koneen se yrittää lähteä käyntiin ja sammuu noin 2 sekunnin kuluttua ja toistaa tätä siihen asti että katkaisen virran koneesta. Aiemmin kasasin samalla prosessorilla, silloin kone pysyi käynnissä 15 min ja simahti sitten ja (ilmeisesti) emolevy oli rikki. Arveltiin sitten myyjän "syyksi" ja sain rahat takaisin. (arveltiin näin siksi että myyjällä oli emoa käytettäessä kärähtänyt prossu ja myi pois kun oli testannut toisella prossulla) ostin sitten "uuden" emon ja kasasin uudemman kerran.

Osat:
Gigabyte GTX 760
Intel I5-4690k
Gigabyte Z97P-D3
8GB ddr3 ramia

Nyt on kokeiltu mm.
Ilman Näyttistä käynnistämistä
Kaikkia rameja 1 kerrallaan
eri virtalähdettä
tätä "käynnistysnappi pohjassa pitoa minuutin ajan"-kikkaa jonka nimeä en vieläkään tiedä
Biosin patterin pois käyttämistä

Tällä hetkellä oma veikkaukseni on että Prossu hajosi samalla kun tuo ensimmäinen emo, varmuutta en voi kuitenkaan saada koska en välttämättä ihan heti saa toista prossua.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
467
Joskus teki tuollaista, kun asensin rikki olleen tilalle uuden BIOS piirin väärinpäin :btooth: . Miljoona mahdollista syytä veikkaisin, paskana oleva uusi emo, emo on vanhalla biosilla ettei tunnista prossua, tai sitten se prossu paskana.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
30
:facepalm: Vanha BIOShan tuossa on... Pitääpä ruveta etsimään josko saisin jostain jonkun prossun jonka avulla saisin uuden biossin sisään:smoke:
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
30
Tässä on siis ilmeisesti F3 sisällä. Tuo I5-4690K vaatii F5. Tämän voi kai merkitä ratkaistuksi, vaikka tässä meneekin vielä hetki saada pelittämään.
 

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 543
Onko tuossa mahdollista päivittää emon bios ilman prossua?
Ainakin jossain malleissa pystyyy nimeltään q-flash plus jos löysin oikeat tiedot.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
30
Jaaha. Nyt saatiin päivitettyä Bios, eihän se siitä sen enempää lähtenyt mihinkään. Eli ilmeisesti kärähti tuo prossu silloin aiemmin sen ensimmäisen emon kanssa.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
702
Itse kerran uutta konetta kasatessani olin huolimattomuuttani saanut muutaman emolevyn pinnin vinoon, selvisi vasta kun kävin kaikkia mahdollisia vikoja läpi.. huolellisesti neulan ja puhelimen kameraa käyttämällä suurentamiseen sain oikaistua ja koneen pelittämään.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
30
Itse kerran uutta konetta kasatessani olin huolimattomuuttani saanut muutaman emolevyn pinnin vinoon, selvisi vasta kun kävin kaikkia mahdollisia vikoja läpi.. huolellisesti neulan ja puhelimen kameraa käyttämällä suurentamiseen sain oikaistua ja koneen pelittämään.
Testasin juuri vielä toisella prosessorilla (jolla päivitin Biossin) ja lähti aivan normaalisti... Pitää varmaan siirtyä taas pariksi kuukaudeksi vanhaan kokoonpanoon koska en ihan heti voi ostaa uutta prossua.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 236
Viestejä
4 331 761
Jäsenet
72 152
Uusin jäsen
Monsku

Hinta.fi

Ylös Bottom