Julkiset DNS-palvelut

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja east
  • Aloitettu Aloitettu
  • Avainsanat Avainsanat
    dns
DNS0.eu palvelu lopetettu ilman minkäänlaista ennakkoilmoitusta.

The dns0.eu service has been discontinued. We would have liked to keep it running, but it was not sustainable for us in terms of time and resources.
We recommend switching to DNS4EU or NextDNS.
We sincerely thank all our infrastructure and security partners who made dns0.eu possible.

Eikö siellä voi olla jotain pöpöjä joko reitittimessä tai muilla laitteilla jotka ohjaavat dns liikennettä itänaapurille ? Ei olisi ensimmäinen kerta kun näin kävis.

Mitäs dnscheck.tools - check your dns resolvers näyttää?

Mulle tuolta tulee yandexia viimeseks ja mitä tuo edes testaa?
Se näyttää dns-palvelimen tiedot mikä on käytössä. Selaimessakin voi olla jotain asetuksissa.

Tuossa on sivusta enemmän.

Nextdns:n aikaa satunnaisesti näkyi Moskova ja välillä normaalia. Se Moskovakin oli asiallinen Nextdns:n palvelin, kun verkostoon kuului. Ja miksei olisi kuulunutkin normaalina aikana. Kun itse tämän havaitsin, oli sota syttynyt ja Redditin keskusteluista kävi ilmi, että palvelun vaihto olisi ainoa tapa eroon tällaisesta päästä. Ison verkon kääntöpuolia on sen hallittavuus.

Controld:n tukeen pistin hieman vastapalloa, kun ovat kyykyttäneet tracerouten tekoa joka väliin. Pistin, että mitä tämän uudelleen ja uudelleen tekemisellä on hyötyä, operaattorin verkko on mikä on ja se ei siitä muuksi muutu. Lopputerveisinä pistin, että ihmiset välttää teitä hitaan verkon takia. No mainitsin puutteena masterhakemiston puutteen sekä ettei edelleenkään voi vapaavalintaisia listoja ulkopuolelta käyttää. Masterhakemisto helpottaisi usean profiilin listojen ylläpitoa, kun voisi yhteen hakemistoon pistää sääntöjä ja päivittyisivät valittuihin profiileihin. Tietysti tuon hoitaisi ulkopuolisen listojen hakemisen lisäämisellä. Olen koettanut pitää yllä koijarisivustojen estolistaa ja on useampi profiili, niin se on käsipelillä yksi profiili kerraan kopioitavissa. Olisi edes kopiointityökalussa useampi profiili valittavissa.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
290 259
Jäsenet
79 747
Uusin jäsen
rippon

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom