IT-alan työpaikat

TL; DR.. ? Heitit linkkejä, mut et kertonu miksi. Varmaan mielenkiintoista juttua..
TL;DR: Prosessi kestää keskimäärin 3 kuukautta ja sisältää teknisiä tehtäviä, kyvykkyys- ja persoonallisuustestejä sekä n+1 haastattelua. Tosin ihan ensin osallistut kirjalliseen "haastatteluun", jossa joudut mm. selittämään millainen tyyppi olit lukiossa.

TL;DR: Prosessi kestää keskimäärin 3 kuukautta ja sisältää teknisiä tehtäviä, kyvykkyys- ja persoonallisuustestejä sekä n+1 haastattelua. Tosin ihan ensin osallistut kirjalliseen "haastatteluun", jossa joudut mm. selittämään millainen tyyppi olit lukiossa.
Huoh. Eiku seuraavaa avointa paikka katsoon.

Jos jotain open source remotea etsii niin menneisyydessä olen kuullut hyvää gitlab:sta. Tosin ei ole kavereita siellä duunissa enkä enää käytä gitlab:ia niin en varmaksi uskalla vannoa. Paras noissa open source hommissa varmaan vaan katsoa muutama tiketti bugikannasta, kääriä hihat, muutokset sisään ja sitten hakee kun on "näytöt" annettu.

Onko kenelläkään kokemusta firmasta nimeltä Canonical? Aika usein mainostaa paikkoja linkkarissa.
Hain sinne, kun käytän jo muutenkin heidän käyttöjärjestelmää ja pidän avoimesta lähdekoodista ja se mitä he hakivat oli jotakuinkin omaa osaamista vastaava. Aluksi taisi olla joku pällitesti, sitten python-koodausta ja sitten haastattelu parin tyypin kanssa, mutta siihen oma yritykseni tyssäsi, kun ei ole kokemusta tietokantojen kanssa, joilla on paljon käyttäjiä ja heidän mielestään Linux-osaamisessanikin oli puutteita. Mutta se oli ensimmäinen kerta tuollaisessa haastattelussa ja en ole muutenkaan tuollaisessa tilanteessa omimmillani.

Mutta mitä esim. Redditistä olen lukenut, niin heidän rekrytointiprosessi on kuulemma erittäin pitkä ja perusteellinen ja monet eivät tunnu pitävän siitä.

Mutta minua ainakin voisi kiinnostaa työskennellä ko. firmassa ihan vain avoimen lähdekoodi - ja Linux-kiinnostuksen takia.

Statistiikka

Viestiketjuista
276 823
Jäsenet
77 540
Uusin jäsen
Eetu kumpuniemi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom