- Liittynyt
- 21.10.2016
- Viestejä
- 1 524
Ruotasalaisen Keepsake Gamesin 1-4 pelaajan PvE co-op avaruusräiskintä saapui Steamin early accessiin 19.9.2025 hintaan 19,50 €. Tällä hetkellä very positive 90%. Kyseessä on arcademainen räiskintä, missä yhdistyy 1st person shooter, 3rd person avaruustappelu, aluksen ylläpito, kamojen päivitys ja kaman loottaus elementtejä ja kevyttä rogue litea. Pelissä on kevyt storyline, minkä johdatamana uusia asioita aukeaa. Pelistä löytyy lobby, mistä voi liittyä muiden peleihin. Itse en löytänyt mistään tietoa onko oma peli avoin vai privaatti, tosin omien pelien aikana kukaan ei peleihin liittynyt.
Gameplay looppi lyhyesti:
1. Valitse tehtävä Helldivers tyyliseltä galaxy mapilta (vaikeusaste 1-5, tehtävässä 3 - x hyppyä, vaikeusaste ei suoraa määritele hyppyjen määrää)
2. Pelaa hyppypisteiden sivu ja päätehtävät läpi. Tehtävän aikana aluksen kartalta valitaan kuljettava reitti. Lokaatiot ja niistä saatava lootti vaihtelevat.
3. Jos alus tuhoutuu, tai kaikki kuolevat tehtävän aikana, menetätte kaiken tehtävän aikaisen lootin ja progression, alus yms. upgraded säilyvät. Pieni XP ja raha kopmpesaatio tulee riippuen siitä missä vaiheessa kuolitte
4. Lopulta hypätään takaisin hangaariin ja päivitellään kamoja ja otetaan uutta story tai muuta missiota.
Tehtävien aikana aluksen järjestelmät vaurioituvat, syttyy tulipaloja, suojat pitää uusia, alukselta loppuu ammukset, vihut tulevat alukselle, yms. Näitä hommia pitää hoitaa samalla, kun osa porukkaa tappelee vihuja vastaan. Vaikeustaso skaalaa pelaajien määrän mukana, yksin pelatessa apuna on robotti, joka hoitaa tehtäviä suht ok ja tulee mukaan FPS tappeluihinkin. Pelaaja liikkuu kävellen, Anthem tyylisellä jetpackilla ja grapling hookilla. Aluksien ulkopuolella ja tukikohdissa on magneettisia "polkuja" ja välillä mennään pää alaspäin, painovoimattomaksi pääsee halutessaan. Aluksesta poistuminen ja maassa oleviin tukikohtiin tai vihollisaluksiin jetpackillä lentely on täysin saumatonta hyppypisteen sektorin sisällä. Osa pelaajista tappelee aluksella, samalla kuin osa vaikkapa hoitaa missiota tukikohdassa. Tehtävissä suorituksen ohessa lootataan mm. aseita, erilaisia itemeitä, uusia alueita avaavia kartanpaloja, passiivisia boosteja antavia artifakteja, pysyviä alus upgradeja sekä materiaa. Materia on resurssi, mistä tehtävän aikana printataan aseita ja itemeitä. Sitä löytyy itsenäisenä, mutta tarvittaessa kaikki itemit voi jauhaa materiaksi.
Pelaajalla on 4 item slottia, joista yhdessä on kiinteästi multitool. 3 muussa slotissa voi olla aseita tai muita itemeitä. Juju on siinä, että kun tehtävän pelaa läpi, KAIKKI aluksella olevat itemit muutetaan resursseiksi ja tehtävien välillä säilyy vain ne kamat, mitä pelaaja jättää 3 vapaaseen inventory slotiin. Eli jos löydät lvl3 SMG:n, aluksen ammo lootan sekä aluksen korjaupaketin, jätä ne inventoryyn, niin ne ovat mukana seuraavalla reissulla. Jos tehtävä keskeytyy, syystä taikka toisesta, kaiki itemit pl. multitool menetetään. Poikkeus itemien tuhoutumiseen ovat alukseen löytyvät upgraded ja uusia sektoreita automaattisesti avaavat kartanpalat, ne ovat pysyviä. Tehtävien suorittamisesta saa XP, raha (tulevaisuudessa käytetään tehtävän aikaisten itemien ostoon) ja materia ingot (käytetään aluksen osien levelöintiin) rewardeja.
Muutaman tunnin pelailulla ihan mukavaa puuhastelua. Tämä on tehty Unityllä ja pyörii hyvin (5900X+RTX3080+32GB@1440). Tehtävät ja alueet tuntuvat näin alussa tuoreilta, mutta toistoa tullee jossain vaiheessa. Ovat kyllä jo julkistaneet roadmapin, mikä lupailee reilusti uutta sisältöä.
Sellainen varoituksen sana vielä, mitä osa on raportoinut betan ja EA:n aikana ja pelintekijäkin GPU:n tunnistaessaan laittaa siitä pelin sisällä ilmoituksen. RTX30xx sarjan kortteja on hajonut peliä pelatessa, ilmeisesti etenkin Gigabyten kortteja. Kuinka laaja ja oikea tämä ongelma on, en tiedä. Jos en muista väärin, niin Gigabyten 30xx sarjalaisilla oli samaa ongelmaa joskus aiemminkin.
jumpspacegame.com
store.steampowered.com
Tietoa early accesista sekä roadmap:
store.steampowered.com
Force Gamingin 30h revikka:
Gameplay looppi lyhyesti:
1. Valitse tehtävä Helldivers tyyliseltä galaxy mapilta (vaikeusaste 1-5, tehtävässä 3 - x hyppyä, vaikeusaste ei suoraa määritele hyppyjen määrää)
2. Pelaa hyppypisteiden sivu ja päätehtävät läpi. Tehtävän aikana aluksen kartalta valitaan kuljettava reitti. Lokaatiot ja niistä saatava lootti vaihtelevat.
3. Jos alus tuhoutuu, tai kaikki kuolevat tehtävän aikana, menetätte kaiken tehtävän aikaisen lootin ja progression, alus yms. upgraded säilyvät. Pieni XP ja raha kopmpesaatio tulee riippuen siitä missä vaiheessa kuolitte
4. Lopulta hypätään takaisin hangaariin ja päivitellään kamoja ja otetaan uutta story tai muuta missiota.
Tehtävien aikana aluksen järjestelmät vaurioituvat, syttyy tulipaloja, suojat pitää uusia, alukselta loppuu ammukset, vihut tulevat alukselle, yms. Näitä hommia pitää hoitaa samalla, kun osa porukkaa tappelee vihuja vastaan. Vaikeustaso skaalaa pelaajien määrän mukana, yksin pelatessa apuna on robotti, joka hoitaa tehtäviä suht ok ja tulee mukaan FPS tappeluihinkin. Pelaaja liikkuu kävellen, Anthem tyylisellä jetpackilla ja grapling hookilla. Aluksien ulkopuolella ja tukikohdissa on magneettisia "polkuja" ja välillä mennään pää alaspäin, painovoimattomaksi pääsee halutessaan. Aluksesta poistuminen ja maassa oleviin tukikohtiin tai vihollisaluksiin jetpackillä lentely on täysin saumatonta hyppypisteen sektorin sisällä. Osa pelaajista tappelee aluksella, samalla kuin osa vaikkapa hoitaa missiota tukikohdassa. Tehtävissä suorituksen ohessa lootataan mm. aseita, erilaisia itemeitä, uusia alueita avaavia kartanpaloja, passiivisia boosteja antavia artifakteja, pysyviä alus upgradeja sekä materiaa. Materia on resurssi, mistä tehtävän aikana printataan aseita ja itemeitä. Sitä löytyy itsenäisenä, mutta tarvittaessa kaikki itemit voi jauhaa materiaksi.
Pelaajalla on 4 item slottia, joista yhdessä on kiinteästi multitool. 3 muussa slotissa voi olla aseita tai muita itemeitä. Juju on siinä, että kun tehtävän pelaa läpi, KAIKKI aluksella olevat itemit muutetaan resursseiksi ja tehtävien välillä säilyy vain ne kamat, mitä pelaaja jättää 3 vapaaseen inventory slotiin. Eli jos löydät lvl3 SMG:n, aluksen ammo lootan sekä aluksen korjaupaketin, jätä ne inventoryyn, niin ne ovat mukana seuraavalla reissulla. Jos tehtävä keskeytyy, syystä taikka toisesta, kaiki itemit pl. multitool menetetään. Poikkeus itemien tuhoutumiseen ovat alukseen löytyvät upgraded ja uusia sektoreita automaattisesti avaavat kartanpalat, ne ovat pysyviä. Tehtävien suorittamisesta saa XP, raha (tulevaisuudessa käytetään tehtävän aikaisten itemien ostoon) ja materia ingot (käytetään aluksen osien levelöintiin) rewardeja.
Muutaman tunnin pelailulla ihan mukavaa puuhastelua. Tämä on tehty Unityllä ja pyörii hyvin (5900X+RTX3080+32GB@1440). Tehtävät ja alueet tuntuvat näin alussa tuoreilta, mutta toistoa tullee jossain vaiheessa. Ovat kyllä jo julkistaneet roadmapin, mikä lupailee reilusti uutta sisältöä.
Sellainen varoituksen sana vielä, mitä osa on raportoinut betan ja EA:n aikana ja pelintekijäkin GPU:n tunnistaessaan laittaa siitä pelin sisällä ilmoituksen. RTX30xx sarjan kortteja on hajonut peliä pelatessa, ilmeisesti etenkin Gigabyten kortteja. Kuinka laaja ja oikea tämä ongelma on, en tiedä. Jos en muista väärin, niin Gigabyten 30xx sarjalaisilla oli samaa ongelmaa joskus aiemminkin.

Jump Space - A co-op PvE where you are the crew of a spaceship
Jump Space (formerly Jump Space) is coming soon

Jump Space on Steam
Jump Space (formerly Jump Ship) is a mission based co-op PvE for 1-4 players, where you are the crew of a spaceship. Transition seamlessly from crewing the ship to on-foot exploration and space walks. Explore, upgrade, and survive intense encounters in deep space together.

Jump Space - Early Access Price and Roadmap - Steam News
Jump Space will cost $19.99! And let's talk about what updates we have planned.
Force Gamingin 30h revikka:
Viimeksi muokattu: