Jääskrapa suosituksia

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja bb12
  • Aloitettu Aloitettu

bb12

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
13.10.2017
Viestejä
602
No ei kaikki ei varmaan käytä mut suosituksia jos käytätte, ei mitää akryylireunasia, teräsreunaisella lähtee. Aina ei ole sulatusainetta.
 
Linkkaamani taitaa olla "Väärä laite", mutta tässä on se hyvä puoli jotta mustan kolmion saa käännettyä ja vaihdettua. Harjakaan ei jätä pulaan kun on kinosta päällä.

 
En oo kyl viel sellaista jäätä lasissa huomannut ettei tuolla Kungsin harja/kaapimella ole irronnut, eikä tarvitse mitään lisäaineita. Ja pitkävartisena saa vielä helposti lumet pois auton katoltakin.
Sanoisin et käyttäjän osaamattomuutta, jos ei osaa vaihtaa kulunutta kulmaa teräväksi tai pitää skrapaa oikeassa kulmassa ja sopivalla painolla.
 
En oo kyl viel sellaista jäätä lasissa huomannut ettei tuolla Kungsin harja/kaapimella ole irronnut, eikä tarvitse mitään lisäaineita. Ja pitkävartisena saa vielä helposti lumet pois auton katoltakin.
Sanoisin et käyttäjän osaamattomuutta, jos ei osaa vaihtaa kulunutta kulmaa teräväksi tai pitää skrapaa oikeassa kulmassa ja sopivalla painolla.
Näin on,välillä on kyllä kirkasta niin kovaa jäätä että töitä joutuu tekemään tosissaan että irtoaa.Teräslastalla naarmuttaa lasin pilalle aika äkkiä.
 
En edes tiennyt, että on olemassa metallisia jääskrapoja. Samalla sain selityksen Köyhän Ihmisen Auton tuulilasin naarmuihin. En käyttäisi moista tuotetta oman talouden autoihin.

Kyseinen tuote paranee puolella, kun kääntää harja- tai skrapaosaa 180-astetta putken ympärillä. Naulan saa revittyä pois ja tilalle pop-niitti. Olisin heittänyt vesilintua tekeleellä, jos en olisi keksinyt kyseistä parannusta.
 
Linkkaamani taitaa olla "Väärä laite", mutta tässä on se hyvä puoli jotta mustan kolmion saa käännettyä ja vaihdettua. Harjakaan ei jätä pulaan kun on kinosta päällä.

Semmonen jäätävän veden hyhmä ei lähde kyllä muovireunaisella eikä vähän helpompikaan jää.
 
Ainut jää mikä on jäänyt tuolla lasiin, on sellainen maitolasin värinen mattapinta. Mutta minun täytyy kyllä jotenkin käyttää väärin tuota laitetta ;)
 
Semmonen jäätävän veden hyhmä ei lähde kyllä muovireunaisella eikä vähän helpompikaan jää.
Pahimpina talvina on joutunut vaihtamaan lastaa kahdesti talven aikana mutta aina on lähtenyt pahimmatkin. Vähän voi joutua ei nyt hakkaamaan mutta napauttamaan että saa alun.
 
Kuinka saatanan kiire pitää olla, että se jää tarvii kivikovana saada irti ja lasi tuhottua? Vaikka 5min ennen auto käymään, niin pehmiää riittävästi.

Itse en ole skrapaillut, silloin kun ei ollut webastoa joka autossa eikä lämmintä tallia, niin nuo kävi pihalla aamukaffen ajan. ei tarvinnut skrapata ja lasit sulat. Itsemurhakuutiossa asuessa laitoin toisilla avaimilla ovet lukkoon, niin ei alfred nussi niin äkkiä vienyt.
 
Kuinka saatanan kiire pitää olla, että se jää tarvii kivikovana saada irti ja lasi tuhottua? Vaikka 5min ennen auto käymään, niin pehmiää riittävästi.

Itse en ole skrapaillut, silloin kun ei ollut webastoa joka autossa eikä lämmintä tallia, niin nuo kävi pihalla aamukaffen ajan. ei tarvinnut skrapata ja lasit sulat. Itsemurhakuutiossa asuessa laitoin toisilla avaimilla ovet lukkoon, niin ei alfred nussi niin äkkiä vienyt.
Joskus vaan on kiire. Onneksi edellisessä Fordissa oli lämmitettävä tuulilasi. Nykyinen Tesla on vielä arvoitus mutta huurunpoisto ei ainakaan tähän mennessä ole vakuuttanut. Kai tuo kierrättää sisäilmaa vähän liikaa että saa lämmitettyä nopeammin mutta tuloksena että kostea ilma ei poistu halutulla tavalla. Tänään meni reilu minuutti tai jopa kaksi että sai tuulilasin kokonaan huurusta mikä ei ole aiemmissa autoissa koskaan kestänyt noin pitkään (ei, en laske leikkiä). Helppohan se on tosiaan lyödä lämpeämään etänä mutta eipä tuo silti aina riitä kun on oikeasti kiire lähteä (esim äkillinen asiakaskäynti tms) ja odottelet siinä sitten että saisi joko sulatettua tai skrapattua jään. Toki lisäksi karmiton ikkuna aka ei tykkää hyvää availla ovia jäisinä.
 
Joskus vaan on kiire. Onneksi edellisessä Fordissa oli lämmitettävä tuulilasi. Nykyinen Tesla on vielä arvoitus mutta huurunpoisto ei ainakaan tähän mennessä ole vakuuttanut. Kai tuo kierrättää sisäilmaa vähän liikaa että saa lämmitettyä nopeammin mutta tuloksena että kostea ilma ei poistu halutulla tavalla. Tänään meni reilu minuutti tai jopa kaksi että sai tuulilasin kokonaan huurusta mikä ei ole aiemmissa autoissa koskaan kestänyt noin pitkään (ei, en laske leikkiä). Helppohan se on tosiaan lyödä lämpeämään etänä mutta eipä tuo silti aina riitä kun on oikeasti kiire lähteä (esim äkillinen asiakaskäynti tms) ja odottelet siinä sitten että saisi joko sulatettua tai skrapattua jään. Toki lisäksi karmiton ikkuna aka ei tykkää hyvää availla ovia jäisinä.

Luulis, että tommoisessa päivystyshommassa, missä on minuuttiaikatalut kannattaisi olla lämmin talli/jatkuva lämmitys autossa. Kerta se 10/15 min on aivan likaa odotella. (sisältäen sen, että itse pukee yms ja saapuu autolle)
 
Luulis, että tommoisessa päivystyshommassa, missä on minuuttiaikatalut kannattaisi olla lämmin talli/jatkuva lämmitys autossa. Kerta se 10/15 min on aivan likaa odotella. (sisältäen sen, että itse pukee yms ja saapuu autolle)
Jatkuvaa ei saa käytettyä koska kelloajastus ja muutenkin sähköauton aiheuttanut jo saatanallista närää. Ja lämmin talli on taloyhtiössä niin hv hintainen etten suostu maksamaan. Ja olen siis ihminen jolle 15min heräämisestä on mallia hidas lähtö. Ja tuossa menee hetki että auto saa lämmöt sisään saati sitten sulatettua lasit.
 
Kyllä nuo kungs kolmion malliiset käännettävät on todetty parhaiksi. Muistaa vaan välillä kääntää uuden sivun, ja joskus jopa ostaa uuden kolmion niin homma toimii.
 
Kyllä nuo kungs kolmion malliiset käännettävät on todetty parhaiksi. Muistaa vaan välillä kääntää uuden sivun, ja joskus jopa ostaa uuden kolmion niin homma toimii.
Ei tosiaan paskimpia. Miinuksena että ainakin yhden olen saanut väännettyä rungosta paskaksi juuri tuon panssarijään kanssa.
 
Oma suosikki on Fiskarsin harja/jääskrapa yhdistelmä: LUMIHARJA / JÄÄSKRAPA FISKARS skrapa puoli on todella tehokas, koska siinä on tupla"terä", muttei näy vahingoittavan lasia ainakaan enempää kuin muutkaan muoviskrapat. Harjapuolesta tykkään myös, siitäkin huolimatta että se kärki katkeaa. Monenlaista harjaa ja skrapaa tullut käytettyä mutta tämä on kyllä paras.
 
tai "pro" malli:
 
Ei tosiaan paskimpia. Miinuksena että ainakin yhden olen saanut väännettyä rungosta paskaksi juuri tuon panssarijään kanssa.
Tulihan tuokin testattua ja ihan ok vaikkei teräsreuna olekaan. Koskaan vaan ei ole tullut katsottua että sen kolmion saa käännettyäkin.
 
Oma suosikki on Fiskarsin harja/jääskrapa yhdistelmä: LUMIHARJA / JÄÄSKRAPA FISKARS skrapa puoli on todella tehokas, koska siinä on tupla"terä", muttei näy vahingoittavan lasia ainakaan enempää kuin muutkaan muoviskrapat. Harjapuolesta tykkään myös, siitäkin huolimatta että se kärki katkeaa. Monenlaista harjaa ja skrapaa tullut käytettyä mutta tämä on kyllä paras.
On siis hintansa väärti? Noissa 3€ puuvartisissa on ollu skraba heikoin lenkki.
 
On siis hintansa väärti? Noissa 3€ puuvartisissa on ollu skraba heikoin lenkki.
Minun mielestä todellakin on hintansa väärti, ensin kun kaveri vinkkasi että tämä kannattaa ostaa, olin skeptinen koska eipä niissä muissa ole paljoa eroa. Mutta heti huomasin että pystyy näihin erojakin tekemään.
 
Itse käytän perus Kungsia ja siihen tyytyväinen, mutta erittäin huonoon tuotteen esimerkki on tämä: Lumiharja/jääraappa

Todella kovat ja terävät harjakset ja skrapaosan tehokkuus vastaa c-kasetin koteloa. Eli jos olet Biltemassa ostamassa lumiharjaa, älä osta tätä.
 
En edes tiennyt, että on olemassa metallisia jääskrapoja. Samalla sain selityksen Köyhän Ihmisen Auton tuulilasin naarmuihin. En käyttäisi moista tuotetta oman talouden autoihin.


Kyseinen tuote paranee puolella, kun kääntää harja- tai skrapaosaa 180-astetta putken ympärillä. Naulan saa revittyä pois ja tilalle pop-niitti. Olisin heittänyt vesilintua tekeleellä, jos en olisi keksinyt kyseistä parannusta.

Joskus revin autosta rekkarin irti ja skrapasin sillä kun tuli tilanne ettei puhallin toiminut ja alkoi tuulilasi huurtua kesken ajon melko rajusti. Tuloksena melkoiset naarmut lasissa.
 
Joskus revin autosta rekkarin irti ja skrapasin sillä kun tuli tilanne ettei puhallin toiminut ja alkoi tuulilasi huurtua kesken ajon melko rajusti. Tuloksena melkoiset naarmut lasissa.
Itse paskoin äkkilähdössä pari parkkikiekkoa ja CD-kotelon kun lumiharjasta katkesi kärki kiirelähdössä. Oli kyllä niin niin "fiksu" olo. Sen jälkeen on aina ollut kontissa yksi miniskrapa taittuvan lapion ja parin muun tarvikkeen lisänä.
 
Ei ole tuon Kungssin voittanutta skrabaa. Lauantaina oli aikamoiset jäät ikkunoissa, joihin joutui sitten käyttämään sen skraban sitä urallista puolta. Sillä ensin jää rikki ja sitten sileällä pinnalla kaikki jää pois. Tuulilasia en koskaan putsaa, kun se on lämmitettävillä vastuksilla.
 
Tänään skrabasin sattumalta vieläkin paremmalla kuin Kungs. Kyseessä oli Kungsiakin valmistavan SINI-konsernin "vs-harja", jonka Sini osti itselleen VS-harja Oy:n mukana v. 2017. Ero tuli varresta, vs-harjan enmmän taipuva varsi antoi Kungsia enemmän voimaa lasille oikeassa kulmassa.
Vertailussa siis linkin tuotekortista löytyvä pidempi 74 cm vs-harja, ja Kungs Mega-is 78 cm. En ole kuitenkaan Kungsiani vaihtamassa pois, kun toimii tuolla kahden puolen taktiikalla.

 
Vieläkö Murska skrapoja tai harjoja myydään/valmistetaan suomessa? Maailmalta näyttää saavan, mutta ei kehtaisi suomalaista tavaraa ostaa saksasta. Ennenhän näitä oli vähän joka kioskissa tarjolla, nyt ei ole vuosiin näkynyt missään. Nettisivutkin tuntuisi toimivan aika heikosti noilla, välillä kyllä aukeaa. Esimerkiksi noiden messinkiteräinen varrellinen "kaavin" on/oli ihan loistava sille panssarijäälle joka ei irtoa millään, normioloissa toimii kungsikin ihan kohtuullisesti.
Saa ehdottaa jotakin muutakin valmistajaa, jolta löytyy vastaava malli, eli messinkiterä ja siinä sopiva kahva.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 670
Viestejä
4 538 408
Jäsenet
74 859
Uusin jäsen
Jakezu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom