IPTV tv keskustelu

Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
324
Ainakaan N1:n Vsport Ultra HD kanavalta tulevalla Bundesliiga matsilla ei mitään ongelmia. Toimii täysin pätkimättä.
 

Cirrus

Miksei maailma toimi asmilla?
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 067
Eipä noi VPN-palvelut juuri mitään maksa ja ainakin android telkkareihin löytyy monelta softat. Ihan jo varmuuden vuoksi käyttäisin sellaista, tiedä kuka omistaa ja mitä nämä serverit logittaa ylipäänsä.
Mitä se että ne logittaa sun ip:n tai ei muuttaa. Asiakastiedot on jo muutenkin?
 
Liittynyt
29.05.2020
Viestejä
204
Onko suositella noita android iptv-bokseja, tarvis vanhemmalle sukulaismiehelle hankkia semmoinen. Itse katselen mi-stickin kautta mutta tuo kaukosäädin on kyllä semmoinen etten nää vanhuksen käyttävän sitä kauheen sujuvasti.

Eli siis helppokäyttöinen hakusessa!
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 960
Eli siis helppokäyttöinen hakusessa!
Onhan näissä sen verran välillä mahdollista jumppaa, etä kannattaisiko vain suosiolla ottaa joku ns. oikea palvelu mitä katsoo? Ei tarvitse miettiä palveluntarjoajaa, mitä softia käyttää, nukkavieruja anterobokseja jne.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 956
Onko suositella noita android iptv-bokseja, tarvis vanhemmalle sukulaismiehelle hankkia semmoinen. Itse katselen mi-stickin kautta mutta tuo kaukosäädin on kyllä semmoinen etten nää vanhuksen käyttävän sitä kauheen sujuvasti.

Eli siis helppokäyttöinen hakusessa!
Google TV Chromecast 4k.

Siihen Tivimate tai jos osaat ladata Play kaupan ulkopuolelta, niin Televizo sovellus.
 
Liittynyt
29.05.2020
Viestejä
204
Onhan näissä sen verran välillä mahdollista jumppaa, etä kannattaisiko vain suosiolla ottaa joku ns. oikea palvelu mitä katsoo? Ei tarvitse miettiä palveluntarjoajaa, mitä softia käyttää, nukkavieruja anterobokseja jne.
Ei oikeen löydy palveluntarjoajaa tietyille ulkkarikanaville.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 807
Mitä se että ne logittaa sun ip:n tai ei muuttaa. Asiakastiedot on jo muutenkin?
No mehän emme tiedä, koska nämä serverit voi valua vaikka viranomaisten haltuun ja sitä kautta seuraavat liikennettä. Onhan tätä googlea lukiessani tapahtunut, mutta en tiedä, onko siitä vielä katsojille missään päin maailmaa mitään seurannut. Tosifoliopipo hakee ärrältä prepaid luottokortin ja puhelinliittymän, hoitaa whatsappin kautta maksun ja VPN takaa katsomisen. Tämä on vähän niin kuin oman perseen turvaamista just in case, lisäksi siinä ei kiinalainen saa mitään konkreettista käsiinsä. Epämääräisten palveluiden/sivustojen (jne) kanssa kun kommunikoi, niin mielellään sen salattuna hoitaa joka tapauksessa.

edit: ei tämäkään tietysti täydellinen ratkaisu ole, tässä antaa uskonsa sille vpn-palvelun tarjoajalle, mutta huomattavasti parempi kuin olla tekemättä mitään. Nämä on sellaisia askelia portaissa, kuinka pitkälle olet valmis viemään anonymiteettisi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
157
Tuntuu N1 elokuvatkin/sarjat olevan nyt juntturassa...
TivimatePRO:lla koitan tihrustaa. Lataa lataa lataa
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 960
LiveGO ei näyttänyt mitään sisältöä aiemmin tn:n clientisss, laitoin hakemaan kaikki metadatat uudestaan ja ei päässyt maaliin muutamassa tunnissa, yleensä tuo kestää max 20min. Pitää kokeilla vielä pädillä.

edit: pädillä toimii ainakin pari kokeiltua elokuvaa ja TV-lähetykset.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.12.2017
Viestejä
30
Tuntuu N1 elokuvatkin/sarjat olevan nyt juntturassa...
TivimatePRO:lla koitan tihrustaa. Lataa lataa lataa
Ei oo pariin päivään ainakaan N1 kanavatkaan Finlandin alla toiminut, murto-osa näkyy. Nyt kesken NHL-pelin striimi poikki eikä oikeen meinaa saada playlistia uudelleen auki.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
48
Ei oo pariin päivään ainakaan N1 kanavatkaan Finlandin alla toiminut, murto-osa näkyy. Nyt kesken NHL-pelin striimi poikki eikä oikeen meinaa saada playlistia uudelleen auki.
Toisaalta poimittu..
N1 is updating server and taking few days, but most of the channels are working
thank you for your patients, be back soon!
Itsellä on kans täs useamman päivän n1 pykinnyt vaihtelevasti. Jos palvelinpäivityksen jälkeen taas toimis.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
387
Muistaakseni ainakin sen maksullisen version saa viiteen eri laitteeseen. Mutta yleensä iptv tilausta ei silti voi katsella samaan aikaan kuin yhdestä laitteesta.

Ehkä nyt on mennyt ns. puurot ja vellit sekaisin? Tivimate on vain softa, jolla voi katsella erilaisia iptv palveluita.
Mulla on Nvidia Shield Pro telkkarissa kii ja Nvidia Shield projektorissa. Mulla on Tivimate ja tuo N1 tulossa. Ei tarvitse samaan aikaan katsella, mutta voiko mulla olla tuo N1 molempiin asennettuna? ja katsoa sitten kummasta huvittaa?
 

Cirrus

Miksei maailma toimi asmilla?
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 067
Mulla on Nvidia Shield Pro telkkarissa kii ja Nvidia Shield projektorissa. Mulla on Tivimate ja tuo N1 tulossa. Ei tarvitse samaan aikaan katsella, mutta voiko mulla olla tuo N1 molempiin asennettuna? ja katsoa sitten kummasta huvittaa?
varmaankaan N1:n puolesta ei ole rajoitteita. Mutta vaihtelen kyllä laitteita lennosta useinkin. Telkkari -> tabletti -> tietokone jne. Testasin myös hetken yhdeltä tietokoneelta yhtä aikaa useampi streami päälle. Onnistui eikä banneja ainakaan vielä ole näkynyt. Olen vältellyt yhtäaikaista katselua useasta laitteesta kuitenkin.

Eli minun vastaus on että aivan huoleta voit laittaa useampaan laitteeseen ja katsella niitä vuorotellen miten haluat.
 
Liittynyt
08.01.2022
Viestejä
78
Onkos olemassa laillisia iptv palveluita joista näkisi peruskanavat järkihintaan ilman digiboksia, eli android (googletv) boksilla?
Valoo ainakin tarjoaa peruskanavia 6,90€/kk mutta en tiedä voiko tuon ostaa muut kuin valokuituasiakkaat. Maxivision mobiilipalvelussa taas on niukasti kanavia.

Itsellä ei ole perinteistä antennia niin iptv ainoa vaihtoehto. Vähän tympii vain tuo n1 jatkuva tökkiminen ja tekstitysten puute, ja oikeastaan telkkaria itsessään tulee niin vähän seurattua että peruskanavat riittäisi.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
157
Noviisina tiedustelen. Asiaa toki koitin googletella. Saako Tivimatea puhelimeen? Ei ainakaan playsta. Tivimaten sivuilla oli kyllä maininta että toimii mobilella, mutten oikein asennusohjetta löytänyt.

Edit: apk löytyikin, ei ole kyllä optimoitu mitenkään luurille. Anyway tuo m3u urlini ei näytä toimivan tuossa. Missähän vika?
Pitääkö urlnnolla erimuodossa kuin chromecastillä?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.05.2017
Viestejä
8 149
Onkos olemassa laillisia iptv palveluita joista näkisi peruskanavat järkihintaan ilman digiboksia, eli android (googletv) boksilla?
Valoo ainakin tarjoaa peruskanavia 6,90€/kk mutta en tiedä voiko tuon ostaa muut kuin valokuituasiakkaat. Maxivision mobiilipalvelussa taas on niukasti kanavia.

Itsellä ei ole perinteistä antennia niin iptv ainoa vaihtoehto. Vähän tympii vain tuo n1 jatkuva tökkiminen ja tekstitysten puute, ja oikeastaan telkkaria itsessään tulee niin vähän seurattua että peruskanavat riittäisi.
On. Ja niistä on keskustelua tässä langassa. Tosin jokaisessa on omia puutteitaan, esim. Elisa Viihteessä Nelosen kanavat näkyy suorana vain, jos olet Elisan omassa kiinteässä verkossa johtuen lisensoinnista.
 

luuponen

   ✜
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
534
Eihän tuolta näy livenä mitään telkkaria. Ei nelosta, ei discoveryn kanavia, ei mtv:n kanavia. Mikähän tv se sellainen on?
täh? sitten mä oon väärässä. itsellä koko DNA -setti niin olin vahvassa uskossa että näkyy. koska just katoin ÄPISTÄ niin
kyllä siellä suurin osa tulee livenä, osa toki vasta tallentamisen kautta. toki itse tallennan kaiken kiinnostavan YLEn ulkopuolelta
koska mainoksia vaan ei enää pysty :smoke:
 

Cirrus

Miksei maailma toimi asmilla?
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 067
täh? sitten mä oon väärässä. itsellä koko DNA -setti niin olin vahvassa uskossa että näkyy. koska just katoin ÄPISTÄ niin
kyllä siellä suurin osa tulee livenä, osa toki vasta tallentamisen kautta. toki itse tallennan kaiken kiinnostavan YLEn ulkopuolelta
koska mainoksia vaan ei enää pysty :smoke:
Se että alkaa vielä erikseen maksamaan tallentamisesta ja katsomaan tallentamisen kautta nostaa hintaa ja vaivaa verrattuna vaikka siihen valoon telkkariin jossa näkyy kaikki kanavat tv:n apilla. (Ei puhelinapilla).
 
Liittynyt
25.09.2021
Viestejä
55
Niin, DNA:n android aps ei näytä mitään livenä, mobiiliversio näyttää YLE: kanavat ja muutaman muun livenä, tallennus kuuluu DNA mobiiliversioon, aika heikko paketti.
 
Liittynyt
23.01.2023
Viestejä
29
Mulla on Nvidia Shield Pro telkkarissa kii ja Nvidia Shield projektorissa. Mulla on Tivimate ja tuo N1 tulossa. Ei tarvitse samaan aikaan katsella, mutta voiko mulla olla tuo N1 molempiin asennettuna? ja katsoa sitten kummasta huvittaa?
Joo niin kuin Cirrus tuossa jo totesikin, niin voi se streami olla asennettu moneen paikkaan. Mullakin puhelimeen ja tablettiin google tvn lisäksi. Kunhan ei samaan aikaan katsele niin kaikki hyvin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
387
Ok, tosin näyttää olevan jotenkin rajattu maan osalta vissiin kun Suomi VPN toimii mutta kun vaihdan Belgia VPN ni ei toimi. Viel eriksee kysyin whatsapis että voinko käyttää eri maiden VPN..
 
Liittynyt
19.05.2017
Viestejä
8 149
Ok, tosin näyttää olevan jotenkin rajattu maan osalta vissiin kun Suomi VPN toimii mutta kun vaihdan Belgia VPN ni ei toimi. Viel eriksee kysyin whatsapis että voinko käyttää eri maiden VPN..
Nuo iptv-palvelut lukittuvat aina siihen maahan, missä otetaan ekalla kerralla käyttöön.
Pystyvät kyllä tarvittaessa vaihtamaan sen.
 

Cirrus

Miksei maailma toimi asmilla?
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 067
Mistä N1 nyt kannatta tilata, paypal pitäsi toimia maksuna.
Smartiuse. Ei mikään muu tuppaa toimimaankaan kuin paypal. Luottokorttiyhtiöt blokkaa kympillä noita. Siellä on whatsappi numero Michellelle joka hoitaa homman.

Whatsappista sai pienemmällä hinnalla mikä oli siellä ostoskorissa.
 
Liittynyt
08.01.2022
Viestejä
78
On. Ja niistä on keskustelua tässä langassa. Tosin jokaisessa on omia puutteitaan, esim. Elisa Viihteessä Nelosen kanavat näkyy suorana vain, jos olet Elisan omassa kiinteässä verkossa johtuen lisensoinnista.
En oikein tuosta löytänyt palveluita jotka toimisivat google tv:llä, enkä pikaisella kookkeloinnilla myöskään. Maxivision appi ei näköjään asennu google tv:hen, eikä valoonkaan appia näy joten ei liene yhteensopiva. Saako elisa viihteen ilman digiboksia ja toimiiko google tv:ssä?
Vaikeaa olla rehellinen kansalainen kun ei ole tarjolla kuin piraattipalveluita
En haluaisi mitään digipokseja kun tuo cc with google tv täyttää kaikki muut tarpeet joka huoneessa täysin. N1 olisi tosi hyvä ratkaisu kun toimisi, mutta juuri nuo peruskanavat on ongelma kun ei ole tekstejä ja aika paljon pätkivät.

Riittäisi palvelu mistä saisi nuo suomen maksuttomat kanavat järkevällä hinnalla apilla katsottavaksi cc with google tv laitteella. Onpa muuten harvinaisen hankala nimi keksitty nykyiselle chromecastille.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 956
En oikein tuosta löytänyt palveluita jotka toimisivat google tv:llä, enkä pikaisella kookkeloinnilla myöskään. Maxivision appi ei näköjään asennu google tv:hen, eikä valoonkaan appia näy joten ei liene yhteensopiva. Saako elisa viihteen ilman digiboksia ja toimiiko google tv:ssä?
Vaikeaa olla rehellinen kansalainen kun ei ole tarjolla kuin piraattipalveluita
En haluaisi mitään digipokseja kun tuo cc with google tv täyttää kaikki muut tarpeet joka huoneessa täysin. N1 olisi tosi hyvä ratkaisu kun toimisi, mutta juuri nuo peruskanavat on ongelma kun ei ole tekstejä ja aika paljon pätkivät.

Riittäisi palvelu mistä saisi nuo suomen maksuttomat kanavat järkevällä hinnalla apilla katsottavaksi cc with google tv laitteella. Onpa muuten harvinaisen hankala nimi keksitty nykyiselle chromecastille.
Oisko Lounea Play toimiva?


 
Liittynyt
19.05.2017
Viestejä
8 149
En oikein tuosta löytänyt palveluita jotka toimisivat google tv:llä, enkä pikaisella kookkeloinnilla myöskään. Maxivision appi ei näköjään asennu google tv:hen, eikä valoonkaan appia näy joten ei liene yhteensopiva. Saako elisa viihteen ilman digiboksia ja toimiiko google tv:ssä?
Vaikeaa olla rehellinen kansalainen kun ei ole tarjolla kuin piraattipalveluita
En haluaisi mitään digipokseja kun tuo cc with google tv täyttää kaikki muut tarpeet joka huoneessa täysin. N1 olisi tosi hyvä ratkaisu kun toimisi, mutta juuri nuo peruskanavat on ongelma kun ei ole tekstejä ja aika paljon pätkivät.

Riittäisi palvelu mistä saisi nuo suomen maksuttomat kanavat järkevällä hinnalla apilla katsottavaksi cc with google tv laitteella. Onpa muuten harvinaisen hankala nimi keksitty nykyiselle chromecastille.
Elisa viihde toimii CCGTV:lla, samoin Telia tv. Käy lataamassa appi Google Playsta.
Jos et oo itse modannut Playlle kuvaketta, niin asetukset, sovellukset, näytä kaikki sovellukset, ja kelaa Google playhin asti, niin pääset asentamaan ne.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 956
Elisa viihde toimii CCGTV:lla, samoin Telia tv. Käy lataamassa appi Google Playsta.
Jos et oo itse modannut Playlle kuvaketta, niin asetukset, sovellukset, näytä kaikki sovellukset, ja kelaa Google playhin asti, niin pääset asentamaan ne.


TuossaValoo operaattorin ohjeet. Hinta olisi ihan hyvä ja kanavalikoima, mutta se on sitten eri asia suostuvatko myymään tuota muille kuin Valoon nettiliittymä-asiakkaille.
 

Cirrus

Miksei maailma toimi asmilla?
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 067
Elisa viihde toimii CCGTV:lla, samoin Telia tv. Käy lataamassa appi Google Playsta.
Jos et oo itse modannut Playlle kuvaketta, niin asetukset, sovellukset, näytä kaikki sovellukset, ja kelaa Google playhin asti, niin pääset asentamaan ne.
Elisa viihteestä ja teliasta ei näy oikein mitään kanavia. Ainoa vaihtoehto on ottaa boksi jos haluaa kanavia. Kuvassa mitä kanavia näkyy elisalla:
IMG_0005.jpeg
 
Liittynyt
19.05.2017
Viestejä
8 149
Elisa viihteestä ja teliasta ei näy oikein mitään kanavia. Ainoa vaihtoehto on ottaa boksi jos haluaa kanavia. Kuvassa mitä kanavia näkyy elisalla:
Sisällöistä varmaan kannattaa edelleenkin keskustella oikeassa ketjussa eli

Ja toki laitteellekin olisi oma ketjunsa (itsekin toki töppäsin vastaamalla täällä)
 

Cirrus

Miksei maailma toimi asmilla?
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 067
Sisällöistä varmaan kannattaa edelleenkin keskustella oikeassa ketjussa eli

Ja toki laitteellekin olisi oma ketjunsa (itsekin toki töppäsin vastaamalla täällä)
Suosittelit palveluita tässä ketjussa joten vastaan tässä ketjussa.

Lisäksi on aivan tyhjää lässytystä linkitellä toisia ketjuja, koska nämäkin palvelut osuvat tämänkin ketjun otsikkoon täysin.

P.S. Sinä et pätkääkään päätä mikä kuulu tänne ja mikä ei.
 
Liittynyt
19.05.2017
Viestejä
8 149
Suosittelit palveluita tässä ketjussa joten vastaan tässä ketjussa.

Lisäksi on aivan tyhjää lässytystä linkitellä toisia ketjuja, koska nämäkin palvelut osuvat tämänkin ketjun otsikkoon täysin.

P.S. Sinä et pätkääkään päätä mikä kuulu tänne ja mikä ei.
Relaa vähän. Se mitä tarkoitin sanalla ”kannattaa”, on, että dedikoiduissa ketjuissa on noiden palvelun käyttäjiä ja siten enemmän tietoa.
Itsellä ei nyt yli vuoteen ole ollut kumpaakaan, mutta ainakin aiemmin (viimeksi mulla oli elisa) molemmissa toimi sovelluksella kaikki kanavat kun painoi ensin tallenna, sitten katso.
Ei siis tarvinnut odottaa ohjelman loppuun. Joo kankeata. Mutta kuitenkin onnistuu.
 

Cirrus

Miksei maailma toimi asmilla?
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 067
Relaa vähän. Se mitä tarkoitin sanalla ”kannattaa”, on, että dedikoiduissa ketjuissa on noiden palvelun käyttäjiä ja siten enemmän tietoa.
Itsellä ei nyt yli vuoteen ole ollut kumpaakaan, mutta ainakin aiemmin (viimeksi mulla oli elisa) molemmissa toimi sovelluksella kaikki kanavat kun painoi ensin tallenna, sitten katso.
Ei siis tarvinnut odottaa ohjelman loppuun. Joo kankeata. Mutta kuitenkin onnistuu.
Kyllä. Tallennuskikkailu avaa lisää kanavia, mutta myös nostaa hintaa (paitsi elisalla jolla ei ole tallennusvapaata halvempaa versiota). Mutta miksi ihmeesä maksaisi enemmän elisalle kun saa saman lopputuloksen smart-tv käyttötarkoitukseen halvemmalla vaikka sieltä valoolta? Tämä on keskusteltu tässä ketjussa viimeisen parin kuukauden aikana jo ainakin 5 kertaa.

Mutta jos tallennuskikkailun kautta haluaa lähteä ratkomaan asiaa, niin elisa saattaisi olla se halvin sitten.

Ainoa (joillekin) epäselvä asia on se että saako Valoota ostaa kaikki. Itse en voi testata kun satun olemaan valoon nettiasiakas. Dokumenteissa ei ole rajoituksia tullut vastaan.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 956
Itsellä ei ole perinteistä antennia niin iptv ainoa vaihtoehto. Vähän tympii vain tuo n1 jatkuva tökkiminen ja tekstitysten puute, ja oikeastaan telkkaria itsessään tulee niin vähän seurattua että peruskanavat riittäisi.
Onko sinulla jotain erityistä syytä, että sinulla ei ole tv-antennia asunnossa?

Jos asut omakotitalossa, niin arviolta noin sadalla eurolla laadukkaan tehokkaan UHF-antennin vaikka Televes-merkiltä ja siihen antennikaapelin. Esimerkiksi Satshop-nimisessä verkkokaupassa ihan asiallisella hinnalla niitä myyvät. Se toimii vaikka talon vintillä katon alla jos ei ihan näkyvyysalueen reunoilla asu. Mastovahvistimen verkkolaite maksaa jonkun 25-30 euroa jos sellaisen tarvii. Noissa paremmissa Televesin antenneissa itse mastovahvistin on sisäänrakennettuna ja ilman verkkolaitetta se toimii passiivisena antennina.

Silloin se television katselu onnistuisi suoraan television omalla DVB-T2virittimellä. Ylet, MTV 3 ja Nelonen tulee HD-versiona harava-antennista ja vuoden päästä kenties useampikin. Loput suttapiirtona. Välttäisi kaikki kuukausimaksut tuolla.

Jos haluaa välttämättä niitä tv-kanavia Google TV-aparaatilla katsella, niin ostaa jonkun vajaan satasen maksavan Enigma2 boksin ja pistää sen harava-antenniin kiinni. Joku sovellus toimi Google TV laitteessa, joka osaa näyttää Enigma2 boksien virittimen kuvan lähiverkon yli. Tekstityksen toimimisesta android aparaatissa Enigma2 virittimeltä striimaten en uskalla nyt sanoa mitään kun en sitä ole koskaan testannut. Huoltovalikko nimisellä forumilla varmaan tietoa löytyy jos asiasta sieltä tiedustelee jos aihe kiinnostaa. Enigma2 boksin kuvan vois striimata kännykkäänkin lähiverkossa ja avoimessa internetissä. Tosin avoimessa internetissä tarvii VPN-systeemin siihen kun Enigma2 boksia ei kestä liittää avoimeen internettiin suoraan. Silloin toimii tekstitkin vaikka VLC sovelluksella kun tv-kanavia reissun päältä katsoo omasta Enigma2-boksista.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
85
Onko sinulla jotain erityistä syytä, että sinulla ei ole tv-antennia asunnossa?
Kauheesti tekisi mieli tuohon ylempänä mainittuun tallennuskeskusteluun ottaa kantaa, mutta nyt aattelin vaan vastata sinulle että itse asun omakotitalon päädyssä vuokralla kaksiossa ja meillä ei ole koko talossa kaapelia eikä antennia.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
85
Mutta jos tallennuskikkailun kautta haluaa lähteä ratkomaan asiaa, niin elisa saattaisi olla se halvin sitten.

Ainoa (joillekin) epäselvä asia on se että saako Valoota ostaa kaikki. Itse en voi testata kun satun olemaan valoon nettiasiakas. Dokumenteissa ei ole rajoituksia tullut vastaan.
Telia Play 6,50€/kk
DNA TV 6,90€/kk
Valoo 6,90€/kk + mobiilisovellus 2,90€/kk
Elisa Viihde Mini, 9,99€/kk

Itsellä on yksi noista puhelinoperaattorien palveluista käytössäni, ei ole iso homma painaa tallennuspainiketta että saa samointein aloitettua kateltua livetilannetta.
Tiedän juu, et halunnut näistä tallennuskikkailuista kuulla, kunhan nyt vain sain purettua mieltäni.
 

luuponen

   ✜
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
534
Tiedän juu, et halunnut näistä tallennuskikkailuista kuulla, kunhan nyt vain sain purettua mieltäni.
Älä huoli hei, meikäkin tallentaa kaiken ja katsoo hieman myöhässä ilman mainoksia kaiken mitä haluan.
Näitä itkuvirsiä tulee joka ketjuun, koska kaikista paras mielipide. ;)
ja tosiaan jos ei ole kotona antennia niin HD-lätkiä saa halvalla melkein mistä vain.
:D
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
85
Älä huoli hei, meikäkin tallentaa kaiken ja katsoo hieman myöhässä ilman mainoksia kaiken mitä haluan.
Näitä itkuvirsiä tulee joka ketjuun, koska kaikista paras mielipide. ;)
ja tosiaan jos ei ole kotona antennia niin HD-lätkiä saa halvalla melkein mistä vain.
:D
Kokeilin itseasiassa yhtä sisälätkää aiemmin. Kysäisin myyjältä että "olen skeptinen tämän toimivuuden kanssa, saanko palauttaa jos ei toimi?", myyjä vaan tuumasi että harvemmimpa nuo toimii. Kokeilin eikä löytynyt antennisignaalia. Mutta iptv:llä menen nykyään sen mitä tarttee, puhelinoperaattorilta tosiaan palvelu ja boksilla näkee kaiken livenä ilman tallennusta kotona. Muuten sitten pitää se yksi tallennuspainallus tehdä jos reissussa ja haluaa katsoa jotain livejuttua.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
157
Häiritseekö muita N1 paketissa olevien elokuvien äänenlaatu? Sanoisin että hyvänä referessinä jokainen voi koittaa katsoa Final Destination leffaa.
Katson itse 2.1 järjestelmällä. Asetuksia olen koittanut roplata vaikka kuinka, mutta en oikein hyvää säätöä ole saanut.
Puheäänet eivät oikein meinaa kuulua millään, mutta musiikki/action kohtaukset räjäyttävät tärykalvot. Tulee katsottua nykyisin aika hiljaisella volumella muutenkin ohjelmia, joten tuo yliäänet korostuvat ihan liikaa.

Laitteistona on 4K Chromecast + LG + Node2 + Genelec + Subwoofer
 
Liittynyt
08.01.2022
Viestejä
78
Onko sinulla jotain erityistä syytä, että sinulla ei ole tv-antennia asunnossa?

Jos asut omakotitalossa, niin arviolta noin sadalla eurolla laadukkaan tehokkaan UHF-antennin vaikka Televes-merkiltä ja siihen antennikaapelin. Esimerkiksi Satshop-nimisessä verkkokaupassa ihan asiallisella hinnalla niitä myyvät. Se toimii vaikka talon vintillä katon alla jos ei ihan näkyvyysalueen reunoilla asu. Mastovahvistimen verkkolaite maksaa jonkun 25-30 euroa jos sellaisen tarvii. Noissa paremmissa Televesin antenneissa itse mastovahvistin on sisäänrakennettuna ja ilman verkkolaitetta se toimii passiivisena antennina.

Silloin se television katselu onnistuisi suoraan television omalla DVB-T2virittimellä. Ylet, MTV 3 ja Nelonen tulee HD-versiona harava-antennista ja vuoden päästä kenties useampikin. Loput suttapiirtona. Välttäisi kaikki kuukausimaksut tuolla.

Jos haluaa välttämättä niitä tv-kanavia Google TV-aparaatilla katsella, niin ostaa jonkun vajaan satasen maksavan Enigma2 boksin ja pistää sen harava-antenniin kiinni. Joku sovellus toimi Google TV laitteessa, joka osaa näyttää Enigma2 boksien virittimen kuvan lähiverkon yli. Tekstityksen toimimisesta android aparaatissa Enigma2 virittimeltä striimaten en uskalla nyt sanoa mitään kun en sitä ole koskaan testannut. Huoltovalikko nimisellä forumilla varmaan tietoa löytyy jos asiasta sieltä tiedustelee jos aihe kiinnostaa. Enigma2 boksin kuvan vois striimata kännykkäänkin lähiverkossa ja avoimessa internetissä. Tosin avoimessa internetissä tarvii VPN-systeemin siihen kun Enigma2 boksia ei kestä liittää avoimeen internettiin suoraan. Silloin toimii tekstitkin vaikka VLC sovelluksella kun tv-kanavia reissun päältä katsoo omasta Enigma2-boksista.
Noh minulla oli kymmenisen vuotta käytössä mythtv, jossa teknisen tilan palvelimelle tuli antenni/satelliittivirittimet ja joka huoneessa oli vain pieni client-pc jolla ohjelmia katseltiin. Eli taloa tehdessä ei ollut tarvetta vetää muuta kuin ethernetit huoneisiin. Nyt olen luopunut tuosta palvelinalustasta kun katselijat on aikuistuneet ja muuttaneet pois, enkä itse vaimon kanssa tarvitse tallennuksia sunmuuta.
Talossa on siis antenni ja satelliittilautanen.
Mutta antennikaapelin vetäminen teknisestä tilasta yläkerran elokuvahuoneeseen on erittäin haastavaa joten iptv:llä täytyy mennä.

Toinen käytännön syy on, että tuo googlen uusi chromecast on niin näppärä että en oikeastaan haluaisi enää töllön virittimiä käyttääkään, kun se vaati sitten sisääntulon vaihtoa ynnämuuta toisen kapulan käyttöä. Googlen remotella voi ohjata vahvistinta ja kaikki laitteet päälle/pois joten töllön virittimen käyttö on taas askel huonompaan suuntaan. Nyt kaikki hoituu yhdellä pienellä kakella.
 
Liittynyt
30.08.2023
Viestejä
13
Moi, livegon kautta ei toimi mikään leffa, eikä urheilukanava tällä hetkellä ainakaan minulla. Laitoin aspaan viestiä. Toimiiko muilla?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
54
Mikäs hemmetti noissa Sm-liiga matseissa kusee N1:n puolella kun ei pysy striimit ylhäällä vaan pyörittää puolisen minuuttia ja vaihtaa itse kanavaa? Tällä viikolla aiemmin huomasin Liiga-kanavat tekivät tuota ja nyt Tappara - Ilves matsi kusee samalla tavalla Discovery plussan puolella sekä MTV Urheilu 1 FHD. Mitä kautta nää vielä toimii normaalisti?

edit. nyt tuo MTV Urheilu 1 näyttää pysyvän paremmin päällä vaikka äsken ei toiminutkaan kunnolla.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 803
Viestejä
4 299 266
Jäsenet
71 702
Uusin jäsen
suppas

Hinta.fi

Ylös Bottom