Joulukorit ja yleisesti joulun herkut

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
362
Se olisi Joulu taas tuloillaan ja nyt olisi varmaan ihan viimeinen aika ostella joulukoreja/laatikoita/vastaavia herkkuja. Ainakin, jos meinaa jotain erikoisempaa kuin k/s -ryhmän settejä. Näitä voi helposti työntää lahjaksi suuremmalle porukalle esimerkiksi anopille/appiukolle. En äkkiseltään löytänyt kuin kinkunpaisto/jouluruuat -keskustelun eikä se ihan tuntunut sopivalta.

Viime vuonna tuli tilattua Saksasta foodist.de sivustolta anopille/puolison perheelle vähän erikoisempi setti, kun ei se suomituotekori ois varmaan niin erikoiselta tuntunut. Tätä en oikein uskalla enää tälle vuodelle suositella, sillä viimeksi kesti 3 viikkoa, eikä tullut seurantakoodia/mitään tietoa siitä, että paketti Suomessa.

Nyt taas pää lyö tyhjää, että mitäs sitä tänä vuonna keksis? Ehdotuksia? Minkälaisia jouluherkkuja/ruokaan liittyviä joululahjoja techiläiset ostaa?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 363
Nyt taas pää lyö tyhjää, että mitäs sitä tänä vuonna keksis? Ehdotuksia? Minkälaisia jouluherkkuja/ruokaan liittyviä joululahjoja techiläiset ostaa?
Puolison kanssa ajattelimme viedä korillisen paikallisia tuotteita jouluksi mökille minne lähisuku kokoontuu viettämään joulua. Lähinnä sellaisia tuotteita kerätään koriin joita ei muuten tulisi hommattua. Eli paikallista olutta, ehkä vähän lihatuotteita paikalliselta palvaamolta ja kattoo mitä löytyy joulutoreilta.
 
Liittynyt
01.06.2021
Viestejä
215
Mulla on tapana kasata gourmet-kori tai pari lahjoiksi jouluna. Tilaan nimenomaan tuotteita, joita lahjan saajat eivät itse raaskisi tai uskaltaisi lähteä tilaamaan (vanhemmat esim. arkoja tilaamaan mitään ulkomailta). Tänä vuonna lahjaksi lähtee seuraavaa.

Suklaat tilasin Saksasta (minulle Rausch oli uusi tuttavuus, mutta tilaus toimi hyvin ja tuotteet vaikuttavat korkealaatuisilta):

Amerikkalaisia sour-oluita Alankomaista (olin tilannut täältä aiemminkin):

Saippuaa Ranskasta (minulle uusi liike, jota halusin kokeilla - taitaa olla yhden naisen pulju, toimitus oli hidas näin joulun alla tästä syystä, mutta rakkaudella pakattu ja tuli perille käsinkirjoitetun viestin kanssa):

Sinappia Ranskasta (lähinnä Moutarde de Meaux Pommeryn takia, sillä se palkittiin maailman parhaana sinappina vuonna 2019 - pakkohan sitä oli kokeilla tilata):

Viiniä ja kalasäilykkeitä Portugalista (toimi tosi hyvin tilaus ja mm. lohipatee oli todella hyvää, oman purkkini söin jo):

Pestoa, mausteita yms. Itävallasta (aiemmin minulle tuttu liike jo - aika hintavaa, mutta korkealaatuisia tuotteita):

Samalla toki tulee tilattua itsellekin jouluherkkuja, tietty. :)
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 276
Viestejä
4 213 172
Jäsenet
71 031
Uusin jäsen
Juho I

Hinta.fi

Ylös Bottom