jusb:n virtapinni vääntynyt

Onko kokemusta miten näihin vääntyneisiin pinneihin suhtaudutaan viallisen tuotteen palautuksen yhteydessä? Huomasin, ettei etupaneelin toinen usb toimi ja emolevyn jusb-paikassa oli virtapinni vinossa kun otin liittimen pois. Toiseen paikkaan meni niin helposti johto paikoilleen, että on mielestäni selvää, että jos itse sitä olen vääntänyt, niin se on kyllä ollut jo valmiiksi viallinen. Saako näitä palautettua vai meneekö omaksi viaksi, vaikka tuote on viallinen jo valmiiksi?

Varsinainen ongelma koneessa oli, että katkesi satunnaisesti virrat kokonaan riiippumatta että oliko rasituksessa vai ei. Voikohan johtua tuosta pinnistä vai onko joku toinenkin ongelma?

Huomasin, että jusb-paikassani on vääntynyt virtapinni. Kone on itse kasattu. Meneekö nuo aina ostajan viaksi, vaikka ei olisikaan? Ongelma siis että kone sammahtelee virrattomaksi vähän väliä. Tuon jusb-pinnin huomasin vain vika etsiessäni kun hiiri ei toiminut toisesta etupaneelin jusb-portista. Ilmeisesti nyt sitten kaksi vikaa ellei koneen sammuminen johdu tuosta jusb virtapinnistä.
Jos liittimen pinnit ovat päässeet ihan koskettamaan toisiinsa, niin onhan tuossa mahdollisuus, että kaatuilu on johtunut siitä, riippuen toki mitkä pinnit olisi kyseessä:

1739101950605.png

Kyllähän nuo itse voi koittaa suoristaa kärkipihdeillä tms. Kaatuilu jos ei poistu, niin tuskin vika tuolloin siinä oli.

Jos liittimen pinnit ovat päässeet ihan koskettamaan toisiinsa, niin onhan tuossa mahdollisuus, että kaatuilu on johtunut siitä, riippuen toki mitkä pinnit olisi kyseessä:

1739101950605.png

Kyllähän nuo itse voi koittaa suoristaa kärkipihdeillä tms. Kaatuilu jos ei poistu, niin tuskin vika tuolloin siinä oli.
Tästä portista kyse ja pinni 1 eli virtapinni. Se on kyllä tuota töpselin seinämää vasten eikä osu muihin pinneihin ainakaan tuossa mihin pääsee näkemään. En tiedä sitten mitä muovin sisällä tapahtuu
1739105684888.png

Pistin nyt koneen vielä uudestaan kasaan ja testailen että jos käytän toista jusb-porttia niin jatkuuko kaatuilu. Ei viitsisi lähteä vääntyneestä pinnistä riitelemään jos koneen kaatuilu loppuu pistokepaikkaa vaihtamalla kun tässä kuitenkin on niitä kaksi. Tulee pian kalliiksi itselleni jos haluavat laittaa vääntymisen minun syykseni. Testailen nyt samalla RAMit samalla, ettei kuitenkin johdu niistä. Ne on paljon helpompi palauttaa jos vika tosiaan niissä. Käsittääkseni nuo viallisten palautukset kestää aika pitkään ja voi tulla vääntöä.

Tästä portista kyse ja pinni 1 eli virtapinni. Se on kyllä tuota töpselin seinämää vasten eikä osu muihin pinneihin ainakaan tuossa mihin pääsee näkemään. En tiedä sitten mitä muovin sisällä tapahtuu
1739105684888.png

Pistin nyt koneen vielä uudestaan kasaan ja testailen että jos käytän toista jusb-porttia niin jatkuuko kaatuilu. Ei viitsisi lähteä vääntyneestä pinnistä riitelemään jos koneen kaatuilu loppuu pistokepaikkaa vaihtamalla kun tässä kuitenkin on niitä kaksi. Tulee pian kalliiksi itselleni jos haluavat laittaa vääntymisen minun syykseni.
Suorista se pinni.

Muovi ei johda sähköä, joten eipä ongelmat siitä pitäisi täten johtua.
Kannattaa se mahdollisimman hyvin kuitenkin koittaa suoristaa, jos joutuu takuuseen lähettelemään, kun aina näistä takuukeisseistä saa lueskella kuinka pieninkin naarmu tms. on laitettu asiakkaan viaksi ja takuut menneet siinä.

Muovi ei johda sähköä, joten eipä ongelmat siitä pitäisi täten johtua.
Kannattaa se mahdollisimman hyvin kuitenkin koittaa suoristaa, jos joutuu takuuseen lähettelemään, kun aina näistä takuukeisseistä saa lueskella kuinka pieninkin naarmu tms. on laitettu asiakkaan viaksi ja takuut menneet siinä.
Piuha oli siis kiinni tuossa portissa aiemmin. Jos virtapinni ei ole paikallaan mutta muut pinnit on, niin kyllähän se voi varmaan aiheuttaa jonkun turvamekanismin päällemenon ja siten sammuttaa koneen? Laitoin nyt toiseen paikkaan johdon kiinni ja testailen tänään cinebenchiä ja pelejä ja pitää huomenna koittaa pitää myös kaikki aika konetta päällä kun olen kotona. Jos ongelma tällä ratkeaa, niin en ala tappelemaan takuuasioiden kanssa, koska tuo toinen portti on itselleni hyödytön. Jos taas vika ei johdu tästä ja kone sammahtelee edelleen, eikä RAM ole syynä, niin sitten varmaan koitan suoristella ja laitan takaisin.

Statistiikka

Viestiketjuista
270 865
Jäsenet
76 670
Uusin jäsen
meower

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom