Juuresten tilaaminen netistä - onko yhtäkään verkkokauppaa olemassa?

Kraikas

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.04.2018
Viestejä
336
En jaksaisi millään kantaa porkkanoita ja perunoita lähikaupasta, vaan haluaisin tilata juuressatsin kotiin. Onko Suomessa ainuttakaan viljelijää yms, joka myisi juureksia netissä ja postittaisi ne vielä?

Yritin googlailla, mutta esim. täältä pitää hakea itse: Tilausohjeet - Osta netistä laadukkaat lähikasvikset - Porvoon Perunan verkkokauppa

Tai sitten verkkosivut ovat tätä tasoa: Vanhalan tila: perunaa, varhaisperunaa, kauralyhteitä, avomaan vihanneksia

Onko suomalaiset maajussit ja jyväjemmarit niin kädettömiä, etteivät jaksa postitella perunoita suoraan kuluttajille "ahneiden" kauppaketjujen ohi?
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1
Vaikkei ihan suoraan juuri tuota olekkaan niin törmäsin itse tällaiseen palveluun, joka vaikutti kiinnostavalta: Kasvimaani
 

Kraikas

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.04.2018
Viestejä
336
Vaikkei ihan suoraan juuri tuota olekkaan niin törmäsin itse tällaiseen palveluun, joka vaikutti kiinnostavalta: Kasvimaani
Toimituehdoissa lukee: "Tilaukset käsitellään aina torstaisin, viikkoa ennen kasvisboxien toimitusta. Keskiviikkoon mennessä tehdyt tilaukset ehtivät mukaan seuraavaan toimituserään. Tuotteita toimitetaan kahden viikon välein, aina parillisilla viikoilla."

Aika hitaasti tulevat. Onhan tämä tietysti parempi kuin ei mitään. Ilmeisesti juurekset kannattaa tällä hetkellä tilata nettiruokakaupasta esim. Kauppahalli24:stä tai sitten Alepan kauppakassilla, jos asuu pk-seudulla.
 

Kraikas

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.04.2018
Viestejä
336
Ruokakassit kotiovelle: Vertailussa netin ruokakuljetuspalvelut

Noita kotiin kotiin toimittavia on nykyään useampia ja joitakin myös pk-seudun ulkopuolella.

Kauppahalli24:ssa toimitusmaksut voi jäädä melko pieniksi, jos toimitusajoissa voi joustaa.
Joo... Jotenkin vaan on sellainen mielikuva, että jos maajussit laittaisivat perunoita, porkkanoita jne. pahvilaatikkoihin, ja postittaisivat ne, niin voisi tulla halvaksi. Jostain syystä näitä palveluita ei vaan ole, ehkä se ei sitten olisi kannattavaa.
 

greenlight

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 635
Posti ei ainakaan normaalin palvelumaksun piirissä suostu tuollaisia paketteja käsittelemään, joten kyllä se olisi palveluna kalliimpi kuin normaalille verkkokauppojen krääsälle. Toinen ongelma on sitten siinä, että maajussien pitäisi palkata henkilökuntaa hoitamaan logistinen puoli, kun jokainen porkkana pitäisi erikseen paketoida ja postittaa eri puolille Suomea. Markettitoimituksissa riittää heittää pari tonnia porkkanaa pakun perälle yhdessä satsissa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
276
Etkö pääsisi helpommalla, kun syksyllä kävisit hakemassa joltain maajussilta muutaman säkin kumpaakin ja jemmaa kellariin? Taitaa pelkkien postikulujen hinta pompata sen verran kovaksi postin taksoilla, ettei tuo kovin kannattavaa ole. Varsinkin jos kyse on lähes ilmaisesta tuotteesta kuten peruna tai porkkana.
 

tle88

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 117
Yllättävän moni on myös jonkin sortin harrastelija puutarhuri. Olen itse ostanut työkaverilta perunoita, ihan priimaa ja käteistä käteen periaatteella. Edullisia ovat olleet. Syynä ostamiseen oli oikeastaan se, että sain haluamaani laatua.

T -.-
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 409
Viestejä
4 216 891
Jäsenet
71 043
Uusin jäsen
pig

Hinta.fi

Ylös Bottom