Jarrusatuloiden maalautus

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
114
Terve,

ajattelin piristää autoa ja maalauttaa jarrusatulat. Kyseessä on pintakäsittelemättömät brembot. Eli kuumakestävät pohjamaalit ja itse värin tarvii. Mulla on jo uudet logot/decalit. Ja decalien päälle pitäs varmaan laittaa vielä kuumakestonen lakka, että ei heti irtoa.

Soittokierros maalauspajoille ei tuottanu tulosta eikä kukaan pystyny heittämällä kertomaan hintaa tollaselle operaatiolle. Itellä ei ole mitään mahdollisuutta tehä tota, eikä edes tunkkia renkaiden irrottamista varten.

Mistähän löytys paja tollaseen jostain pääkaupunkiseudulta?
 

Diplomaatti

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.07.2019
Viestejä
864
Ei lakkaa vinyylien päälle.

Putsaus>pohmaali>2k maali>vinyylitarrat

Maalit itsessään noin 55e
 
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
668
Ei omakohtaista kokemusta, mutta tekisin ehdottomasti itse. Työnjälki itsetehtynä ei varmasti ole "ammattilaistasoa", mutta kohtuu piilossa oleva osa joten riittää että saa 8+ lopputuloksen. Satuloiden irroittaminenhan ei itsessään ole mitään avaruustiedettä, maaliin pääsee tunkki + perustyökalut kombinaatiolla. Ja jos ei jaksa suuremmin vaivautua ja tyytyy 7+ tulokseen, niin ainakin omassa autossa maalauksen pääsee tekemään melko hyvin irroittamatta mitään muuta kuin renkaan edestä pois.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Tuolla saat satulat puhallutettua ja maalautettua pulverilla, mutta joudut kyllä ottamaan satulat irti itse ja maalauksen jälkeen kasaamaan ne uusilla osilla.
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
585
Millainen auto kyseessä? Jos budjettiratkaisu kelpaa niin lainaa sen tunkin jos ei halua ostaa ja maalailee itse vasaralakalla satulat paikoillaan. Ei ole kummoinen homma ja vasaralakka pysyy kiinni vaikka pohjatöitä ei niin huolella tekisikään.

Toinen vaihtoehto on, että otat ne satulat irti, viet maalarille, se pesee pinnan, suojaa reiät, puhaltaa lasikuulalla, putsaa, pohjamaalaa, maalaa ja sitten saat ne takaisin ja laitat paikalleen. Jälki on erinomainen mutta hintaakin on.

Kolmas vaihtoehto on, että joku paja hoitaa homman alusta loppuun. Kallein vaihtoehto ja ihan joka paja ei näitä teekään. Pitäisi olla joku "tuning-henkinen" paja.

Itse menin vasaralakkalinjalla.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
114
Tuolla saat satulat puhallutettua ja maalautettua pulverilla, mutta joudut kyllä ottamaan satulat irti itse ja maalauksen jälkeen kasaamaan ne uusilla osilla.
Olin kyllä ymmärtänyt että pulverimaalit ei sovellu jarrusatuloihin, koska se ei varsinaisesti ole kuumakestävää. Sehän sulatetaan kiinni alunperinkin.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Olin kyllä ymmärtänyt että pulverimaalit ei sovellu jarrusatuloihin, koska se ei varsinaisesti ole kuumakestävää. Sehän sulatetaan kiinni alunperinkin.
Ihan kohtuullisesti nuo omat satulani ovat kestäneen normikäytössä pulverilla maalattuina, tosin en ole niitä käynyt missään radalla lämmittämässä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 340
Jos uusin satulat ja haluan maalata ne siinä samalla niin ei liene tarvetta puhallella hiekalla tai muulla niitä?
Puhaltamiselle ei ole mitään varsinaista tarvetta, vaikka tietysti se parantaisi maalin tarttuvuutta.
 

TTE

Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
864
Itse olen tehnyt satulat kiinni ja maalannut miranolilla, hyvin pysynyt kiinni ja nopea homma. Ostat hallitunkin, eivät maksa nykyään paljoa ja löytyy varmaan käyttöä myöhemminkin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 824
Itse olen tehnyt satulat kiinni ja maalannut miranolilla, hyvin pysynyt kiinni ja nopea homma. Ostat hallitunkin, eivät maksa nykyään paljoa ja löytyy varmaan käyttöä myöhemminkin.
Olen kanssa suunnitellut tällaista. Voihan sitä ajaa johonkin vähän sivummalle tekemään jos ei kerrostalon pihalla kehtaa ja viitsi.

Tosin voisi homman yhdistää palojen vaihtoon ja voisi sitten ehkä samalla irroittaa satultakin niin saisi paremmin maalattua.

Mitä väriä suosittelette hopeanharmaaseen autoon? Ja mikä on paras maali tähän, miranol, vasaralakka vaiko joku muu?
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 231
Olen kanssa suunnitellut tällaista. Voihan sitä ajaa johonkin vähän sivummalle tekemään jos ei kerrostalon pihalla kehtaa ja viitsi.

Tosin voisi homman yhdistää palojen vaihtoon ja voisi sitten ehkä samalla irroittaa satultakin niin saisi paremmin maalattua.

Mitä väriä suosittelette hopeanharmaaseen autoon? Ja mikä on paras maali tähän, miranol, vasaralakka vaiko joku muu?
Foliatec maalit nuo ainakin kestää ja löytyy vaikka mitä väriä.
 
Liittynyt
03.07.2018
Viestejä
1 749
biltemasta saa jarrusatulamaalia eri väreissä, ei maksa paljon, kestää ihan hyvin ja tietenkin kestää lämpöä. Tapana sutia vähän hopean väristä maalia kun vaihtaa renkaita, pysyy siistinä ja antaa autosta huolitellumman kuvan. Joskus olen myös käyttänyt punaista, mutta perusvalkoinen skoda ei sellasta kaipaa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 480
Viestejä
4 163 671
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom