Jarrut

Liittynyt
29.09.2017
Viestejä
2 666
En muista nähneeni tällaista ketjua, saa poistaa jos sellainen jo on.

Mielestäni tämä aihe ansaitsee oman ketjunsa, ettei kyseinen osa-alue huku tuonne yleistä remppaa ketjuun.

Asiaa, Golfissa jääty manuuaali käsijarru. Laitoin käsijarrun päälle kun oli selvästi plussan puolella, mutta kun lähdin illalla liikkeelle, oli lämpötila mennyt pakkasen puolelle. Huomasin lähtiessäni liikkeelle, että joku ottaa vastaan, arvasin että käsijarru jumittaa.

Ajoin kuitenkin muutaman km yhtä mittaa parkikselle, jossa huomasin toisen takalevyn hohtavan kypsän vadelman värisenä.

Noh, jotain säätöä ja herkistelyä pitää tehdä kun aurinko nousee riittävän korkealle. Pitää katsoa käsijarruvaijeri ja todennäköisesti vaihdan satulan, kun uusi on jo hyllyssä.

Yleisesti kiinnostaa: Meneekö jarrulevy tai palat pilalle tuollaisessa lämpökäsittelyssä?

Eihän ne paljoa tuossa enää maksa kun alkaa tekemään, mutta noin muuten.
 
En muista nähneeni tällaista ketjua, saa poistaa jos sellainen jo on.

Mielestäni tämä aihe ansaitsee oman ketjunsa, ettei kyseinen osa-alue huku tuonne yleistä remppaa ketjuun.

Asiaa, Golfissa jääty manuuaali käsijarru. Laitoin käsijarrun päälle kun oli selvästi plussan puolella, mutta kun lähdin illalla liikkeelle, oli lämpötila mennyt pakkasen puolelle. Huomasin lähtiessäni liikkeelle, että joku ottaa vastaan, arvasin että käsijarru jumittaa.

Ajoin kuitenkin muutaman km yhtä mittaa parkikselle, jossa huomasin toisen takalevyn hohtavan kypsän vadelman värisenä.

Noh, jotain säätöä ja herkistelyä pitää tehdä kun aurinko nousee riittävän korkealle. Pitää katsoa käsijarruvaijeri ja todennäköisesti vaihdan satulan, kun uusi on jo hyllyssä.

Yleisesti kiinnostaa: Meneekö jarrulevy tai palat pilalle tuollaisessa lämpökäsittelyssä?

Eihän ne paljoa tuossa enää maksa kun alkaa tekemään, mutta noin muuten.
Se menee kieroksi yleensä siksi, että levy jäähtyy pysäyttämisen jälkeen epätasaisesti. Eli jarrupalojen kohta pysyy jäähtymisen ajan vakiona, pidättäen sekä lämpökuormaa että pahimmillaan jopa jarrun pänniä päällä levylle. Vatun punainen levy jäähtyy tässä olosuhteessa..
 
Ajelin ja jarrutelin kovempaa ja hiljempaa, koitin myös käsijarrua.

Ei tuntunut minkäänlaista tärinää/värinää.
 
Ajelin ja jarrutelin kovempaa ja hiljempaa, koitin myös käsijarrua.

Ei tuntunut minkäänlaista tärinää/värinää.
Kyllä se on yleensä jarruneste, mikä ensimmäisenä osumaa ottaa, varsinkin jos vaihtoväliä laiminlyöty ja kiehumispiste laskenut. Ellei nyt punahehkuiseen jarrulevyyn heitetä vettä että jäähtyisi, niin varmasti menee levy kieroksi.
 
Yleisesti kiinnostaa: Meneekö jarrulevy tai palat pilalle tuollaisessa lämpökäsittelyssä?

Eihän ne paljoa tuossa enää maksa kun alkaa tekemään, mutta noin muuten.

Jarrulevyn kuumana käyminen ei vielä haittaa mitään itsessään, kuumana niiden on tarkoituskin käydä, myös mahdollisesti joissakin tilanteissa punaisina, normaalilaatuinen levy kestää kyllä sen. Sen sijaan kuuma jarrulevy on kyllä helppo saada kieroksi, esimerkiksi kastelemalla ne levyt ajamalla vesilammikosta tai pesemällä auto heti suoraan kuumaksi ajon jälkeen (eikä tarvitse edes olla hehkuvan kuuma).

Jos ajossa kevyesti painat jarrua, eikä tunnu vapinaa jarruista, niin todennäköisesti siltä osin kaikki kunnossa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
273 401
Viestejä
4 718 330
Jäsenet
77 009
Uusin jäsen
Ekonomer

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom