Jalkapallo, yleisketju (Matsit, pelaajasiirrot yms)

Fiilikset ovat samalla tasolla, kuin mitä ne olivat silloin lapsena, kun jouluaattona odoteltiin joulupukkia. Vatsanpohja täynnä perhosia ja ihminen täynnä riemua.

Tänään tehdään toivottavasti historiaa.

Paikallinen patsas kannatusjoukoissa mukana.

a041d1be31db32406cd4b792b95ad7b7.jpg

Tuntuu olevan ihan jees meininki stadionilla, kunnon mökä.

1-0 vielä saa jännätä ettei tule takaiskuja. 2-0 tilanteessa homma on sit kotona.

Onko Liechtensteinilla jotain voitettavaa? Seku pallottelevat kaikki pelaajat omassa päädyssä. Suomi vie ellei totaalikämmejä tapahdu. Maalin jälkee vähä rauhotuttiin, kunnes taas pelattiin kuudentoista tuntumassa loppu puolikas. Kyl sieltä 2-0 ja ehkä 3-0 tulee.

edit: kiva olla joskus oikeassa, mut prkl ois vedotki voinut laittaa...

Viimeksi muokattu:
Seo siinä. Katsellaa ens kesänä em-kisoja, jossa Suomi mukana. Uskomatonta, vihdoin!

Tippa tuli linssiin. Antaa mennä kentälle, pikkusakot juhlimisesta! Kerran sitä ekaa kertaa arvo-kisoissa ollaan. Saa juhlia! Kenttä remppaan ja sakkoja, mitä sitte?

Tippa tuli linssiin. Antaa mennä kentälle, pikkusakot juhlimisesta! Kerran sitä ekaa kertaa arvo-kisoissa ollaan. Saa juhlia! Kenttä remppaan ja sakkoja, mitä sitte?

Juhlia toki saa pitääkin ! :) mutta ei ole kiva pelata tyhjälle katsomolle, siinä häviäisivät kaikki, toivottavasti tuleva rangaistus olisi lievempi.

Urpojen piti rynniä kentälle vaikka tiesivät että Suomea rangaistaan siitä jos niin käy. Mutku minä minä minä minä minä ja minun tarpeeni huomiohuorata ja näyttää kaikille kuinka extreme fani olen.
Jep. UEFAn rangaistuksia odotellessa :facepalm:

Aika usein noista vastaavista on tullut sanktiona sitä, että seuraavat X kotipeliä pelataan tyhjällä katsomolla. Että hienosti. :tdown:

Ne UEFAn suorat rahalliset sanktiot nyt on lähinnä vitsi.
Eikö Suomella ole aika puhdas fanihistoria joten ihmetyttää jos kummoista sanktiota tulee

Eikö Suomella ole aika puhdas fanihistoria joten ihmetyttää jos kummoista sanktiota tulee

Ei oo niin tarkkaan tullut seurattua että ois mitään käryä siitä että onko tollasella mitään vaikutusta asiaan. Jos olisin UEFA niin pitäisin kyllä aika tiukkaa kuria tuon suhteen, helpompi se perseily on lopettaa heti alkuunsa johdonmukaisella sanktiolinjalla kuin sitten alkaa vasta antamaan niitä kun perseilyä on jo jatkunut jonkun aikaa.

Aika usein noista vastaavista on tullut sanktiona sitä, että seuraavat X kotipeliä pelataan tyhjällä katsomolla. Että hienosti. :tdown:

Ne UEFAn suorat rahalliset sanktiot nyt on lähinnä vitsi.
Mitä Islanti sai vastaavasta kun pääsivät MM-kisoihin?

Ei oo niin tarkkaan tullut seurattua että ois mitään käryä siitä että onko tollasella mitään vaikutusta asiaan. Jos olisin UEFA niin pitäisin kyllä aika tiukkaa kuria tuon suhteen, helpompi se perseily on lopettaa heti alkuunsa johdonmukaisella sanktiolinjalla kuin sitten alkaa vasta antamaan niitä kun perseilyä on jo jatkunut jonkun aikaa.
Nojoooo, mutta yleensä suomalaiset kannattajat niitä tuppisuita ja kerrankin juhlii niin antaisivat nyt olla... Ymmärtää tuolla maissa jossa enemmän sitä fanihuliganismia.

Itse asiassa tuollaisista on tullut lähinnä sakkoja (joitakin kymppitonneja). Tyhjä katsomo -rangaistus vaatii jo sitten sitä ns. rasismia, ja niistäkin on tullut välillä vain sakkoja.

Jaa, voi olla noinkin. Lähinnä jäänyt mieleen että tullut vastaavia sanktioita peleistä missä katsojia ryntäillyt kentille. Ei oo itellä ollut tietoa siitä että niissä on ollut kanssa jotain rasistista perseilyä mukana. Mutta hyvä jos tosiaan onkin oikeasti ollut vaan siitä kiinni.

Selostajat sano että tulee sanktiot mutta ei se haittaa. Siellähän oli manukin mukana. Eeku sale.

Potkis janttereilla taitaa olla nyt ilo ylimmillään ja ilmeisesti jo melkein mestaruusjuhlat suunnitteilla saavutuksesta, johon Suomen kokoisen maan olisi pitänyt pystyä jo paljon aiemmin. :D Yhden ison suomalaiskaupungin kokoisen Islannin lisäksi joku Latviakin päässyt meitä paljon aiemmin kisoihin (oltuaan vielä pitkään ilman omaa joukkuettakin).

Onhan siinä syytä juhlaan, kun kyseessä on kuitenkin Suomen urheiluhistorian suurin saavutus. Ja vielä aika isolla marginaalilla.

Varmasti kun ihan lajin kakkoskisoihin päästiin kerrankin jopa mukaan. Ei siinä esim. olympiamitalit yleisurheilusta tunnu enää miltään. :D

Potkis janttereilla taitaa olla nyt ilo ylimmillään ja ilmeisesti jo melkein mestaruusjuhlat suunnitteilla saavutuksesta, johon Suomen kokoisen maan olisi pitänyt pystyä jo paljon aiemmin. :D Yhden ison suomalaiskaupungin kokoisen Islannin lisäksi joku Latviakin päässyt meitä paljon aiemmin kisoihin (oltuaan vielä pitkään ilman omaa joukkuettakin).

kendojanari siellä hei sullekki. Jääkiekon jokavuotiset mömmönkisat on asteen arvokkaammat kuin salibandyn suomi-ruotsi mestaruuskisat. Toivottavasti Suomen jalkapallo saa tästä buustia ja sille kuuluvaa arvostusta. Sori jääkiekkoa ali-arvostavasta viestistä, mut vastasin vain samalla tasolla, mitä oma viestis oli :)

Jos kuitenki pidettäis tää ketju edelleen ihan jalkapallossa, kiitos. Se tarkoittaa sitä, että tää oli Suomen jalkapallohistorian suurin saavutus. En ymmärrä miten sitä voi vähätellä.

kendojanari siellä hei sullekki. Jääkiekon jokavuotiset mömmönkisat on asteen arvokkaammat kuin salibandyn suomi-ruotsi mestaruuskisat. Toivottavasti Suomen jalkapallo saa tästä buustia ja sille kuuluvaa arvostusta. Sori jääkiekkoa ali-arvostavasta viestistä, mut vastasin vain samalla tasolla, mitä oma viestis oli :)

No se tällä hetkellä ehkä se isoin juttu tässä voikin olla. Itse katselisin niitä suuria juhlia kuitenkin vasta sitten jos ihan oikeasti voitetaankin jotain. Eikä päästä vaan mukaan kisoihin, joihinka nyt pitäisi aina aika ajoin Suomen kokoisen maan päästäkin.

No se tällä hetkellä ehkä se isoin juttu tässä voikin olla. Itse katselisin niitä suuria juhlia kuitenkin vasta sitten jos ihan oikeasti voitetaankin jotain. Eikä päästä vaan mukaan kisoihin, jonka nyt pitäisi aina aika ajoin Suomen kokoiselle maalle tapahtua.

Ehkä voit sit katsoa muuta urheilua, jos jalkapallo ei ole sun juttus. Itsellä tuli tippa linssiin kisapaikasta.

Suomi ei, tämän saavutuksen myötä, ole enää jalkapallomaailman naurun aihe, ja se on jo itsessään uskomaton saavutus.

Ei se sitä ole ollut kun tietyissä piireissä Suomessa. Mut tervetuloa junaan. Ei futisforum2 ole syyttä suomen suurimpia foorumeita. Josko vihdoin alkais futislutuuri kasvaan laajemmalti :)

Viimeksi muokattu:
Jaahas apinoiden perseilyjen takia tulikin 0-3 tappio:

Yleisön kentälle ryntäämisestä voi seurata rangaistus – pahimmassa tapauksessa voitto voidaan kääntää 0-3 tappioksi

Kreikkaa vastaan ei saumoja. Joten seuraava tsäänssi 2120. Heja Sverige!

Se, että katsojat ryntää kentälle tällaisessa tilanteessa ei todellakaan ole mikään muu kuin rahallinen sanktio. Ällöttävää keltaiselta lehdistöltä klikkihuorata tollaisella.

edit: ei helvetti ollu ees keltaista lehteä...

Urpojen piti rynniä kentälle vaikka tiesivät että Suomea rangaistaan siitä jos niin käy. Mutku minä minä minä minä minä ja minun tarpeeni huomiohuorata ja näyttää kaikille kuinka extreme fani olen.
Ei sillä, ettäkö tuo olisi millään tavalla joukkueen syytä, mutta toisaalta kun ajattelee kaikkea tätä jalkapallon ympärillä pyörivää oheispaskaa huliganismista vanhoillisiin sääntöihin ja näyttelemiseen kentällä jne, niin voisivat vaikka diskata koko joukkueen minun puolestani ihan vaikka vaan esimerkin vuoksi. :D

Tyhmäähän se on perseillä kisapaikat vaaraan. Olisi voinut juhlia sivistyneesti. Mutta ei.
Jalkapallofanit juhlimassa sivistyneesti? Ok.

Ei sillä, ettäkö tuo olisi millään tavalla joukkueen syytä, mutta toisaalta kun ajattelee kaikkea tätä jalkapallon ympärillä pyörivää oheispaskaa huliganismista vanhoillisiin sääntöihin ja näyttelemiseen kentällä jne, niin voisivat vaikka diskata koko joukkueen minun puolestani ihan vaikka vaan esimerkin vuoksi. :D

Jääkiekkofanit on sivistyneitä toki (vai mihin muuhun muka viittasit?).. Mut jos edelleen jalkapallossa pysyttäis. Ylläpito vois nakkoa bannia, jos jatkuu. Alkaa olla jo naurettavaa.
kendo.jpg

Viimeksi muokattu:

Tämä itku on musiikkia korville.

Kyllä suomalaisille faneille pitää pistää heti luu kurkkuun kun kehtaa vähän näyttää tunteita, sen sijaan että oltaisiin tyypillisesti istuttu paikallaan ja vähän kehdattu taputtaa :btooth:

Normaalisti suomen peleissä urhelulajista riippumatta on tunnelma suoraan sanottu paska verrattuna maailmalle. Eikä täällä perseillä kuin harvoin. Nyt kun jotain saavutettiin pitkän odotuksen jälkeen niin juhlat suotakoon vaikka vähän yli meni.

Kyllä suomalaisille faneille pitää pistää heti luu kurkkuun kun kehtaa vähän näyttää tunteita, sen sijaan että oltaisiin tyypillisesti istuttu paikallaan ja vähän kehdattu taputtaa :btooth:

Normaalisti suomen peleissä urhelulajista riippumatta on tunnelma suoraan sanottu paska verrattuna maailmalle. Eikä täällä perseillä kuin harvoin. Nyt kun jotain saavutettiin pitkän odotuksen jälkeen niin juhlat suotakoon vaikka vähän yli meni.
Ei minun mielestäni juhlimisessa ole mitään vikaa ja olen täysin kaikenlaisten kansanjuhlien puolella, myös jalkapallofanien ilakoinnin. Eikä sen tarvitse oll aina edes korrektia, kunhan kaikilla on hauskaa. Sille juhlimiselle on kuitenkin syytä valita sopiva paikka, eikä se ole mielestäni kenttä pelin jälkeen tällaisessa lieveilmiöiden vaivaamassa lajissa, jossa tuo oli erikseen kielletty.

Mutta oli miten oli, onhan tuo joka tapauksessa hienoa, että selvisivät suuremmille areenoille ja sitä on syytäkin juhlia.

Jääkiekkofanit on sivistyneitä toki (vai mihin muuhun muka viittasit?).. Mut jos edelleen jalkapallossa pysyttäis. Ylläpito vois nakkoa bannia, jos jatkuu. Alkaa olla jo naurettavaa.
kendo.jpg
Viittasin tuolla "juhlimisella" lähinnä jalkapallohuliganismiin ja kaikkeen muuhin sivullisille vaaraa aiheuttaviin fanitoimintoihin stadioneilla ja niiden ympärillä.

Tämä ei ole käsittääkseni mikään suuri ongelma Suomessa, kun menestystä ei ole ollut aiemmin, mutta ovathan poliisit silti olleet useampikin kertoja vuodessa valmistautuneena mellakoihin tiettyjen jalkapallomatsien aikaan. Se on tämän lajin sivuilmiöitä ja se on aivan liian hyväksyttävää ja väkivaltaista siellä missä sitä ilmenee (ja jonka vuoksi täälläkin kentälle ryntääminen oli käsittääkseni erityisesti kielletty).

Jääkiekko on sekin ihan yhtä hieno laji, mutta en seuraa sitä juurikaan muuten kuin MM-kisojen aikaan, eli ei kannata ottaa sitä aspektia tähän keskusteluun.

Viimeksi muokattu:
Ei minun mielestäni juhlimisessa ole mitään vikaa ja olen täysin kaikenlaisten kansanjuhlien puolella, myös jalkapallofanien ilakoinnin. Eikä sen tarvitse oll aina edes korrektia, kunhan kaikilla on hauskaa. Sille juhlimiselle on kuitenkin syytä valita sopiva paikka, eikä se ole mielestäni kenttä pelin jälkeen tällaisessa lieveilmiöiden vaivaamassa lajissa, jossa tuo oli erikseen kielletty.
Tämähän on nimenomaan kielletty sen takia että jossain muualla päin maailmaa tuo on mennyt yli ja äitynyt jopa mellakoiksi. Entisaikoihin tuo oli jopa tapa futiksessa. Nykyään vaan nillitetään joka asiasta. Sen kyllä ymmärtää että tuolla pahimmissa huligaanimaissa kielletty...

Pahin ylilyönti tuossakin tapauksessa taisi olla se yksi herrasmies joka huutamisella lorautti Pukille lusikallisen housuun kesken haastattelun.

Tämähän on nimenomaan kielletty sen takia että jossain muualla päin maailmaa tuo on mennyt yli ja äitynyt jopa mellakoiksi. Entisaikoihin tuo oli jopa tapa futiksessa. Nykyään vaan nillitetään joka asiasta. Sen kyllä ymmärtää että tuolla pahimmissa huligaanimaissa kielletty...
Niinhän minä sanoin ja samasta syystä sitä ei pitäisi sallia missään ennen kuin meno on hallinnassa. Tosin juuri Huuhkien nostaminen esimerkiksi olisi ehkä huonoin strateginen veto ikinä, mutta joka tapauksessa kaikenlaista oheisskeidaa sallitaan lajissa ja sen ympärillä mielestäni liikaa.

Joo, mutta kyse on kuitenkin koko lajin ongelmasta ja siihen pitää puuttua siksi kokonaisuutena laajemmin.

Pahin ylilyönti tuossakin tapauksessa taisi olla se yksi herrasmies joka huutamisella lorautti Pukille lusikallisen housuun kesken haastattelun.
Ei kai pointti olekaan se mitä ei tapahtunut, vaan mitä olisi voinut tai voisi tapahtua tulevaisuudessa. Selvästikään tuolla ei myöskään oltu varauduttu tarpeeksi, kun järjestyksenvalvojat olivat ihan helisemässä. Tuossa kun vastapuoli olisi vetänyt kunnolla herneen nenään kansainväliseen malliin, niin lööpit olisivat aamulla ihan erilaisia.

Viimeksi muokattu:
Onhan siinä syytä juhlaan, kun kyseessä on kuitenkin Suomen urheiluhistorian suurin saavutus. Ja vielä aika isolla marginaalilla.
Lol näitä aina tulee. Muistaakseni joku Ylen selostaja selitti vastaavaa kun Ence oli CS masters turnauksen finaalissa :)
Onhan tää ihan hienoo, mutta en nyt vielä karsintavaiheesta moista julistaisi.

Statistiikka

Viestiketjuista
287 308
Jäsenet
79 342
Uusin jäsen
Oskari Karhu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom