Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Silverstone Fortress FTZ01-E on aika näppärä ja näyttiksenkin pitäisi mahtua. Mulla oli edellinen kone kasattu tuon kotelon 1. versioon ja olin varsin tyytyväinen. Uusi kone on nyt kuitenkin mATX-kotelossa, koskapa siitä tuli vielä hitusen hiljaisempi.
Yllä jo mainittua Silverstonea katselin itsekin loppuvuodesta, kun olohuoneen matx-koneeni päätin pienemmäksi päivitellä. Lopulta kuitenkin totesin sen olevan vielä liian lähellä vanhan koneen kokoa (Silverstone grandia gd04), joten päätin suunnata vielä matalampaan koteloon ja ostin Fractal Designin Node 202 kotelon. Node 202
Samalla tavalla myös tähän mahtuu täysikokoneinen näytönohjain, mutta sen paksuus rajoittuu kahteen slottiin, jos alapuolella käyttää täysikokoisia tuulettimia. Tuulettimista puheen ollen, tämän kotelon kanssa ne on suhteellisen välttämättömät, sillä ilman niitä näyttiksestä kotelon ulkoreunaan tulee matkaa hieman liikaa ja näyttis päätyy pyörittämään turhaan lämmintä ilmaa tuulettimissaan. Slim-tuulettimilla koteloon ilmeisesti mahtus paksummatkin näyttikset, kuten jotkin 1080ti customit.
Prosessoricooleri on sit sellanen, jossa tää kotelo silverstonelle häviää, kun tähän ei ohuemman kokonsa vuoksi mahdu yhtä korkeaa cooleria. Lisäksi tässä ei ole liitäntää tuulettimelle prossun yläpuolella kotelossa itsessään, joten cooleri nojautuu täysin omaan tuuletuskykyynsä. Ryzenin vakiotuuletinta yritin käyttää ilman tuulettimen ympärillä olevaa kehikkoa, mutta se oli yhä liian korkea ja aiheutti järkyttävää turbulenssia kovemmilla kierroksilla. Cryorigin C7 on nykyisin kiinni ja siihen olen ollut tyytyväinen. Kellotusvaroja ei juuri ole, mutta kyllä ainakin mun Ryzenille ois pari sataa megahertsiä voinu nostaa ilman lämpöjen nousua edes yli kahdeksankymmenen.
Tossa ois vielä linkin takaa omaa tarinaa englanniksi kokoamisprojektista, mutta ennen kaikkea niitä kuvia ite kotelosta ja osista siellä sisällä: Diizzel's Completed Build - Ryzen 5 1600 3.2GHz 6-Core, Radeon RX 480 8GB, Node 202 HTPC - PCPartPicker
Helppouden nimissä en ehkä suosittelisi käyttämään SFX-L -poweria, vaikka itse niin teinki. Hiljasuutta tavottelin suuremmalla tuulettimella ja hiljainen se onkin, mutta kasaaminen oli vähä survomista ssd-kehikon ollessa suoraan powerin edessä.
Tää tukee ATX-virtalähdettä mutta pituudesta lukee, että "max. 150mm"? ja suositus 140mm kun RM650x on 160mm. Olettaisin että virtalähde ottaa ensimmäisenä kiinni irrotettavaan kovo-telineeseen, mutten nyt ihan varma ole onko muutakin estettä.Olisi Corsair rm650x joka on vähän normaalia pidempi
Nmä perinteisempia tonikoppija, ei niinkään maksimoitu pienuutta, plussana hiljasuus.
Fractalin Nano S, mutta aika kookas jo
Bitfenixin prodigy Itx on jo kohtuu kompakti
Noihin mahtuu normipowerit ja kookkaampaa cooleria
Silverstone SG13 ja prossulle 120mm AIO. FE-kortti just passeli
Tää tukee ATX-virtalähdettä mutta pituudesta lukee, että "max. 150mm"? ja suositus 140mm kun RM650x on 160mm. Olettaisin että virtalähde ottaa ensimmäisenä kiinni irrotettavaan kovo-telineeseen, mutten nyt ihan varma ole onko muutakin estettä.
Varmaan suurin osa 120 millisistä menee. Jos tuosta kiinnostut, niin muiden mahduttamia malleja voi varmaan koittaa etsiä tuolta:Tuokin on kyllä hieno setti, mikäköhän AIO tuonne menisi?