Nykyään saa jo jonkunlaisen television 98-100 tuumaisena parilla tonnilla(tarjouksesta jopa 3000 eurolla miniled malleja) niin mietin kun itselläni on Epson EH-TW6150 jonka kanssa 100 tuuman projektorikangas niin miettinyt kun kuva vähän heikompi joiltakin osa-auleilta esim tässä projektorissa ei ole aitoa 4k resoluutiota vaan 1080p pixel shifting teknologialla ja tosiaan kuva voisi olla tarkempi, tosin en tiedä riittäisikö aito 4k jos kuva iso vai pitäisikö odottaa 8k vaihtoehtojen hintojen tippumista kohtuullisemmaksi koska miettinyt seuraavaan asuntoon muuttaessa harkita väliaikaisratkaisuna 120-135 tuumaisen projektorikankaan ostamista ja käyttää nykyistä projektoria toistaiseksi ja päivittää sitten myöhemmin projektori tai sitten siirtyä tuollaiseen UST projektoriin ja ALR kankaaseen jollain aikavälillä. Toinen vaihtoehto olisi ostaa iso televisio 98-100 tuumaisena ja myydä projektori pois.
Nykyään alkaa televisioissa(ja joissakin projektoreissakin) olemaan sisäänrakennettuna ylöskaalaustekniikoita joilla voi saada natiivin alhaisemman kuvan esim 1080p->4k/8k jossa kuvanlaatu parempi, kuitenkin paljon on videoita jotka eivät ole edes 4k laatuisia, tosin voi olla että uudempia striimauslaitteita(jotka voisi kytkeä projektoriin) tulee jossa myös alhaisempi resoluutioisen kuvan ylöskaalaus, tällä hetkellä taitaa ainoa olla 2019 vuoden Nvidia Shield tv.
Televisioissa kirkkaus parempi tosin heijastuksia voi olla myös kun taas projektoreissa on alhaisempi kirkkaus mutta kuvassa ei oikein heijastuksia ole.
Itse käyttänyt siis tuota Epsonin projektoria television korvikkeena ja nyt miettinyt mikä voisi olla parempi vaihtoehto.
Onko foorumilaisilla kokemuksia isosta televisiosta ja projektorista ja mielipidettä mitä minun kannattaisi tehdä?
Nykyään alkaa televisioissa(ja joissakin projektoreissakin) olemaan sisäänrakennettuna ylöskaalaustekniikoita joilla voi saada natiivin alhaisemman kuvan esim 1080p->4k/8k jossa kuvanlaatu parempi, kuitenkin paljon on videoita jotka eivät ole edes 4k laatuisia, tosin voi olla että uudempia striimauslaitteita(jotka voisi kytkeä projektoriin) tulee jossa myös alhaisempi resoluutioisen kuvan ylöskaalaus, tällä hetkellä taitaa ainoa olla 2019 vuoden Nvidia Shield tv.
Televisioissa kirkkaus parempi tosin heijastuksia voi olla myös kun taas projektoreissa on alhaisempi kirkkaus mutta kuvassa ei oikein heijastuksia ole.
Itse käyttänyt siis tuota Epsonin projektoria television korvikkeena ja nyt miettinyt mikä voisi olla parempi vaihtoehto.
Onko foorumilaisilla kokemuksia isosta televisiosta ja projektorista ja mielipidettä mitä minun kannattaisi tehdä?