itx kotelo olkkariin

Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
214
Jatkuva koneen raahaus olkkariin saa riittää, mitä koteloita suosittelette?

Toiveina että olisi itx kokoa, hillitty lookki ja pitäisi gtx 1080 fe + 8600k kombon edes jossain järkevissä lukemissa.

Omista seteistä saa myös tarjota kuvia.
 

GPO

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
301
Silverstone Fortress FTZ01-E on aika näppärä ja näyttiksenkin pitäisi mahtua. Mulla oli edellinen kone kasattu tuon kotelon 1. versioon ja olin varsin tyytyväinen. Uusi kone on nyt kuitenkin mATX-kotelossa, koskapa siitä tuli vielä hitusen hiljaisempi.
 

Diizzel

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 205
Yllä jo mainittua Silverstonea katselin itsekin loppuvuodesta, kun olohuoneen matx-koneeni päätin pienemmäksi päivitellä. Lopulta kuitenkin totesin sen olevan vielä liian lähellä vanhan koneen kokoa (Silverstone grandia gd04), joten päätin suunnata vielä matalampaan koteloon ja ostin Fractal Designin Node 202 kotelon. Node 202

Samalla tavalla myös tähän mahtuu täysikokoneinen näytönohjain, mutta sen paksuus rajoittuu kahteen slottiin, jos alapuolella käyttää täysikokoisia tuulettimia. Tuulettimista puheen ollen, tämän kotelon kanssa ne on suhteellisen välttämättömät, sillä ilman niitä näyttiksestä kotelon ulkoreunaan tulee matkaa hieman liikaa ja näyttis päätyy pyörittämään turhaan lämmintä ilmaa tuulettimissaan. Slim-tuulettimilla koteloon ilmeisesti mahtus paksummatkin näyttikset, kuten jotkin 1080ti customit.

Prosessoricooleri on sit sellanen, jossa tää kotelo silverstonelle häviää, kun tähän ei ohuemman kokonsa vuoksi mahdu yhtä korkeaa cooleria. Lisäksi tässä ei ole liitäntää tuulettimelle prossun yläpuolella kotelossa itsessään, joten cooleri nojautuu täysin omaan tuuletuskykyynsä. Ryzenin vakiotuuletinta yritin käyttää ilman tuulettimen ympärillä olevaa kehikkoa, mutta se oli yhä liian korkea ja aiheutti järkyttävää turbulenssia kovemmilla kierroksilla. Cryorigin C7 on nykyisin kiinni ja siihen olen ollut tyytyväinen. Kellotusvaroja ei juuri ole, mutta kyllä ainakin mun Ryzenille ois pari sataa megahertsiä voinu nostaa ilman lämpöjen nousua edes yli kahdeksankymmenen.

Tossa ois vielä linkin takaa omaa tarinaa englanniksi kokoamisprojektista, mutta ennen kaikkea niitä kuvia ite kotelosta ja osista siellä sisällä: Diizzel's Completed Build - Ryzen 5 1600 3.2GHz 6-Core, Radeon RX 480 8GB, Node 202 HTPC - PCPartPicker

Helppouden nimissä en ehkä suosittelisi käyttämään SFX-L -poweria, vaikka itse niin teinki. Hiljasuutta tavottelin suuremmalla tuulettimella ja hiljainen se onkin, mutta kasaaminen oli vähä survomista ssd-kehikon ollessa suoraan powerin edessä.
 
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
214
Silverstone Fortress FTZ01-E on aika näppärä ja näyttiksenkin pitäisi mahtua. Mulla oli edellinen kone kasattu tuon kotelon 1. versioon ja olin varsin tyytyväinen. Uusi kone on nyt kuitenkin mATX-kotelossa, koskapa siitä tuli vielä hitusen hiljaisempi.
Yllä jo mainittua Silverstonea katselin itsekin loppuvuodesta, kun olohuoneen matx-koneeni päätin pienemmäksi päivitellä. Lopulta kuitenkin totesin sen olevan vielä liian lähellä vanhan koneen kokoa (Silverstone grandia gd04), joten päätin suunnata vielä matalampaan koteloon ja ostin Fractal Designin Node 202 kotelon. Node 202

Samalla tavalla myös tähän mahtuu täysikokoneinen näytönohjain, mutta sen paksuus rajoittuu kahteen slottiin, jos alapuolella käyttää täysikokoisia tuulettimia. Tuulettimista puheen ollen, tämän kotelon kanssa ne on suhteellisen välttämättömät, sillä ilman niitä näyttiksestä kotelon ulkoreunaan tulee matkaa hieman liikaa ja näyttis päätyy pyörittämään turhaan lämmintä ilmaa tuulettimissaan. Slim-tuulettimilla koteloon ilmeisesti mahtus paksummatkin näyttikset, kuten jotkin 1080ti customit.

Prosessoricooleri on sit sellanen, jossa tää kotelo silverstonelle häviää, kun tähän ei ohuemman kokonsa vuoksi mahdu yhtä korkeaa cooleria. Lisäksi tässä ei ole liitäntää tuulettimelle prossun yläpuolella kotelossa itsessään, joten cooleri nojautuu täysin omaan tuuletuskykyynsä. Ryzenin vakiotuuletinta yritin käyttää ilman tuulettimen ympärillä olevaa kehikkoa, mutta se oli yhä liian korkea ja aiheutti järkyttävää turbulenssia kovemmilla kierroksilla. Cryorigin C7 on nykyisin kiinni ja siihen olen ollut tyytyväinen. Kellotusvaroja ei juuri ole, mutta kyllä ainakin mun Ryzenille ois pari sataa megahertsiä voinu nostaa ilman lämpöjen nousua edes yli kahdeksankymmenen.

Tossa ois vielä linkin takaa omaa tarinaa englanniksi kokoamisprojektista, mutta ennen kaikkea niitä kuvia ite kotelosta ja osista siellä sisällä: Diizzel's Completed Build - Ryzen 5 1600 3.2GHz 6-Core, Radeon RX 480 8GB, Node 202 HTPC - PCPartPicker

Helppouden nimissä en ehkä suosittelisi käyttämään SFX-L -poweria, vaikka itse niin teinki. Hiljasuutta tavottelin suuremmalla tuulettimella ja hiljainen se onkin, mutta kasaaminen oli vähä survomista ssd-kehikon ollessa suoraan powerin edessä.
Kiitokset näistä vinkeistä. Fractal kiinnostaisi mutta tuo cpu coolerin koko ahdistaa hieman.

Kuinka iso poweri tuohon silverstoneen mahtuu? Olisi Corsair rm650x joka on vähän normaalia pidempi

Edit: luinkin että tulee sfx:ää
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 515
Nmä perinteisempia tonikoppija, ei niinkään maksimoitu pienuutta, plussana hiljasuus.

Fractalin Nano S, mutta aika kookas jo

Bitfenixin prodigy Itx on jo kohtuu kompakti

Noihin mahtuu normipowerit ja kookkaampaa cooleria
 

Signa

▯sᴍᴀʟʟ ᴘᴄ – BIG RADIATOR ⊞
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
2 845
Silverstone SG13 ja prossulle 120mm AIO. FE-kortti just passeli :tup:
Olisi Corsair rm650x joka on vähän normaalia pidempi
Tää tukee ATX-virtalähdettä mutta pituudesta lukee, että "max. 150mm"? ja suositus 140mm kun RM650x on 160mm. Olettaisin että virtalähde ottaa ensimmäisenä kiinni irrotettavaan kovo-telineeseen, mutten nyt ihan varma ole onko muutakin estettä.
 
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
214
Nmä perinteisempia tonikoppija, ei niinkään maksimoitu pienuutta, plussana hiljasuus.

Fractalin Nano S, mutta aika kookas jo

Bitfenixin prodigy Itx on jo kohtuu kompakti

Noihin mahtuu normipowerit ja kookkaampaa cooleria
Nano S löytyy omastakin takaa, turhan iso olkkariin.

Silverstone SG13 ja prossulle 120mm AIO. FE-kortti just passeli :tup:

Tää tukee ATX-virtalähdettä mutta pituudesta lukee, että "max. 150mm"? ja suositus 140mm kun RM650x on 160mm. Olettaisin että virtalähde ottaa ensimmäisenä kiinni irrotettavaan kovo-telineeseen, mutten nyt ihan varma ole onko muutakin estettä.
Tuokin on kyllä hieno setti, mikäköhän AIO tuonne menisi?
 

TMK

Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
532
Node 304 koteloon saa jo kunnon coolerit sisään, mutta ATX virtalähde olisi hyvä olla esim. Focus+, että mahtuu kivuttomasti.

Prossun jäähylle on hyvin tilaa ja koppa on hiljainen mukana tulevan tuuletinsäätimen hiljasimmalla nopeudella.
Pelejä varten sitten hieman lisää nopeutta, mutta ei ole äänekäs siltikään.
 

Laquel

This is where I get off.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 560
Lian Li pc-q38 pitäs kohta tulla. Aattelin tehdä pikku videorevikan ja buildin. Nykyinen setti ois tarkotus tunkea sinne sfx powerilla toki
 

Signa

▯sᴍᴀʟʟ ᴘᴄ – BIG RADIATOR ⊞
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
2 845
Tuokin on kyllä hieno setti, mikäköhän AIO tuonne menisi?
Varmaan suurin osa 120 millisistä menee. Jos tuosta kiinnostut, niin muiden mahduttamia malleja voi varmaan koittaa etsiä tuolta:
http://www.overclock.net/forum/50-s...tx-owners-club-16.html#/topics/1494564?page=1
Oc.net tosin siirtynyt eri foorumialustaan sen jälkeen kun aktiivisesti itse käyttänyt niin en tiedä löytyykö sieltä enää kätevää ketjun sisäistä hakua enkä nyt mobiililla ala kaivamaan. Pienillä modeilla/lyhyellä näyttiksellä jotkut mahduttanut 140mm AIO:ita ja jotkut jopa sandwichannut kaksi 120mm radia :lol:
140mm (tai SFX) virtalähde olisi kyllä erittäin suositeltu niin saa cable managementit fiksummin, mutta 160mm psu kanssa saat ainakin haastetta elämään ;) LinusTechTips ainakin mahduttanut 160mm AX860i:n tollaseen.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 380
Viestejä
4 196 642
Jäsenet
70 899
Uusin jäsen
kss247

Hinta.fi

Ylös Bottom