Jimm's kasauspalvelu

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
25
Ihan hyvä palvelu toi jimsllä, käytä sitä jos et itse halua kasata konetta, mutta ei se koneen kasaus vaikeeta ole ensimmäiselläkään kertaa ja youtubessa on hyviä kasaus videoita josta saa apua.
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1
Hintahan ei ole edes kovin paha, mutta toimitusaika kannattaa huomioida. Itselläni ei kokemusta ole, mutta 1-4 viikkoa on pitkä aika odotella konetta. Toki huomioitavaa myös, että takuuasiat mahdollisten viallisten osien suhteen helpottuu heti.
 
Liittynyt
28.01.2017
Viestejä
337
Kerran tilannut kasauspalvelulla, eikä mitään valittamista. Hinta mielestäni ihan kohtuullinen.
Jos sitä seuraavan koneen uskaltais kasata kokonaan ite.
 
Liittynyt
17.09.2018
Viestejä
10
Itse pohdin tässä samaa kun pitäisi ipanalle se ensimmäinen tietokone ostaa ja moni suositellut tätä foorumia ja yritystä tavaroiden hankkimiseen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 445
No, yleisesti ottaen valitsemalla itse osat ja ottamalla kasauspalvelun saa sopivimman kokoonpanon omiin tarpeisiin (vs. pakettikone). Toisaalta ei se koneen kasaaminen itsekään ole mikään järin vaikea tai iso homma, joten ihan hyville "tuntipalkoille" pääsee itse kasatessa. En usko, että ensikertalaisellakaan montaa tuntia tuohon menee ja internet on pullollaan hyviä kasausoppaita (esim. YouTubesta löytyy hyviä videoita). Eniten aikaa kasaamisessa menee varmaan kaapeleiden siistimiseen. Jos ei mitään järin monimutkaista ala tekemään niin eiköhän ensikertalainenkin selviydy tunnissa tai kahdessa. Oppaita löytyy ihan suomeksikin:


Hintahan ei ole edes kovin paha, mutta toimitusaika kannattaa huomioida. Itselläni ei kokemusta ole, mutta 1-4 viikkoa on pitkä aika odotella konetta. Toki huomioitavaa myös, että takuuasiat mahdollisten viallisten osien suhteen helpottuu heti.
Hinta ei sellaisenaan välttämättä ole paha mutta toisaalta, jos koneen kasaa alle tuntiin niin tekee periaatteessa itselleen työtä noin satkun tuntipalkalla. Odotusaika ja takuuasiat kannattaa tosissaan huomioida. Tuo takuuhomma voi olla joillekin todella hyödyllinen ja joillekin turha. Itse en ainakaan haluaisi lähettää koko konetta kasaajalle tutkittavaksi vaan paikallistaisin itse vian ja lähettäisin sitten pelkästään sen toimimattoman osan. Jos näkee tuon Jimmssin vastuun vian paikallistamisessa plussana niin se lisää kasauspalvelun tuottamaa arvoa ostajalle.
 
Viimeksi muokattu:

TMK

Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
532
Hinta ei sellaisenaan välttämättä ole paha mutta toisaalta, jos koneen kasaa alle tuntiin niin tekee periaatteessa itselleen työtä noin satkun tuntipalkalla.
Ensikertalaisen on syytä varautua ainakin kolmen tunnin kasaukseen.
Mutta suosittelen myös itse kasaamista, jos yhtään on innostusta.
Oppii konetta ja seuraavalla kerralla päivitys tai kasaus onnistuu jo helposti.

Jimmsin kasauspalvelu on varmasti hyvä. Paljon sitä käytetään eikä sitä täällä kukaan haukkunut ole.
 

maitopurkki

Toyotalla 90 km/h ympäri vuoden
Tukijäsen
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
1 555
Ensikertalaisen on syytä varautua ainakin kolmen tunnin kasaukseen.
Mutta suosittelen myös itse kasaamista, jos yhtään on innostusta.
Oppii konetta ja seuraavalla kerralla päivitys tai kasaus onnistuu jo helposti.

Jimmsin kasauspalvelu on varmasti hyvä. Paljon sitä käytetään eikä sitä täällä kukaan haukkunut ole.
Tuttu osti Jimssin pakettikoneen, hiljainen sekä viileä, mutta myöskin mielettömän hyvällä cablemanagementilla.

Jos saisin rahaa 2000€ ja nykyisyä tietokonetta en omistaisi niin ostaisin varmasti pakettikoneen, itsekasaaminen on niin moneenkertaan kyllä tehty että Jimmsin antaisin hoitaa homman. (+, Jos kusee jonkin osan niin se ei ole omalla vastuulla vaan Jimssin työntekijällä vastuu ;) )


Jimm's HAVU '18, pelitietokone - 1 739,00€

Jimm's Best Bang for Buck 2018 v1, pelitietokone - 999,00€
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 637
Itse en ainakaan haluaisi lähettää koko konetta kasaajalle tutkittavaksi vaan paikallistaisin itse vian ja lähettäisin sitten pelkästään sen toimimattoman osan.
Harvalla on osia lojumassa nurkissa niin että vian iskiessä niitä vaihtelemalla selvittää mikä komponentti on vialla kun kone on mykkä. Varsinkin jos tämä tilanne tulee ekalla käynnistyksellä kasauksen jälkeen. Joo, olen viimeksi ostanut uuden valmiin koneen 90-luvulla mutta jos rahaa olisi en taatusti avaisi sitä koteloa itse.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
2 150
Kun kasaa ite on paras pössis. Saa just semmosen ku haluaa ja tietää mitä on missäkin ja miten niitä osia voi irrotella kun haluaa niitä kattella ja vaihtaa.

On parasta vääntää hermona prosessoriin jäähdytinjytkyä kiinni ja kirota miksi ei siinä tuotekuvauksessa kerrottu että kiinnikkeet on susipaskaa mallia jotka ei meinaa edes pysyä kiinni. Miettii mikä muistikampa sopii mitenpäin mihin slottiin. Taskulampun ja suurennuslasin kanssa etsiä mihin liittimeen ne tuulettimet pitäisi kiinnittä ja miksi se ei vaan lähde päälle.

Ottaa se prosessori paketista ja miettiä miten käy kun setä rasvanäpeillä tätä pientä ja hennon oloista lastua räppää. Muutama satanenhan se vain. Kaivaa se tahnatuubi kaapista (ostitko nyt tarpeeksi preemiumia) ja yrittää kortinreunalla kaapia sitä tasaseen siihen prosessorille. Miettiä menikö se prosessori sittenkään oikeinpäin ja missä kulmassa se pikku piste oli. Kuinka lujaa sitä kantta sen päälle kehtaa vetää. Kaapia tahnaa vähän taas pois ja yrittää käännellä sitä siinä. Miettiä haittaakse kun tahnaa vähä pursus tohon vierelle.

Vedellä poweria pari kertaa sieltä ahtaasta mutta niin sievästä kotikolosta mikä sillä on kun meni väärinpäin tai piti joku kaapeli laittaa siihen uber-modulaariseen vekottimeen vielä. Lyödä se jättimäinen tonnin näytönohjainjytky sinne kiinni ja tunkea sitä hulluna kun sen vaan pitäs olla siellä syvällä. Vai oliko sittenkään? Todeta että pitää kaikki purkaa kun joku unohtui tai yksi niistä paskoista cpu tuulettimen kiinnikkeistä pomppas vähä.

Paitsi että nyt se näytönohjainjytky meinaa jumittaa ja irrotusnappula on syvällä kaiken keskellä. Siinä kun pitkän illan päätteeksi katsot peiliin ja näet ne lämpötahnat pitkin naamaa ja käsiä, voit vain verrata itseäsi Schwarzeneggeriin kommandomaskissa. Siinä kommandona, kun kone buuttaa lopulta vieressä ledit yön myöhäisillä tunneilla loistaen, hikikarpaloitasi heijastaen, tuuletin humisten. Siinä sä tiedät. Oot kova jätkä. :D
 
Liittynyt
17.09.2018
Viestejä
10
Jimmsin kanssa olin tuossa viime viikolla sähköpostin välityksellä yhteydessä ja he tekivät tarjouksen osista mikä varmasti riittää tuolle ipanalle ja jos haluaa niin muutaman vuoden päästä pystyy vielä päivittämään prosessoria, näytönohjainta ja muisteja. Kotelon haen täältä paikalliselta ja itse kasaan, katsotaan miten insinöörin käy!
 
Liittynyt
08.01.2018
Viestejä
80
Hintahan ei ole edes kovin paha, mutta toimitusaika kannattaa huomioida. Itselläni ei kokemusta ole, mutta 1-4 viikkoa on pitkä aika odotella konetta. Toki huomioitavaa myös, että takuuasiat mahdollisten viallisten osien suhteen helpottuu heti.
Jos on kaikki osat Jimmsiltä niin voi aina vikaantuessa lähettää sen enempää miettimättä koko paketin heille oli sitten kasattu itse tai Jimmsin toimesta. Jos on vain osa osista Jimmsiltä niin ilmeisesti silloinkin voi, mutta saattaa olla että laskuttavat mikäli vika löytyy muusta kuin heidän takuunalaisesta tuotteestaan.
 
Liittynyt
17.09.2018
Viestejä
10
Jos on kaikki osat Jimmsiltä niin voi aina vikaantuessa lähettää sen enempää miettimättä koko paketin heille oli sitten kasattu itse tai Jimmsin toimesta. Jos on vain osa osista Jimmsiltä niin ilmeisesti silloinkin voi, mutta saattaa olla että laskuttavat mikäli vika löytyy muusta kuin heidän takuunalaisesta tuotteestaan.
Kyllä, tätä he mainostivat ja juuri sen takia päädyin lopulta tilaamaan kaiken heiltä suoraan vaikka olisihan tuossa muutaman kympin voinnut säästää jos olisi tilannut jokaisen osan mistä halvimmalla saa, mutta postimaksut kaventaa tuota erotusta huomattavasti ja pitää se omalle ajallekin laskea hintaa jos meinaa ympäri kaupunkia ajella.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 015
Viestejä
4 192 240
Jäsenet
70 841
Uusin jäsen
Package

Hinta.fi

Ylös Bottom