Jimm's konepaketit

Pitäisi hommata 13-vuoden jälkeen uusi pöytäkone pelaamiseen ja muuhun BF6 innoittamana. Olen täysin kujalla nykyään tarvittavista spekseistä yms, joten olisiko järkevää tilata valmis setti esim. Jimms kautta? Kuinka paljon tuossa tulee rahallisesti tai muuten takkiin vs. itse poimitut osat ja kasaus? Voisitteko suositella jotain valmista pakettia hintaluokassa n. 2500e?

Kiitokset!

Jimmsin seteissä on useita satoja euroja ilmaa eikä niihin välttämättä ole valittu järkevimpiä komponentteja. Gigantin PC-rakennussarjat ovat parempia hintalaatusuhteeltaan, normaalisti nämä ovat itse kasattavia mutta Gigantillakin on kasauspalvelu. Parasta hintalaatusuhdetta kuitenkin saa ostamalla itse valitut osat Datatronicista jolla on iotechin yhteistyökumppanina ilmainen kasaus foorumin jäsenille. Tietenkin itse kasaamalla ja ostamalla eri kaupoista parhaita diilejä saa vielä paremmin vastinetta rahalle, mutta turha verrata tähän jos halutaan valmis paketti.

Tässä heti varastosta löytyvillä osilla: Ostoskori 1190,40 € (ilmainen kasaus valmiiksi sisässä)

Näytönohjain muualta halvemmalla ja sen asennus itse. Kasaus hoituu datatronicilta myös ilman näytönohjainkorttia. Esim PNY GeForce RTX 5070 Ti OC Triple Fan Plus -näytönohjain, 16GB GDDR7 - 829,90€ tai ASUS PRIME-RTX5080-O16G - Hinta 1149,9 €

= 2020,30€ (5070 Ti). Vrt. jimms - halvin 9800X3D + 5070 Ti paketti on 2779€

Jos näytönohjainkin halutaan helppouden vuoksi datatronicilta valmiiksi asennettuna, tämä on ainoa kohtuuhintainen 5070Ti/5080 jota on heti varastossa: 859,00 € | Gainward GeForce RTX 5070 Ti Phoenix-S NVIDIA 16 GB GDDR7 mutta jäähdytys ei ole niin järeä kuin PNY:n kortissa. Tai AMD-puolelta esim 789,00 € | Sapphire NITRO+ Radeon RX 9070 XT AMD 16 GB GDDR6

SSD:n ja muistien kokoa voi kasvattaa future prooffausmielessä, mutta pelikoneeseen kyllä riittää 2TB ja 32GB. Halvimmat hyvät 64GB muistit ovat todella korkeilla lämmönlevittäjillä jotka tulee korissa olevan prossujäähyn etummaisen tuulettimen tielle, niin jos ottaisin nämä, ottaisin samalla nestejäähyn.
264,90 € | G.Skill Trident Z5 Neo RGB F5-6000J3040G32GX2-TZ5NR muis... ,
97,90 € | ARCTIC Liquid Freezer III Pro 360 A-RGB Suoritin Nestejää... ,
319,90 € | Samsung 990 PRO M.2 4 TB PCI Express 4.0 V-NAND MLC NVMe ,

Tuossa listaa muista koteloista joita heti varastossa, jos esim ulkonäkösyistä halutaan joku muu: Datatronic

Ei sisällä käyttöjärjestelmää.

Viimeksi muokattu:
Proshopin valmispaketit on Jimmsin vastaavia edullisempia, Esim:

Winukka lisenssi tuolta ostettuna koneeseen +70€
- SSD:n vaihtaisin parempaan kuin NV3 1TB, esim Samsung 990 PRO 2TB on +110€
- Virtalähteeksi RM1000e vain +22€.
- Kotelossa ei toimitusaikaa, tilalle esim 4000D RS ARGB +37€
= 2118€

Muutenhan toi on todella hyvä paketti hintaisekseen. Pikku miinus että muistit CL36 eikä ole CL30 vaihtoehtoa 32GB luokassa. Itse suosisin kuitenkin suomalaista kun ostaa konepakettia, helpompi lähettää kone Lahteen huoltoon kuin Tanskaan. Jos asuu pk-seudulla tai muualla lähettyvillä, niin koneen voi vaikka itse noutaa datatronicilta, ja ongelmatilanteissa viedä itse sinne huollettavaksi.

- SSD:n vaihtaisin parempaan kuin NV3 1TB, esim Samsung 990 PRO 2TB on +110€
- Virtalähteeksi RM1000e vain +22€.
- Kotelossa ei toimitusaikaa, tilalle esim 4000D RS ARGB +37€
= 2118€

Muutenhan toi on todella hyvä paketti hintaisekseen. Pikku miinus että muistit CL36 eikä ole CL30 vaihtoehtoa 32GB luokassa. Itse suosisin kuitenkin suomalaista kun ostaa konepakettia, helpompi lähettää kone Lahteen huoltoon kuin Tanskaan. Jos asuu pk-seudulla tai muualla lähettyvillä, niin koneen voi vaikka itse noutaa datatronicilta, ja ongelmatilanteissa viedä itse sinne huollettavaksi.
Toki ihan hyvä suosia suomalaista, tuon valmiin paketin vain saisi nopeasti kun niitä pari valmiiksi kasattuna tuolla oletusasetuksella. Kun alkaa muuttamaan, esim tuon kakkasarjan ssd:n niin sitten pitää odotella.
Plussana proshopin paketeissa on dt:n vastaaviin yksi lisävuosi takuussa, konepaketin osalta siis. Joku sitä voi myös arvostaa.

Mutta pääasiassa ehdotus oli vain osoittamassa, että kaikissa ns valmiissa paketeissa ei ole satasia hinnassa leivottuna sisään, kuten Jimmsin vaihtoehdoissa. Sekä proshopin paketeissa on kerrottu jokainen komponentti mikä se oikeasti on, Jimmsillä vain speksit. Ja ihan varmasti niissäkin on NV3 kun se on se halvin (ja samalla ostetuin) ssd.

Statistiikka

Viestiketjuista
289 689
Jäsenet
79 669
Uusin jäsen
Bump

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom