Jimm's aloittaa korkattujen prosessoreiden myynnin takuun kera

Stringer

╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
Premium+ ☆☆☆
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
543
Jos en olisi jo ostanut tavallista i9-9900k:ta, niin ilman muuta ostaisin tuollaisen testatun ja parannellun, mutta pyörittäisin silti normikelloilla.
 
Liittynyt
01.12.2017
Viestejä
1 572
Jimms vetää kyllä aika kovaa katetta noista. Esim 9900k 5.1Ghz maksaa 1000€? Aika kallista lystiä, vaikka olisikin korkattu ja tahnat vaihdettu parempaan takuun kera. Kyllä noista ehkä 100-200€ enemmän maksaisi jos oikein haluaa varman tapauksen verrattuna vakioon, mutta tuolla hinnalla ja hintaerotuksella saa jo sen verran kovempitasoisen prossu muutenkin, että ei kiitos. Toki ehkä jollekin ylikellottajalle nämä saattaa käydä, mutta vähän epäilen heidänkin kohdallaan menekkiä noilla hinnoilla...
Casekingin omilla nettisivuilla on nopealla vilkaisulla samat hinnat kuin Jimm's sivuilla, joten ainakaan näissä ei ole mukana sitä 'Suomi lisää'
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 983
Eikös jimms tässä tosiaan ole vain välikäsi ja jälleenmyyjä? Caseking taitaa derbauereineen olla se tämän homman jalkauttaja. Samaa ulinaa otaisi olla FB puolella eilen. Itse olen vain tyytyväinen kun tarjonta paranee vaikka en itse ostakkaan.
Kyllä nää on turkulaista käsityötä saksalaisella tietotaidolla höystettynä :)
 
Liittynyt
07.07.2017
Viestejä
525
Onko kenellekään tullut tilannetta eteen, jossa prossu olisi mennyt takuuseen?

Nehän on käytännössä ikuisia ellei itse niitä hajoita joko mekaanisesti tai tappovolteilla, joista johtunutta hajoamista takuu ei muutenkaan tule kattamaan.
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
580
Pitääkö niitä 9. sukupolven prossuja lämmittää ennen korkkausta, kun olettaisi, että juottamalla IHS on aika tiukassa. Millä ne on juotettu ja miten sen saa parhaiten puhtaaksi?
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 614
Pitääkö niitä 9. sukupolven prossuja lämmittää ennen korkkausta, kun olettaisi, että juottamalla IHS on aika tiukassa. Millä ne on juotettu ja miten sen saa parhaiten puhtaaksi?
Indiumilla, sulamispiste jossain 160C tienoilla.
 

Eramaankettu

Lost and Forgotten
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
2 061
Kyllä nää on turkulaista käsityötä saksalaisella tietotaidolla höystettynä :)
Huhhuh. Oletushan tuo tosiaan oli. Oletin myös, että jostain niitä "binned" kiviä pitää tosiaan saada, joten kaikki pakettikoneen prossut tulee siis korkattuina ja huonoiten kulkevina tai ylipäätään korkkaamatta kokeiltuina?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
41
50e ei kyllä ole paha hinta takuusta, mutta halvalla saa kasan heikoimmin kulkevan.

Ivy Bridgeä en uskaltanut aikoinaan korkata, kun nestemetallin syöpyminen piiriin huolestutti.
Muutamasta vijoittuneesta olen kuullut, mutta näissä on ainakin osassa sohittu itse piiriä mattopuukolla tai sotkettu nestemetallia väärään paikkaan.

Hommasin just pari 3770K:ta, joista binnaan itselleni parhaan.

Korkkaustyökaluja en ole ikinä ymmärtänyt, kun ruuvipenkki, jossa leuoissa jotain kulmaa jäljellä, ajaa saman asia ja sillä tekee muutakin.

Motonetista saa käyvän näköisen 20e Koneruuvipenkki 100mm | Motonet Oy
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
6 111
Huhhuh. Oletushan tuo tosiaan oli. Oletin myös, että jostain niitä "binned" kiviä pitää tosiaan saada, joten kaikki pakettikoneen prossut tulee siis korkattuina ja huonoiten kulkevina tai ylipäätään korkkaamatta kokeiltuina?
Olisi tosiaan kiva saada varmistus sille ettei binnaukseen käytetä kaikkia kauppaan saapuvia lootia. Muuten saa olla merkittävä alennus hinnoissa, jos meinaa kauppaa suositella muille.
 

Jahve3

Staff
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 256
50e ei kyllä ole paha hinta takuusta, mutta halvalla saa kasan heikoimmin kulkevan.

Ivy Bridgeä en uskaltanut aikoinaan korkata, kun nestemetallin syöpyminen piiriin huolestutti.
Muutamasta vijoittuneesta olen kuullut, mutta näissä on ainakin osassa sohittu itse piiriä mattopuukolla tai sotkettu nestemetallia väärään paikkaan.

Hommasin just pari 3770K:ta, joista binnaan itselleni parhaan.

Korkkaustyökaluja en ole ikinä ymmärtänyt, kun ruuvipenkki, jossa leuoissa jotain kulmaa jäljellä, ajaa saman asia ja sillä tekee muutakin.

Motonetista saa käyvän näköisen 20e Koneruuvipenkki 100mm | Motonet Oy
3770K saa serristä ja 9900K maksaakin jotain. En kyllä lähtis millää ruuvipenkil yrittää :cigar2:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
41
Miksi ostaa jotain mitä käyttää vain kerran?
Prosessina ruuvipenkki ja tämä erikoistyökalu on aivan vastaavat.

Onhan noita porukka kolautellu puupalikalla ja vasarallakin onnistuneesti irti.
Ei nää niin herkkiä ole. Kunhan ei mattopuukkolla lipsauttele

9900K saa kaupasta ja 3770K saadakseen joutuu metsästeleen kokonaisia tietokoneita myyntipalstoilta
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
Miksi ostaa jotain mitä käyttää vain kerran?
Prosessina ruuvipenkki ja tämä erikoistyökalu on aivan vastaavat.

Onhan noita porukka kolautellu puupalikalla ja vasarallakin onnistuneesti irti.
Ei nää niin herkkiä ole. Kunhan ei mattopuukkolla lipsauttele

9900K saa kaupasta ja 3770K saadakseen joutuu metsästeleen kokonaisia tietokoneita myyntipalstoilta
3770k niin nuhainen prossu että ei maksa vaivaa etsiä binnattua, parempi hankkia vaan kerralla uudempi/nopeempi.

Toi työkalu on kätevämpi ja varmempi kuin ruuvipenkki ja kun kyseessä +500e prossu.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 618
Miksi ostaa jotain mitä käyttää vain kerran?
Prosessina ruuvipenkki ja tämä erikoistyökalu on aivan vastaavat.

Onhan noita porukka kolautellu puupalikalla ja vasarallakin onnistuneesti irti.
Ei nää niin herkkiä ole. Kunhan ei mattopuukkolla lipsauttele

9900K saa kaupasta ja 3770K saadakseen joutuu metsästeleen kokonaisia tietokoneita myyntipalstoilta
Noissa uusissa pcb on ohkanen eikä tykkää ruuvipenkistä. Ite oon korkkaillu partaterällä kaikki. Noissa 9900 juotetuissa korkkaustyökalu on pakollinen koska se juotos pitää väsyttää eli korkata vastakkaisista suunnista edestakasin kunnes antaa periksi
 
Liittynyt
21.01.2019
Viestejä
494
Ja mitenniin kerran käyttää? Ei se korkkaus työkalu ole kertakäyttöinen.
Ja aika moni asuu jossain kerrostaloissa missä ruuvipenkillä ei tee juurikaan mitään.
Ihme pätemistä.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
466
Korkkaustyökaluja en ole ikinä ymmärtänyt, kun ruuvipenkki, jossa leuoissa jotain kulmaa jäljellä, ajaa saman asia ja sillä tekee muutakin.
Joo, kyllähän se ruuvipenkki siellä 40m2 neliössä on hyvinkin hyödyllinen.

Oma delid die-mate 2 on kyllä maksanut hintansa takaisin jo pariinkin otteesen, kun olen korkkaillut noita prosessoreja porukalle satunnaisesti, eli mistään suuresta rahan "menetyksestä" ei ole kyse, käyttipä sitä korkkaustyökalua omiin tai jopa muiden prosessoreihin.
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
1 025
Kaiken lisäksi foorumilta löytyy korkkaustyökalun lainausketju jossa voi joko lainata työkalun tai foorumilaisen työkaluineen korkkaamaan kahvipakettia vastaan. Toki vaatii hivenen sosiaalisuutta. :) Tuntuu olevan hienoja ihmisiä täällä. Itellä sujui ainaki tuo operaatio hyvin. En ois ite yksin osannu vapisevine käsineni hommaa hoitaa.
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
580
Itse tilasin korkkaustyökalun Kiinasta 6€ + Thermal Grizzlyt Jimmssiltä 6,90€ + 9,90€. Korkkauksen jälkeen möin korkkaustyökalun ja loput tahnat 20€, joten korkkaukselle tuli hintaa 2,80€.
Ruuvipenkki on pakollinen pienessä kerrostaloasunnossa, kun korjaan itse pyöräni ja autoni, mutta kun Skylake, niin en uskaltanut pelkällä ruuvipenkillä korkata.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 005
Viestejä
4 209 950
Jäsenet
71 003
Uusin jäsen
Pera L

Hinta.fi

Ylös Bottom